• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
2829301234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930311


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.





MAPA:



ZVEME VÁS NA:





    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • INSCENACE CARMEN:
    SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY:



  • NEVÁHEJTE...

LOUSKÁČEK
22.11 2020 15:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

plakát - Tristan a Isolda s přelepkou
plakát - Tristan a Isolda s přelepkou
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • ARCHIV AKTUALIT



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:








Vážení přátelé našeho divadla, 
Dle nového opatření vlády ohledně šíření Covid-19 jsou zrušena nejen všechna představení, ale uzavřen i předprodej a to do 3.11. 2020. Vstupenky je možné rezervovat pouze online. Další informace k provozu divadla v následujícím období uveřejníme na našem webu www.operabalet.cz. Děkujeme za pochopení

Georges Bizet: CARMEN

(pohyb myší nad obrázkem=panning, i=popis, kliknutí=zvětšení fotky)
Toto mistrovské dílo neustále fascinuje nádhernou barevností orchestru, strhující dramatičností i úžasnými áriemi. Libretisté Henri Meilhac a Ludovic Halévy se inspirovali rozsáhlou novelou Prospera Meriméea - příběhem hrdé a sebevědomé femme fatale, rafinovaně předvádějící svou ženskost a smyslnost, jejíž svádění dohání hodného muže k pozvolnému úpadku. Vášně převedené Bizetem tak mistrně do tónů dávají lehce zapomenout, že skutečně „svobodná“ láska, jak ji se smrtícím účinkem požaduje hlavní hrdinka, nemůže existovat.

  • opera - délka představení cca: 3 hodiny představení uvádíme v jazyce: francouzština  
  • datum premiéry: 20.4. 2007  
  • libreto: Henri Meilhac, Ludovic Halévy   překlad: italský originál   režie: Tomáš Šimerda   dirigent: Norbert Baxa, Tvrtko Karlovič   choreografie: Vladimír Nečas   výtvarník scény: Vladimír Soukenka   výtvarník kostýmů: Zita Miklošová   sbormistr: Pavel Baxa   asistent režie: Milan Sečanský   korepetice: Irina Lorents   inspice: Zdeněk Kozlík   nápověda: Zlata Koníčková  
  • OSOBY A OBSAZENÍ:   Frasquita: Anna Klamo / Jarmila Baxová   Mercedes: Věra Páchová / Lenka Schützová   Manuelita: Elena Mazanova   Mercedes: Barbora Kadlčíková   Micaela: Valeria Vaygant   Escamillo: Nikolaj Někrassov / Haitao Wang   Carmen: Andrea Kalivodová   Morales: Martin Matoušek   Zuniga: Serguei Nikitine   Remendado: Jaroslav Kovacs   Dancairo: Petr Matuszek   Don José: WeiLong Tao / Sergej Ljadov
ODKAZY PRO STAŽENÍ FOTOGRAFIÍ:





Jaroslav Kovacs /tenor/

Jaroslav Kovacs - tenor

Jaroslav Kovacs - tenor
foto:
Vystudoval sólový zpěv na Konzervatoři v Teplicích, u operní pěvkyně prof. Jitky Slavíčkové. Během studia již zkusil divadelní praxi na jevišti Krušnohorského divadla. Studium musel na rok přerušit kvůli povinnosti základní vojenské služby, a tak byl konkurzem přijat jako sólista Armádního uměleckého souboru. Poté pokračoval ve studiu a zároveň již pravidelně vystupoval jako člen umělecké agentury se sídlem v Mostě.
Absolvoval vystoupením se Severočeskou filharmonií a také již hostoval v inscenacích Krušnohorského divadla (Země úsměvů, Fialka z Montmartru). Na agenturních koncertech interpretoval především písňovou tvorbu českých a světových autorů pro tenorový obor. V roce 1996 dostal nabídku hostovat v ústecké opeře, kde ztvárnil postavu Bola Baraňskiho v Nedbalově operetě Polská krev. Téhož roku byla Jaroslavu Kovacsovi nabídnuta stálá smlouva. Stal se tak předním tenoristou Severočeského divadla opery a baletu.
Zde za dobu své působnosti vytvořil role ve 36 inscenacích, a to většinou role hlavní či titulní. Současně byl pozván k hostování a k spolupráci na rolích ve Státní opeře Praha a v Jihočeském divadle České Budějovice. S...

...celý článek


Norbert Baxa /dirigent/

Norbert Baxa dirigent
Norbert Baxa dirigent
foto: www.berounsky.cz
Norbert Baxa (web: baxa-conductor.com)

Studia
1989 – 1993 Konzervatoř Bratislava 
1993 – 1998 AMU Praha, obor dirigování (absolutorium s vyznamenáním)

Mistrovské kurzy, ocenění
1994 stipendium Johannese Brahmse Mürzzüschlag (Rakousko)  
1994 mezinárodní dirigentský kurz Bély Bartóka Szombathely (Maďarsko)

Angažmá
1998 – 1999 dirigent Severočeského divadla opery a baletu Ústí nad Labem 
1999 – 2006 šéf opery a šéfdirigent Severočeského divadla opery a baletu Ústí nad Labem
2006 – externí lektor Vysoké hudební školy Curych (ZHdK, Švýcarsko)
2007 – ředitel Evropské hudební akademie Teplice
2007 – pověřený pedagog AMU Praha
2015 – šéfdirigent opery DJKT Plzeň 

Hostování
Divadlo F.X.Šaldy Liberec, Moravské divadlo Olomouc, Národní divadlo Praha,  Divadlo Cottbus (Německo), Komorní opera Praha, Symfonický orchestr Savaria (Maďarsko), Severočeská filharmonie Teplice, Filharmonie Hradec Králové, Západočeský symfonický orchestr Mariánské Lázně, Janáčkova Filharmonie Ostrava, Symfonický orchestr Toyama (Japonsko) Symfonický orchestr Kuopio (Finsko), Symfonický orchestr UBC Vancouver (Kanada), Orchestr opery Vancouver (Kanada), Symfonický orchestr...

...celý článek


O opeře CARMEN

„Lhala, milý pane, lhala v jednom kuse.
Nevím, jestli ta holka jaktěživa řekla slovo pravdy,  
ale když promluvila, já jí věřil: bylo to silnější než já..."

    I tak je v nejslavnější novele nespravedlivě opomíjeného Prospera Mériméa zobrazována Carmen, na jejímž základě zkomponoval francouzský hudební skladatel Georges Bizet (1838-1875) jednu z nejslavnějších a nejhranějších světových oper všech dob.  
    
    Poutavý děj zasazený do vášnivého jižního Španělska je díky Bizetově hudbě mimořádně vzrušující. Obraz sebevědomé a hrdé cikánky,  rafinovaně předvádějící svou ženskost, ohnivé sevillské tance, divoká, hornatá krajina Andalusie a blízkost Afriky – to všechno pozvedá tragédii o žárlivosti do přímo mystického světla. Vášně převedené tak mistrně do tónů dávají lehce zapomenout, že skutečně „svobodná“ láska, jak ji se smrtícím účinkem požaduje hlavní hrdinka, nemůže existovat.

    V postavě Carmen spatřujeme zosobněnou smyslnost, jejíž svádění dohání hodného muže k pozvolnému úpadku. Vedle dramatu vášně můžeme Carmen chápat také jako boj o moc, v němž používání moci ženské vitality podlehne krvavému násilí. Je to staré a v operní literatuře oblíbené dramatické téma, v...

...celý článek

Andrea Kalivodová /mezzosoprán/

Andrea Kalivodová /mezzosoprán/
Andrea Kalivodová /mezzosoprán/
foto: www.kalivodova.cz
Přední česká mezzosopranistka Andrea Kalivodová se narodila v Kroměříži (1977). Svoje dětství a mládí ovšem prožila v Brně, kde absolvovala konzervatoř (u prof. Jarmily Janíčkové) a zaznamenala svoje první výrazné pěvecké úspěchy - stala se například absolutní vítězkou celostátní soutěže českých konzervatoří v Pardubicích v pěveckém oboru (1998). Dále pokračovala ve studiu na Hudební akademii múzických umění v Praze (prof. Naděžda Kniplová).

Při studiu se pravidelně zúčastňovala mezinárodních mistrovských kurzů, vždy u špičkových pedagogů a uměleckých osobností (Ralf Düring, Franz Lukasowski, Alexe Gall, Eva Blahová, Fabio Luissi, Otto Schenk a dalších). Nakonec se rozhodla pro nabízenou stáž na Universität für Musik und Darstellende Kunst Wien a strávila rok ve Vídni. Pěvecké i zahraniční studium vedlo mladou umělkyni k pěveckým soutěžím, často se stala jejich laureátkou. Velký úspěch zaznamenala například v roce 2001 v Londýně, kde získala jako mladý talent první cenu nadace Emy Destinové na mezinárodní pěvecké soutěži The Anglo-czechoslovac trust a byla pozvána na koncert mladých nadějných pěvců...

...celý článek





© 2020 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ