• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


ABO 2019/2020
ABO 2019/2020
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA:



    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • INSCENACE CARMEN:
    SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY:



  • NEVÁHEJTE...

AIDA
23.6 2019 17:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

Carmen - plakát 2019
Carmen - plakát 2019
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • ARCHIV AKTUALIT



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:









Georges Bizet: CARMEN

(pohyb myší nad obrázkem=panning, i=popis, kliknutí=zvětšení fotky)
Toto mistrovské dílo neustále fascinuje nádhernou barevností orchestru, strhující dramatičností i úžasnými áriemi. Libretisté Henri Meilhac a Ludovic Halévy se inspirovali rozsáhlou novelou Prospera Meriméea - příběhem hrdé a sebevědomé femme fatale, rafinovaně předvádějící svou ženskost a smyslnost, jejíž svádění dohání hodného muže k pozvolnému úpadku. Vášně převedené Bizetem tak mistrně do tónů dávají lehce zapomenout, že skutečně „svobodná“ láska, jak ji se smrtícím účinkem požaduje hlavní hrdinka, nemůže existovat.

  • opera - délka představení cca: 3 hodiny představení uvádíme v jazyce: francouzština  
  • datum premiéry: 20.4. 2007  
  • libreto: Henri Meilhac, Ludovic Halévy   překlad: italský originál   režie: Tomáš Šimerda   dirigent: Norbert Baxa, Tvrtko Karlovič   choreografie: Vladimír Nečas   výtvarník scény: Vladimír Soukenka   výtvarník kostýmů: Zita Miklošová   sbormistr: Pavel Baxa   asistent režie: Milan Sečanský   korepetice: Irina Lorents   inspice: Zdeněk Kozlík   nápověda: Zlata Koníčková  
  • OSOBY A OBSAZENÍ:   Frasquita: Anna Klamo / Jarmila Baxová   Mercedes: Věra Páchová / Lenka Schützová   Manuelita: Elena Mazanova   Mercedes: Barbora Kadlčíková   Micaela: Valeria Vaygant   Escamillo: Nikolaj Někrassov / Haitao Wang   Carmen: Andrea Kalivodová   Morales: Martin Matoušek   Zuniga: Serguei Nikitine   Remendado: Jaroslav Kovacs   Dancairo: Petr Matuszek   Don José: WeiLong Tao / Sergej Ljadov
ODKAZY PRO STAŽENÍ FOTOGRAFIÍ:





O opeře CARMEN

„Lhala, milý pane, lhala v jednom kuse.
Nevím, jestli ta holka jaktěživa řekla slovo pravdy,  
ale když promluvila, já jí věřil: bylo to silnější než já..."

    I tak je v nejslavnější novele nespravedlivě opomíjeného Prospera Mériméa zobrazována Carmen, na jejímž základě zkomponoval francouzský hudební skladatel Georges Bizet (1838-1875) jednu z nejslavnějších a nejhranějších světových oper všech dob.  
    
    Poutavý děj zasazený do vášnivého jižního Španělska je díky Bizetově hudbě mimořádně vzrušující. Obraz sebevědomé a hrdé cikánky,  rafinovaně předvádějící svou ženskost, ohnivé sevillské tance, divoká, hornatá krajina Andalusie a blízkost Afriky – to všechno pozvedá tragédii o žárlivosti do přímo mystického světla. Vášně převedené tak mistrně do tónů dávají lehce zapomenout, že skutečně „svobodná“ láska, jak ji se smrtícím účinkem požaduje hlavní hrdinka, nemůže existovat.

    V postavě Carmen spatřujeme zosobněnou smyslnost, jejíž svádění dohání hodného muže k pozvolnému úpadku. Vedle dramatu vášně můžeme Carmen chápat také jako boj o moc, v němž používání moci ženské vitality podlehne krvavému násilí. Je to staré a v operní literatuře oblíbené dramatické téma, v...

...celý článek

Mgr. Vladimír Nečas /šéf baletu/

Vladimír Nečas, šéf baletu
Vladimír Nečas, šéf baletu
foto: www.operabalet.cz
Narozen 30. 6. 1955 v Praze. V roce 1974 absolvent Konzervatoře - taneční oddělení. 1974-1976 stáž v Petrohradském akademickém baletním učilišti Vaganové. 1976 - 1977 člen baletu Národního divadla v Praze. 1977-1979 služba v Armádním uměleckém souboru VN Praha. 1977-1997 sólista baletu ND Praha. 1990-dosud pedagog tance na Taneční konzervatoři, klasický tanec - scénická praxe klasického tance. 1993 - zakončení AMU - Taneční fakulta - taneční pedagogika. 1997-1998 pedagog a repetitor baletu Divadla F. X. Šaldy v Liberci. 1978 a 1980 2. a 3. místo interpretační celostátní taneční soutěže ČSSR (1978 a 1980)


repertoár:
  • Princ, Rudovous a Pas de trois - Labutí jezero
  • Desiré - Spící krasavice
  • Espada - Don Quijote
  • Danila - Kamenný kvítek
  • Modrý duet a Pas de trois - Návrat do neznámé země (Jiří Kylián)
zahraniční hostování:
  • Německo
  • Holandsko
  • Rusko
  • Itálie.
...

...celý článek


ROZHOVOR S REŽISÉREM INSCENACE

Tomáš Šimerda divadelní a televizní režisér, ředitel SDOBÚL
Tomáš Šimerda divadelní a televizní režisér, ředitel SDOBÚL
foto: Marek Russ
Vzpomínáte si ještě, kdy jste poprvé viděl operu CARMEN?

Naprosto přesně: v lednu 1966 na generální zkoušce v Národním divadle. Jako člen Kühnova dětského sboru jsem v ní totiž tehdy účinkoval.

Jak jste se stal operním režisérem?
Tíhnul jsem k této profesi a obdivoval ji od dětství. Právě už při oné první Carmen se mi v hlavě honily myšlenky „jak bych to dělal já…“. Ale k vysokoškolskému diplomu v oboru operní režie vedla ještě dlouhá cesta. Po maturitě na gymnáziu jsem absolvoval operní zpěv na pražské konzervatoři a působil dva roky jako sólista zpěvohry Divadla J. K. Tyla v Plzni. Až po té jsem vystudoval operní režii na hudební fakultě Akademie múzických umění v Praze.

Které dílo operní literatury, které jste dosud nerežíroval, byste rád režijně zpracoval?
Musím říci, že své „sny“ jsem si splnil: na jevišti jsem realizoval Fausta a Markétku Charlese Gounoda, Verdiho Rigoletta a Dona Carlose, Čajkovského Pikovou dámu, Janáčkovu Její pastorkyni, Věc Makropulos a Káťu Kabanovou – tu naposledy v únoru letošního roku v ruské premiéře ve Státním divadle opery a baletu v Novosibirsku s...

...celý článek


Petr Matuszek

/Josef Herman, Hudební rozhledy 6/2014/

Petr Matuszek
Petr Matuszek
foto: Hudební rozhledy
Na poslední operetní premiéře v Severočeském divadle v Ústí nad Labem, revuální Růže z Argentiny Járy Beneše, odvedl jedinou pěknou roli vzteklého chlapáckého předáka ranče Cinta Nereze barytonista Petr Matuszek (1962). Nikdo další už nedokázal přehrávat postavy do patřičně obludné karika­tury, aby nebyly trapné. Stydno bylo z přehrávaného pomrkávání do publika, z obnošených šarží, ze ztráty vkusu. Věc strategie, umělecké cti a vkusu. Mnozí ústečtí diváci na premiéře vskutku hýkali blahem, ale byli i tací, kteří znechuceně odcházeli do šaten. Píšu to jen coby doklad Matuszekovy schopnosti učinit na jevišti cokoli, co je pro inscenaci potřebné, třeba i zlostně koulet očima a silácky tasit kolt, když je to zapotřebí, ale umí volit nejvhodnější prostředky a není tolik jako jiní odkázaný na jevištní i interpretační vedení. Záhy ukážeme, čím to zřejmě je, nyní konstatujme, že Matuszek absolvoval violu a zpěv na konzervatoři v Teplicích, že jeho učiteli zpěvu byli dlouholetý sólista ústecké opery Jan Vavruška a tenorista Národního divadla Jan Hlavsa. Vojnu si Matuszek odkroutil v AUS, v sezoně 1987/1988...

...celý článek





© 2019 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ