• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


plakát ABO 2017/2018
plakát ABO 2017/2018
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA PŘEDSTAVENÍ:


DAVID KOLLER
24.10.2017




    obrazek



CERTIFIKÁT PROVĚŘENÁ SPOLEČNOST
CERTIFIKÁT PROVĚŘENÁ SPOLEČNOST
PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • NEVÁHEJTE...

ZVONOKOSY
3.10 2017 19:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

Plakát - Casanova
Plakát - Casanova
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • AKTUÁLNĚ



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:









Alena Pešková: CAFÉ AUSSIG

(pohyb myší nad obrázkem=panning, i=popis, kliknutí=zvětšení fotky)
Taneční inscenace vychází z námětu slavné divadelní hry Jeana Claudia Penchenata Le bal – Tančírna. Namísto tančírny v Paříži se ocitáme v kavárně v Ústí nad Labem a to v období celého 20. století. Stejně jako v Tančírně sledujeme příběhy jednotlivých stálých hostů kavárny, jejich reakce na společenské, politické a kulturní změny, či vývoj techniky. Děj rámcuje příchod houslisty, který k potěšení ostatních hostů hraje Straussův valčík Na krásném modrém Dunaji. Ovšem vývoj techniky – v tomto případě symbolicky – je nezadržitelný. Kdo ví, bude-li například k provozování hudby třeba živých lidí. A proto, když do kavárny přinášejí první gramofon a valčík Na krásném modrém Dunaji zazní v plném obsazení, jen zklamaný houslista poznává, že ho již není více třeba, a opouští lokál. Technika jde stále vpřed, gramofon se mění za nové a nové modernější přístroje. Po sto letech houslista opět zabloudí do naší kavárny, a mezi tím řinčením automatů, TV a dalších strojů opět zazní jednohlasně valčík Na krásném modrém Dunaji, jakoby si všichni na něco vzpomněli – možná je živých lidí třeba pro živé lidi … Inscenace je uváděna s nahrávkou.

KDY HRAJEME:


sezóna 2017-2018:
  • 27.ŘÍJEN 2017
    PÁTEK od 19:00h

    NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA
    • taneční divadlo - délka představení cca: 105 min.
    • datum premiéry: 23.10. 2009  
    • libreto: Alena Pešková   režie: Alena Pešková   dirigent: s nahrávkou   choreografie: Alena Pešková   výtvarník scény: Richard Pešek   výtvarník kostýmů: Kateřina Hadravová  
    • OSOBY A OBSAZENÍ:   Zástupci stát. orgánů (MARVERCI): Aleš Lerch   Frajeři: Milan Bednář / Filip Rybár / Roberts Skujenieks   Poupata: Zuzana Novoborská / Blanka Tasi / Frederika Kvačáková   Partajník: Vladimír Gončarov   Matka: Margarita Plešková   Starší muž: Róbert Király   Starší žena: Elena Mazanová   Mladý muž: Jean-Michel Reuter   Mladá slečna: Eliška Černohlávková   muž Femme fatale: Pavel Enekeš   Femme fatale: Vladimíra Slavík Podhorná / Emmeline Jansen   Kavárník: Jaroslav Melichar   Zástupci stát. orgánů (MARVERCI): Vojtěch Tejkl / Jan Herbert Fuchs / Jaroslav Žák
    ODKAZY PRO STAŽENÍ FOTOGRAFIÍ:





    profil osobnosti:

    Vladimíra Slavík Podhorná

    Pavel Enekeš (Princ), Margarita Plešková (Popelka)

    Pavel Enekeš (Princ), Margarita Plešková (Popelka)
    foto: www.berounsky.cz
    Narodila se 28. 11. 1985 v Karviné.

    Balet vystudovala na Janáčkově konzervatoři v Ostravě, kterou absolvovala v roce 2005. Angažmá při škole měla v baletním souboru Národního divadla moravskoslezského v Ostravě - Divadle Antonína Dvořáka (Labutí jezero, Louskáček) a také v činohře Divadla Jiřího Myrona (Krvavá svatba).

    Od 29. 8. 2005 je členkou souboru baletu Severočeského divadla opery a baletu v Ústí nad Labem. Tančí nebo tančila v těchto rolích v baletech a tanečních divadlech: přítelkyně Jánoše, Marika-sklepnice, přítelkyně Swanildy (Coppélia), Versailles, Běta (Casanova), Labutě, Odetta (Labutí jezero), Mládež (Catulli carmina), Carmina burana (Carmina burana), valčík, sněhové vločky, Klára dívka, orientální tanec (Louskáček), Cikánky, Disko (Cikánské kořeny/í), Sestry, Popelka (Popelka), Poupata, Femme fatale (Café Aussig), Dryáda, Dvě přítelkyně, Tanečnice (Don Quijote). V muzikálu West Side Story vystupovala v roli Estelly. Dále tančí či tančila ve sboru v operetách, operách a muzikálech Severočeského divadla opery a baletu (Rusalka, Eugen Oněgin, Prodaná nevěsta,...

    ...celý článek


    profil osobnosti:

    Margarita Plešková /tanečnice/

    Margarita Plešková (Kitri)
    Margarita Plešková (Kitri)
    foto: www.berounsky.cz
    Narodila se 23. 12. 1968 ve Voroněži, Rusko. Je ruské národnosti.

    Balet vystudovala na Voroněžské taneční konzervatoři (Voronežskoje choreografičeskoje učilišče), kterou absolvovala v roce 1987.

    Její první angažmá bylo v Divadle opery a baletu (Teatr opery i baleta) ve Voroněži, kde působila v letech 1987-1992, tam tančila mimo jiné Pas de Deux (Giselle), Amorek (Don Quichote), Princezna Florina (Spící krasavice), Past de trois, Malé labutě, Nevěsty (Labutí jezero). Na jaře 1992 byl její manžel angažován do ústeckého baletního souboru, po půl roce přijela za ním i ona s malou dcerou. 

    Od 24. 8. 1992 působí jako člen souboru - sólistka baletu Severočeského divadla opery a baletu v Ústí nad Labem, od 1. 9. 2009 sólistka baletu s povinností baletního mistra. Ztvárnila zde všechny velké role v baletním repertoáru, s vysokou technickou i uměleckou úrovní: Giselle (Giselle), Julie (Romeo a Julie), vnučka, Růženka, léto (Z pohádky do pohádky), Společnost (Carmina Burana), Kitri, Amor (Don Quijote), Žena (Requiem), Láska (Moře plné slz), Milena, Pas de deux, Klára dívka (Louskáček), Dívka (Glagolská...

    ...celý článek


    profil osobnosti:

    Pavel Enekeš /tanečník/

    Margarita Plešková (Popelka), Pavel Enekeš (Princ)

    Margarita Plešková (Popelka), Pavel Enekeš (Princ)
    foto: www.berounsky.cz
    Narodil se 10. 8. 1981 v Chomutově.

    Balet vystudoval na Taneční konzervatoři v Praze, kterou absolvoval s vyznamenáním v roce 2000 (dipl. umělec) a obdržel cenu za nejlepší absolventský výkon.
     
    Od 21. 8. 2000 je členem souboru baletu Severočeského divadla opery a baletu v Ústí nad Labem, od 2. 7. 2002 sólista. Tančí nebo tančil v těchto rolích v baletech a tanečních divadlech: Alan, Colin (Marná opatrnost aneb špatně hlídaná dcera), Merkucio (Romeo a Julie), Farinelli, sbor (Farinelli), Nurali, Václav (Bachčisarajská fontána), Její přítel, Muž (Noční ptáci), Zlaté sošky, Šašek (Aladin), Kavalíři, Modrý pták, Princ Desirée (Spící krasavice), 3 páry (Čarodějná láska), Don José, souboj (Carmen), Šašek, Honza, Švec, Princ, Básník (Z pohádky do pohádky), Peer Gynt (Peer Gynt), Franz, Jánoš (Coppélia), Mozart, Jakub, Benátský kavalír (Casanova), Neapolitána, Šašek (Labutí jezero), Catullus (Catulli carmina), Carmina burana (Carmina burana), čínský tanec, princ Louskáček (Louskáček), Marcel Cerdan, Dupont (Edith – vrabčák z předměstí), Čoban (Cikánské kořeny/í), Princ, 2 kavalíři...

    ...celý článek


    článek k inscenaci CAFÉ AUSSIG z roku 2009:

    Charakteristika postav v Café Aussig

    Majitel kavárny – občas pouze provozovatel či zaměstnanec. Pozorovatel měnící se doby. Netaneční role.

    Manželský pár – lépe situovaní, věk okolo 35, většinou se hádají. Ona je femme fatale, krásná, mírně hysterická. Kvůli manželově ignorantství neustále koketuje s ostatními, někdy znuděná, vždy „šik“. On je úřednický typ, stále sleduje politiku, zahleděn do novin nebo do notebooku. Své ženy si mnoho nevšímá, chce mít klid.

    Mladý pár – seznamují se až v kavárně, romantická láska, ale doba je „semele“ – ona je Židovka. Budou si muset mnoho odpouštět. Ona pochází z chudých poměrů, Židovka, dojemná, nevinná, smutná, věrná, poctivá. On je chudý student, poctivý, hodný, ale trochu plachý, žádný hrdina.

    Starší pár – jsou Němci, bohužel uvěřili Hitlerovi, končí společnou sebevraždou na toaletě v kavárně. Jsou ze střední vrstvy, intelektuálové, asi bývalí profesoři. Ona je bývalá profesorka s pevnými názory, v páru je dominantní, dost urputná. On je bývalý profesor, ctí svou ženu. Oba milují řád.

    Obyčejný člověk – Matka – trpitelka za každého režimu, politika jí vůbec nezajímá, snaží se stát stranou, přesto to vždy odnese,...

    ...celý článek





    © 2017 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ