• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


plakát ABO 2018/19
plakát ABO 2018/19
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA:


KONCERT JANEK LEDECKÝ



KONCERT VÁCLAV NECKÁŘ



KONCERT THE BACKWARDS




    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • NEVÁHEJTE...

ZEMĚ ÚSMĚVŮ
19.12 2018 19:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

plakát Marná opatrnost 2018
plakát Marná opatrnost 2018
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • AKTUÁLNĚ



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:









Alena Pešková: CAFÉ AUSSIG

(pohyb myší nad obrázkem=panning, i=popis, kliknutí=zvětšení fotky)
Taneční inscenace vychází z námětu slavné divadelní hry Jeana Claudia Penchenata Le bal – Tančírna. Namísto tančírny v Paříži se ocitáme v kavárně v Ústí nad Labem a to v období celého 20. století. Stejně jako v Tančírně sledujeme příběhy jednotlivých stálých hostů kavárny, jejich reakce na společenské, politické a kulturní změny, či vývoj techniky. Děj rámcuje příchod houslisty, který k potěšení ostatních hostů hraje Straussův valčík Na krásném modrém Dunaji. Ovšem vývoj techniky – v tomto případě symbolicky – je nezadržitelný. Kdo ví, bude-li například k provozování hudby třeba živých lidí. A proto, když do kavárny přinášejí první gramofon a valčík Na krásném modrém Dunaji zazní v plném obsazení, jen zklamaný houslista poznává, že ho již není více třeba, a opouští lokál. Technika jde stále vpřed, gramofon se mění za nové a nové modernější přístroje. Po sto letech houslista opět zabloudí do naší kavárny, a mezi tím řinčením automatů, TV a dalších strojů opět zazní jednohlasně valčík Na krásném modrém Dunaji, jakoby si všichni na něco vzpomněli – možná je živých lidí třeba pro živé lidi … Inscenace je uváděna s nahrávkou.

  • taneční divadlo - délka představení cca: 105 min.
  • datum premiéry: 23.10. 2009  
  • libreto: Alena Pešková   režie: Alena Pešková   dirigent: s nahrávkou   choreografie: Alena Pešková   výtvarník scény: Richard Pešek   výtvarník kostýmů: Kateřina Hadravová  
  • OSOBY A OBSAZENÍ:   Zástupci stát. orgánů (MARVERCI): Aleš Lerch   Frajeři: Milan Bednář / Filip Rybár / Roberts Skujenieks   Poupata: Zuzana Novoborská / Blanka Tasi / Frederika Kvačáková   Partajník: Vladimír Gončarov   Matka: Margarita Plešková   Starší muž: Róbert Király   Starší žena: Elena Mazanová   Mladý muž: Jean-Michel Reuter   Mladá slečna: Eliška Černohlávková   muž Femme fatale: Pavel Enekeš   Femme fatale: Vladimíra Slavík Podhorná / Emmeline Jansen   Kavárník: Jaroslav Melichar   Zástupci stát. orgánů (MARVERCI): Vojtěch Tejkl / Jan Herbert Fuchs / Jaroslav Žák
ODKAZY PRO STAŽENÍ FOTOGRAFIÍ:





profil osobnosti:

Richard Pešek /výtvarník/

Richard Pešek
Richard Pešek
foto: www.operabalet.cz
narozen 1979 v Ústí nad Orlicí, vystudoval v letech 1998–2004 na AVU Praha obory sochařství a grafika. Působí jako sochař, grafik, designer. Je například autorem cen Alfréda Radoka a medaile Pražského Quadriennale. Svá díla představuje na výstavách a sympoziích v ČR i zahraničí. Od r. 2007 je vedoucím oboru Uměleckého řezbářství a restaurování dřeva na SUPŠ a VOŠ v Praze. Je frontmanem kapely Dolly Bus Band.
...

...celý článek


profil osobnosti:

Alena Pešková /choreografka, tanečnice/

absolvovala v roce 1994 Taneční konzervatoř v Praze. V rámci absolventského představení ve Stavovském divadle byla uvedena její choreografie Čas v pohybu. Po jedné sezóně v Hudebním divadle v Karlíně působila v divadle J. K. Tyla v Plzni. Od roku 1999 pracuje jako nezávislý tanečník a choreograf. Absolvovala řadu turné v zahraničí (Evropa, Japonsko, Jižní Amerika), nadále spolupracuje s divadlem J. K. Tyla v Plzni, Státní operou Praha, Českou komorní filharmonií, Vienna Walzer orchestra.

Připravuje choreografie k operám (Ariadna na Naxu, Příběhy lišky Bystroušky, Lucerna) a muzikálům (Mechanický pomeranč, Juno a Avos, Rockquiem), na festivalech a vernisážích, kde i sama tančí. V roce 1998 mělo premiéru její představení Schizma. V roce 2001 byla její choreografie Kláře (hudba R. Schumann) oceněna na choreografické přehlídce prémií pro nejlepšího účastníka. V roce 2003 byla zařazena do širší nominace na cenu Thálie za titulní roli v baletu Dáma s kaméliemi. V roce 2004 vytvořila pro balet Státní opery Praha choreografii Lože krvavá (hudba Jan P. Muchow), a v roce 2006 pro soubor baletu divadla J. K. Tyla celovečerní balet Zahrada...

...celý článek


profil osobnosti:

Róbert Király /tanečník/

Róbert Király (Theo Sarapo), Radka Fišarová,Margarita Plešková(Edith)

Róbert Király (Theo Sarapo), Radka Fišarová,Margarita Plešková(Edith)
foto: www.berounsky.cz
Narodil se 18. 12. 1987 v Galantě na Slovensku.

Vystudoval Tanečné konzervatórium Evy Jaczovej v Bratislavě, které absolvoval v roce 2006.

Od 21. 8. 2006 je členem souboru baletu Severočeského divadla opery a baletu v Ústí nad Labem, od 1. 4. 2010 sólista. Tančí nebo tančil v těchto rolích v baletech a tanečních divadlech: Valčík (Labutí jezero), Mládež (Catulli carmina), Carmina burana (Carmina burana), ruský tanec, rodiče, myší král, španělský tanec, vojáci (Louskáček), Théo Sarapo (Edith – vrabčák z předměstí), Cikáni, Disko (Cikánské kořeny/í), Španělsko, Taneční mistr, Ples – 4 páry (Popelka), Starší muž (Café Aussig), Cikáni, Vajda cikánů, Fandango, Segidilla, Espada (Don Quijote). V muzikálu West Side Story vystupoval v roli Nibblese. O letních prázdninách vystupoval na Seefestspiele v Mörbisch v Rakousku.

O tom, jak se dostal k baletu, uvádí: „Když jsem byl žákem 4. třídy, základní školy, přišel tam profesor z taneční konzervatoře a vybíral pohybově nadané chlapce. Pozvali mě k přijímacím zkouškám a pak jsem byl přijat ke studiu.“

Jeho tanečním vzorem...

...celý článek


obsah inscenace:

Café Aussig - obsah představení

Místo děje: imaginární kavárna v Ústí nad Labem
Čas děje: cca rok 1900 – současnost

1. dějství
Prolog
V lokále kavárny je její majitel, který připravuje vše na její otevření, na jeden den, či na celé století. Po otevření přicházejí stálí hosté. Objevuje se tu i Houslista, který až do dnešního dne obveseloval svou hrou všechny přítomné.

I. obraz – Císařství a I. světová válka
Máme tu první neuvěřitelný vynález – gramofon, celý orchestr v jedné bedýnce, je nám líto, ale Houslisty již není třeba. Kavárník přijímá objednávky. Káva tak božsky voní, a naše město nám jen vzkvétá. Navštěvuje nás sám císař, rozjíždí se Berlinerova gramofonová výroba a slavnostně je otevřeno nově vystavěné Ústecké divadlo. Idyla je však náhle přerušena. Slyšíme vojenské bubny a části Manifestu našeho císaře. Je tu I. světová válka. Muži odcházejí na frontu, ženy zůstávají samy. Přicházejí dopisy z fronty, ale také jeden balíček, je pro Matku, ta košile patřila jejímu synovi. Válka končí a muži se vracejí ke svým ženám. Dění v kavárně se jakoby vrací do normálu, ale jsme nějak více zamyšlení. Sláva císařství je pryč, a kam teď patříme my?

II. obraz – Deutschböhmen, I. republika...

...celý článek





© 2018 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ