• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
01234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


plakát ABO 2017/2018
plakát ABO 2017/2018
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA PŘEDSTAVENÍ:


VEČER TŘÍ KLAVÍRŮ
2.2.2017




    obrazek



CERTIFIKÁT PROVĚŘENÁ SPOLEČNOST
CERTIFIKÁT PROVĚŘENÁ SPOLEČNOST
PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • NEVÁHEJTE...

PEER GYNT, CARMEN
19.2 2018 19:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

plakát Peer Gynt, Carmen
plakát Peer Gynt, Carmen
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • AKTUÁLNĚ



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:








Předprodej vstupenek na měsíc leden a únor 2018 zahájen 5.prosince 2017

Alena Pešková: CAFÉ AUSSIG

(pohyb myší nad obrázkem=panning, i=popis, kliknutí=zvětšení fotky)
Taneční inscenace vychází z námětu slavné divadelní hry Jeana Claudia Penchenata Le bal – Tančírna. Namísto tančírny v Paříži se ocitáme v kavárně v Ústí nad Labem a to v období celého 20. století. Stejně jako v Tančírně sledujeme příběhy jednotlivých stálých hostů kavárny, jejich reakce na společenské, politické a kulturní změny, či vývoj techniky. Děj rámcuje příchod houslisty, který k potěšení ostatních hostů hraje Straussův valčík Na krásném modrém Dunaji. Ovšem vývoj techniky – v tomto případě symbolicky – je nezadržitelný. Kdo ví, bude-li například k provozování hudby třeba živých lidí. A proto, když do kavárny přinášejí první gramofon a valčík Na krásném modrém Dunaji zazní v plném obsazení, jen zklamaný houslista poznává, že ho již není více třeba, a opouští lokál. Technika jde stále vpřed, gramofon se mění za nové a nové modernější přístroje. Po sto letech houslista opět zabloudí do naší kavárny, a mezi tím řinčením automatů, TV a dalších strojů opět zazní jednohlasně valčík Na krásném modrém Dunaji, jakoby si všichni na něco vzpomněli – možná je živých lidí třeba pro živé lidi … Inscenace je uváděna s nahrávkou.

  • taneční divadlo - délka představení cca: 105 min.
  • datum premiéry: 23.10. 2009  
  • libreto: Alena Pešková   režie: Alena Pešková   dirigent: s nahrávkou   choreografie: Alena Pešková   výtvarník scény: Richard Pešek   výtvarník kostýmů: Kateřina Hadravová  
  • OSOBY A OBSAZENÍ:   Zástupci stát. orgánů (MARVERCI): Aleš Lerch   Frajeři: Milan Bednář / Filip Rybár / Roberts Skujenieks   Poupata: Zuzana Novoborská / Blanka Tasi / Frederika Kvačáková   Partajník: Vladimír Gončarov   Matka: Margarita Plešková   Starší muž: Róbert Király   Starší žena: Elena Mazanová   Mladý muž: Jean-Michel Reuter   Mladá slečna: Eliška Černohlávková   muž Femme fatale: Pavel Enekeš   Femme fatale: Vladimíra Slavík Podhorná / Emmeline Jansen   Kavárník: Jaroslav Melichar   Zástupci stát. orgánů (MARVERCI): Vojtěch Tejkl / Jan Herbert Fuchs / Jaroslav Žák
ODKAZY PRO STAŽENÍ FOTOGRAFIÍ:





profil osobnosti:

Margarita Plešková /tanečnice/

Margarita Plešková (Kitri)
Margarita Plešková (Kitri)
foto: www.berounsky.cz
Narodila se 23. 12. 1968 ve Voroněži, Rusko. Je ruské národnosti.

Balet vystudovala na Voroněžské taneční konzervatoři (Voronežskoje choreografičeskoje učilišče), kterou absolvovala v roce 1987.

Její první angažmá bylo v Divadle opery a baletu (Teatr opery i baleta) ve Voroněži, kde působila v letech 1987-1992, tam tančila mimo jiné Pas de Deux (Giselle), Amorek (Don Quichote), Princezna Florina (Spící krasavice), Past de trois, Malé labutě, Nevěsty (Labutí jezero). Na jaře 1992 byl její manžel angažován do ústeckého baletního souboru, po půl roce přijela za ním i ona s malou dcerou. 

Od 24. 8. 1992 působí jako člen souboru - sólistka baletu Severočeského divadla opery a baletu v Ústí nad Labem, od 1. 9. 2009 sólistka baletu s povinností baletního mistra. Ztvárnila zde všechny velké role v baletním repertoáru, s vysokou technickou i uměleckou úrovní: Giselle (Giselle), Julie (Romeo a Julie), vnučka, Růženka, léto (Z pohádky do pohádky), Společnost (Carmina Burana), Kitri, Amor (Don Quijote), Žena (Requiem), Láska (Moře plné slz), Milena, Pas de deux, Klára dívka (Louskáček), Dívka (Glagolská...

...celý článek


profil osobnosti:

Elena Mazanova /tanečnice/

Pavel Enekeš (Peer Gynt), Elena Mazanova (Anitra)
Pavel Enekeš (Peer Gynt), Elena Mazanova (Anitra)
foto: foto: www.berounsky.cz
narozena v Rusku ve městě Saratov 3.6.1976 základní školu navštěvovala 3 roky (1983-86) vystudovala konzervatoř v Saratovu 1986 - 94 pracovala v Moskvě v Kremlinském baletu 1994-99 s tímto souborem byla i na zahraničních zájezdech např.Řecko, Čína od roku 1999 pracuje v Ústí nad Labem nastoupila jako členka sboru od r. 2001 má sólovou smlouvu.
...

...celý článek


profil osobnosti:

Richard Pešek /výtvarník/

Richard Pešek
Richard Pešek
foto: www.operabalet.cz
narozen 1979 v Ústí nad Orlicí, vystudoval v letech 1998–2004 na AVU Praha obory sochařství a grafika. Působí jako sochař, grafik, designer. Je například autorem cen Alfréda Radoka a medaile Pražského Quadriennale. Svá díla představuje na výstavách a sympoziích v ČR i zahraničí. Od r. 2007 je vedoucím oboru Uměleckého řezbářství a restaurování dřeva na SUPŠ a VOŠ v Praze. Je frontmanem kapely Dolly Bus Band.
...

...celý článek


profil osobnosti:

Róbert Király /tanečník/

Róbert Király (Theo Sarapo), Radka Fišarová,Margarita Plešková(Edith)

Róbert Király (Theo Sarapo), Radka Fišarová,Margarita Plešková(Edith)
foto: www.berounsky.cz
Narodil se 18. 12. 1987 v Galantě na Slovensku.

Vystudoval Tanečné konzervatórium Evy Jaczovej v Bratislavě, které absolvoval v roce 2006.

Od 21. 8. 2006 je členem souboru baletu Severočeského divadla opery a baletu v Ústí nad Labem, od 1. 4. 2010 sólista. Tančí nebo tančil v těchto rolích v baletech a tanečních divadlech: Valčík (Labutí jezero), Mládež (Catulli carmina), Carmina burana (Carmina burana), ruský tanec, rodiče, myší král, španělský tanec, vojáci (Louskáček), Théo Sarapo (Edith – vrabčák z předměstí), Cikáni, Disko (Cikánské kořeny/í), Španělsko, Taneční mistr, Ples – 4 páry (Popelka), Starší muž (Café Aussig), Cikáni, Vajda cikánů, Fandango, Segidilla, Espada (Don Quijote). V muzikálu West Side Story vystupoval v roli Nibblese. O letních prázdninách vystupoval na Seefestspiele v Mörbisch v Rakousku.

O tom, jak se dostal k baletu, uvádí: „Když jsem byl žákem 4. třídy, základní školy, přišel tam profesor z taneční konzervatoře a vybíral pohybově nadané chlapce. Pozvali mě k přijímacím zkouškám a pak jsem byl přijat ke studiu.“

Jeho tanečním vzorem...

...celý článek





© 2018 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ