Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.
V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.
Jednatel společnosti Severočeské divadlo s.r.o. svolává zasedání valné hromady společnosti na den 25.1.2024 ve 13.00 hod. Zasedání se uskuteční na Krajském úřadě Ústeckého kraje v kanceláři č. 714, 7. patro, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem.
E-mail: severoceskedivadlo@seznam.cz
Telefon: +420 210 082 134
POZOR - ZMĚNA! Vážení diváci, představení dne 5. 4. 2024 od 19.00 hodin J. B. P. Molière: LAKOMEC je z důvodu nemoci ZRUŠENO! Náhradní termín bude 27.5.2024. Děkujeme za pochopení. |
DUBEN 2010 6. ÚTERÝ začátek v 19:00 hodin | W.Ebert:Gangsteři z městečka | ||||||
Docela velké divadlo Litvínov Komedie o malém idylickém francouzském městečku Valance, kde se nekrade, neloupí ani nevraždí a místní strážníci nemají co na práci. Jako blesk z čistého nebe je proto zaskočí rozhodnutí, že budou převeleni do většího města. Každý ze strážníků má v městečku něco, kvůli čemu je rozhodnut za každou cenu zůstat. A tak se to díky nim začne ve Valance hemžit zločinci, krádeže, loupeže a únosy jsou na denním pořádku a malé francouzské městečko, o kterém dosud nikdo nevěděl, má za chvíli nejvyšší zločinnost v celé Francii a díky tomu i nebývalou publicitu. Hrají: David SUCHAŘÍPA, Roman ŠTOLPA, Zuzana DŘÍZHALOVÁ, Lenka LAVIČKOVÁ, Petr ERLITZ, Petr KOZÁK, Andrea TRAGANOVÁ, Jana GALINOVÁ a Lukáš MASÁR. Režie Jurij Galin. | |||||||
|
DUBEN 2010 7. STŘEDA začátek v 19:00 hodin | |||||||||||
Mimořádný rozkvět italské opery v 19. století vrcholil nástupem verismu. Verismus je směr omezený národně i žánrově. Je záležitostí výhradně italské operní tvorby konce 19. a začátku 20. století. Jeho název je odvozen z italského slova vero, které znamená pravdivý. Autoři veristických oper skutečně od začátku usilovali o hudebně dramatické ztvárnění příběhů společensky pravdivých, osvobozených od romantické idealizace. Šlo jim o odraz skutečnosti, o co nejvěrnější kopii životních faktů a lidských charakterů. Veristé vyhledávali libreta na sociálně vyhraněné náměty ze současného života, které řeší nelehké životní situace. Tyto naturalistické tendence se projevovaly i v dalších uměleckých odvětvích jako je literatura, drama a výtvarné umění. Román francouzského spisovatele Henriho Murgera Obrazy ze života bohémy z roku 1849 měl mimořádný úspěch a Puccini v něm vycítil velké dramatické možnosti. Na pozadí přátelství čtyř bohémů - umělců se odehrává dojemný příběh o lásce chudého básníka Rodolfa ke křehké, nemocí oslabené Mimi, které není dopřáno dlouhého života. Tento příběh milenců, jež byli chudí penězi, ale bohatí láskou, zpracovali libretisté Giuseppe Giacosa a Luigi Illica. Puccini zde prokázal mistrovství v hudebním vystižení místního koloritu - Claude Debussy prý prohlásil, že nepoznal nikoho, kdo by lépe hudebně popsal Paříž té doby než Puccini. Opera je uváděna v italském originále a na domácí scéně s českými titulky. více o tomto představení... | |||||||||||
|
DUBEN 2010 9. PÁTEK začátek v 19:00 hodin | |||||||||||
Toto mistrovské dílo neustále fascinuje nádhernou barevností orchestru, strhující dramatičností i úžasnými áriemi. Libretisté Henri Meilhac a Ludovic Halévy se inspirovali rozsáhlou novelou Prospera Meriméea - příběhem hrdé a sebevědomé femme fatale, rafinovaně předvádějící svou ženskost a smyslnost, jejíž svádění dohání hodného muže k pozvolnému úpadku. Vášně převedené Bizetem tak mistrně do tónů dávají lehce zapomenout, že skutečně „svobodná“ láska, jak ji se smrtícím účinkem požaduje hlavní hrdinka, nemůže existovat. více o tomto představení... | |||||||||||
|
DUBEN 2010 10. SOBOTA začátek v 19:00 hodin | MEZINÁRODNÍ FESTIVAL SBOROVÉHO ZPĚVU | ||||||
pořádá Kulturní středisko města Ústí nad Labem | |||||||
|
DUBEN 2010 11. NEDĚLE začátek v 17:00 hodin | E.Assous:Příbuzné si nevybíráme | ||||||
Divadelní agentura Harlekýn Na oslavu se sejdou tři bratři – pán domu podnikatel Francky, zubař David a advokát Yvan – i se svými manželkami. Hned zpočátku je zřejmé, že švagrové k sobě právě neplanou horoucí láskou, nemluvě o tom, že své muže se snaží držet na krátké uzdě. Ale přímo bombou je příchod Franckyho mladé vyzývavé sekretářky Natálie, která dokonale okoření rodinnou slavnost. Vyvolá paniku u přítomných mužů a z jejich nepřirozeně odmítavé reakce pojmou manželky podezření. Čí je to milenka? Dojde k překvapivým odhalením a rodinná idyla bere za své. Autor netají, že muži bývají v podobných situacích většinou zbabělí a ženy spíše bezcitné a nemilosrdné. Díky hereckému obsazení, brilantním dialogům a situačním zvratům nabízí komedie nevšední divadelní zážitek. Účinkují herci divadla na Vinohradech a hosté.Hrají: Svatopluk Skopal/Martin Zahálka, Jan Čenský/Václav Vydra, Jana Boušková/Lenka Skopalová, S. Postlerová/Eva Režnarová, Lenka Zahradnická ad. Režie. Jan Novák. | |||||||
|
DUBEN 2010 13. ÚTERÝ začátek v 19:00 hodin | |||||||||||
Taneční inscenace vychází z námětu slavné divadelní hry Jeana Claudia Penchenata Le bal – Tančírna. Namísto tančírny v Paříži se ocitáme v kavárně v Ústí nad Labem a to v období celého 20. století. Stejně jako v Tančírně sledujeme příběhy jednotlivých stálých hostů kavárny, jejich reakce na společenské, politické a kulturní změny, či vývoj techniky. Děj rámcuje příchod houslisty, který k potěšení ostatních hostů hraje Straussův valčík Na krásném modrém Dunaji. Ovšem vývoj techniky – v tomto případě symbolicky – je nezadržitelný. Kdo ví, bude-li například k provozování hudby třeba živých lidí. A proto, když do kavárny přinášejí první gramofon a valčík Na krásném modrém Dunaji zazní v plném obsazení, jen zklamaný houslista poznává, že ho již není více třeba, a opouští lokál. Technika jde stále vpřed, gramofon se mění za nové a nové modernější přístroje. Po sto letech houslista opět zabloudí do naší kavárny, a mezi tím řinčením automatů, TV a dalších strojů opět zazní jednohlasně valčík Na krásném modrém Dunaji, jakoby si všichni na něco vzpomněli – možná je živých lidí třeba pro živé lidi … Inscenace je uváděna s nahrávkou. více o tomto představení... | |||||||||||
|
DUBEN 2010 15. ČTVRTEK začátek v 19:00 hodin | Mezinárodní festival sborového zpěvu | ||||||
pořádá Kulturní středisko města Ústí nad Labem | |||||||
|
DUBEN 2010 16. PÁTEK začátek v 19:00 hodin | K.Poláček, M. Vačkář, O. Havelka:Muži v offsidu | ||||||
Divadlo Mladá Boleslav Komedie o tom, že kdo zradí svůj klub, nemá štěstí v životě. Dozvíte se, co učiní vášeň fotbalová z pana Načeradce, majitele obchodu s konfekcí a gumáky a kterak otec a syn Habáskovi skrze lásku k žižkovské Viktorce dojdou rodinného štěstí. Přitom se bude vaše bránice třepetat jako míč ve svatyni soupeřova brankáře. Na IX. ročníku Grand festivalu smíchu v Pardubicích se inscenace stala absolutním vítězem a získala titul Komedie roku 2008, cenu studentské poroty a cenu za nejlepší ženský herecký výkon pro Petru Nakládalovou za roli Emilky Šefelínové. Na festivalu Setkání-Stretnutie ve Zlíně v květnu 2008 byli Muži v ofssidu vyhlášeni divácky nejúspěšnějším představením.Režie: Ondřej Havelka Hrají: Ota JIRÁK, Eva REITEROVÁ, Vojtěch HAVELKA j.h., Petr BUCHÁČEK Martin ZBROŽEK j.h., Petra NAKLÁDALOVÁ, Martin HRUBÝ, Karolina FRYDECKÁ, Miroslav BABUSKÝ, Petr HALÍČEK a Jakub ŠAFR j.h. | |||||||
|
DUBEN 2010 17. SOBOTA začátek v 17:00 hodin | |||||||||||
Příběh o dívce, která zvítězila svou dobrotou a láskou nad světem falše, zla a nadutosti, už inspiroval tvůrce nejrůznějších uměleckých žánrů. Prokofjevovo hudební zpracování patří k těm nejzdařilejším. Choreograf a šéf ústeckého baletu Vladimír Nečas prozradil: „Je to představení pro malé i velké a to není reklamní trik, ale skutečnost. Nádherná hudba vyvolává fantazii a pohádkovou náladu. Známý pohádkový příběh s dobrým koncem je stále aktuálním poselstvím o boji dobra a zla. Nechybí zde dívčí sen o princi, krásné šaty, roztančený bál, kouzelné víly odměňující dobro a nakonec potrestané zlo. To vše nám tancem a hudbou vypráví balet Popelka.“ Jeden z nejvýznamnějších skladatelů 20. století o svém baletu na pohádkový námět o Popelce sám řekl: „Chtěl jsem vyjádřit poetickou lásku Popelky a Prince, zrození a rozkvět citu, překážky na jeho cestě, uskutečnění snu.“ více o tomto představení... | |||||||||||
|
DUBEN 2010 18. NEDĚLE začátek v 15:00 hodin | O chytrém Honzovi a princezně Rozárce | ||||||
Docela Velké Divadlo Litvínov Pohádka o setkání chytrého Honzy s poněkud popletenou princeznou Rozárkou, která nic neví ani neumí. V pekle mají kotel pro hloupé lidi, a protože je prázdný, pošle čertice na svět čerta Lojzu, aby nějakého hlupáka přinesl. Lojza však také není příliš bystrý, a tak způsobí na zemi spoustu zmatků. Ani s pomocí loupežníka a čarodějnice se Lojzovi nepodaří dostat do pekla princeznu Rozárku. Chrání ji totiž chytrý Honza, a protože ji má rád, zvítězí nakonec nad celým peklem. | |||||||
|
DUBEN 2010 20. ÚTERÝ začátek v 19:00 hodin | |||||||||||
Příběh s rozměrem shakespearovské tragédie o lásce bílé dívky a romského chlapce je koncipován jako moderní taneční divadlo s temperamentní hudbou balkánského skladatele Gorana Bregoviče. Jejich láska naráží na bariéry vztyčené rozdílností kultur, ze kterých vzešli, a na skryté či otevřené animozity mezi dvěma odlišnými sociálními prostředími. Cikánské kořeny/í jsou vystavěny na dynamických sborových akcích: přinášejí jiskru, živelnost a nápaditost. Choreografie je prodchnuta stylizovanými folklorními prvky; rytmický doprovod mnohdy vytvářejí tanečníci sami hrou na nejbizarnější nástroje a předměty. Přirozenost tanečního projevu a výrazná pohybová zkratka, s níž tvůrci vyprávějí příběh, jsou hybnou silou inscenace, která se těší velké oblibě již od roku 2001, kdy byla poprvé uvedena na Slovensku. V titulní roli vystupuje Vladimir Gončarov, který byl za roli Čobana oceněn prestižní cenou Thálie 2008. Inscenace má na svém kontě i další vavříny: Severočeské divadlo získalo na Soutěžní přehlídce současné taneční tvorby v minulém roce Cenu za nejlepší kolektivní výkon právě za inscenaci Cikánské kořeny/í. Vladimír Gončarov navíc v téže soutěži získal Cenu za nejlepší sólový výkon a to opět za roli Čobana. více o tomto představení... | |||||||||||
|
DUBEN 2010 21. STŘEDA začátek v 10:00 hodin | K.Čapek:Velká policejní pohádka | ||||||
Divadlo rozmanitostí MOST | |||||||
|
DUBEN 2010 24. SOBOTA začátek v 17:00 hodin | |||||||||||
Mimořádný rozkvět italské opery v 19. století vrcholil nástupem verismu. Verismus je směr omezený národně i žánrově. Je záležitostí výhradně italské operní tvorby konce 19. a začátku 20. století. Jeho název je odvozen z italského slova vero, které znamená pravdivý. Autoři veristických oper skutečně od začátku usilovali o hudebně dramatické ztvárnění příběhů společensky pravdivých, osvobozených od romantické idealizace. Šlo jim o odraz skutečnosti, o co nejvěrnější kopii životních faktů a lidských charakterů. Veristé vyhledávali libreta na sociálně vyhraněné náměty ze současného života, které řeší nelehké životní situace. Tyto naturalistické tendence se projevovaly i v dalších uměleckých odvětvích jako je literatura, drama a výtvarné umění. Román francouzského spisovatele Henriho Murgera Obrazy ze života bohémy z roku 1849 měl mimořádný úspěch a Puccini v něm vycítil velké dramatické možnosti. Na pozadí přátelství čtyř bohémů - umělců se odehrává dojemný příběh o lásce chudého básníka Rodolfa ke křehké, nemocí oslabené Mimi, které není dopřáno dlouhého života. Tento příběh milenců, jež byli chudí penězi, ale bohatí láskou, zpracovali libretisté Giuseppe Giacosa a Luigi Illica. Puccini zde prokázal mistrovství v hudebním vystižení místního koloritu - Claude Debussy prý prohlásil, že nepoznal nikoho, kdo by lépe hudebně popsal Paříž té doby než Puccini. Opera je uváděna v italském originále a na domácí scéně s českými titulky. více o tomto představení... | |||||||||||
|
DUBEN 2010 25. NEDĚLE začátek v 19:00 hodin | Koncert česko - německého symfonického orchestru | ||||||
pořádá Benda Arts, o. s. | |||||||
|
DUBEN 2010 27. ÚTERÝ začátek v 19:00 hodin | |||||||||||
Veselá vdova má – oproti jiným operetám – velmi kvalitní libreto s chytrou zápletkou, zároveň i její hudební stránka patří ke skutečným skvostům. Diváci dnes znají téměř všechna hudební čísla. Režisér Gustav Skála řekl: „Když jsem vymýšlel, jaký klíč zvolit k téhle inscenaci, došel jsem k závěru, že ten nejjednodušší: Veselá vdova je totiž opus, který obsahuje v krystalicky čisté podobě všechno, co k životu potřebuje každý člověk: trochu něhy, trochu rozmarů, hodně lásky, sem tam nějakou hádku jak na oko tak opravdickou – takovou co čistí vzduch, dojetí, sentiment ale hlavně humor. Jestli se nám povedlo na jeviště přivést trochu pravdy, poctivé divadelní pravdy která zrcadlí život, jaký chceme žít – snesitelný se strastmi i radostmi – pak nemůžete z divadla odcházet zarmouceni. I když se před vámi odehraje příběh právě ovdovělé dámy.....“ Rozkošnou a taky poměrně bohatou vdovu Hanu Glawari, která přesně ví, jakou taktikou získá mírně unuděného, ale neodolatelného hraběte, alternují Yvetta Tannenbergerová a Dana Koklesová. Jako hrabě Danilo Danilovič jim hlavním protihráčem je Michal Klamo nebo Jaroslav Kovacs. více o tomto představení... | |||||||||||
|
DUBEN 2010 28. STŘEDA začátek v 19:00 hodin | |||||||||||
Slavnostní představení u příležitosti udělení Ceny primátora sólistce baletu Margaritě Pleškové více o tomto představení... | |||||||||||
|
UPOZORNĚNÍ!Vzhledem k množícím se dotazům, se tímto Severočeské divadlo s.r.o. distancuje od inscenace ZLATOVLÁSKA, na které se divadlo žádným způsobem nepodílí. Tato akce je pořádána externím subjektem, který neoprávněně užívá jméno naší společnosti. V případě, že patříte mezi oslovené, prosíme kontaktujte nás na e-mailu: sekretariat@operabalet.cz, aby bylo možné zamezit dalším škodám. Severočeské divadlo je připraveno věc předat orgánům činným v trestním řízení.Děkujeme Vaše Severočeské divadlo s.r.o. |