• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


plakát ABO 2017/2018
plakát ABO 2017/2018
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA PŘEDSTAVENÍ:


DAVID KOLLER
24.10.2017




    obrazek



CERTIFIKÁT PROVĚŘENÁ SPOLEČNOST
CERTIFIKÁT PROVĚŘENÁ SPOLEČNOST
PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • NEVÁHEJTE...

CASANOVA
4.12 2017 19:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

plakát Peer Gynt, Carmen
plakát Peer Gynt, Carmen
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • AKTUÁLNĚ



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:








Předprodej vstupenek na měsíc prosinec 2017 zahájen 1. listopadu

Alena Pešková: CAFÉ AUSSIG

(pohyb myší nad obrázkem=panning, i=popis, kliknutí=zvětšení fotky)
Taneční inscenace vychází z námětu slavné divadelní hry Jeana Claudia Penchenata Le bal – Tančírna. Namísto tančírny v Paříži se ocitáme v kavárně v Ústí nad Labem a to v období celého 20. století. Stejně jako v Tančírně sledujeme příběhy jednotlivých stálých hostů kavárny, jejich reakce na společenské, politické a kulturní změny, či vývoj techniky. Děj rámcuje příchod houslisty, který k potěšení ostatních hostů hraje Straussův valčík Na krásném modrém Dunaji. Ovšem vývoj techniky – v tomto případě symbolicky – je nezadržitelný. Kdo ví, bude-li například k provozování hudby třeba živých lidí. A proto, když do kavárny přinášejí první gramofon a valčík Na krásném modrém Dunaji zazní v plném obsazení, jen zklamaný houslista poznává, že ho již není více třeba, a opouští lokál. Technika jde stále vpřed, gramofon se mění za nové a nové modernější přístroje. Po sto letech houslista opět zabloudí do naší kavárny, a mezi tím řinčením automatů, TV a dalších strojů opět zazní jednohlasně valčík Na krásném modrém Dunaji, jakoby si všichni na něco vzpomněli – možná je živých lidí třeba pro živé lidi … Inscenace je uváděna s nahrávkou.

  • taneční divadlo - délka představení cca: 105 min.
  • datum premiéry: 23.10. 2009  
  • libreto: Alena Pešková   režie: Alena Pešková   dirigent: s nahrávkou   choreografie: Alena Pešková   výtvarník scény: Richard Pešek   výtvarník kostýmů: Kateřina Hadravová  
  • OSOBY A OBSAZENÍ:   Zástupci stát. orgánů (MARVERCI): Aleš Lerch   Frajeři: Milan Bednář / Filip Rybár / Roberts Skujenieks   Poupata: Zuzana Novoborská / Blanka Tasi / Frederika Kvačáková   Partajník: Vladimír Gončarov   Matka: Margarita Plešková   Starší muž: Róbert Király   Starší žena: Elena Mazanová   Mladý muž: Jean-Michel Reuter   Mladá slečna: Eliška Černohlávková   muž Femme fatale: Pavel Enekeš   Femme fatale: Vladimíra Slavík Podhorná / Emmeline Jansen   Kavárník: Jaroslav Melichar   Zástupci stát. orgánů (MARVERCI): Vojtěch Tejkl / Jan Herbert Fuchs / Jaroslav Žák
ODKAZY PRO STAŽENÍ FOTOGRAFIÍ:





profil osobnosti:

Elena Mazanova /tanečnice/

Pavel Enekeš (Peer Gynt), Elena Mazanova (Anitra)
Pavel Enekeš (Peer Gynt), Elena Mazanova (Anitra)
foto: foto: www.berounsky.cz
narozena v Rusku ve městě Saratov 3.6.1976 základní školu navštěvovala 3 roky (1983-86) vystudovala konzervatoř v Saratovu 1986 - 94 pracovala v Moskvě v Kremlinském baletu 1994-99 s tímto souborem byla i na zahraničních zájezdech např.Řecko, Čína od roku 1999 pracuje v Ústí nad Labem nastoupila jako členka sboru od r. 2001 má sólovou smlouvu.
...

...celý článek


profil osobnosti:

Pavel Enekeš /tanečník/

Margarita Plešková (Popelka), Pavel Enekeš (Princ)

Margarita Plešková (Popelka), Pavel Enekeš (Princ)
foto: www.berounsky.cz
Narodil se 10. 8. 1981 v Chomutově.

Balet vystudoval na Taneční konzervatoři v Praze, kterou absolvoval s vyznamenáním v roce 2000 (dipl. umělec) a obdržel cenu za nejlepší absolventský výkon.
 
Od 21. 8. 2000 je členem souboru baletu Severočeského divadla opery a baletu v Ústí nad Labem, od 2. 7. 2002 sólista. Tančí nebo tančil v těchto rolích v baletech a tanečních divadlech: Alan, Colin (Marná opatrnost aneb špatně hlídaná dcera), Merkucio (Romeo a Julie), Farinelli, sbor (Farinelli), Nurali, Václav (Bachčisarajská fontána), Její přítel, Muž (Noční ptáci), Zlaté sošky, Šašek (Aladin), Kavalíři, Modrý pták, Princ Desirée (Spící krasavice), 3 páry (Čarodějná láska), Don José, souboj (Carmen), Šašek, Honza, Švec, Princ, Básník (Z pohádky do pohádky), Peer Gynt (Peer Gynt), Franz, Jánoš (Coppélia), Mozart, Jakub, Benátský kavalír (Casanova), Neapolitána, Šašek (Labutí jezero), Catullus (Catulli carmina), Carmina burana (Carmina burana), čínský tanec, princ Louskáček (Louskáček), Marcel Cerdan, Dupont (Edith – vrabčák z předměstí), Čoban (Cikánské kořeny/í), Princ, 2 kavalíři...

...celý článek


aktualita z 31.12. 2009:

RECENZE NA TANEČNÍ INSCENACI

Café Aussig aneb (ústecké?) obrázky z 20. století
23.12.09

První premiérou letošní sezóny, s níž se baletní soubor Severočeského divadla opery a baletu představil na prknech ústeckého divadla svým divákům, je opus nazvaný Café Aussig. Toto taneční představení z dílny „mladé, ale nikoli začínající“ choreografky, libretistky a režisérky Aleny Peškové (z jejích dalších inscenací vzpomeňme namátkou balet Zahrada nebo taneční divadlo Maryša, obojí v plzeňském divadle J. K. Tyla) je volnou adaptací divadelní hry Le Bal (Tančírna) Jean-Claude Penchenata, u nás známé především ze stejnojmenného filmového zpracování Ettore Scoly. Tančírna, v tomto případě tedy spíše jakýsi imaginární, časově neohraničený mikrosvět zvaný Kavárna Ústí (Aussig), kde si podávají dveře nejzásadnější historické události minulého století, nám potom umožňuje pod drobnohledem sledovat osudy stálých hostů, rozdílných věkem, národností i společenským postavením.
V rámci zmíněného konceptu nám o proměnách doby vypráví především scéna (autor Richard Pešek) . Na zdi za barem se pravidelně mění portrét osoby, která náš stát v daném okamžiku řídila, v prostoru kavárny se postupně...

...celý článek


článek k inscenaci CAFÉ AUSSIG z roku 2009:

Charakteristika postav v Café Aussig

Majitel kavárny – občas pouze provozovatel či zaměstnanec. Pozorovatel měnící se doby. Netaneční role.

Manželský pár – lépe situovaní, věk okolo 35, většinou se hádají. Ona je femme fatale, krásná, mírně hysterická. Kvůli manželově ignorantství neustále koketuje s ostatními, někdy znuděná, vždy „šik“. On je úřednický typ, stále sleduje politiku, zahleděn do novin nebo do notebooku. Své ženy si mnoho nevšímá, chce mít klid.

Mladý pár – seznamují se až v kavárně, romantická láska, ale doba je „semele“ – ona je Židovka. Budou si muset mnoho odpouštět. Ona pochází z chudých poměrů, Židovka, dojemná, nevinná, smutná, věrná, poctivá. On je chudý student, poctivý, hodný, ale trochu plachý, žádný hrdina.

Starší pár – jsou Němci, bohužel uvěřili Hitlerovi, končí společnou sebevraždou na toaletě v kavárně. Jsou ze střední vrstvy, intelektuálové, asi bývalí profesoři. Ona je bývalá profesorka s pevnými názory, v páru je dominantní, dost urputná. On je bývalý profesor, ctí svou ženu. Oba milují řád.

Obyčejný člověk – Matka – trpitelka za každého režimu, politika jí vůbec nezajímá, snaží se stát stranou, přesto to vždy odnese,...

...celý článek





© 2017 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ