• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
01234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


ABO 2019/2020
ABO 2019/2020
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA:



    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • INSCENACE AIDA:
    SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY:



  • NEVÁHEJTE...

ÚNOS ZE SERAILU
26.11 2019 0:00h


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

Carmen - plakát 2019
Carmen - plakát 2019
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • ARCHIV AKTUALIT



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:









Giuseppe Verdi: AIDA

(pohyb myší nad obrázkem=panning, i=popis, kliknutí=zvětšení fotky)
Aida je právem považována za jedno z vrcholných děl světové operní tvorby. Verdi ji napsal na objednávku egyptské vlády pro slavnostní otevření Suezského kanálu. Aida, jejíž děj se odehrává ve starodávném Egyptě, je tragickým milostným příběhem a zároveň výpravným dramatem plným velkolepých davových scén a působivých sborových partů. Drama lásky egyptského vojevůdce Radama a otrokyně Aidy, ve skutečnosti dcery etiopského krále Amonastra, inspirovalo Verdiho k napsání výjimečného hudebního opusu, ve kterém se cizokrajná melodika mísí s hudbou typicky italskou. Mezi nejznámější melodie Aidy patří slavný Triumfální pochod.

  • opera - délka představení cca: 2 hodiny 50 minut představení uvádíme v jazyce: italština  
  • datum premiéry: 23.5. 2003  
  • libreto: Antonio Ghislanzoni, Camille du Locle   režie: Jaromír Brych   dirigent: Norbert Baxa, Tvrtko Karlovič   choreografie: Libor Vaculík   výtvarník scény: Vladimír Soukenka   výtvarník kostýmů: Josef Jelínek   sbormistr: Pavel Baxa   inspice: Zdeněk Kozlík   nápověda: Zlata Koníčková  
  • OSOBY A OBSAZENÍ:   Král: Serguei Nikitine   Amneris: Eliška Weissová   Kněžka: Jarmila Baxová   Aida: Valeriya Vaygant   Radames: Nikolaj Višňakov   Ramfis: Pavel Švingr   Amonasro: Nikolaj Někrasov   Posel: Jaroslav Kovacs
ODKAZY PRO STAŽENÍ FOTOGRAFIÍ:





Josef Jelínek

Absolvoval Vysokou školu múzických umění v Bratislavě, po angažmá v Městském divadle ve Zlíně je od roku 1983 stálým kostýmním výtvarníkem Národního divadla a Státní opery Praha. Na taneční katedře pražské HAMU přednáší předmět kostýmy a scénografie. Je nositelem různých domácích i zahraničních ocenění (mj. Cena mladého výtvarníka, Cena MK SR, zlaté medaile z trienále v Novém Sadu a PQ 1983). Na svém kontě má výtvarné autorství kostýmů pro více než pět set inscenací v Praze, Bratislavě, Brně, Ostravě, Plzni, Berlíně aj., jako kostýmní výtvarník se podílel na hudebních filmech Petra Weigla. Ojediněle se věnuje i scénografické tvorbě, zejména pro balet.
...

...celý článek

Jarmila Baxová /soprán/

Jarmila Mrkusová-Baxová

Jarmila Baxová (roz. Mrkusová), laureátka mezinárodní pěvecké soutěže Franze Lehára v Komárně z roku 1994, se narodila 23. července 1970 v Děčíně. V současné době žije s manželem (dirigentem Norbertem Baxou) a se dvěma dětmi, Terezkou a Jarmilkou, v Ústí nad Labem. 

 S ústeckým divadlem se seznámila již jako dítě. S rodiči navštěvovala představení a rovněž zpívala v dětském sboru. Zpěv studovala u Jany Scholzeové. Její sólové začátky jsou spojené s vystupováním s Děčínským barokním kvartetem, v němž hrál na violoncello její otec.

Má vystudovanou Střední ekonomickou školu v Děčíně. Po maturitě pracovala nějaký čas v kanceláři.  V roce 1990 se stala členkou operního sboru ústeckého divadla a od roku 1993 je sólistkou opery.  Na ústeckém jevišti ztvárnila velké množství hlavních rolí, mimo jiné role Violetty, Markétky, Gildy, Manon atd. 

V letech 1995-1997 byla souběžně také členkou operního souboru v Divadle F. X. Šaldy. V roce 2001 debutovala v pražském Národním divadle rolí Violetty. Jako host dále vystoupila v Jihočeském divadle (Pamina), v Divadle J. K. Tyla (Violetta) a v Moravském divadle Olomouc (Manon).  Pravidelně spolupracovala...

...celý článek


Tvrtko Karlovič /dirigent/

Tvrtko Karlovič - dirigent
Tvrtko Karlovič - dirigent
foto:
Tvrtko Karlovič (nar. 9. 11. 1963 v Sarajevu /Chorvatsko) - studoval na Hudební akademii v Sarajevu, obor dirigent sboru a orchestru, kde studium završilv roce 1987 diplomovým koncertem. V letech 1991-1993 získal stipendium na Hudební akademii Praha, obor dirigování u Prof. F. Vajnara. Zúčastnil se festivalových soutěží sborů v Sarajevu a Lalundborgu (Dánsko), kde získal přední ocenění. V Čechách působil v Liberci, Ostravě, a ve Státní opeře Praha. V Ústí nad Labem působí od roku 1996.
HUDEBNÍ VZDĚLÁNÍ
 1982 - 1987 Hudební akademie Sarajevo
 1987 - Ukončení studia diplomovým koncertem jako dirigent sboru a orchestru
 1991 - 1993 Stipendium na Hudební akademii Praha,obor dirigování u Prof. F. Vajnara SOUTĚŽE
 1990 - Dvě první ceny na festivalu sborů Sarajevo (dirigování, interpetace).
 1992 - Druhá cena na festivalu sborů Kalundborg Dánsko

PROFESIONÁLNÍ ČINNOST
 1982 - učitel hudby na základní škole
 1983 - 1985 sborový pěvec v Národním divadle Sarajevo
 1985 - 1991 korepetitor sboru a sbormistr v Národním divadle Sarajevo
 1989 ...

...celý článek


Jaroslav Kovacs /tenor/

Jaroslav Kovacs - tenor

Jaroslav Kovacs - tenor
foto:
Vystudoval sólový zpěv na Konzervatoři v Teplicích, u operní pěvkyně prof. Jitky Slavíčkové. Během studia již zkusil divadelní praxi na jevišti Krušnohorského divadla. Studium musel na rok přerušit kvůli povinnosti základní vojenské služby, a tak byl konkurzem přijat jako sólista Armádního uměleckého souboru. Poté pokračoval ve studiu a zároveň již pravidelně vystupoval jako člen umělecké agentury se sídlem v Mostě.
Absolvoval vystoupením se Severočeskou filharmonií a také již hostoval v inscenacích Krušnohorského divadla (Země úsměvů, Fialka z Montmartru). Na agenturních koncertech interpretoval především písňovou tvorbu českých a světových autorů pro tenorový obor. V roce 1996 dostal nabídku hostovat v ústecké opeře, kde ztvárnil postavu Bola Baraňskiho v Nedbalově operetě Polská krev. Téhož roku byla Jaroslavu Kovacsovi nabídnuta stálá smlouva. Stal se tak předním tenoristou Severočeského divadla opery a baletu.
Zde za dobu své působnosti vytvořil role ve 36 inscenacích, a to většinou role hlavní či titulní. Současně byl pozván k hostování a k spolupráci na rolích ve Státní opeře Praha a v Jihočeském divadle České Budějovice. S...

...celý článek





© 2019 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ