• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
293012345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


plakát ABO 2018/19
plakát ABO 2018/19
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA:




VIVA LEHÁR




    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • NEVÁHEJTE...

AIDA
23.6 2019 17:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

Carmen - plakát 2019
Carmen - plakát 2019
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • ARCHIV AKTUALIT



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:









P. I. Čajkovskij: LOUSKÁČEK

(pohyb myší nad obrázkem=panning, i=popis, kliknutí=zvětšení fotky)
Louskáček patří do klenotnice „bílé klasiky“, a proto na repertoáru baletu Severočeského divadla nadále zůstává. Přispěla k tomu také překrásná Čajkovského hudba, však také taneční suity z Louskáčka patří dodnes k nejpopulárnějším dílům orchestrální literatury. Libreto vychází z pohádky německého spisovatele E. T. A. Hoffmanna Louskáček a Myší král, kde síla lásky a lidskosti přemůže zlé čáry a osvobodí duši. Je to příběh o sváteční atmosféře Štědrého večera, ve kterém se realita spojuje s dětskou fantazií ve fascinující labyrint. Svou vánoční tématikou je dárkem hlavně dětem před vytouženými svátky.

  • balet - délka představení cca: 2 hodiny
  • datum premiéry: 2.11. 2007  
  • libreto: M. I. Petipa   režie: Vladimír Nečas   dirigent: Milan Kaňák, Norbert Baxa   choreografie: Lev I. Ivanov, Vladimír Nečas   výtvarník scény: Josef Jelínek   výtvarník kostýmů: Josef Jelínek   asistent režie: Margarita Pleškova   korepetice: Karasová- Blažková   inspice: Pavla Zaoralová  
  • OSOBY A OBSAZENÍ:   Klára dívka: Annamaria Voltolini   Princ Louskáček: Vladimír Gončarov / Jean-Michel Reuter   Strýček Klárky: Roberts Skujenieks / Vladimír Gončarov   Myší král: Róbert Király   Panenka loutka: Olivia Lenssens / Annamaria Voltolini   Panáček loutka: Jean-Michel Reuter / Salvador Sasot Sellart   Mouřenín loutka: Sabina Babišová   Španělský tanec: Elena Mazanova / Emmeline Jansen / Sabina Babišová / Kateřina Kapitánová / Róbert Király / Filip Rybár   Orientální tanec: Zuzana Novoborská / Eliška Černohlávková / Blanka Tasi / Linda Buňková   Čínský tanec: Jean-Michel Reuter / Salvador Sasot Sellart / Frederika Kvačáková / Olivia Lenssens   Ruský tanec: Milan Bednář / Roberts Skujenieks / Salvador Sasot Sellart / Vladimír Gončarov   Sněhové vločky: Zuzana Novoborská / Sabina Babišová / Olivia Lenssens / Linda Buňková / Kateřina Kapitánová / Frederika Kvačáková / Blanka Tasi / Eliška Černohlávková / Emmeline Jansen / Annamaria Voltolini / Elena Mazanova   Rodiče Klárky: Elena Mazanova / Filip Rybár   Rodiče dětí: Emmeline Jansen / Blanka Tasi / Milan Bednář / Salvador Sasot Sellart / Roberts Skujenieks   Babička, Dědeček: Natalia Vasina / Vyacheslav Pleshkov j.h.   Valčík: Zuzana Novoborská / Emmeline Jansen / Blanka Tasi / Eliška Černohlávková / Kateřina Kapitánová / Linda Buňková / Sabina Babišová / Olivia Lenssens / Frederika Kvačáková (Elena Mazanova) / Salvador Sasot Sellart / Jean-Michel Reuter / Roberts Skujenieks / Milan Bednář / Filip Rybár / Róbert Király / Vladimír Gončarov   Vojáci: Filip Rybár / Milan Bednář / Salvador Sasot Sellart / Jean-Michel Reuter / Roberts Skujenieks   Spoluúčinkují: děti Baletního studia SD
ODKAZY PRO STAŽENÍ FOTOGRAFIÍ:







Milan Kaňák /dirigent, sbormistr/

Milan Kaňák - dirigent, sbormistr ústeckého divadla
Milan Kaňák - dirigent, sbormistr ústeckého divadla
foto: www.operabalet.cz
*1955, Brno

Absolvoval hru na hoboj, kompozici a dirigování na brněnské konzervatoři a vzdělání si rozšířil studiem stejných oborů na Janáčkově akademii múzických umění v Brně. Je laureátem mnoha soutěží interpretačních i skladatelských, dlouholetým sólovým a komorním hráčem. V letech 1973 – 1990 byl sólohobojistou orchestru Janáčkovy opery v Brně, 1990 – 1995 prvním hobojistou Pražského komorního orchestru bez dirigenta. V září 1995 nastoupil na místo šéfa opery Jihočeského divadla v Českých Budějovicích.

V šéfovské i dirigentské činnosti zaměřil pozornost na zvýšení podílu české tvorby v repertoáru budějovické opery s příklonem ke skladatelům 20. století (Janáček, Martinů, Hurník, Feld). Svůj zájem soustřeďuje rovněž na málo hraná či neznámá díla – např.  na MHF  Brno 1990 byl ve spolupráci s L.Ogounem (choreografie) interpretem evropské premiéry baletu Bohuslava Martinů Škrtič, v roce 1999 uvedl ve spolupráci se členy Landestheater Linz Stravinského Příběh vojáka, v témže roce vůbec poprvé v Jihočeském divadle Massenetovu Manon, v roce 2000  tu znovu téměř po půl století nastudoval...

...celý článek


Rozhovor s Pavlem Enekešem, sólistou baletu SDOBÚL

Margarita Plešková (Klára dívka), Pavel Enekeš (princ Louskáček)
Margarita Plešková (Klára dívka), Pavel Enekeš (princ Louskáček)
foto: www.berounsky.cz
Pavel Enekeš patří k nejpřednějším sólistům naší baletní scény. Letošní sezónu "startuje" rolí Prince Louskáčka ve stejnojmenném baletu P.I.Čajkovského. Na scéně ústeckého divadla v současné době ztvárňuje i role šaška v Labutím jezeře, France v Coppélii,  Peer Gynta v Peer Gyntovi a Catulla v Catulli Carmina.


Chtěl jste být vždycky tanečníkem, nebo jste měl jiné vysněné povolání?
Jako dítě jsem chtěl být ledasčím: automechanikem, hasičem a dokonce prezidentem. Tanec jsem původně začal dělat jako koníčka, nepočítal jsem s tím, že to bude má profese. Tanec mě velmi bavil a tak nebyl důvod od něho odejít. A to platí dosud.

V kolika letech jste začal s baletem? Co bylo impulsem?
S baletem nebo spíše s pohybovou výukou jsem začal v 6 letech v Lidové škole umění. Žádný zvláštní impuls mě k tomu nevedl, spíše mne získal nábor, který pro LŠU prováděli na škole, také jsem začal hrát na klavír a flétnu. Kdyby k nám do školy přišli zástupci sportovního oddílu, možná bych dnes hrál fotbal.

Neměl jste v počátcích problém s přizpůsobením se tvrdé baletní řeholi?...

...celý článek


Róbert Király /tanečník/

Róbert Király (Theo Sarapo), Radka Fišarová,Margarita Plešková(Edith)

Róbert Király (Theo Sarapo), Radka Fišarová,Margarita Plešková(Edith)
foto: www.berounsky.cz
Narodil se 18. 12. 1987 v Galantě na Slovensku.

Vystudoval Tanečné konzervatórium Evy Jaczovej v Bratislavě, které absolvoval v roce 2006.

Od 21. 8. 2006 je členem souboru baletu Severočeského divadla opery a baletu v Ústí nad Labem, od 1. 4. 2010 sólista. Tančí nebo tančil v těchto rolích v baletech a tanečních divadlech: Valčík (Labutí jezero), Mládež (Catulli carmina), Carmina burana (Carmina burana), ruský tanec, rodiče, myší král, španělský tanec, vojáci (Louskáček), Théo Sarapo (Edith – vrabčák z předměstí), Cikáni, Disko (Cikánské kořeny/í), Španělsko, Taneční mistr, Ples – 4 páry (Popelka), Starší muž (Café Aussig), Cikáni, Vajda cikánů, Fandango, Segidilla, Espada (Don Quijote). V muzikálu West Side Story vystupoval v roli Nibblese. O letních prázdninách vystupoval na Seefestspiele v Mörbisch v Rakousku.

O tom, jak se dostal k baletu, uvádí: „Když jsem byl žákem 4. třídy, základní školy, přišel tam profesor z taneční konzervatoře a vybíral pohybově nadané chlapce. Pozvali mě k přijímacím zkouškám a pak jsem byl přijat ke studiu.“

Jeho tanečním vzorem je Michael Jackson....

...celý článek


8 OTÁZEK PRO CHOREOGRAFA A ŠÉFA BALETU VLADIMÍRA NEČASE

Vladimír Nečas, šéf baletu MDÚL (únor 2004)
Vladimír Nečas, šéf baletu MDÚL (únor 2004)
foto:
Louskáček se vrací na ústecké jeviště po 5 letech od svého posledního uvedení a shodou okolností se potkává na repertoáru s dalším baletem P.I.Čajkovského. Čím je Louskáček význačný v jejich vzájemném porovnání?
    Ano, Louskáček se vrací po 5 letech a tentokrát ho baletní soubor vytváří ve spolupráci s dětským baletním studiem SD Ústí nad Labem. Uzavírá řadu baletů Čajkovského, do které patří  Spící krasavice a Labutí jezero, které naši diváci mohli a mohou vidět. Jde o balet také klasický, ale viděný dětským zrakem, hrdinou je dívenka, která ještě žije v dětském světě, ale má již své romantické, dívčí sny.

Setkal jste se s tímto titulem již dříve, jako tanečník i později jako choreograf ?
    Jako tanečník jsem se samozřejmě setkal s tímto titulem několikrát. První má role byla právě myška v tomto baletu, když jsem chodil do baletní přípravky ND v Praze, pak na studiích v Petrohradě jsem tančil kavalíry ve školním představení a nakonec v baletu ND Praha jako dospělý tanečník.

Z čeho vychází vaše choreografická koncepce? Preferujete spíše „klasiku“?
    Vychází z klasiky, nelze asi...

...celý článek





© 2019 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ