• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.





MAPA:



ZVEME VÁS NA:

Promenádní koncery 2020
Promenádní koncery 2020






    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • INSCENACE CARMEN:
    SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY:



  • NEVÁHEJTE...

ROMEO A JULIE
8.9 2020 19:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

Frida - plakát
Frida - plakát
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • ARCHIV AKTUALIT



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:









Od 1. 7. do 16. 8. - divadelní prázdniny.
Vaše rezervované vstupenky si můžete vyzvednout i v jiných předprodejích, nejlépe
v Informačním středisku města Ústí nad Labem na Mírovém náměstí.
Náš předprodej bude znovu otevřen 18. 8. v klasických hodinách 11.30-17.00.
Vstupenky na Enjoy Aerobic,Enjoy Dancing a Enjoy Step
je možné vrátit v pokladně SD od 18.8. 2020 do 15.9.2020.
Přejeme všem hezké léto!


Georges Bizet: CARMEN

(pohyb myší nad obrázkem=panning, i=popis, kliknutí=zvětšení fotky)
Toto mistrovské dílo neustále fascinuje nádhernou barevností orchestru, strhující dramatičností i úžasnými áriemi. Libretisté Henri Meilhac a Ludovic Halévy se inspirovali rozsáhlou novelou Prospera Meriméea - příběhem hrdé a sebevědomé femme fatale, rafinovaně předvádějící svou ženskost a smyslnost, jejíž svádění dohání hodného muže k pozvolnému úpadku. Vášně převedené Bizetem tak mistrně do tónů dávají lehce zapomenout, že skutečně „svobodná“ láska, jak ji se smrtícím účinkem požaduje hlavní hrdinka, nemůže existovat.

  • opera - délka představení cca: 3 hodiny představení uvádíme v jazyce: francouzština  
  • datum premiéry: 20.4. 2007  
  • libreto: Henri Meilhac, Ludovic Halévy   překlad: italský originál   režie: Tomáš Šimerda   dirigent: Norbert Baxa, Tvrtko Karlovič   choreografie: Vladimír Nečas   výtvarník scény: Vladimír Soukenka   výtvarník kostýmů: Zita Miklošová   sbormistr: Pavel Baxa   asistent režie: Milan Sečanský   korepetice: Irina Lorents   inspice: Zdeněk Kozlík   nápověda: Zlata Koníčková  
  • OSOBY A OBSAZENÍ:   Frasquita: Anna Klamo / Jarmila Baxová   Mercedes: Věra Páchová / Lenka Schützová   Manuelita: Elena Mazanova   Mercedes: Barbora Kadlčíková   Micaela: Valeria Vaygant   Escamillo: Nikolaj Někrassov / Haitao Wang   Carmen: Andrea Kalivodová   Morales: Martin Matoušek   Zuniga: Serguei Nikitine   Remendado: Jaroslav Kovacs   Dancairo: Petr Matuszek   Don José: WeiLong Tao / Sergej Ljadov
ODKAZY PRO STAŽENÍ FOTOGRAFIÍ:





Tvrtko Karlovič /dirigent/

Tvrtko Karlovič - dirigent
Tvrtko Karlovič - dirigent
foto:
Tvrtko Karlovič (nar. 9. 11. 1963 v Sarajevu /Chorvatsko) - studoval na Hudební akademii v Sarajevu, obor dirigent sboru a orchestru, kde studium završilv roce 1987 diplomovým koncertem. V letech 1991-1993 získal stipendium na Hudební akademii Praha, obor dirigování u Prof. F. Vajnara. Zúčastnil se festivalových soutěží sborů v Sarajevu a Lalundborgu (Dánsko), kde získal přední ocenění. V Čechách působil v Liberci, Ostravě, a ve Státní opeře Praha. V Ústí nad Labem působí od roku 1996.
HUDEBNÍ VZDĚLÁNÍ
 1982 - 1987 Hudební akademie Sarajevo
 1987 - Ukončení studia diplomovým koncertem jako dirigent sboru a orchestru
 1991 - 1993 Stipendium na Hudební akademii Praha,obor dirigování u Prof. F. Vajnara SOUTĚŽE
 1990 - Dvě první ceny na festivalu sborů Sarajevo (dirigování, interpetace).
 1992 - Druhá cena na festivalu sborů Kalundborg Dánsko

PROFESIONÁLNÍ ČINNOST
 1982 - učitel hudby na základní škole
 1983 - 1985 sborový pěvec v Národním divadle Sarajevo
 1985 - 1991 korepetitor sboru a sbormistr v Národním divadle Sarajevo
 1989 ...

...celý článek


WeiLong Tao /tenor/

čínský tenorista WeiLong Tao
čínský tenorista WeiLong Tao
foto: www.operabalet.cz
WeiLong Tao, čínský tenorista se narodil ve městě Hefei, nedaleko Šanghaje, kde také absolvoval zpěv na Šanghajské hudební konzervatoři. Dále ve svém studiu pokračoval na Univerzitě v Los Angeles a v Juilliardově operní centru v New Yorku. Získal studijní stipendium na Hudebním festivalu v Aspenu v Coloradu a na Hudební akademii v Santa Barbaře v Kalifornii. Je vítězem mezinárodních pěveckých soutěží v Palm Springs a v Los Angeles a finalistou Metropolitního národního konkurzu v New Yorku. V roce 1992 přišel do Evropy, kde se stal členem Mezinárodního operního studia v Zurichu. Od té doby mnohokrát vystupoval v operních domech v Německu, Rakousku, Itálii, Velké Británii, Řecku, Kanadě a USA. V únoru 2008 se vrátil do Šanghaje, aby zde uskutečnil svůj čínský debut a představil se ve své oblíbené roli Otella. Ve stejném roce vystoupil v Milánské Scale v roli Calafa. K jeho dosud nastudovaným rolím dále patří například  Tannhäuser, Radames, Andrea Chénier, Cavaradossi, Don Carlo, Manrico, Turiddu a Canio.
...

...celý článek


Petr Matuszek

/Josef Herman, Hudební rozhledy 6/2014/

Petr Matuszek
Petr Matuszek
foto: Hudební rozhledy
Na poslední operetní premiéře v Severočeském divadle v Ústí nad Labem, revuální Růže z Argentiny Járy Beneše, odvedl jedinou pěknou roli vzteklého chlapáckého předáka ranče Cinta Nereze barytonista Petr Matuszek (1962). Nikdo další už nedokázal přehrávat postavy do patřičně obludné karika­tury, aby nebyly trapné. Stydno bylo z přehrávaného pomrkávání do publika, z obnošených šarží, ze ztráty vkusu. Věc strategie, umělecké cti a vkusu. Mnozí ústečtí diváci na premiéře vskutku hýkali blahem, ale byli i tací, kteří znechuceně odcházeli do šaten. Píšu to jen coby doklad Matuszekovy schopnosti učinit na jevišti cokoli, co je pro inscenaci potřebné, třeba i zlostně koulet očima a silácky tasit kolt, když je to zapotřebí, ale umí volit nejvhodnější prostředky a není tolik jako jiní odkázaný na jevištní i interpretační vedení. Záhy ukážeme, čím to zřejmě je, nyní konstatujme, že Matuszek absolvoval violu a zpěv na konzervatoři v Teplicích, že jeho učiteli zpěvu byli dlouholetý sólista ústecké opery Jan Vavruška a tenorista Národního divadla Jan Hlavsa. Vojnu si Matuszek odkroutil v AUS, v sezoně 1987/1988...

...celý článek


Nikolaj Někrassov /baryton/

Nikolaj Někrassov - sólista ústeckého divadla
Nikolaj Někrassov - sólista ústeckého divadla
foto:
(Nekrasov)

From Chicago Sun-Times,  Mar 7, 2005  CARMINA BURANA PERFORMANCE REVIEW by Hedy Weiss:
...Of the three soloists here, baritone Nikolai Nekrassov was best, and had a confident, powerful sound and a real sense of the dramatic....

Hudební rozhledy :
...Strhující momenty inscenace jsou tak spojeny především s charismatickou osobností
Nikolaje Někrasova – jeho Rigoletto se zalyká bolestí a přímo srší nenávistí...

 Absolvoval Akademii umění v Ufě (Rusko) v roce 1992.
Je držitelem řady cen mezinárodních pěveckých soutěži (Toulouse, Glinka-Rusko). Nominován na širší nominace Cen Thalie 2005 Marcello (Bohema) Liberec, 2009 Grjaznoj Carska Nevesta Opava a 2012 Nabucco Opava. Od roku 2001 působí v České republice, stálé angažmá má v Severočeském divadle opery a baletu v Ústí nad Labem. Spolupracuje s divadly v Opavě, České Budějovice, Plzeň, Liberec a Státní operou Praha. Podílí se na projektu AIDA MONUMENTAL OPERA ON FIRE.

    Z rolí, které vytvořil v České republice: Evgěnij Oněgin (Čajkovskij-Evžen Oněgin)-Ústí nad Labem 2002 Manon (Massenet - Comte Des Grieux) - Ústí nad Labem 2002 I Massnadieri (Verdi -...

...celý článek





© 2020 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ