• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
01234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


plakát ABO 2018/19
plakát ABO 2018/19
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA:


NABUCCO
speciální host Olga Zhigmitova



ONDŘEJ HAVELKA




    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • VALNÁ HROMADA

Jednatel společnosti Severočeské divadlo s.r.o. svolává řádnou valnou hromadu společnosti na den 29.1. 2019 v 10,00 hod. Jednání se uskuteční v historické budově Severočeského divadla s.r.o. v Ústí nad Labem, Lidické náměstí 1710/10 ve 2. patře.

další dokumenty k VH zde...

  • NEVÁHEJTE...

PRODANÁ NEVĚSTA
27.3 2019 10:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

plakát - Veselá vdova
plakát - Veselá vdova
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • ARCHIV AKTUALIT



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:








UPOZORNĚNÍ DIVÁKŮM !!! Březnové představení muzikálu Casanova je z technických důvodů přeloženo na 23. 4. v 19 hodin.
Vstupenky zůstávají v platnosti - děkujeme za pochopení.

PROGRAM DIVADLA:
ŘÍJEN 2018
16.
ÚTERÝ

začátek
v 19:00 hodin

délka představení cca 3.00 hod.

Opera Libuše Bedřicha Smetany, vznešená svým národním posláním, stojí – podobně jako Má vlast – na významovém vrcholu české tvorby. Operu skladatel věnoval slavnostním příležitostem českého národa, což stvrdil mottem, které vlepil do titulu na první straně rukopisné partitury: „Pro vlast a národ!“ Rovněž v poválečné historii ústecké opery nebyla Libuše inscenována jako běžná součást repertoáru. Poprvé se tak stalo k 10. výročí druhé světové války 8. května 1955 (dirigent Oldřich Lapka, režie Ludmila Svobodová), druhou inscenaci v přelomovém období Československa připravili dirigent František Vajnar a režisér Norbert Snítil (premiéra 21. června 1968). Zvláštní je, že k zatím poslednímu – normalizačnímu – uvedení 22. října 1976 se v archivu divadla nedochovaly žádné konkrétní údaje...
více o tomto představení...

TYP PŘEDSTAVENÍ: opera
OBSAZENÍ: obsazení: DIRIGENT : MILAN KAŇÁK

OBSAZENÍ:
LIBUŠE: EVA URBANOVÁ
PŘEMYSL: RICHARD HAAN
CHRUDOŠ: FRANTIŠEK ZAHRADNÍČEK
ŠŤÁHLAV: JAN ONDRÁČEK
LUTOBOR: PAVEL VANČURA
RADOVAN: PETR MATUSZEK
KRASAVA: MICHAELA KATRÁKOVÁ
RADMILA: ALŽBĚTA VOMÁČKOVÁ
1. ŽNEC: JARMILA BAXOVÁ
2. ŽNEC: TEREZA ŠTĚPÁNKOVÁ
3. ŽNEC: JANA KUBICOVÁ
4. ŽNEC: JAROSLAV KOVACS
ORCHESTR A SBOR SEVEROČESKÉHO DIVADLA V ÚSTÍ NAD LABEM
VSTUPNÉ: 400 - 800 Kč +A/1
PŘEDSTAVENÍ JIŽ PROBĚHLO... (NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA)
ŘÍJEN 2018
17.
STŘEDA

začátek
v 19:00 hodin

délka představení cca 2.45 hod.

Kouzelná flétna je poslední dílo Wolfganga Amadea Mozarta, které bylo poprvé uvedeno ve Vídni 30. září 1791 v Divadle Na Vídeňce. Německé libreto k opeře napsal Emanuel Schikaneder. Autoři vyšli z tradice starovídeňské kouzelné opery, jednoho z typů singspielu, zpěvohry kombinující zpívané a mluvené pasáže, v němž vedle postav ze světa lidí vystupovaly různé pohádkové bytosti i zvířata.
Kouzelná flétna se stala nejslavnější ukázkou tohoto žánru nejen díky pohádkovému příběhu, ve kterém princ Tamino za pomoci kouzelné flétny a komického společníka Papagena hledá cestu k princezně Pamině, dceři Královny noci, ale také díky odkazům na zednářskou symboliku a v neposlední řadě díky Mozartově okouzlující hudbě. Rok po vídeňské premiéře se opera hrála i v Praze a to v budově dnešního Stavovského divadla 25. října 1792.
Jde o jedno z nejhranějších děl světového operního repertoáru.
více o tomto představení...

TYP PŘEDSTAVENÍ: opera
OBSAZENÍ: DIRIGENT : MIloš Formáček

Královna noci : Tereza Štěpánková
Pamina : Zuzana Ballánová
Papagena : Soňa Godarská
Tamino : Michal Bragagnolo
Papageno : Petr Matuszek
Sarastro : Pavel Vančura
Monostatos : Jaroslav Kovacs
Mluvčí : Radek Krejčí
První ozbrojenec : Milan Vlček
Druhý ozbrojenec : Serguey Nikitine
První dáma : Jarmila Baxová
Druhá dáma : Hanna Zimina
Třetí dáma : Valeria Vaygant
První chlapec : Jarmila Baxová
Druhý chlapec :Hanna Zimina
Třetí chlapec : Valeria Vaygant
Kněží : Serguey Nikitine,Milan Vlček
VSTUPNÉ: 100 - 400 Kč + LM
PŘEDSTAVENÍ JIŽ PROBĚHLO... (NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA)
ŘÍJEN 2018
20.
SOBOTA

začátek
v 17:00 hodin

délka představení cca 2.30 hod

[Věra Likérová] (GILDA), [Nikolaj Někrasov] (RIGOLETTO)
Na jeviště ústeckého divadla se vrací nejslavnější opera Giuseppe Verdiho - RIGOLETTO. Libretista Francesco Maria Piave napsal libreto k této opeře podle hry Le Roi s'amuse (Král se baví) od Victora Huga, pojednávající o zhýralém francouzském renesančním panovníku Františku I. Uvedení Hugovy hry s tragickým koncem vyvolalo mnoho nevole a hra byla cenzory zakázána.
více o tomto představení...

TYP PŘEDSTAVENÍ: opera
OBSAZENÍ: DIRIGENT : Miloš Formáček
RIGOLETTO : Richard Haan
VÉVODA : Nikolaj Višňakov
GILDA : Natalia Tkachuk
SPARAFUCILE : Ladislav Mlejnek
MADDALENA : Valeriya Vaygant
HRABĚ MONTERONE : Serguey Nikitine
BORSA : Tomáš Christian Brázda
MARULLO : Martin Matoušek
HRABĚ CEPRANO : Radek Krejčí
HRABĚNKA CEPRANO : Hanna Zimina
GIOVANNA : Michaela Katráková
STRÁŽNÝ : Otakar Hájek
PÁŽE : Ester Králová
VSTUPNÉ: 100 - 400 Kč + LM
PŘEDSTAVENÍ JIŽ PROBĚHLO... (NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA)
ŘÍJEN 2018
22.
PONDĚLÍ

začátek
v 19:00 hodin

4TET - Koncert No 5

plakát koncert 4TET

plakát koncert 4TET
foto: www.operabalet.cz
pořadatel:
VM ART Production

TYP PŘEDSTAVENÍ: koncert
VSTUPNÉ: 590 - 790 Kč
PŘEDSTAVENÍ JIŽ PROBĚHLO... (NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA)
ŘÍJEN 2018
23.
ÚTERÝ

začátek
v 19:00 hodin

Iva Bittová a Hana Kotková hrají Kafkovy fragmenty György Kurtága

Kafkovy Fragmenty

Kafkovy Fragmenty
foto: www.operabalet.cz
Zahajovací koncert 20. ročníku festivalu „Dny české a německé kultury“
Na české straně zahájí festival 20. Dny české a německé kultury výjimečný koncert fenomenální houslistky a zpěvačky Ivy Bittové, která dlouhodobě žije v USA, a houslistky Hany Kotkové, žijící trvale ve Švýcarsku. Obě umělkyně představí dílo nejznámějšího žijícího maďarského skladatele Györgye Kurtága
(nar. 1926), napsané pro soprán a housle. Skladba, označovaná za „téměř neproveditelnou“, se skládá ze čtyřiceti krátkých hudebních úryvků inspirovaných texty, které Kurtág vybral z deníků, povídek či dopisů
spisovatele Franze Kafky. Po jarním uvedení nešetřila hudební kritika chválou na autorskou představivost G. Kurtága a interpretační umění I. Bittové a H. Kotkové.

pořadatel: Collegium Bohemicum, o.p.s.

TYP PŘEDSTAVENÍ: koncert
VSTUPNÉ: 150 - 220 Kč bez slev
PŘEDSTAVENÍ JIŽ PROBĚHLO... (NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA)
ŘÍJEN 2018
26.
PÁTEK

začátek
v 19:00 hodin

délka představení cca 2.05 hod.

[Vladimíra Podhorná] (Femme fatale), [Pavel Enekeš]
Taneční inscenace vychází z námětu slavné divadelní hry Jeana Claudia Penchenata Le bal – Tančírna. Namísto tančírny v Paříži se ocitáme v kavárně v Ústí nad Labem a to v období celého 20. století. Stejně jako v Tančírně sledujeme příběhy jednotlivých stálých hostů kavárny, jejich reakce na společenské, politické a kulturní změny, či vývoj techniky. Děj rámcuje příchod houslisty, který k potěšení ostatních hostů hraje Straussův valčík Na krásném modrém Dunaji. Ovšem vývoj techniky – v tomto případě symbolicky – je nezadržitelný. Kdo ví, bude-li například k provozování hudby třeba živých lidí. A proto, když do kavárny přinášejí první gramofon a valčík Na krásném modrém Dunaji zazní v plném obsazení, jen zklamaný houslista poznává, že ho již není více třeba, a opouští lokál. Technika jde stále vpřed, gramofon se mění za nové a nové modernější přístroje. Po sto letech houslista opět zabloudí do naší kavárny, a mezi tím řinčením automatů, TV a dalších strojů opět zazní jednohlasně valčík Na krásném modrém Dunaji, jakoby si všichni na něco vzpomněli – možná je živých lidí třeba pro živé lidi … Inscenace je uváděna s nahrávkou.
více o tomto představení...

TYP PŘEDSTAVENÍ: taneční divadlo
DÉLKA: cca. 105 min.
OBSAZENÍ: Kavárník – Vyačeslav Pleškov j. h.
Femme fatale – Emmeline Jansen
Její muž – Pavel Enekeš j.h.
Mladá slečna – Eliška Černohlávková
Mladý muž – S.Sasot Sellart
Starší žena – Elena Mazanova
Starší muž – Róbert Király
Matka – Margarita Pleškova
Partajník – Vladimír Gončarov
Mládež – Frederika Kvačáková,
Zuzana Novoborská, Jana Jandorová j.h., Milan Bednář j.h.,
Filip Rybár j.h., Roberts Skujenieks
Cikáni – Frederika Kvačáková,
Milan Bednář j.h., Roberts Skujenieks
Zástupci státních orgánů,
dodavatelé - Jaroslav Žák j.h.,
Vojtěch Tejkl j.h., Jakub Zaoral j.h., Jan Vozáb j.h.
VSTUPNÉ: 100 - 400 Kč + LM
PŘEDSTAVENÍ JIŽ PROBĚHLO... (NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA)
ŘÍJEN 2018
27.
SOBOTA

začátek
v 17:00 hodin

délka představení cca 3.40 hod.

Opera Libuše Bedřicha Smetany, vznešená svým národním posláním, stojí – podobně jako Má vlast – na významovém vrcholu české tvorby. Operu skladatel věnoval slavnostním příležitostem českého národa, což stvrdil mottem, které vlepil do titulu na první straně rukopisné partitury: „Pro vlast a národ!“ Rovněž v poválečné historii ústecké opery nebyla Libuše inscenována jako běžná součást repertoáru. Poprvé se tak stalo k 10. výročí druhé světové války 8. května 1955 (dirigent Oldřich Lapka, režie Ludmila Svobodová), druhou inscenaci v přelomovém období Československa připravili dirigent František Vajnar a režisér Norbert Snítil (premiéra 21. června 1968). Zvláštní je, že k zatím poslednímu – normalizačnímu – uvedení 22. října 1976 se v archivu divadla nedochovaly žádné konkrétní údaje...
více o tomto představení...

TYP PŘEDSTAVENÍ: opera
OBSAZENÍ: obsazení: DIRIGENT : MILAN KAŇÁK

OBSAZENÍ:
LIBUŠE: ELIŠKA WEISSOVÁ
PŘEMYSL: RICHARD HAAN
CHRUDOŠ: JAROSLAV PATOČKA
ŠŤÁHLAV: JAN ONDRÁČEK
LUTOBOR: PAVEL VANČURA
RADOVAN: PETR MATUSZEK
KRASAVA: MICHAELA KATRÁKOVÁ
RADMILA: KATEŘINA JALOVCOVÁ
1. ŽNEC: JARMILA BAXOVÁ
2. ŽNEC: TEREZA ŠTĚPÁNKOVÁ
3. ŽNEC: JANA KUBICOVÁ
4. ŽNEC: JAROSLAV KOVACS
ORCHESTR A SBOR SEVEROČESKÉHO DIVADLA V ÚSTÍ NAD LABEM
VSTUPNÉ: 400 - 800 Kč + LM
PŘEDSTAVENÍ JIŽ PROBĚHLO... (NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA)
ŘÍJEN 2018
30.
ÚTERÝ

začátek
v 19:00 hodin

délka představení cca 2.00 hod.

PEER GYNT – baletní suita
Příběh Peer Gynta nás zavede do snové norské krajiny, kde tento hlavní hrdina prožívá svůj rozervaný neutěšený život, plný lásky, zrady, bolesti, ztrát a útěků, říká choreografka Marika Hanušová, která se v této první části večera nechává unést překrásnou hudbou norského skladatele Edvarda Griega
a z dramatické předlohy Henrika Ibsena sleduje zejména charakter a ústřední motivy života Peer Gynta. Snovou, až pohádkovou atmosféru podporuje tanec na špičkách a nádherná scéna i kostýmy návrháře Josefa Jelínka.

CARMEN – baletní suita
S Carmen se ocitneme v aréně Sevilly, kde láska, svůdnost a žárlivost dožene hlavní hrdiny k vraždě. Jde o světoznámý příběh, podle novely Prospera Mériméého, který geniálně hudebně ztvárnil Georges Bizet. V našem večeru uslyšíte Carmen suitu od Rodiona Sčedrina, podle Bizetovy předlohy. V této druhé části večera najdeme trochu jiný pohybový slovník Mariky Hanušová – tentokrát velmi emotivní, vycházející ze španělského
temperamentu.

Obě choreografie tvoří ve své rozličnosti jeden harmonický celek. Jsou to dva příběhy – dva osudy muže a ženy z naprosto odlišných krajů, s rozdílným přístupem k životu, ale hlavně zde najdeme nit protkanou oběma příběhy... a tou je láska.
více o tomto představení...

TYP PŘEDSTAVENÍ: baletní suity
OBSAZENÍ: DIRIGENT : Martin Peschík

Peer Gynt:
Peer Gynt – Róbert Király
Solvejg – Emmeline Jansen
Åse, matka – Elena Mazanova
Ingrid – Olivia Lenssens
Ženich – Salvador Sasot Sellart
Anitra – Zuzana Novoborská
Knoflíkář, Smrt – Vladimir Gončarov
Král trolů – Pavel Enekeš j.h.
Dcera krále trolů – Eliška Černohlávková

Carmen:
Carmen – Frederika Kvačáková
José – Róbert Király
Escamilio – Roberts Skujenieks
Manžel – Vladimir Gončarov
Věštkyně – Elena Mazanova
VSTUPNÉ: 100 - 400 Kč + LM
PŘEDSTAVENÍ JIŽ PROBĚHLO... (NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA)





Výňatky z kritik STADTHEATER FÜRTH

PTÁČNÍK - STADTHEATER FÜRTH
Psáno z představení Thalia Theater Wien 18. 5. 2018
(výňatky 2 recenze)

Der Opernfreund
V rámci svého velkého turné hostoval Thalia Theater Wien v koprodukci s Operou Ústí nad Labem. A znovu měl intendant Werner Můller šťastnou ruku. Smrncovním představením plným elánu, věrným předloze, s převažně vynikajícími hlasy, bylo publikum ve Fůrthu více než hýčkané.

... Orchestr tohoto zájezdového divadla řídil lehkou, ale přesto pevnou rukou Milan Kaňák. Někdy snad trochu bouřlivěji, ke zpěvákům zvukově ne zcela přívětivě, ale to pouze V několika okamžicích. Celkově viděno má však svůj tým v orchestřišti stále v rukou a orchestr také hraje správně diferencované a šmrncovně.

Sborové nastudování je dílem Jana Snítila; nedovolil si žádné výkyvy a svůj sbor měl pevně v rukou.

Manfred Drescher 30.05.2018

ÚNOS ZE SERAILU - STADTHEATER FÜTH
Psáno z provedení 02.02.2019
(výňatky z recenze)

Der Opernfreund

....Nenápadne' a tím působivě bylo nastudování sboru Janem Snítilem. Všichni jsou vzájemně více než stateční.

...Jedním z prvních plusových bodů představení je rozhodně orchestr. Lze konstatovat, že hudebníci jsou evidentně sehrání a s hudbou si vzájemně...

...celý článek

FOTO: Generálka operety Veselá vdova

Ústecký deník:
...

...celý článek

Pěvkyně Michaela Katráková: Má Veselá vdova? Konečně neumírám!

ÚSTECKÝ DENÍK:

...

...celý článek

Thalia Theater Wien nadchnul s Lehárovou „Veselou vdovou“

Thalia Theater Wien begeisterte mit Lehárs \
Thalia Theater Wien begeisterte mit Lehárs \"Die lustige Witwe\"
     V umělecké rovině vychází myšlenka Evropské unie skvěle: v koprodukci s Operou Ústí nad Labem (univerzitní město v Severních Čechách) a Komorní operou Praha se ve čtvrtek představil ve vyprodaném Schweinfurter Theater s mistrovskou Lehárovou operetou Veselá vdova Thalia Theater Wien.
     Publikum se velmi rádo nechalo přenést do Paříže roku 1905: těšilo se z omamného opojení Lehárových tónů a z turbulentního obchodování s láskou, žárlivostí, intrikami – i happyendem ve třetím jednání.
     Tajemník velvyslanectví hrabě Danilo se na plese znovu potkává se svou dřívější láskou, nyní ovdovělou Hanou Glawari, se kterou mu vzhledem k jeho vznešenému původu nebylo dovoleno se oženit. A láska mezi nimi okamžitě vzplane znovu. Znovuobjevené štěstí má však háček: mladá vdova je totiž také bohatou vdovou a Danilo se obává  možného podezření, že chce pouze její peníze.

"Housle hrají, ret co tají - mám tě rád."
Danilo přísahá, že nikdy nebude vyznávat „Miluji Tě.“ Z této myšlenky v libretu Victora Léona vytvořil Lehár jeden z nekrásnějších valčíků...

...celý článek




© 2019 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ