• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.





MAPA:



ZVEME VÁS NA:







    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • NEVÁHEJTE...

ROMEO A JULIE
18.10 2019 19:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

Louskáček 2019 - plakát
Louskáček 2019 - plakát
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • ARCHIV AKTUALIT



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:









P. I. Čajkovskij: LOUSKÁČEK

(pohyb myší nad obrázkem=panning, i=popis, kliknutí=zvětšení fotky)
Louskáček patří do klenotnice „bílé klasiky“, a proto na repertoáru baletu Severočeského divadla nadále zůstává. Přispěla k tomu také překrásná Čajkovského hudba, však také taneční suity z Louskáčka patří dodnes k nejpopulárnějším dílům orchestrální literatury. Libreto vychází z pohádky německého spisovatele E. T. A. Hoffmanna Louskáček a Myší král, kde síla lásky a lidskosti přemůže zlé čáry a osvobodí duši. Je to příběh o sváteční atmosféře Štědrého večera, ve kterém se realita spojuje s dětskou fantazií ve fascinující labyrint. Svou vánoční tématikou je dárkem hlavně dětem před vytouženými svátky.

  • balet - délka představení cca: 2 hodiny
  • datum premiéry: 2.11. 2007  
  • libreto: M. I. Petipa   režie: Vladimír Nečas   dirigent: Milan Kaňák, Norbert Baxa   choreografie: Lev I. Ivanov, Vladimír Nečas   výtvarník scény: Josef Jelínek   výtvarník kostýmů: Josef Jelínek   asistent režie: Margarita Pleškova   korepetice: Karasová- Blažková   inspice: Pavla Zaoralová  
  • OSOBY A OBSAZENÍ:   Klára dívka: Annamaria Voltolini   Princ Louskáček: Vladimír Gončarov / Jean-Michel Reuter   Strýček Klárky: Roberts Skujenieks / Vladimír Gončarov   Myší král: Róbert Király   Panenka loutka: Olivia Lenssens / Annamaria Voltolini   Panáček loutka: Jean-Michel Reuter / Salvador Sasot Sellart   Mouřenín loutka: Sabina Babišová   Španělský tanec: Elena Mazanova / Emmeline Jansen / Sabina Babišová / Kateřina Kapitánová / Róbert Király / Filip Rybár   Orientální tanec: Zuzana Novoborská / Eliška Černohlávková / Blanka Tasi / Linda Buňková   Čínský tanec: Jean-Michel Reuter / Salvador Sasot Sellart / Frederika Kvačáková / Olivia Lenssens   Ruský tanec: Milan Bednář / Roberts Skujenieks / Salvador Sasot Sellart / Vladimír Gončarov   Sněhové vločky: Zuzana Novoborská / Sabina Babišová / Olivia Lenssens / Linda Buňková / Kateřina Kapitánová / Frederika Kvačáková / Blanka Tasi / Eliška Černohlávková / Emmeline Jansen / Annamaria Voltolini / Elena Mazanova   Rodiče Klárky: Elena Mazanova / Filip Rybár   Rodiče dětí: Emmeline Jansen / Blanka Tasi / Milan Bednář / Salvador Sasot Sellart / Roberts Skujenieks   Babička, Dědeček: Natalia Vasina / Vyacheslav Pleshkov j.h.   Valčík: Zuzana Novoborská / Emmeline Jansen / Blanka Tasi / Eliška Černohlávková / Kateřina Kapitánová / Linda Buňková / Sabina Babišová / Olivia Lenssens / Frederika Kvačáková (Elena Mazanova) / Salvador Sasot Sellart / Jean-Michel Reuter / Roberts Skujenieks / Milan Bednář / Filip Rybár / Róbert Király / Vladimír Gončarov   Vojáci: Filip Rybár / Milan Bednář / Salvador Sasot Sellart / Jean-Michel Reuter / Roberts Skujenieks   Spoluúčinkují: děti Baletního studia SD
ODKAZY PRO STAŽENÍ FOTOGRAFIÍ:





Louskáček - obsah baletu

Louskáček - obsah baletu o dvou jednáních

I.jednání
    V malém městečku se o vánočních svátcích scházejí hosté. Děti nedočkavě čekají, kdy už konečně uvidí vánoční stromeček a dárky. Vytoužený okamžik nastává a přede všemi se otevírá pohled na nazdobený stromek. Pod ním nachází malá Klárka dárek od svého strýčka – veselou hračku louskáčka, který snadno louská oříšky. V masce kouzelníka se objevuje dětmi nepoznaný strýc Kláry a Frantíka a děti jsou nadšené jeho uměním oživovat jejich hračky a vymýšlet pro ně zábavy. Bratr Klárky Frantík, velký nezbeda a posměváček, nechtěně louskáčka Klárce rozbije. Strýc umí ale všechno a Klárce loutku opraví. Večer skončil a hosté se rozcházejí. Klárka něžně konejší svého polámaného kamaráda a odchází spát. Snad se jí bude zdát třeba o Myším králi, princi a princezně, které viděla v loutkovém divadle…………
    Noc. Klárka spí v postýlce spolu se svou zamilovanou hračkou – louskáčkem. Zdá se jí podivuhodný sen, v němž je její kmotr skutečným kouzelníkem, a rozehrává velký fantaskní příběh Klářina snu, kde hlavní postavou je oživlý Louskáček. Ten vítězí v bitvě s myší armádou, definitivně poráží zlého Myšího krále, a proměňuje se...

...celý článek

„NA ŠPIČKÁCH“ DO SVĚTA FANTAZIE A VÁNOC

Vladimíra Podhorná (Klára dívka)
Vladimíra Podhorná (Klára dívka)
foto: www.berounsky.cz
"Hudba není pomíjivá chiméra. Zjevuje nám krásy, o kterých bychom se jinak nedozvěděli. Právě díky hudbě dokážeme tyto krásy trvale uchopit a naplnit skrze ně naše životy."
Petr Iljič Čajkovskij

    Bez ruských skladatelů by byl balet ochuzen o nejkrásnější díla: Čajkovskij, Stravinskij a Prokofjev napsali to nejlepší, co lze v baletu slyšet. Čajkovskij je v té řadě první a jeho Labutí jezero, Spící krasavice a Louskáček dokládají, jak blízká je baletnímu žánru pohádka. Dobrá baletní hudba je nejen dramaticky výstižná (tj. úzce svázaná s děním na jevišti), ale i svébytná, schopná samostatného života. Líčí bez pomoci textu situace a zpodobuje hudební obrazy: libretista si předepisuje podobně jako filmový režisér a je na skladateli, zda se mu podaří vytvořit hudbu plnou nápadů a smysluplně vystavěnou. Nedostatek kvalitních baletů přivádí choreografy stále častěji k tanečnímu ztvárnění symfonické a komorní hudby, jejíž výpověď je citově bohatá a nejde jen po povrchu. Baletní tvorba P. I. Čajkovského patří k nejcennějším skvostům klasické baletní tvorby. Má zásadní význam i v tom, že dokázala svou...

...celý článek


Rozhovor s Pavlem Enekešem, sólistou baletu SDOBÚL

Margarita Plešková (Klára dívka), Pavel Enekeš (princ Louskáček)
Margarita Plešková (Klára dívka), Pavel Enekeš (princ Louskáček)
foto: www.berounsky.cz
Pavel Enekeš patří k nejpřednějším sólistům naší baletní scény. Letošní sezónu "startuje" rolí Prince Louskáčka ve stejnojmenném baletu P.I.Čajkovského. Na scéně ústeckého divadla v současné době ztvárňuje i role šaška v Labutím jezeře, France v Coppélii,  Peer Gynta v Peer Gyntovi a Catulla v Catulli Carmina.


Chtěl jste být vždycky tanečníkem, nebo jste měl jiné vysněné povolání?
Jako dítě jsem chtěl být ledasčím: automechanikem, hasičem a dokonce prezidentem. Tanec jsem původně začal dělat jako koníčka, nepočítal jsem s tím, že to bude má profese. Tanec mě velmi bavil a tak nebyl důvod od něho odejít. A to platí dosud.

V kolika letech jste začal s baletem? Co bylo impulsem?
S baletem nebo spíše s pohybovou výukou jsem začal v 6 letech v Lidové škole umění. Žádný zvláštní impuls mě k tomu nevedl, spíše mne získal nábor, který pro LŠU prováděli na škole, také jsem začal hrát na klavír a flétnu. Kdyby k nám do školy přišli zástupci sportovního oddílu, možná bych dnes hrál fotbal.

Neměl jste v počátcích problém s přizpůsobením se tvrdé baletní řeholi?...

...celý článek


VÝSTAVA KOSTÝMNÍCH REALIZACÍ A NÁVRHŮ VÝTVARNÍKA JOSEFA JELÍNKA

Josef Jelínek - výtvarník
Josef Jelínek - výtvarník
foto: www.operabalet.cz
   Úspěch baletních představení závisí bezesporu na mnoha faktorech. K nejvýznamnějším složkám, řadícím inscenaci na určitou technickou i uměleckou úroveň, patří vhodné libreto, hudba, choreografie, kvalita interpretačních výkonů a v neposlední řadě výtvarný návrh scény a kostýmů. Právě invence výtvarníka může vynést divadelní inscenaci do výšin úspěchu, nebo naopak zmařit dlouhodobé úsilí desítek lidí a uvrhnout dílo do šedi průměrnosti či okamžitého diváckého zavržení. Český balet je již více než třicet let doprovázen nápaditými, navýsost elegantními a výstižnými kostýmy Josefa Jelínka, dnes již legendárního divadelního výtvarníka. Poetické sdělení tohoto umělce vyniklo na scéně Národního divadla v Praze se stejnou intenzitou, s jakou ohromilo diváky oblastních scén v celé republice i za jejími hranicemi. Ve svých pouhých pětapadesáti letech oblékl více než 650 baletů, oper i činoher, stal se autorem mnohých divadelních dekorací a svými návrhy přispěl k úspěchům celé řady filmů. Jeho kostýmy vždy vzbuzovaly pozornost domácích i mezinárodních jury a on sám se stal laureátem...

...celý článek





© 2019 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ