• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
01234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


ABO 2019/2020
ABO 2019/2020
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA:



    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • NEVÁHEJTE...

NOC NA KARLŠTEJNĚ
15.9 2019 17:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

Carmen - plakát 2019
Carmen - plakát 2019
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • ARCHIV AKTUALIT



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:









P. I. Čajkovskij: LOUSKÁČEK

(pohyb myší nad obrázkem=panning, i=popis, kliknutí=zvětšení fotky)
Louskáček patří do klenotnice „bílé klasiky“, a proto na repertoáru baletu Severočeského divadla nadále zůstává. Přispěla k tomu také překrásná Čajkovského hudba, však také taneční suity z Louskáčka patří dodnes k nejpopulárnějším dílům orchestrální literatury. Libreto vychází z pohádky německého spisovatele E. T. A. Hoffmanna Louskáček a Myší král, kde síla lásky a lidskosti přemůže zlé čáry a osvobodí duši. Je to příběh o sváteční atmosféře Štědrého večera, ve kterém se realita spojuje s dětskou fantazií ve fascinující labyrint. Svou vánoční tématikou je dárkem hlavně dětem před vytouženými svátky.

  • balet - délka představení cca: 2 hodiny
  • datum premiéry: 2.11. 2007  
  • libreto: M. I. Petipa   režie: Vladimír Nečas   dirigent: Milan Kaňák, Norbert Baxa   choreografie: Lev I. Ivanov, Vladimír Nečas   výtvarník scény: Josef Jelínek   výtvarník kostýmů: Josef Jelínek   asistent režie: Margarita Pleškova   korepetice: Karasová- Blažková   inspice: Pavla Zaoralová  
  • OSOBY A OBSAZENÍ:   Klára dívka: Annamaria Voltolini   Princ Louskáček: Vladimír Gončarov / Jean-Michel Reuter   Strýček Klárky: Roberts Skujenieks / Vladimír Gončarov   Myší král: Róbert Király   Panenka loutka: Olivia Lenssens / Annamaria Voltolini   Panáček loutka: Jean-Michel Reuter / Salvador Sasot Sellart   Mouřenín loutka: Sabina Babišová   Španělský tanec: Elena Mazanova / Emmeline Jansen / Sabina Babišová / Kateřina Kapitánová / Róbert Király / Filip Rybár   Orientální tanec: Zuzana Novoborská / Eliška Černohlávková / Blanka Tasi / Linda Buňková   Čínský tanec: Jean-Michel Reuter / Salvador Sasot Sellart / Frederika Kvačáková / Olivia Lenssens   Ruský tanec: Milan Bednář / Roberts Skujenieks / Salvador Sasot Sellart / Vladimír Gončarov   Sněhové vločky: Zuzana Novoborská / Sabina Babišová / Olivia Lenssens / Linda Buňková / Kateřina Kapitánová / Frederika Kvačáková / Blanka Tasi / Eliška Černohlávková / Emmeline Jansen / Annamaria Voltolini / Elena Mazanova   Rodiče Klárky: Elena Mazanova / Filip Rybár   Rodiče dětí: Emmeline Jansen / Blanka Tasi / Milan Bednář / Salvador Sasot Sellart / Roberts Skujenieks   Babička, Dědeček: Natalia Vasina / Vyacheslav Pleshkov j.h.   Valčík: Zuzana Novoborská / Emmeline Jansen / Blanka Tasi / Eliška Černohlávková / Kateřina Kapitánová / Linda Buňková / Sabina Babišová / Olivia Lenssens / Frederika Kvačáková (Elena Mazanova) / Salvador Sasot Sellart / Jean-Michel Reuter / Roberts Skujenieks / Milan Bednář / Filip Rybár / Róbert Király / Vladimír Gončarov   Vojáci: Filip Rybár / Milan Bednář / Salvador Sasot Sellart / Jean-Michel Reuter / Roberts Skujenieks   Spoluúčinkují: děti Baletního studia SD
ODKAZY PRO STAŽENÍ FOTOGRAFIÍ:





Louskáček - obsah baletu

Louskáček - obsah baletu o dvou jednáních

I.jednání
    V malém městečku se o vánočních svátcích scházejí hosté. Děti nedočkavě čekají, kdy už konečně uvidí vánoční stromeček a dárky. Vytoužený okamžik nastává a přede všemi se otevírá pohled na nazdobený stromek. Pod ním nachází malá Klárka dárek od svého strýčka – veselou hračku louskáčka, který snadno louská oříšky. V masce kouzelníka se objevuje dětmi nepoznaný strýc Kláry a Frantíka a děti jsou nadšené jeho uměním oživovat jejich hračky a vymýšlet pro ně zábavy. Bratr Klárky Frantík, velký nezbeda a posměváček, nechtěně louskáčka Klárce rozbije. Strýc umí ale všechno a Klárce loutku opraví. Večer skončil a hosté se rozcházejí. Klárka něžně konejší svého polámaného kamaráda a odchází spát. Snad se jí bude zdát třeba o Myším králi, princi a princezně, které viděla v loutkovém divadle…………
    Noc. Klárka spí v postýlce spolu se svou zamilovanou hračkou – louskáčkem. Zdá se jí podivuhodný sen, v němž je její kmotr skutečným kouzelníkem, a rozehrává velký fantaskní příběh Klářina snu, kde hlavní postavou je oživlý Louskáček. Ten vítězí v bitvě s myší armádou, definitivně poráží zlého Myšího krále, a proměňuje se...

...celý článek

8 OTÁZEK PRO CHOREOGRAFA A ŠÉFA BALETU VLADIMÍRA NEČASE

Vladimír Nečas, šéf baletu MDÚL (únor 2004)
Vladimír Nečas, šéf baletu MDÚL (únor 2004)
foto:
Louskáček se vrací na ústecké jeviště po 5 letech od svého posledního uvedení a shodou okolností se potkává na repertoáru s dalším baletem P.I.Čajkovského. Čím je Louskáček význačný v jejich vzájemném porovnání?
    Ano, Louskáček se vrací po 5 letech a tentokrát ho baletní soubor vytváří ve spolupráci s dětským baletním studiem SD Ústí nad Labem. Uzavírá řadu baletů Čajkovského, do které patří  Spící krasavice a Labutí jezero, které naši diváci mohli a mohou vidět. Jde o balet také klasický, ale viděný dětským zrakem, hrdinou je dívenka, která ještě žije v dětském světě, ale má již své romantické, dívčí sny.

Setkal jste se s tímto titulem již dříve, jako tanečník i později jako choreograf ?
    Jako tanečník jsem se samozřejmě setkal s tímto titulem několikrát. První má role byla právě myška v tomto baletu, když jsem chodil do baletní přípravky ND v Praze, pak na studiích v Petrohradě jsem tančil kavalíry ve školním představení a nakonec v baletu ND Praha jako dospělý tanečník.

Z čeho vychází vaše choreografická koncepce? Preferujete spíše „klasiku“?
    Vychází z klasiky, nelze asi...

...celý článek


Milan Kaňák /dirigent, sbormistr/

Milan Kaňák - dirigent, sbormistr ústeckého divadla
Milan Kaňák - dirigent, sbormistr ústeckého divadla
foto: www.operabalet.cz
*1955, Brno

Absolvoval hru na hoboj, kompozici a dirigování na brněnské konzervatoři a vzdělání si rozšířil studiem stejných oborů na Janáčkově akademii múzických umění v Brně. Je laureátem mnoha soutěží interpretačních i skladatelských, dlouholetým sólovým a komorním hráčem. V letech 1973 – 1990 byl sólohobojistou orchestru Janáčkovy opery v Brně, 1990 – 1995 prvním hobojistou Pražského komorního orchestru bez dirigenta. V září 1995 nastoupil na místo šéfa opery Jihočeského divadla v Českých Budějovicích.

V šéfovské i dirigentské činnosti zaměřil pozornost na zvýšení podílu české tvorby v repertoáru budějovické opery s příklonem ke skladatelům 20. století (Janáček, Martinů, Hurník, Feld). Svůj zájem soustřeďuje rovněž na málo hraná či neznámá díla – např.  na MHF  Brno 1990 byl ve spolupráci s L.Ogounem (choreografie) interpretem evropské premiéry baletu Bohuslava Martinů Škrtič, v roce 1999 uvedl ve spolupráci se členy Landestheater Linz Stravinského Příběh vojáka, v témže roce vůbec poprvé v Jihočeském divadle Massenetovu Manon, v roce 2000  tu znovu téměř po půl století nastudoval...

...celý článek


P. I. ČAJKOVSKIJ [hudební skladatel]

Narodil se 25. dubna 1840 ve Votkinském Závodě, zemřel 25. října 1893 v Petrohradě. P. I. Čajkovskij Čajkovskij patří k prvním žákům petrohradské konzervatoře, především Antona Rubinštejna. Už v r. 1866 se stal profesorem teorie na konzervatoři v Moskvě, kde působil jedenáct let. Poté diky podpoře, kterou mu poskytovala paní von Mekk, mohl se věnovat pouze kompozici a provádění vlastních děl. V druhé polovině 19. století znamenal Čajkovskij osobnost, která svým uměním zcela prorazila doma i za hranicemi Ruska. Lze říci, že jeho jméno v posledních desetiletích 19. století tvořilo společně s Johannesem Brahmsem a Antonínem Dvořákem nejvýznamnější trojici skladatelů. Čajkovského tvorba je všestranná. Od drobné písně romansu až k nejsložitějším vokálním útvarům, od krátké klavírní piecy ke klavírním cyklům, komorním skladbám a velkým dílům symfonickým, vrší se Čajkovského dílo do veliké šíře i hloubky. Jak v oboru symfonickém, tak i v operách vytvořil skladby, které náleží k nejvýznamějším dílům svého oboru vůbec a je těžko rozhodnout, zda větší význam mají díla symfonická nebo opery. Čajkovského umění vyrůstá z neobyčejně...

...celý článek





© 2019 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ