• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


Plakát ABO 2018/2019
Plakát ABO 2018/2019
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA:


Divadelní léto na vodním hradě Budyně nad Ohří 2018




    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • INSCENACE CARMEN:
    SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY:



  • NEVÁHEJTE...

CIKÁNSKÉ KOŘENY/Í
16.9 2018 17:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

Péťa a vlk - plakát
Péťa a vlk - plakát
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • AKTUÁLNĚ



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:








POZOR !!! Od 19. června 2018 si můžete zakoupit vstupenky na představení opery LIBUŠE
a muzikálu LES MISÉRABLES - BÍDNÍCI v termínech celé příští sezóny !!!

Georges Bizet: CARMEN

(pohyb myší nad obrázkem=panning, i=popis, kliknutí=zvětšení fotky)
Toto mistrovské dílo neustále fascinuje nádhernou barevností orchestru, strhující dramatičností i úžasnými áriemi. Libretisté Henri Meilhac a Ludovic Halévy se inspirovali rozsáhlou novelou Prospera Meriméea - příběhem hrdé a sebevědomé femme fatale, rafinovaně předvádějící svou ženskost a smyslnost, jejíž svádění dohání hodného muže k pozvolnému úpadku. Vášně převedené Bizetem tak mistrně do tónů dávají lehce zapomenout, že skutečně „svobodná“ láska, jak ji se smrtícím účinkem požaduje hlavní hrdinka, nemůže existovat.

  • opera - délka představení cca: 3 hodiny představení uvádíme v jazyce: francouzština  
  • datum premiéry: 20.4. 2007  
  • libreto: Henri Meilhac, Ludovic Halévy   překlad: italský originál   režie: Tomáš Šimerda   dirigent: Norbert Baxa, Tvrtko Karlovič   choreografie: Vladimír Nečas   výtvarník scény: Vladimír Soukenka   výtvarník kostýmů: Zita Miklošová   sbormistr: Pavel Baxa   asistent režie: Milan Sečanský   korepetice: Irina Lorents   inspice: Zdeněk Kozlík   nápověda: Zlata Koníčková  
  • OSOBY A OBSAZENÍ:   Frasquita: Anna Klamo / Jarmila Baxová   Mercedes: Věra Páchová / Lenka Schützová   Manuelita: Elena Mazanova   Mercedes: Barbora Kadlčíková   Micaela: Valeria Vaygant   Escamillo: Nikolaj Někrassov / Haitao Wang   Carmen: Andrea Kalivodová   Morales: Martin Matoušek   Zuniga: Serguei Nikitine   Remendado: Jaroslav Kovacs   Dancairo: Petr Matuszek   Don José: WeiLong Tao / Sergej Ljadov
ODKAZY PRO STAŽENÍ FOTOGRAFIÍ:





profil osobnosti:

Jarmila Baxová /soprán/

Jarmila Mrkusová-Baxová

Jarmila Baxová (roz. Mrkusová), laureátka mezinárodní pěvecké soutěže Franze Lehára v Komárně z roku 1994, se narodila 23. července 1970 v Děčíně. V současné době žije s manželem (dirigentem Norbertem Baxou) a se dvěma dětmi, Terezkou a Jarmilkou, v Ústí nad Labem. 

 S ústeckým divadlem se seznámila již jako dítě. S rodiči navštěvovala představení a rovněž zpívala v dětském sboru. Zpěv studovala u Jany Scholzeové. Její sólové začátky jsou spojené s vystupováním s Děčínským barokním kvartetem, v němž hrál na violoncello její otec.

Má vystudovanou Střední ekonomickou školu v Děčíně. Po maturitě pracovala nějaký čas v kanceláři.  V roce 1990 se stala členkou operního sboru ústeckého divadla a od roku 1993 je sólistkou opery.  Na ústeckém jevišti ztvárnila velké množství hlavních rolí, mimo jiné role Violetty, Markétky, Gildy, Manon atd. 

V letech 1995-1997 byla souběžně také členkou operního souboru v Divadle F. X. Šaldy. V roce 2001 debutovala v pražském Národním divadle rolí Violetty. Jako host dále vystoupila v Jihočeském divadle (Pamina), v Divadle J. K. Tyla (Violetta) a v Moravském divadle Olomouc (Manon).  Pravidelně...

...celý článek


profil osobnosti:

Sergej Ljadov /tenor/

Sergej Ljadov /tenor/
Sergej Ljadov /tenor/
foto: www.operabalet.cz
    Sergej Ljadov patří k předním sólistům Mariinského divadla v Sankt-Petěrburgu a Národního divadla v Praze. Konzervatoř Rimského-Korsakova absolvoval v roce 1991 a prvních uměleckých úspěchů dosahoval v Sanktpetěrsburské komorní opeře. V opeře Mariinského divadla působí od r. 1996 a v krátké době zde nastudoval řadu stěžejních rolí světové operní literatury.
    Je laureátem Všesvazové pěvecké soutěže, hostoval na mnoha světových operních pódiích, za všechny jmenujme Finsko, Velkou Británii, Japonsko, Německo, Belgii, Francii, Polsko, Švýcarsko. Hostoval též v Metropolitní opeře v New Yorku, kde vystupoval v operách Ruslan a Ludmila, Kníže Igor a Prokofjevovy Zásnuby v klášteře. V pražském Národním divadle nastudoval role Heřmana (Piková dáma), Cania (I Pagliacci), Dona Josého (Carmen), Tristana (Tristan a Isolda), Cavaradossiho (Tosca), Radama (Aida) a Samsona (Samson et Dalila).
...

...celý článek


profil osobnosti:

WeiLong Tao /tenor/

čínský tenorista WeiLong Tao
čínský tenorista WeiLong Tao
foto: www.operabalet.cz
WeiLong Tao, čínský tenorista se narodil ve městě Hefei, nedaleko Šanghaje, kde také absolvoval zpěv na Šanghajské hudební konzervatoři. Dále ve svém studiu pokračoval na Univerzitě v Los Angeles a v Juilliardově operní centru v New Yorku. Získal studijní stipendium na Hudebním festivalu v Aspenu v Coloradu a na Hudební akademii v Santa Barbaře v Kalifornii. Je vítězem mezinárodních pěveckých soutěží v Palm Springs a v Los Angeles a finalistou Metropolitního národního konkurzu v New Yorku. V roce 1992 přišel do Evropy, kde se stal členem Mezinárodního operního studia v Zurichu. Od té doby mnohokrát vystupoval v operních domech v Německu, Rakousku, Itálii, Velké Británii, Řecku, Kanadě a USA. V únoru 2008 se vrátil do Šanghaje, aby zde uskutečnil svůj čínský debut a představil se ve své oblíbené roli Otella. Ve stejném roce vystoupil v Milánské Scale v roli Calafa. K jeho dosud nastudovaným rolím dále patří například  Tannhäuser, Radames, Andrea Chénier, Cavaradossi, Don Carlo, Manrico, Turiddu a Canio.
...

...celý článek


článek k inscenaci CARMEN z roku 2007:

O opeře CARMEN

„Lhala, milý pane, lhala v jednom kuse.
Nevím, jestli ta holka jaktěživa řekla slovo pravdy,  
ale když promluvila, já jí věřil: bylo to silnější než já..."

    I tak je v nejslavnější novele nespravedlivě opomíjeného Prospera Mériméa zobrazována Carmen, na jejímž základě zkomponoval francouzský hudební skladatel Georges Bizet (1838-1875) jednu z nejslavnějších a nejhranějších světových oper všech dob.  
    
    Poutavý děj zasazený do vášnivého jižního Španělska je díky Bizetově hudbě mimořádně vzrušující. Obraz sebevědomé a hrdé cikánky,  rafinovaně předvádějící svou ženskost, ohnivé sevillské tance, divoká, hornatá krajina Andalusie a blízkost Afriky – to všechno pozvedá tragédii o žárlivosti do přímo mystického světla. Vášně převedené tak mistrně do tónů dávají lehce zapomenout, že skutečně „svobodná“ láska, jak ji se smrtícím účinkem požaduje hlavní hrdinka, nemůže existovat.

    V postavě Carmen spatřujeme zosobněnou smyslnost, jejíž svádění dohání hodného muže k pozvolnému úpadku. Vedle dramatu vášně můžeme Carmen chápat také jako boj o moc, v němž používání moci ženské vitality podlehne krvavému násilí. Je to staré a v operní literatuře...

...celý článek





© 2018 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ