• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728123


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


plakát ABO 2018/19
plakát ABO 2018/19
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA:


ZPÍVÁME PRO TEBE



ONDŘEJ HAVELKA




    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • INSCENACE CARMEN:
    SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY:



  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

plakát - Veselá vdova
plakát - Veselá vdova
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • ARCHIV AKTUALIT



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:









Georges Bizet: CARMEN

(pohyb myší nad obrázkem=panning, i=popis, kliknutí=zvětšení fotky)
Toto mistrovské dílo neustále fascinuje nádhernou barevností orchestru, strhující dramatičností i úžasnými áriemi. Libretisté Henri Meilhac a Ludovic Halévy se inspirovali rozsáhlou novelou Prospera Meriméea - příběhem hrdé a sebevědomé femme fatale, rafinovaně předvádějící svou ženskost a smyslnost, jejíž svádění dohání hodného muže k pozvolnému úpadku. Vášně převedené Bizetem tak mistrně do tónů dávají lehce zapomenout, že skutečně „svobodná“ láska, jak ji se smrtícím účinkem požaduje hlavní hrdinka, nemůže existovat.

  • opera - délka představení cca: 3 hodiny představení uvádíme v jazyce: francouzština  
  • datum premiéry: 20.4. 2007  
  • libreto: Henri Meilhac, Ludovic Halévy   překlad: italský originál   režie: Tomáš Šimerda   dirigent: Norbert Baxa, Tvrtko Karlovič   choreografie: Vladimír Nečas   výtvarník scény: Vladimír Soukenka   výtvarník kostýmů: Zita Miklošová   sbormistr: Pavel Baxa   asistent režie: Milan Sečanský   korepetice: Irina Lorents   inspice: Zdeněk Kozlík   nápověda: Zlata Koníčková  
  • OSOBY A OBSAZENÍ:   Frasquita: Anna Klamo / Jarmila Baxová   Mercedes: Věra Páchová / Lenka Schützová   Manuelita: Elena Mazanova   Mercedes: Barbora Kadlčíková   Micaela: Valeria Vaygant   Escamillo: Nikolaj Někrassov / Haitao Wang   Carmen: Andrea Kalivodová   Morales: Martin Matoušek   Zuniga: Serguei Nikitine   Remendado: Jaroslav Kovacs   Dancairo: Petr Matuszek   Don José: WeiLong Tao / Sergej Ljadov
ODKAZY PRO STAŽENÍ FOTOGRAFIÍ:





O opeře CARMEN

„Lhala, milý pane, lhala v jednom kuse.
Nevím, jestli ta holka jaktěživa řekla slovo pravdy,  
ale když promluvila, já jí věřil: bylo to silnější než já..."

    I tak je v nejslavnější novele nespravedlivě opomíjeného Prospera Mériméa zobrazována Carmen, na jejímž základě zkomponoval francouzský hudební skladatel Georges Bizet (1838-1875) jednu z nejslavnějších a nejhranějších světových oper všech dob.  
    
    Poutavý děj zasazený do vášnivého jižního Španělska je díky Bizetově hudbě mimořádně vzrušující. Obraz sebevědomé a hrdé cikánky,  rafinovaně předvádějící svou ženskost, ohnivé sevillské tance, divoká, hornatá krajina Andalusie a blízkost Afriky – to všechno pozvedá tragédii o žárlivosti do přímo mystického světla. Vášně převedené tak mistrně do tónů dávají lehce zapomenout, že skutečně „svobodná“ láska, jak ji se smrtícím účinkem požaduje hlavní hrdinka, nemůže existovat.

    V postavě Carmen spatřujeme zosobněnou smyslnost, jejíž svádění dohání hodného muže k pozvolnému úpadku. Vedle dramatu vášně můžeme Carmen chápat také jako boj o moc, v němž používání moci ženské vitality podlehne krvavému násilí. Je to staré a v operní literatuře oblíbené dramatické téma, v...

...celý článek

ROZHOVOR S REŽISÉREM INSCENACE

Tomáš Šimerda divadelní a televizní režisér, ředitel SDOBÚL
Tomáš Šimerda divadelní a televizní režisér, ředitel SDOBÚL
foto: Marek Russ
Vzpomínáte si ještě, kdy jste poprvé viděl operu CARMEN?

Naprosto přesně: v lednu 1966 na generální zkoušce v Národním divadle. Jako člen Kühnova dětského sboru jsem v ní totiž tehdy účinkoval.

Jak jste se stal operním režisérem?
Tíhnul jsem k této profesi a obdivoval ji od dětství. Právě už při oné první Carmen se mi v hlavě honily myšlenky „jak bych to dělal já…“. Ale k vysokoškolskému diplomu v oboru operní režie vedla ještě dlouhá cesta. Po maturitě na gymnáziu jsem absolvoval operní zpěv na pražské konzervatoři a působil dva roky jako sólista zpěvohry Divadla J. K. Tyla v Plzni. Až po té jsem vystudoval operní režii na hudební fakultě Akademie múzických umění v Praze.

Které dílo operní literatury, které jste dosud nerežíroval, byste rád režijně zpracoval?
Musím říci, že své „sny“ jsem si splnil: na jevišti jsem realizoval Fausta a Markétku Charlese Gounoda, Verdiho Rigoletta a Dona Carlose, Čajkovského Pikovou dámu, Janáčkovu Její pastorkyni, Věc Makropulos a Káťu Kabanovou – tu naposledy v únoru letošního roku v ruské premiéře ve Státním divadle opery a baletu v Novosibirsku s...

...celý článek


Tomáš Šimerda

Tomáš Šimerda - divadelní a televizní režisér, ředitel Severočeského divadla opery a baleu
Tomáš Šimerda - divadelní a televizní režisér, ředitel Severočeského divadla opery a baleu
foto: Marek Russ
   Tomáš Šimerda (nar. 1952), absolvent Konzervatoře v Praze (zpěv) a Akademie múzických umění v Praze (operní režie), realizoval několik desítek operních, operetních a muzikálových inscenací v různých českých divadlech. V letech 1999-2001 působil jako umělecký šéf Janáčkovy  opery Národního divadla v Brně a vytvořil zde inscenace oper G. Verdiho Don Carlos a L. Janáčka Věc Makropulos se světově proslulou sopranistkou Gabrielou Beňačkovou v roli Emilie Marty. Byl též režisérem televizního záznamu premiéry této opery.

    Šimerda je zároveň významným televizním režisérem specializujícím se na ztvárnění hudby na obrazovce. Vytvořil několik původních televizních operních inscenací a filmů, natočil mnoho dokumentárních snímků tématicky spjatých s hudbou, byl režisérem televizních záznamů mnoha významných hudebních událostí, mj. pražských  koncertů Luciana Pavarottiho a Plácida Dominga. V létě 2006 realizoval pro mnichovskou společnost UNITEL záznam inscenace opery W. A. Mozarta Únos ze serailu, uvedené v rámci oslav skladatelova jubilea na festivalu v Salcburku. Renomé,...

...celý článek


Lenka Schützová /alt/

* 16.4.1971 ve Frýdku Místku.

     V dubnu roku 1995 jsem po vykonaném konkurzu začala spolupracovat s Národním divadlem moravskoslezským v Ostravě. V červnu 1995 jsem nastoupila do trvalého pracovního poměru a to jako členka operního sboru se zařazením do 1. altu. V té době jsem  měla za sebou pouze rok soukromého studia u profesorky zpěvu, paní Evy Wojaczkové. Usilovně jsem na sobě pracovala a v květnu 1998 jsem absolvovala na půdě Národního divadla moravskoslezkého  svůj první sólový koncert.
     Vzhledem k jeho úspěšnosti jsem získala nabídku na první sólovou roli druhé žínky v opeře Rusalka (A.Dvořák), holiče v dětské opeře Midasovy oslí uši (H.Cole), brzy na to roli Mercedes v opeře Carmen ( G.Bizet) , následovaly role Fatimy a víly z opery Oberon (C.Marie von Weber), Kněžky v opeře Aida (G.Verdi), Amastris v opeře Xerxes (G.F.Haendel).Tato má činnost v jednom roce souhrnně obsáhla tři sólové 1.premiéry /!/v NDM Ostrava.
     Za svou sólovou práci jsem byla 25. září 1999 vedením Národního divadla moravskoslezského veřejně oceněna vyznamenáním.
     V roce 2000 jsem nastoupila na mateřskou dovolenou. V období mateřské dovolené jsem nadále veřejně sólově vystupovala....

...celý článek




© 2019 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ