• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


plakát ABO 2017/2018
plakát ABO 2017/2018
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA PŘEDSTAVENÍ:

NABUCCO OPEN AIR
NABUCCO OPEN AIR





DAVID KOLLER
24.10.2017




    obrazek



CERTIFIKÁT PROVĚŘENÁ SPOLEČNOST
CERTIFIKÁT PROVĚŘENÁ SPOLEČNOST
PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • NEVÁHEJTE...

LOVCI PEREL
14.9 2017 19:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

muzikál Zvonokosy - plakát
muzikál Zvonokosy - plakát
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • AKTUÁLNĚ



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:








VÁŽENÍ DIVÁCI,
přejeme Vám příjemné prožití léta
a těšíme se na Vás v nadcházející sezóně 2017-2018.
PRÁZDNINOVÝ PŘEDPRODEJ VSTUPENEK:
28.6.-14.7. ÚT-PÁ 11.30-15.00
17.7.-16.8. Dovolená
17.8.-31.8. ÚT-PÁ 11.30-15.00
Od 1.9. předprodej v obvyklém čase

Petr Iljič Čajkovskij: LABUTÍ JEZERO

(pohyb myší nad obrázkem=panning, i=popis, kliknutí=zvětšení fotky)
Baletní klasika „na špičkách“ vyprávějící severskou legendu o dívce Odettě proměněné v labuť si získala svou nesmrtelnost díky romanticky podmanivé Čajkovského hudbě a také díky původním dochovaným choreografickým pasážím Mariuse Petipy a Lva Ivanova. Kouzelná výprava s doprovodem symfonického orchestru ctí originalitu tohoto díla a přinese jistě pěkný zážitek nejenom vyznavačům tohoto žánru. Délka představení cca 2.35 hod.

KDY HRAJEME:


sezóna 2017-2018:
  • 7.ZÁŘÍ 2017
    ČTVRTEK od 19:30h

    NA ZÁJEZDU - Karlovy Vary
    • balet
    • datum premiéry: 8.3. 2013  
    • libreto: V. P. Begičev, V. F. Gelcer   režie: Vladimír Nečas   dirigent: Milan Kaňák, Norbert Baxa   choreografie: Vladimír Nečas   výtvarník scény: Josef Jelínek   výtvarník kostýmů: Josef Jelínek   inspice: Pavla Zaoralová  
    • OSOBY A OBSAZENÍ:   Odetta, Odilie: Margarita Plešková / Vladimíra Slavík – Podhorná   Princ: Vladimír Gončarov / Roberts Skujenieks   Rudovous – Rotbart: Róbert Király   Přítel prince: Jean-Michel Reuter   Pas De Trois 1.dámská variace: Vladimíra Slavík – Podhorná / Eliška Černohlávková / Emmeline Jansen   Pas De Trois 2.dámská variace: Zuzana Novoborská / Mária Pánková / Annamaria Voltolini   Pas De Trois: Filip Rybár   Královna: Natalia Vasina   Hofmistr: Vyačeslav Pleškov   Společnost: Eliška Černohlávková / Mária Pánková / Zuzana Novoborská / Elena Mazanova / Sabina Babišová / Linda Buňková / Kateřina Kapitánová / Frederika Kvačáková / Olivia Lenssens / Blanka Tasi / Annamaria Voltolini / Emmeline Jansen / Filip Rybár / Milan Bednář / Roberts Skujenieks   Pas de quatre: Frederika Kvačáková / Annamaria Voltolini / Olivia Lenssens / Kateřina Kapitánová / Mária Pánková   Grand pas de quatre: Emmeline Jansen / Zuzana Novoborská / Blanka Tasi   Labutě: Eliška Černohlávková / Zuzana Novoborská / Elena Mazanova / Mária Pánková / Sabina Babišová / Linda Buňková / Emmeline Jansen / Kateřina Kapitánová / Frederika Kvačáková / Olivia Lenssens / Blanka Tasi / Annamaria Voltolini   Španělský Tanec: Elena Mazanova / Emmeline Jansen / Linda Buňková / Filip Rybár   Neapolský Tanec: Mária Pánková / Frederika Kvačáková / Annamaria Voltolini / Salvador Sasot Sellart / Kateřina Kapitánová / Olivia Lenssens / Jean-Michel Reuter   Ruský Tanec: Zuzana Novoborská / Eliška Černohlávková   Maďarský Tanec: Zuzana Novoborská / Eliška Černohlávková / Elena Mazanova / Mária Pánková / Sabina Babišová / Blanka Tasi / Milan Bednář / Filip Rybár / Roberts Skujenieks   Nevěsty: Emmeline Jansen / Eliška Černohlávková / Zuzana Novoborská / Annamaria Voltolini / Elena Mazanova / Frederika Kvačáková / Mária Pánková / Linda Buňková / Kateřina Kapitánová / Olivia Lenssens   Dvorní Dámy: Baletní studio SD v Ústí nad Labem
    ODKAZY PRO STAŽENÍ FOTOGRAFIÍ:





    profil osobnosti:

    Josef Jelínek

    Absolvoval Vysokou školu múzických umění v Bratislavě, po angažmá v Městském divadle ve Zlíně je od roku 1983 stálým kostýmním výtvarníkem Národního divadla a Státní opery Praha. Na taneční katedře pražské HAMU přednáší předmět kostýmy a scénografie. Je nositelem různých domácích i zahraničních ocenění (mj. Cena mladého výtvarníka, Cena MK SR, zlaté medaile z trienále v Novém Sadu a PQ 1983). Na svém kontě má výtvarné autorství kostýmů pro více než pět set inscenací v Praze, Bratislavě, Brně, Ostravě, Plzni, Berlíně aj., jako kostýmní výtvarník se podílel na hudebních filmech Petra Weigla. Ojediněle se věnuje i scénografické tvorbě, zejména pro balet.
    ...

    ...celý článek


    profil osobnosti:

    Vladimír Gončarov /tanečník/

    Vladimír Gončarov (Partajník), Margarita Plešková (Matka)

    Vladimír Gončarov (Partajník), Margarita Plešková (Matka)
    foto: www.berounsky.cz
    Je ruské národnosti, narodil se v ruském Krasnodaru. 

    V deseti letech začal studovat konzervatoř v Alma-Atě v Kazachstánu, pak přestoupil na Permskou státní baletní konzervatoř do Permu v Rusku, kterou absolvoval.

    První angažmá získal v Akademickém divadle P. I Čajkovského v Permu (Permskij akademičeskij teatr opery i baleta imeni P. I. Čajkovskogo), kde vystupoval v rolích například jako Rudovous (Labutí jezero), Madge (La Sylphide), Víla Karabos (Spící krasavice), Drosselmayer (Louskáček) a další. V sezóně 1997/98 působil jako sólista Velkého divadla v polské Poznani (Teatr wielki Stanislawa Moniuszki w Poznaniu), kde tančil mj. Jinocha v baletu Sylfidy. 

    Od 3. 11. 1998 je členem souboru baletu Severočeského divadla opery a baletu v Ústí nad Labem (člen sboru s povinnosti sól, od 1. 1. 2000 sólista). Vytvořil zde řadu rolí klasického i moderního repertoáru: Hillarion, Albert (Giselle), Princ, Rudovous (Labutí jezero), Pavouk (Broučci), Matka Simona (Marná opatrnost), Romeo (Romeo a Julie), Händel (Farinelli), Girej (Bachčisarajská fontána), Čaroděj (Aladin), Guvernantka...

    ...celý článek


    profil osobnosti:

    Milan Kaňák /dirigent, sbormistr/

    Milan Kaňák - dirigent, sbormistr ústeckého divadla
    Milan Kaňák - dirigent, sbormistr ústeckého divadla
    foto: www.operabalet.cz
    *1955, Brno

    Absolvoval hru na hoboj, kompozici a dirigování na brněnské konzervatoři a vzdělání si rozšířil studiem stejných oborů na Janáčkově akademii múzických umění v Brně. Je laureátem mnoha soutěží interpretačních i skladatelských, dlouholetým sólovým a komorním hráčem. V letech 1973 – 1990 byl sólohobojistou orchestru Janáčkovy opery v Brně, 1990 – 1995 prvním hobojistou Pražského komorního orchestru bez dirigenta. V září 1995 nastoupil na místo šéfa opery Jihočeského divadla v Českých Budějovicích.

    V šéfovské i dirigentské činnosti zaměřil pozornost na zvýšení podílu české tvorby v repertoáru budějovické opery s příklonem ke skladatelům 20. století (Janáček, Martinů, Hurník, Feld). Svůj zájem soustřeďuje rovněž na málo hraná či neznámá díla – např.  na MHF  Brno 1990 byl ve spolupráci s L.Ogounem (choreografie) interpretem evropské premiéry baletu Bohuslava Martinů Škrtič, v roce 1999 uvedl ve spolupráci se členy Landestheater Linz Stravinského Příběh vojáka, v témže roce vůbec poprvé v Jihočeském divadle Massenetovu Manon, v roce 2000  tu znovu téměř...

    ...celý článek


    článek k inscenaci LABUTÍ JEZERO z roku 2013:

    Několik slov o Labutím jezeře a česká stopa v jeho historii

    Labutí jezero bylo napsáno Petrem Iljičem Čajkovským v letech 1875 – 76. Je to tedy balet 137 let „starý“, ale je věčně živý, mladý a svěží. Je nadčasový.

    S žánrem baletu se Čajkovskij setkal ve své tvorbě poprvé při objednávce Moskevského ředitelství divadel v r. 1870. Objednávka zněla na 4 aktový balet „Cendrillone“. Práci nad ním však brzy přerušil a nedochoval se ani jediný arch notového materiálu. Další prací Čajkovského týkající se baletu byl jednoaktový dětský balet Labutí jezero v r. 1871. Byl vytvořen na objednávku mecenášky, která umožnila jeho napsání a jediné scénické provedení včetně orchestru. Ani tento balet se nezachoval, ale hlavní téma z tohoto díla, téma labutí, použil Čajkovskij ve svém pozdějším a čtyřaktovém Labutím jezeru, které známe dodnes. V r. 1875 přišla další objednávka od Moskevského ředitelství divadel právě na toto Labutí jezero. Výška honoráře byla stanovena na 800 rublů. S prací na tomto baletu byl Čajkovskij hotov po dokončení hudební instrumentace 10.4. v roce 1876. V Labutím jezeře skladatel použil také několik fragmentů z předešlých děl např....

    ...celý článek





    © 2017 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ