po | ut | st | čt | pá | so | ne |
28 | ||||||
1 | 2 | 3 |
Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.
V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.
Jednatel společnosti Severočeské divadlo s.r.o. svolává zasedání valné hromady společnosti na den 25.1.2024 ve 13.00 hod. Zasedání se uskuteční na Krajském úřadě Ústeckého kraje v kanceláři č. 714, 7. patro, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem.
E-mail: severoceskedivadlo@seznam.cz
Telefon: +420 210 082 134
POZOR - ZMĚNA! Vážení diváci, představení dne 5. 4. 2024 od 19.00 hodin J. B. P. Molière: LAKOMEC je z důvodu nemoci ZRUŠENO! Náhradní termín bude 27.5.2024. Děkujeme za pochopení. |
BŘEZEN 2005 14. PONDĚLÍ začátek v 19:00 hodin | |||||||||
Straussův Netopýr má v operetní tvorbě natolik výsadní postavení, že je zařazován i do repertoáru nejrenomovanějších operních domů. Díky vtipnému libretu Richarda Genée a vynikající hudbě "Krále valčíků", sklízí Netopýr od své premiéry v roce 1874 u publika stále skvělý ohlas. Dříve, než měšťan Eisenstein nastoupí do vězení, aby si tam odseděl několikadenní trest, nechá se zlákat přítelem Dr. Falkem a vyrazí s ním, samozřejmě inkognito, pobavit se na ples u prince Orlowského. Jeho opuštěnou paní navštíví milenec právě ve chvíli, kdy si pro manžela přichází stráž. Aby galantní milenec nekompromitoval paní domu, nechá se, coby manžel, dobrovolně odvést do kriminálu. Tak začíná jedna rozpustilá noc, ve které se hojně pije šampaňské a převleky i záměny působí řadu komických situací. více o tomto představení... | |||||||||
|
BŘEZEN 2005 15. ÚTERÝ začátek v 19:00 hodin | |||||||||
Opera Don Giovanni měla premiéru v roce 1787 v Nosticově divadle v Praze. Mozart toto dílo dokomponoval za svého pobytu u manželů Duškových na pražské Bertramce. Traduje se, že předehru dopsal až v den premiéry. Provedení Dona Giovanniho nebylo prvním skvělým úspěchem, který Mozart v Praze zažil. Již v roce 1786 zde byla s neobyčejným ohlasem uvedena opera Figarova svatba. Mozart svůj pražský triumf ocenil výrokem "Moji Pražané mi rozumějí". Dona Giovanniho napsal Mozart na libreto Lorenza da Ponte pod původním názvem "Potrestání prostopášníka aneb Don Giovanni". Není divu, že v titulní postavě se poznal Giacomo Casanova, který v době pražské premiéry žil na zámku v Duchcově a často navštěvoval Prahu. Casanova údajně protestoval proti zatracení Dona Giovanniho. Za všechno mohou ženy, vysvětloval. Udělaly z něho štvance, který se stal jejich obětí. Opera by měla končit tím, že Don Giovanni zmoudří a dostane se mu odpuštění. Mozarta Casanova zřejmě nepřesvědčil, a tak v závěru opery je prostopášník svržen do plamenů pekelných. Účinkují sólisté, sbor, a orchestr SDOBUL. Dirigent Norbert Baxa. více o tomto představení... | |||||||||
|
BŘEZEN 2005 17. ČTVRTEK začátek v 19:00 hodin | |||||||||
Aida je právem považována za jedno z vrcholných děl světové operní tvorby. Verdi ji napsal na objednávku egyptské vlády pro slavnostní otevření Suezského kanálu. Aida, jejíž děj se odehrává ve starodávném Egyptě, je tragickým milostným příběhem a zároveň výpravným dramatem plným velkolepých davových scén a působivých sborových partů. Drama lásky egyptského vojevůdce Radama a otrokyně Aidy, ve skutečnosti dcery etiopského krále Amonastra, inspirovalo Verdiho k napsání výjimečného hudebního opusu, ve kterém se cizokrajná melodika mísí s hudbou typicky italskou. Mezi nejznámější melodie Aidy patří slavný Triumfální pochod. více o tomto představení... | |||||||||
|
BŘEZEN 2005 19. SOBOTA začátek v 20:00 hodin | PLES PEDAGOGICKÉ FAKULTY | ||||||
|
BŘEZEN 2005 20. NEDĚLE začátek v 17:00 hodin | |||||||||
Příběh z exotického prostředí Orientu podle poemy A. S. Puškina patří mezi nejslavnější klasické balety. Střet dvou světů - polské šlechtické společnosti a krymských Tatarů v čele s chánem Girejem, je dramatem lásky, nenávisti a lidské bolesti. Dávný romantický příběh, vyprávěný klasickým tanečním jazykem je umocněný emotivní a zejména v tatarských tancích strhující hudbou Borise Asafjeva. Účinkují sólisté, členové baletního sboru a orchestr MDUL. Dirigent Tvrtko Karlovič. více o tomto představení... | |||||||||
|
BŘEZEN 2005 22. ÚTERÝ začátek v 19:00 hodin | |||||||||
Taneční divadlo na motivy Henrika Ibsena s nahrávkou. Norský skladatel Edvard Grieg je právem považován za nejvýznamnějšího skandinávského skladatele. Scénickou hudbu k dramatu Henrika Ibsena Peer Gynt složil v letech 1874 - 75. Spolu s klavírním koncertem patří k jeho nejslavnějším kompozicím. Námětem je legenda o pouti a hledání Peer Gynta, o jeho setkáních s různými ženami a o jeho konečném poznání, že to, co nejvíce hledal - lásku, nenalezne ve světě, ale právě doma. Není divu, že dílo inspirovalo řadu choreografů a Peer Gynt tak zdomácněl i v repertoáru baletních i tanečních ansámblů. Účinkují sólisté a členové baletního sboru Severočeského divadla opery a baletu Ústí nad Labem. více o tomto představení... | |||||||||
|
BŘEZEN 2005 23. STŘEDA začátek v 19:00 hodin | |||||||||
Patří mezi nejhranější díla pařížské operety. Pro příslušníky naší starší generace je dílo spjato s představou vynikajícího představitele dvojrole šantánového skladatele Floridora a klášterního varhaníka Célestina Oldřicha Nového. Dvojí život člověka, pohybujícího se v klášteře i v šantánu, přináší řadu komických situací postavených na kontrastu obou prostředí. více o tomto představení... | |||||||||
|
BŘEZEN 2005 25. PÁTEK začátek v 19:00 hodin | J. Brahms:NĚMECKÉ REQUIEM | ||||||
Brahmsovo Německé requiem je jedním z nejmonumentálnějších duchovních děl 19. století a jeho účinek je trvalý. Zdrojem inspirace je působivý výběr biblických textů v němčině, jejichž hudební zpracování monumentální paletou velkého romantického orchestru s naprosto klíčovou rolí sboru vystačí už jenom se dvěma sólisty, sopránem a barytonem. Působivá hudba, inspirována i skladbou H.Schütze Musikalischen Exequien / před několika léty také uvedena v ústeckém Červeném kostele/ bude důstojným zpestřením a zároveň naplněním duchovní atmosféry Velkého týdne velikonočních svátků. Poprvé zaznělo Německé requiem ve své současné podobě 18. února 1869 v Lipsku /Gewandhaus/. Známá je i takzvaná "londýnská verze", již skladatel vytvořil o dva roky později, ve které byla orchestrální partitura převedena do čtyřručního klavíru, aby bylo možné provozování i mimo koncertní síně a v komornějším obsazení sboru. | |||||||
|
7. ročník Cen magazínu Musical-opereta za rok 2023Vážení diváci, rádi bychom Vám oznámili, že jsme byli nominováni na Ceny magazínu Musical-opereta za rok 2023. Dostali jsme se mezi TOP desítku a to hned ve dvou kategoriích.
Hlasovat můžete na stránkách: www.musical-opereta.cz/anketa-musical-opereta-2024 UPOZORNĚNÍ!Vzhledem k množícím se dotazům, se tímto Severočeské divadlo s.r.o. distancuje od inscenace ZLATOVLÁSKA, na které se divadlo žádným způsobem nepodílí. Tato akce je pořádána externím subjektem, který neoprávněně užívá jméno naší společnosti. V případě, že patříte mezi oslovené, prosíme kontaktujte nás na e-mailu: sekretariat@operabalet.cz, aby bylo možné zamezit dalším škodám. Severočeské divadlo je připraveno věc předat orgánům činným v trestním řízení.Děkujeme Vaše Severočeské divadlo s.r.o. |