• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.





MAPA:



ZVEME VÁS NA:







    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • NEVÁHEJTE...

VESELÁ VDOVA
24.9 2019 19:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

Louskáček 2019 - plakát
Louskáček 2019 - plakát
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • ARCHIV AKTUALIT



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:









Alena Pešková: CAFÉ AUSSIG

(pohyb myší nad obrázkem=panning, i=popis, kliknutí=zvětšení fotky)
Taneční inscenace vychází z námětu slavné divadelní hry Jeana Claudia Penchenata Le bal – Tančírna. Namísto tančírny v Paříži se ocitáme v kavárně v Ústí nad Labem a to v období celého 20. století. Stejně jako v Tančírně sledujeme příběhy jednotlivých stálých hostů kavárny, jejich reakce na společenské, politické a kulturní změny, či vývoj techniky. Děj rámcuje příchod houslisty, který k potěšení ostatních hostů hraje Straussův valčík Na krásném modrém Dunaji. Ovšem vývoj techniky – v tomto případě symbolicky – je nezadržitelný. Kdo ví, bude-li například k provozování hudby třeba živých lidí. A proto, když do kavárny přinášejí první gramofon a valčík Na krásném modrém Dunaji zazní v plném obsazení, jen zklamaný houslista poznává, že ho již není více třeba, a opouští lokál. Technika jde stále vpřed, gramofon se mění za nové a nové modernější přístroje. Po sto letech houslista opět zabloudí do naší kavárny, a mezi tím řinčením automatů, TV a dalších strojů opět zazní jednohlasně valčík Na krásném modrém Dunaji, jakoby si všichni na něco vzpomněli – možná je živých lidí třeba pro živé lidi … Inscenace je uváděna s nahrávkou.

  • taneční divadlo - délka představení cca: 105 min.
  • datum premiéry: 23.10. 2009  
  • libreto: Alena Pešková   režie: Alena Pešková   dirigent: s nahrávkou   choreografie: Alena Pešková   výtvarník scény: Richard Pešek   výtvarník kostýmů: Kateřina Hadravová  
  • OSOBY A OBSAZENÍ:   Zástupci stát. orgánů (MARVERCI): Aleš Lerch   Frajeři: Milan Bednář / Filip Rybár / Roberts Skujenieks   Poupata: Zuzana Novoborská / Blanka Tasi / Frederika Kvačáková   Partajník: Vladimír Gončarov   Matka: Margarita Plešková   Starší muž: Róbert Király   Starší žena: Elena Mazanová   Mladý muž: Jean-Michel Reuter   Mladá slečna: Eliška Černohlávková   muž Femme fatale: Pavel Enekeš   Femme fatale: Vladimíra Slavík Podhorná / Emmeline Jansen   Kavárník: Jaroslav Melichar   Zástupci stát. orgánů (MARVERCI): Vojtěch Tejkl / Jan Herbert Fuchs / Jaroslav Žák
ODKAZY PRO STAŽENÍ FOTOGRAFIÍ:





Charakteristika postav v Café Aussig

Majitel kavárny – občas pouze provozovatel či zaměstnanec. Pozorovatel měnící se doby. Netaneční role.

Manželský pár – lépe situovaní, věk okolo 35, většinou se hádají. Ona je femme fatale, krásná, mírně hysterická. Kvůli manželově ignorantství neustále koketuje s ostatními, někdy znuděná, vždy „šik“. On je úřednický typ, stále sleduje politiku, zahleděn do novin nebo do notebooku. Své ženy si mnoho nevšímá, chce mít klid.

Mladý pár – seznamují se až v kavárně, romantická láska, ale doba je „semele“ – ona je Židovka. Budou si muset mnoho odpouštět. Ona pochází z chudých poměrů, Židovka, dojemná, nevinná, smutná, věrná, poctivá. On je chudý student, poctivý, hodný, ale trochu plachý, žádný hrdina.

Starší pár – jsou Němci, bohužel uvěřili Hitlerovi, končí společnou sebevraždou na toaletě v kavárně. Jsou ze střední vrstvy, intelektuálové, asi bývalí profesoři. Ona je bývalá profesorka s pevnými názory, v páru je dominantní, dost urputná. On je bývalý profesor, ctí svou ženu. Oba milují řád.

Obyčejný člověk – Matka – trpitelka za každého režimu, politika jí vůbec nezajímá, snaží se stát stranou, přesto to vždy odnese, tisíckrát ztratila syna. Typ Čapkovy...

...celý článek

Kateřina Hadravová

Kateřina Hadravová /výtvarnice/
Kateřina Hadravová /výtvarnice/
foto: www.operabalet.cz
se narodila r. 1968 v Táboře, vystudovala Střední průmyslovou školu oděvní v Praze, po škole působila ve Filmovém studiu Barrandov např. na filmech Kamarád do deště, Horká kaše, Konec starých časů a dalších. Dnes působí jako kostýmní výtvarnice.
...

...celý článek


Alena Pešková /choreografka, tanečnice/

absolvovala v roce 1994 Taneční konzervatoř v Praze. V rámci absolventského představení ve Stavovském divadle byla uvedena její choreografie Čas v pohybu. Po jedné sezóně v Hudebním divadle v Karlíně působila v divadle J. K. Tyla v Plzni. Od roku 1999 pracuje jako nezávislý tanečník a choreograf. Absolvovala řadu turné v zahraničí (Evropa, Japonsko, Jižní Amerika), nadále spolupracuje s divadlem J. K. Tyla v Plzni, Státní operou Praha, Českou komorní filharmonií, Vienna Walzer orchestra.

Připravuje choreografie k operám (Ariadna na Naxu, Příběhy lišky Bystroušky, Lucerna) a muzikálům (Mechanický pomeranč, Juno a Avos, Rockquiem), na festivalech a vernisážích, kde i sama tančí. V roce 1998 mělo premiéru její představení Schizma. V roce 2001 byla její choreografie Kláře (hudba R. Schumann) oceněna na choreografické přehlídce prémií pro nejlepšího účastníka. V roce 2003 byla zařazena do širší nominace na cenu Thálie za titulní roli v baletu Dáma s kaméliemi. V roce 2004 vytvořila pro balet Státní opery Praha choreografii Lože krvavá (hudba Jan P. Muchow), a v roce 2006 pro soubor baletu divadla J. K. Tyla celovečerní balet Zahrada (hudba Z. Matějů)...

...celý článek

Café Aussig - obsah představení

Místo děje: imaginární kavárna v Ústí nad Labem
Čas děje: cca rok 1900 – současnost

1. dějství
Prolog
V lokále kavárny je její majitel, který připravuje vše na její otevření, na jeden den, či na celé století. Po otevření přicházejí stálí hosté. Objevuje se tu i Houslista, který až do dnešního dne obveseloval svou hrou všechny přítomné.

I. obraz – Císařství a I. světová válka
Máme tu první neuvěřitelný vynález – gramofon, celý orchestr v jedné bedýnce, je nám líto, ale Houslisty již není třeba. Kavárník přijímá objednávky. Káva tak božsky voní, a naše město nám jen vzkvétá. Navštěvuje nás sám císař, rozjíždí se Berlinerova gramofonová výroba a slavnostně je otevřeno nově vystavěné Ústecké divadlo. Idyla je však náhle přerušena. Slyšíme vojenské bubny a části Manifestu našeho císaře. Je tu I. světová válka. Muži odcházejí na frontu, ženy zůstávají samy. Přicházejí dopisy z fronty, ale také jeden balíček, je pro Matku, ta košile patřila jejímu synovi. Válka končí a muži se vracejí ke svým ženám. Dění v kavárně se jakoby vrací do normálu, ale jsme nějak více zamyšlení. Sláva císařství je pryč, a kam teď patříme my?

II. obraz – Deutschböhmen, I. republika
Kdosi přináší...

...celý článek




© 2019 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ