• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
01234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293012345


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.





MAPA:





Novoroční koncert

ZVEME VÁS NA:



    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • VALNÁ HROMADA

Jednatel společnosti Severočeské divadlo s.r.o. svolává zasedání valné hromady společnosti na den 25.1.2024 ve 13.00 hod. Zasedání se uskuteční na Krajském úřadě Ústeckého kraje v kanceláři č. 714, 7. patro, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem.

další dokumenty k VH zde...

  • VNITŘNÍ OZNAMOVACÍ SYSTÉM ZAMĚSTNAVATELE

E-mail: severoceskedivadlo@seznam.cz
Telefon: +420 210 082 134


  • NEVÁHEJTE...

DON QUIJOTE
5.6 2024 19:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

plakát Don Quijote
plakát Don Quijote
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost


NAŠI PARTNEŘI:












POZOR - ZMĚNA!
Vážení diváci, představení dne 5. 4. 2024 od 19.00 hodin J. B. P. Molière: LAKOMEC 
je z důvodu nemoci ZRUŠENO! Náhradní termín bude 27.5.2024.
Děkujeme za pochopení.


PROGRAM DIVADLA:
LISTOPAD 2010
5.
PÁTEK

začátek
v 19:00 hodin

[Vladimír Gončarov] (Fryderyk Chopin)
Fragmenty ze života slavného romantického skladatele Fryderyka Chopina, jehož 200. výročí narození si v tomto roce připomínáme, v taneční interpretaci choreografa Daniela Wiesnera. Nejde o klasický balet, ale spíše o taneční divadlo plné autentických faktů, které má pohladit po duši a ukázat, že cit není přežitek, ale přirozená potřeba člověka. „Chopinova hudba je nejen nostalgie a romantismus. Jsou to i skladby plné temperamentu, emocí a vášní,“ říká autor. Inscenace inspirovaná hudbou Chopina a Gioacchina Rossiniho vypovídá o třech milostných vztazích polského hudebního velikána. Zatímco první dvě důvěrná přátelství byla spíše platonická, osudovou láskou se pro něj stala skandální žena George Sandová. Baletní kus připomíná Chopina ve všech jeho podobách – jako zázračné dítě, emigranta toužícího po vzdálené vlasti, lva salónů i nepochopeného introverta, ochromeného nemocí. V titulní roli vystoupí držitel Ceny Thálie Vladimír Gončarov. Inscenace je uváděna s nahrávkou.

více o tomto představení...

TYP PŘEDSTAVENÍ: taneční divadlo
DÉLKA: cca. cca 2 h.
OBSAZENÍ: Fryderyk Chopin – Vladimír Gončarov
George Sandová – Margarita Pleškova
Konstancie Gladkovská – Vladimíra Podhorná
Marie Wodzinská – Natalia Vasina
Gaston Leroux, milenec Sandové - Pavel Enekeš
Franz Liszt – Róbert Király
Eugéne Delacroix – Roberts Skujenieks
Mnich – smrt – Jan Herbert Fuchs j.h.
VSTUPNÉ: 150 - 510 Kč +P/3
PŘEDSTAVENÍ JIŽ PROBĚHLO... (NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA)
LISTOPAD 2010
6.
SOBOTA

začátek
v 17:00 hodin

Logo kulturbrucke - kulturní most

Logo kulturbrucke - kulturní most
foto: www.kulturnimost.cz
Za zakladatelské dílo německé romantické opery se považuje Čarostřelec Carla Marii von Webera, které ovlivnilo další generace německých skladatelů, včetně Richarda Wagnera. Bezprostřední inspirací pro Čarostřelce byla prý rokle Velkého Štolpichu u lázní Libverda v Jizerských horách, kde v červenci 1814 trávil Weber chvíle odpočinku. Dalším inspiračním zdrojem byla i skladatelova láska ke své budoucí choti, sopranistce Caroline Brandtové. Avšak původním podnětem ke kompozici zpěvohry byla Kniha o strašidlech, kterou v Lipsku vydali August Friedrich Laun a Johann August Apel. V jednom příběhu se vyprávělo o mladíkovi, který se zamiloval do dcery lesního. Podmínkou pro získání její ruky bylo vystřelení mistrovské zkušební rány. Aby si mladík zajistil úspěch, spojil se s ďábelskými mocnostmi, které ho však oklamaly. Rána vystřelená na bílou holubici zabíjí jeho vyvolenou. Její rodiče tuto tragédii nepřežijí a mladík sám skončí v blázinci. Tento kriminální příběh se prý skutečně odehrál kdesi na Domažlicku a jeho nešťastným hrdinou byl jakýsi písař z Prahy. Weberův námět a literární představu zpracoval do operního libreta dvorní rada a dramatik Friedrich Kind a jeho původní název zněl Zkušební rána. Světová premiéra díla 18. června 1821 v berlínském Královském činoherním divadle se však dle návrhu intendanta hraběte Brühla konala pod názvem Čarostřelec (Der Freischütz). Opera je uváděna v německém originále a na domácí scéně s českými titulky.
více o tomto představení...

TYP PŘEDSTAVENÍ: opera
DÉLKA: cca. cca 2,30 h.
OBSAZENÍ: Dir.: N. Baxa
Agáta : Liana Sass
Anička: Anna Klamo
Max: WeiLong Tao
Kašpar: Nikolaj Někrasov
Matoušek ( Ottokar, Kilián),
Matuszek, Škarka, Haidler,
Moozová, družičky
sbor, balet, orchestr
VSTUPNÉ: 100 - 340 Kč +K/2
PŘEDSTAVENÍ JIŽ PROBĚHLO... (NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA)
LISTOPAD 2010
7.
NEDĚLE

začátek
v 15:00 hodin

K.J.Erben Zlatovláska Divadlo AHA! Praha

VSTUPNÉ: 50 a 100 Kč +RD/2
PŘEDSTAVENÍ JIŽ PROBĚHLO... (NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA)
LISTOPAD 2010
8.
PONDĚLÍ

začátek
v 10:00 hodin

K.J.Erben:

Zlatovláska

Divadlo AHA! Praha

TYP PŘEDSTAVENÍ: pohádka
VSTUPNÉ: jednotné vstupné 50 Kč
PŘEDSTAVENÍ JIŽ PROBĚHLO... (NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA)
LISTOPAD 2010
9.
ÚTERÝ

začátek
v 19:00 hodin

Představení se koná v rámci 12. Dnů české a německé kultury.

[Vladimír Gončarov] (Partajník)
Taneční inscenace vychází z námětu slavné divadelní hry Jeana Claudia Penchenata Le bal – Tančírna. Namísto tančírny v Paříži se ocitáme v kavárně v Ústí nad Labem a to v období celého 20. století. Stejně jako v Tančírně sledujeme příběhy jednotlivých stálých hostů kavárny, jejich reakce na společenské, politické a kulturní změny, či vývoj techniky. Děj rámcuje příchod houslisty, který k potěšení ostatních hostů hraje Straussův valčík Na krásném modrém Dunaji. Ovšem vývoj techniky – v tomto případě symbolicky – je nezadržitelný. Kdo ví, bude-li například k provozování hudby třeba živých lidí. A proto, když do kavárny přinášejí první gramofon a valčík Na krásném modrém Dunaji zazní v plném obsazení, jen zklamaný houslista poznává, že ho již není více třeba, a opouští lokál. Technika jde stále vpřed, gramofon se mění za nové a nové modernější přístroje. Po sto letech houslista opět zabloudí do naší kavárny, a mezi tím řinčením automatů, TV a dalších strojů opět zazní jednohlasně valčík Na krásném modrém Dunaji, jakoby si všichni na něco vzpomněli – možná je živých lidí třeba pro živé lidi … Inscenace je uváděna s nahrávkou.
více o tomto představení...

TYP PŘEDSTAVENÍ: taneční divadlo
DÉLKA: cca. 105 min.
OBSAZENÍ: 9. 11. Café Aussig, 19:00
Kavárník – Jaroslav Melichar j.h.
Femme fatale – Vladimíra Podhorná
Její muž – Pavel Enekeš
Mladá slečna – Michaela Procházková
Mladý muž – Petr Popovský
Starší žena – Iva Šebková
Starší muž – Róbert Király
Matka – Margarita Pleškova
Partajník – Vladimír Gončarov
VSTUPNÉ: 100 - 340 Kč
PŘEDSTAVENÍ JIŽ PROBĚHLO... (NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA)
LISTOPAD 2010
10.
STŘEDA

začátek
v 19:00 hodin

[Tomáš Ondřich] (Alfréd Doolittle), balet SD
Slavný americký muzikál A. J. Lernera a F. Loewa o květinářce Elize Doolittlové vznikl na motivy známé divadelní hry G. B. Shawa Pygmalion. Příběh pojednává o samolibém a nesnesitelném profesoru fonetiky Henry Higginsovi, který se vsadí, že se mu podaří prostořekou a umouněnou květinářku Elizu Doolittlovou s příšerným nářečím spodních vrstev během vražedně krátkého času zkrotit a proměnit tento divoký přírodní živel v kultivovanou anglickou dámu, aniž by kdokoliv odhalil její původ. Higginsův experiment ukáže, že rozdíl mezi vyšší a nižší společenskou třídou nespočívá v lidské přirozenosti, pouze ve vnějších návycích a způsobech. Jak to už mezi mužem a ženou bývá, zrodí se v procesu výuky vztah, který pedagogickou sféru nebezpečně přesahuje. Obě strany jsou však příliš svéhlavé, než aby si to jen tak přiznaly a své vzájemné sympatie vyjadřují spíše hádkami. Základní paradox story spočívá v tom, že výchovu potřebuje nejenom Líza, ale i pan profesor, neboť i při jeho postavení a společenské vážnosti je v ostatních věcech poněkud zaostalý. Naproti tomu Líza při vší své zanedbanosti nepostrádá citlivou duši a zdravý instinkt. V hlavní roli Lízy se představí Jolana Smyčková, která není na ústeckém jevišti nováčkem, například v minulé sezóně nastudovala roli Káči v Divotvorném hrnci, za kterou byla navržena do širší nominace na Cenu Thálie 2009. Profesora Higginse hraje Radek Zima.
více o tomto představení...

TYP PŘEDSTAVENÍ: muzikál
DÉLKA: cca. 2,15h
OBSAZENÍ: Dir.: Milan Kaňák
Líza: Jolana Smyčková
Higgins: Radek Zima
Pickering: Petr Matuszek
Doolittle: Tomáš Ondřich
Higginsová: Miroslava Kalašová
Pearceová: Věra Páchová
Freddy: Jaroslav Kovacs
Blažková,Koubová, Hájek Ot.,
Krejčí, Novoborská, Király,
Zelycz, Haas, Fieweger,
Štěpka, Wagner, Papíková,
Chladová, Schűtzová, Moozová,
Machát, Styrkul, Brázda,
Nikitine, Kadlčíková,
sbor, balet, orchestr

VSTUPNÉ: 280 - 600 Kč
PŘEDSTAVENÍ JIŽ PROBĚHLO... (NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA)
LISTOPAD 2010
12.
PÁTEK

začátek
v 19:00 hodin

[Haitao Wang] (Hrabě Almaviva), [Pavel Machát] (don Curzio), [Anna Klamo] (Zuzanka), [Martin Matoušek] (Figaro)
Mozartova opera Figarova svatba dodnes neztrácí na své elegantní lehkosti zápletkové komedie a satirickém účinku. Toto geniální dílo o společnosti a jejích mravech vznikalo potají. Beaumarchaisova hra Bláznivý den aneb Figarova svatba byla tehdy v Rakousku zakázaná. Přesto Mozart chtěl toto dílo zhudebnit a oslovil proto libretistu da Ponteho. Na tématu musel pracovat tajně a čekat na vhodný okamžik, ve kterém by císař provedení opery schválil. Nakonec celou operu Mozart zkomponoval za půl roku a hudbou vyjádřil vše, co v libretu nesmělo být vyřčeno. Do té doby bylo nemyslitelné, aby obyčejný služebník v takovém dramatickém díle nejen hrál hlavní postavu, nýbrž také bojoval s vychytralostí proti urozenému panstvu, aby nakonec z tohoto duelu vyšel jako vítěz. Premiéru měla 1. května 1786 ve Vídni, ale největší úspěch zaznamenala až v prosinci ve Stavovském divadle v Praze. Mozart zde dospěl k tomu, co bývá nejtěžší: za veselým příběhem odhalil hlubokou pravdu života. Opera je uváděna v italském originále a na domácí scéně s českými titulky.
více o tomto představení...

TYP PŘEDSTAVENÍ: opera
DÉLKA: cca. 3h
OBSAZENÍ: Dir.: Milan Kańák
Hrabě: Jiří Hájek,j.h.
Hraběnka: Liana Sass
Figaro: Martin Matoušek
Zuzanka: Anna Klamo
Cherubín: Barbora Kadlčíková
Páchová, Nikitine, Kovacs,
Machát, Boháčková, Krejčí,
družičky,sbor, orchestr
VSTUPNÉ: 100 - 340 Kč
PŘEDSTAVENÍ JIŽ PROBĚHLO... (NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA)
LISTOPAD 2010
13.
SOBOTA

začátek
v 19:00 hodin

logo divadelní podzim

logo divadelní podzim
foto: www.operabalet.cz
představení v rámci Divadelního podzimu 2010
ČESKO-SASKÝ DIVADELNÍ PODZIM – Kořeny, doteky, proměny
Sächsisch-Tschechischer Theaterherbst – Ursprung, Berührung, Verwandlung
Taneční inscenace vychází z námětu slavné divadelní hry Jeana Claudia Penchenata Le bal – Tančírna. Namísto tančírny v Paříži se ocitáme v kavárně v Ústí nad Labem a to v období celého 20. století. Stejně jako v Tančírně sledujeme příběhy jednotlivých stálých hostů kavárny, jejich reakce na společenské, politické a kulturní změny, či vývoj techniky. Děj rámcuje příchod houslisty, který k potěšení ostatních hostů hraje Straussův valčík Na krásném modrém Dunaji. Ovšem vývoj techniky – v tomto případě symbolicky – je nezadržitelný. Kdo ví, bude-li například k provozování hudby třeba živých lidí. A proto, když do kavárny přinášejí první gramofon a valčík Na krásném modrém Dunaji zazní v plném obsazení, jen zklamaný houslista poznává, že ho již není více třeba, a opouští lokál. Technika jde stále vpřed, gramofon se mění za nové a nové modernější přístroje. Po sto letech houslista opět zabloudí do naší kavárny, a mezi tím řinčením automatů, TV a dalších strojů opět zazní jednohlasně valčík Na krásném modrém Dunaji, jakoby si všichni na něco vzpomněli – možná je živých lidí třeba pro živé lidi … Inscenace je uváděna s nahrávkou.
více o tomto představení...

TYP PŘEDSTAVENÍ: taneční divadlo
DÉLKA: cca. 105 min.
OBSAZENÍ: Kavárník – Jaroslav Melichar j.h.
Femme fatale – Natalia Vasina
Její muž – Pavel Enekeš
Mladá slečna – Simona Christianová
Mladý muž – Petr Popovský
Starší žena – Iva Šebková
Starší muž – Róbert Király
Matka – Margarita Pleškova
Partajník – Vladimír Gončarov
VSTUPNÉ: 100 - 340 Kč
PŘEDSTAVENÍ JIŽ PROBĚHLO... (NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA)
LISTOPAD 2010
14.
NEDĚLE

začátek
v 17:00 hodin

Das Ballhaus/Tančírna/

logo divadelní podzim

logo divadelní podzim
foto: www.operabalet.cz
zrušeno z technických důvodů ze strany německého partnera

TYP PŘEDSTAVENÍ: taneční divadlo
VSTUPNÉ: 100 - 340 Kč
PŘEDSTAVENÍ JIŽ PROBĚHLO... (NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA)
LISTOPAD 2010
16.
ÚTERÝ

začátek
v 19:00 hodin

[Vladimír Gončarov] (Fryderyk Chopin)
Fragmenty ze života slavného romantického skladatele Fryderyka Chopina, jehož 200. výročí narození si v tomto roce připomínáme, v taneční interpretaci choreografa Daniela Wiesnera. Nejde o klasický balet, ale spíše o taneční divadlo plné autentických faktů, které má pohladit po duši a ukázat, že cit není přežitek, ale přirozená potřeba člověka. „Chopinova hudba je nejen nostalgie a romantismus. Jsou to i skladby plné temperamentu, emocí a vášní,“ říká autor. Inscenace inspirovaná hudbou Chopina a Gioacchina Rossiniho vypovídá o třech milostných vztazích polského hudebního velikána. Zatímco první dvě důvěrná přátelství byla spíše platonická, osudovou láskou se pro něj stala skandální žena George Sandová. Baletní kus připomíná Chopina ve všech jeho podobách – jako zázračné dítě, emigranta toužícího po vzdálené vlasti, lva salónů i nepochopeného introverta, ochromeného nemocí. V titulní roli vystoupí držitel Ceny Thálie Vladimír Gončarov. Inscenace je uváděna s nahrávkou.

více o tomto představení...

TYP PŘEDSTAVENÍ: taneční divadlo
DÉLKA: cca. cca 2 h.
OBSAZENÍ: Fryderyk Chopin – Vladimír Gončarov
George Sandová – Margarita Pleškova
Konstancie Gladkovská – Vladimíra Podhorná
Marie Wodzinská – Natalia Vasina
Gaston Leroux, milenec Sandové - Pavel Enekeš
Franz Liszt – Róbert Király
Eugéne Delacroix – Roberts Skujenieks
Mnich – smrt – Jan Herbert Fuchs j.h.
VSTUPNÉ: 100 - 340 Kč +A/3
PŘEDSTAVENÍ JIŽ PROBĚHLO... (NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA)
LISTOPAD 2010
18.
ČTVRTEK

začátek
v 19:30 hodin

Marc Camoletti:

Miláček Anna

Divadlo Palace Praha

Představení z technických důvodů začíná mimořádně v 19.30. Světově proslulá komedie o tom, že není šikovné přivést si domů milence právě, když má váš manžel v ložnici svou přítelkyni. Ještě, že je tu služka Anna...
Hrají M.Hudečková, D.Prachař, L.Rybová, S.Rašilov, V.Hybnerová

TYP PŘEDSTAVENÍ: komedie
VSTUPNÉ: rezervace vstupenek na 7 dní !!!
280 - 600 Kč + V/3
PŘEDSTAVENÍ JIŽ PROBĚHLO... (NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA)
LISTOPAD 2010
20.
SOBOTA

začátek
v 17:00 hodin

Sněhová královna

nájem Baletní studio Regina

TYP PŘEDSTAVENÍ: balet
VSTUPNÉ: jednotné vstupné 180 Kč
PŘEDSTAVENÍ JIŽ PROBĚHLO... (NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA)
LISTOPAD 2010
21.
NEDĚLE

začátek
v 17:00 hodin

[Vladimíra Podhorná] (Konstancie Gladkovská), [Vladimír Gončarov] (Fryderyk Chopin)
Fragmenty ze života slavného romantického skladatele Fryderyka Chopina, jehož 200. výročí narození si v tomto roce připomínáme, v taneční interpretaci choreografa Daniela Wiesnera. Nejde o klasický balet, ale spíše o taneční divadlo plné autentických faktů, které má pohladit po duši a ukázat, že cit není přežitek, ale přirozená potřeba člověka. „Chopinova hudba je nejen nostalgie a romantismus. Jsou to i skladby plné temperamentu, emocí a vášní,“ říká autor. Inscenace inspirovaná hudbou Chopina a Gioacchina Rossiniho vypovídá o třech milostných vztazích polského hudebního velikána. Zatímco první dvě důvěrná přátelství byla spíše platonická, osudovou láskou se pro něj stala skandální žena George Sandová. Baletní kus připomíná Chopina ve všech jeho podobách – jako zázračné dítě, emigranta toužícího po vzdálené vlasti, lva salónů i nepochopeného introverta, ochromeného nemocí. V titulní roli vystoupí držitel Ceny Thálie Vladimír Gončarov. Inscenace je uváděna s nahrávkou.

více o tomto představení...

TYP PŘEDSTAVENÍ: taneční divadlo
DÉLKA: cca. cca 2 h.
OBSAZENÍ: Fryderyk Chopin – Vladimír Gončarov
George Sandová – Margarita Pleškova
Konstancie Gladkovská – Vladimíra Podhorná
Marie Wodzinská – Natalia Vasina
Gaston Leroux, milenec Sandové - Pavel Enekeš
Franz Liszt – Róbert Király
Eugéne Delacroix – Roberts Skujenieks
Mnich – smrt – Jan Herbert Fuchs j.h.
VSTUPNÉ: 100 - 340 Kč +N/4
PŘEDSTAVENÍ JIŽ PROBĚHLO... (NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA)
LISTOPAD 2010
23.
ÚTERÝ

začátek
v 11:00 hodin

tanečník skupiny MARVERCI, [Vladimír Gončarov] (Partajník)
Taneční inscenace vychází z námětu slavné divadelní hry Jeana Claudia Penchenata Le bal – Tančírna. Namísto tančírny v Paříži se ocitáme v kavárně v Ústí nad Labem a to v období celého 20. století. Stejně jako v Tančírně sledujeme příběhy jednotlivých stálých hostů kavárny, jejich reakce na společenské, politické a kulturní změny, či vývoj techniky. Děj rámcuje příchod houslisty, který k potěšení ostatních hostů hraje Straussův valčík Na krásném modrém Dunaji. Ovšem vývoj techniky – v tomto případě symbolicky – je nezadržitelný. Kdo ví, bude-li například k provozování hudby třeba živých lidí. A proto, když do kavárny přinášejí první gramofon a valčík Na krásném modrém Dunaji zazní v plném obsazení, jen zklamaný houslista poznává, že ho již není více třeba, a opouští lokál. Technika jde stále vpřed, gramofon se mění za nové a nové modernější přístroje. Po sto letech houslista opět zabloudí do naší kavárny, a mezi tím řinčením automatů, TV a dalších strojů opět zazní jednohlasně valčík Na krásném modrém Dunaji, jakoby si všichni na něco vzpomněli – možná je živých lidí třeba pro živé lidi … Inscenace je uváděna s nahrávkou.
více o tomto představení...

TYP PŘEDSTAVENÍ: taneční divadlo
DÉLKA: cca. 105 min.
OBSAZENÍ: Kavárník – Jaroslav Melichar j.h.
Femme fatale – Natalia Vasina
Její muž – Pavel Enekeš
Mladá slečna – Simona Christianová
Mladý muž – Petr Popovský
Starší žena – Iva Šebková
Starší muž – Róbert Király
Matka – Margarita Pleškova
Partajník – Vladimír Gončarov
VSTUPNÉ: jednotné vstupné 50 Kč
PŘEDSTAVENÍ JIŽ PROBĚHLO... (NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA)
LISTOPAD 2010
26.
PÁTEK

začátek
v 19:00 hodin

VIRTUOSI PER MUSICA DI PIANOFORTE

TYP PŘEDSTAVENÍ: koncert
VSTUPNÉ: jednotné vstupné 40 Kč
PŘEDSTAVENÍ JIŽ PROBĚHLO... (NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA)
LISTOPAD 2010
27.
SOBOTA

začátek
v 17:00 hodin

balet Severočeké divadlo Ústí nad Labem
Labutí jezero patří k nejslavnějším a nejznámějším klasickým baletním titulům a je součástí repertoáru všech světových scén. Severská legenda o dívce Odettě proměněné v labuť inspirovala P. I. Čajkovského k napsání lyrické melodické hudby, která se stala vzorovou ukázkou vrcholného hudebního romantismu, a svou nesmrtelnost získala také díky původním dochovaným choreografickým pasážím Mariuse Petipy a Lva Ivanova. Od jejich časů představuje Labutí jezero pro každou novou generaci sólistů a pro celé soubory vzrušující výzvu k prezentaci vrcholné taneční virtuozity.
více o tomto představení...

TYP PŘEDSTAVENÍ: balet
DÉLKA: cca. 3 hodiny
OBSAZENÍ: Dirigent - Milan Kaňák
Odetta – Vladimíra Podhorná
Odilia – Michaela Procházková
Princ – Vladimír Gončarov
Rudovous – Róbert Király
Šašek – Pavel Enekeš
VSTUPNÉ: 100 - 340 Kč +K/3

V Y P R O D Á N O
PŘEDSTAVENÍ JIŽ PROBĚHLO... (NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA)
LISTOPAD 2010
28.
NEDĚLE

začátek
v 17:00 hodin

[Petr Matuszek] (Alcindoro), [Anna Klamo] (Musetta)
Mimořádný rozkvět italské opery v 19. století vrcholil nástupem verismu. Verismus je směr omezený národně i žánrově. Je záležitostí výhradně italské operní tvorby konce 19. a začátku 20. století. Jeho název je odvozen z italského slova vero, které znamená pravdivý. Autoři veristických oper skutečně od začátku usilovali o hudebně dramatické ztvárnění příběhů společensky pravdivých, osvobozených od romantické idealizace. Šlo jim o odraz skutečnosti, o co nejvěrnější kopii životních faktů a lidských charakterů. Veristé vyhledávali libreta na sociálně vyhraněné náměty ze současného života, které řeší nelehké životní situace. Tyto naturalistické tendence se projevovaly i v dalších uměleckých odvětvích jako je literatura, drama a výtvarné umění. Román francouzského spisovatele Henriho Murgera Obrazy ze života bohémy z roku 1849 měl mimořádný úspěch a Puccini v něm vycítil velké dramatické možnosti. Na pozadí přátelství čtyř bohémů - umělců se odehrává dojemný příběh o lásce chudého básníka Rodolfa ke křehké, nemocí oslabené Mimi, které není dopřáno dlouhého života. Tento příběh milenců, jež byli chudí penězi, ale bohatí láskou, zpracovali libretisté Giuseppe Giacosa a Luigi Illica. Puccini zde prokázal mistrovství v hudebním vystižení místního koloritu - Claude Debussy prý prohlásil, že nepoznal nikoho, kdo by lépe hudebně popsal Paříž té doby než Puccini. Opera je uváděna v italském originále a na domácí scéně s českými titulky.
více o tomto představení...

TYP PŘEDSTAVENÍ: opera
DÉLKA: cca. 2,30h
OBSAZENÍ: Dir.: Norbert Baxa
Mimi. Liana Sass
Musetta: Anna Klamo
Rodolfo: WeiLong Tao
Marcello: Nikolaj Někrasov
Schaunard: Martin Matoušek
Colline: Josef Škarka
Matuszek, Krejčí, Machát,
Fieweger, Brázda, kompars,
děti, Orechov, Melichar,
Bednář,
sbor, orchestr
VSTUPNÉ: 200 - 480 Kč
PŘEDSTAVENÍ JIŽ PROBĚHLO... (NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA)
LISTOPAD 2010
30.
ÚTERÝ

začátek
v 19:00 hodin

4tet nájem Jasnet

VSTUPNÉ: 450 - 650 Kč bez slev (v prodeji v SDOBÚL pouze část vstupenek)
PŘEDSTAVENÍ JIŽ PROBĚHLO... (NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA)






7. ročník Cen magazínu Musical-opereta za rok 2023

Vážení diváci, rádi bychom Vám oznámili, že jsme byli nominováni na Ceny magazínu Musical-opereta za rok 2023. Dostali jsme se mezi TOP desítku a to hned ve dvou kategoriích.

Hlasovat můžete na stránkách:
www.musical-opereta.cz/anketa-musical-opereta-2024

UPOZORNĚNÍ!

Vzhledem k množícím se dotazům, se tímto Severočeské divadlo s.r.o. distancuje od inscenace ZLATOVLÁSKA, na které se divadlo žádným způsobem nepodílí. Tato akce je pořádána externím subjektem, který neoprávněně užívá jméno naší společnosti. V případě, že patříte mezi oslovené, prosíme kontaktujte nás na e-mailu: sekretariat@operabalet.cz, aby bylo možné zamezit dalším škodám. Severočeské divadlo je připraveno věc předat orgánům činným v trestním řízení.

Děkujeme
Vaše Severočeské divadlo s.r.o.

© 2024 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ