• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


plakát ABO 2018/19
plakát ABO 2018/19
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA:


KONCERT JANEK LEDECKÝ




    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • NEVÁHEJTE...

NOC NA KARLŠTEJNĚ
22.1 2019 19:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

plakát Marná opatrnost 2018
plakát Marná opatrnost 2018
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • AKTUÁLNĚ



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:









P. I. Čajkovskij: LOUSKÁČEK

(pohyb myší nad obrázkem=panning, i=popis, kliknutí=zvětšení fotky)
Louskáček patří do klenotnice „bílé klasiky“, a proto na repertoáru baletu Severočeského divadla nadále zůstává. Přispěla k tomu také překrásná Čajkovského hudba, však také taneční suity z Louskáčka patří dodnes k nejpopulárnějším dílům orchestrální literatury. Libreto vychází z pohádky německého spisovatele E. T. A. Hoffmanna Louskáček a Myší král, kde síla lásky a lidskosti přemůže zlé čáry a osvobodí duši. Je to příběh o sváteční atmosféře Štědrého večera, ve kterém se realita spojuje s dětskou fantazií ve fascinující labyrint. Svou vánoční tématikou je dárkem hlavně dětem před vytouženými svátky.

KDY HRAJEME:


sezóna 2018-2019:
  • 15.LEDEN 2019
    ÚTERÝ od 17:00h

    NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA
    • balet - délka představení cca: 2 hodiny
    • datum premiéry: 2.11. 2007  
    • libreto: M. I. Petipa   režie: Vladimír Nečas   dirigent: Milan Kaňák, Norbert Baxa   choreografie: Lev I. Ivanov, Vladimír Nečas   výtvarník scény: Josef Jelínek   výtvarník kostýmů: Josef Jelínek   asistent režie: Margarita Pleškova   korepetice: Karasová- Blažková   inspice: Pavla Zaoralová  
    • OSOBY A OBSAZENÍ:   Klára dívka: Annamaria Voltolini   Princ Louskáček: Vladimír Gončarov / Jean-Michel Reuter   Strýček Klárky: Roberts Skujenieks / Vladimír Gončarov   Myší král: Róbert Király   Panenka loutka: Olivia Lenssens / Annamaria Voltolini   Panáček loutka: Jean-Michel Reuter / Salvador Sasot Sellart   Mouřenín loutka: Sabina Babišová   Španělský tanec: Elena Mazanova / Emmeline Jansen / Sabina Babišová / Kateřina Kapitánová / Róbert Király / Filip Rybár   Orientální tanec: Zuzana Novoborská / Eliška Černohlávková / Blanka Tasi / Linda Buňková   Čínský tanec: Jean-Michel Reuter / Salvador Sasot Sellart / Frederika Kvačáková / Olivia Lenssens   Ruský tanec: Milan Bednář / Roberts Skujenieks / Salvador Sasot Sellart / Vladimír Gončarov   Sněhové vločky: Zuzana Novoborská / Sabina Babišová / Olivia Lenssens / Linda Buňková / Kateřina Kapitánová / Frederika Kvačáková / Blanka Tasi / Eliška Černohlávková / Emmeline Jansen / Annamaria Voltolini / Elena Mazanova   Rodiče Klárky: Elena Mazanova / Filip Rybár   Rodiče dětí: Emmeline Jansen / Blanka Tasi / Milan Bednář / Salvador Sasot Sellart / Roberts Skujenieks   Babička, Dědeček: Natalia Vasina / Vyacheslav Pleshkov j.h.   Valčík: Zuzana Novoborská / Emmeline Jansen / Blanka Tasi / Eliška Černohlávková / Kateřina Kapitánová / Linda Buňková / Sabina Babišová / Olivia Lenssens / Frederika Kvačáková (Elena Mazanova) / Salvador Sasot Sellart / Jean-Michel Reuter / Roberts Skujenieks / Milan Bednář / Filip Rybár / Róbert Király / Vladimír Gončarov   Vojáci: Filip Rybár / Milan Bednář / Salvador Sasot Sellart / Jean-Michel Reuter / Roberts Skujenieks   Spoluúčinkují: děti Baletního studia SD
    ODKAZY PRO STAŽENÍ FOTOGRAFIÍ:





    profil osobnosti:

    P. I. ČAJKOVSKIJ [hudební skladatel]

    Narodil se 25. dubna 1840 ve Votkinském Závodě, zemřel 25. října 1893 v Petrohradě. P. I. Čajkovskij Čajkovskij patří k prvním žákům petrohradské konzervatoře, především Antona Rubinštejna. Už v r. 1866 se stal profesorem teorie na konzervatoři v Moskvě, kde působil jedenáct let. Poté diky podpoře, kterou mu poskytovala paní von Mekk, mohl se věnovat pouze kompozici a provádění vlastních děl. V druhé polovině 19. století znamenal Čajkovskij osobnost, která svým uměním zcela prorazila doma i za hranicemi Ruska. Lze říci, že jeho jméno v posledních desetiletích 19. století tvořilo společně s Johannesem Brahmsem a Antonínem Dvořákem nejvýznamnější trojici skladatelů. Čajkovského tvorba je všestranná. Od drobné písně romansu až k nejsložitějším vokálním útvarům, od krátké klavírní piecy ke klavírním cyklům, komorním skladbám a velkým dílům symfonickým, vrší se Čajkovského dílo do veliké šíře i hloubky. Jak v oboru symfonickém, tak i v operách vytvořil skladby, které náleží k nejvýznamějším dílům svého oboru vůbec a je těžko rozhodnout, zda větší význam mají díla symfonická nebo opery. Čajkovského umění vyrůstá...

    ...celý článek


    článek k inscenaci LOUSKÁČEK z roku 2007:

    „NA ŠPIČKÁCH“ DO SVĚTA FANTAZIE A VÁNOC

    Vladimíra Podhorná (Klára dívka)
    Vladimíra Podhorná (Klára dívka)
    foto: www.berounsky.cz
    "Hudba není pomíjivá chiméra. Zjevuje nám krásy, o kterých bychom se jinak nedozvěděli. Právě díky hudbě dokážeme tyto krásy trvale uchopit a naplnit skrze ně naše životy."
    Petr Iljič Čajkovskij

        Bez ruských skladatelů by byl balet ochuzen o nejkrásnější díla: Čajkovskij, Stravinskij a Prokofjev napsali to nejlepší, co lze v baletu slyšet. Čajkovskij je v té řadě první a jeho Labutí jezero, Spící krasavice a Louskáček dokládají, jak blízká je baletnímu žánru pohádka. Dobrá baletní hudba je nejen dramaticky výstižná (tj. úzce svázaná s děním na jevišti), ale i svébytná, schopná samostatného života. Líčí bez pomoci textu situace a zpodobuje hudební obrazy: libretista si předepisuje podobně jako filmový režisér a je na skladateli, zda se mu podaří vytvořit hudbu plnou nápadů a smysluplně vystavěnou. Nedostatek kvalitních baletů přivádí choreografy stále častěji k tanečnímu ztvárnění symfonické a komorní hudby, jejíž výpověď je citově bohatá a nejde jen po povrchu. Baletní tvorba P. I. Čajkovského patří k nejcennějším skvostům klasické baletní tvorby....

    ...celý článek


    obsah inscenace:

    Louskáček - obsah baletu

    Louskáček - obsah baletu o dvou jednáních

    I.jednání
        V malém městečku se o vánočních svátcích scházejí hosté. Děti nedočkavě čekají, kdy už konečně uvidí vánoční stromeček a dárky. Vytoužený okamžik nastává a přede všemi se otevírá pohled na nazdobený stromek. Pod ním nachází malá Klárka dárek od svého strýčka – veselou hračku louskáčka, který snadno louská oříšky. V masce kouzelníka se objevuje dětmi nepoznaný strýc Kláry a Frantíka a děti jsou nadšené jeho uměním oživovat jejich hračky a vymýšlet pro ně zábavy. Bratr Klárky Frantík, velký nezbeda a posměváček, nechtěně louskáčka Klárce rozbije. Strýc umí ale všechno a Klárce loutku opraví. Večer skončil a hosté se rozcházejí. Klárka něžně konejší svého polámaného kamaráda a odchází spát. Snad se jí bude zdát třeba o Myším králi, princi a princezně, které viděla v loutkovém divadle…………
        Noc. Klárka spí v postýlce spolu se svou zamilovanou hračkou – louskáčkem. Zdá se jí podivuhodný sen, v němž je její kmotr skutečným kouzelníkem, a rozehrává velký fantaskní příběh Klářina snu, kde hlavní postavou je oživlý Louskáček. Ten vítězí v bitvě s myší armádou, definitivně poráží zlého Myšího krále,...

    ...celý článek


    profil osobnosti:

    Róbert Király /tanečník/

    Róbert Király (Theo Sarapo), Radka Fišarová,Margarita Plešková(Edith)

    Róbert Király (Theo Sarapo), Radka Fišarová,Margarita Plešková(Edith)
    foto: www.berounsky.cz
    Narodil se 18. 12. 1987 v Galantě na Slovensku.

    Vystudoval Tanečné konzervatórium Evy Jaczovej v Bratislavě, které absolvoval v roce 2006.

    Od 21. 8. 2006 je členem souboru baletu Severočeského divadla opery a baletu v Ústí nad Labem, od 1. 4. 2010 sólista. Tančí nebo tančil v těchto rolích v baletech a tanečních divadlech: Valčík (Labutí jezero), Mládež (Catulli carmina), Carmina burana (Carmina burana), ruský tanec, rodiče, myší král, španělský tanec, vojáci (Louskáček), Théo Sarapo (Edith – vrabčák z předměstí), Cikáni, Disko (Cikánské kořeny/í), Španělsko, Taneční mistr, Ples – 4 páry (Popelka), Starší muž (Café Aussig), Cikáni, Vajda cikánů, Fandango, Segidilla, Espada (Don Quijote). V muzikálu West Side Story vystupoval v roli Nibblese. O letních prázdninách vystupoval na Seefestspiele v Mörbisch v Rakousku.

    O tom, jak se dostal k baletu, uvádí: „Když jsem byl žákem 4. třídy, základní školy, přišel tam profesor z taneční konzervatoře a vybíral pohybově nadané chlapce. Pozvali mě k přijímacím zkouškám a pak jsem byl přijat ke studiu.“

    Jeho tanečním vzorem...

    ...celý článek





    © 2018 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ