• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


ABO 2019/2020
ABO 2019/2020
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA:



    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • NEVÁHEJTE...

CARMEN
25.6 2019 19:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

Carmen - plakát 2019
Carmen - plakát 2019
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • ARCHIV AKTUALIT



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:









Petr Iljič Čajkovskij: LABUTÍ JEZERO

(pohyb myší nad obrázkem=panning, i=popis, kliknutí=zvětšení fotky)
Baletní klasika „na špičkách“ vyprávějící severskou legendu o dívce Odettě proměněné v labuť si získala svou nesmrtelnost díky romanticky podmanivé Čajkovského hudbě a také díky původním dochovaným choreografickým pasážím Mariuse Petipy a Lva Ivanova. Kouzelná výprava s doprovodem symfonického orchestru ctí originalitu tohoto díla a přinese jistě pěkný zážitek nejenom vyznavačům tohoto žánru. Délka představení cca 2.35 hod.

KDY HRAJEME:


sezóna 2019-2020:
  • 17.ZÁŘÍ 2019
    ÚTERÝ od 19:30h

    NA ZÁJEZDU - Karlovy Vary
    • balet
    • datum premiéry: 8.3. 2013  
    • libreto: V. P. Begičev, V. F. Gelcer   režie: Vladimír Nečas   dirigent: Milan Kaňák, Norbert Baxa   choreografie: Vladimír Nečas   výtvarník scény: Josef Jelínek   výtvarník kostýmů: Josef Jelínek   inspice: Pavla Zaoralová  
    • OSOBY A OBSAZENÍ:   Odetta, Odilie: Margarita Plešková / Vladimíra Slavík – Podhorná   Princ: Vladimír Gončarov / Roberts Skujenieks   Rudovous – Rotbart: Róbert Király   Přítel prince: Jean-Michel Reuter   Pas De Trois 1.dámská variace: Vladimíra Slavík – Podhorná / Eliška Černohlávková / Emmeline Jansen   Pas De Trois 2.dámská variace: Zuzana Novoborská / Mária Pánková / Annamaria Voltolini   Pas De Trois: Filip Rybár   Královna: Natalia Vasina   Hofmistr: Vyačeslav Pleškov   Společnost: Eliška Černohlávková / Mária Pánková / Zuzana Novoborská / Elena Mazanova / Sabina Babišová / Linda Buňková / Kateřina Kapitánová / Frederika Kvačáková / Olivia Lenssens / Blanka Tasi / Annamaria Voltolini / Emmeline Jansen / Filip Rybár / Milan Bednář / Roberts Skujenieks   Pas de quatre: Frederika Kvačáková / Annamaria Voltolini / Olivia Lenssens / Kateřina Kapitánová / Mária Pánková   Grand pas de quatre: Emmeline Jansen / Zuzana Novoborská / Blanka Tasi   Labutě: Eliška Černohlávková / Zuzana Novoborská / Elena Mazanova / Mária Pánková / Sabina Babišová / Linda Buňková / Emmeline Jansen / Kateřina Kapitánová / Frederika Kvačáková / Olivia Lenssens / Blanka Tasi / Annamaria Voltolini   Španělský Tanec: Elena Mazanova / Emmeline Jansen / Linda Buňková / Filip Rybár   Neapolský Tanec: Mária Pánková / Frederika Kvačáková / Annamaria Voltolini / Salvador Sasot Sellart / Kateřina Kapitánová / Olivia Lenssens / Jean-Michel Reuter   Ruský Tanec: Zuzana Novoborská / Eliška Černohlávková   Maďarský Tanec: Zuzana Novoborská / Eliška Černohlávková / Elena Mazanova / Mária Pánková / Sabina Babišová / Blanka Tasi / Milan Bednář / Filip Rybár / Roberts Skujenieks   Nevěsty: Emmeline Jansen / Eliška Černohlávková / Zuzana Novoborská / Annamaria Voltolini / Elena Mazanova / Frederika Kvačáková / Mária Pánková / Linda Buňková / Kateřina Kapitánová / Olivia Lenssens   Dvorní Dámy: Baletní studio SD v Ústí nad Labem
    ODKAZY PRO STAŽENÍ FOTOGRAFIÍ:





    Několik slov o Labutím jezeře a česká stopa v jeho historii

    Labutí jezero bylo napsáno Petrem Iljičem Čajkovským v letech 1875 – 76. Je to tedy balet 137 let „starý“, ale je věčně živý, mladý a svěží. Je nadčasový.

    S žánrem baletu se Čajkovskij setkal ve své tvorbě poprvé při objednávce Moskevského ředitelství divadel v r. 1870. Objednávka zněla na 4 aktový balet „Cendrillone“. Práci nad ním však brzy přerušil a nedochoval se ani jediný arch notového materiálu. Další prací Čajkovského týkající se baletu byl jednoaktový dětský balet Labutí jezero v r. 1871. Byl vytvořen na objednávku mecenášky, která umožnila jeho napsání a jediné scénické provedení včetně orchestru. Ani tento balet se nezachoval, ale hlavní téma z tohoto díla, téma labutí, použil Čajkovskij ve svém pozdějším a čtyřaktovém Labutím jezeru, které známe dodnes. V r. 1875 přišla další objednávka od Moskevského ředitelství divadel právě na toto Labutí jezero. Výška honoráře byla stanovena na 800 rublů. S prací na tomto baletu byl Čajkovskij hotov po dokončení hudební instrumentace 10.4. v roce 1876. V Labutím jezeře skladatel použil také několik fragmentů z předešlých děl např. z opery „Vojvoda“ a z opery „Undina“ . Z Undiny...

    ...celý článek

    Mária Pánková /tanečnice/

    Mária Špinerová (Dámy valčíku)
    Mária Špinerová (Dámy valčíku)
    foto: foto: www.berounsky.cz
    Narodila se 28. 3. 1981 v Trnavě na Slovensku, je slovenské národnosti.

    Vystudovala Štúdio baletu a súčasného scénického tanca Dušana Nebyly v Trnavě, absolvovala 1999 a současně Strednú poľnohospodársku školu v Trnavě, obor agropodnikanie, menežment.

    Začínala ve Slezském divadle Opava (sezóna 2000/2001), kde tančila v operách a operetách: Čert a Káča, Dvě vdovy, Carevič, Netopýr, Rose Mary, Mamzelle Nitouche, La traviata.

    Od 15. 10. 2001 je členkou souboru baletu Severočeského divadla opery a baletu v Ústí nad Labem 2001 (nastoupila jako Ruislová, pak provdána Špinerová, nyní Pánková; na jaře roku 2010 nastoupila po rodičovské dovolené). Tančí nebo tančila v těchto rolích v baletech a tanečních divadlech: Dámy-kordy, Dámy Polsko, Harém ženy, Tanečnice se zvonečky, Zajatkyně (Bachčisarajská fontána), Přítelkyně (Marná opatrnost aneb špatně hlídaná dcera), Sbor (Farinelli), Ženy (Noční ptáci), Drahokamy, Společnice (Aladin), Dámy valčíku a Víly růží, Víly – variace, Karkulka (Spící krasavice), Dívky (Čarodějná láska), 3 páry (Carmen), Zlatovláska (Z pohádky do pohádky), 4 dívky orient, Vesničané - svatba,...

    ...celý článek


    Labutí jezero - obsah

    Prolog

    Rytíř Rotbart se dvoří dívce Odettě, ale ta ho odmítá. Hrdý Rotbart vládnoucí magickou silou se neovládne a začaruje Odettu do podoby labutě. Udělal to tak již s mnoha dívkami a vládne jim u jezera a těší se ze své moci. Pouze láska může zlomit jeho moc 
    a zachránit dívky, ale Rotbart stojí na stráži aby dívky – labutě nevysvobodil žádný muž svou láskou.

    I. jednání
     
    Princ Siegfried je bezstarostný mladý muž, který se baví na svém dvoře s dvořany 
    a přáteli. Matka - královna se ho ptá, jestli se už zamiloval a vybral si dívku za manželku, aby spolu mohli vládnout zemi. On se odpovědi vyhýbá a matka rozzlobeně odchází a klade mu na srdce, aby si vybral dívku a oženil se. Princ se dál baví, ale přepadá ho melancholie a touha po něčem….. co ani sám nedovede pojmenovat. Uvidí táhnoucí labutě na nebi a přepadá ho touha po lovu, odbíhá s přáteli za nimi.

    II. jednání

    Princ se ocitá u jezera, vidí pohyb a vystřelí, ale mine. Vidí jen vzdalující se stín a tu znova vidí pohyb a přikládá k líci svou kuši. Je okouzlen připlouvající dívkou – labutí, odloží zbraň a poznává Odettu – labuť. Jeho duše mu říká, že to po čem toužil je právě ona, Odetta. Vyzná jí lásku, jsou však vyrušení...

    ...celý článek

    Milan Kaňák /dirigent, sbormistr/

    Milan Kaňák - dirigent, sbormistr ústeckého divadla
    Milan Kaňák - dirigent, sbormistr ústeckého divadla
    foto: www.operabalet.cz
    *1955, Brno

    Absolvoval hru na hoboj, kompozici a dirigování na brněnské konzervatoři a vzdělání si rozšířil studiem stejných oborů na Janáčkově akademii múzických umění v Brně. Je laureátem mnoha soutěží interpretačních i skladatelských, dlouholetým sólovým a komorním hráčem. V letech 1973 – 1990 byl sólohobojistou orchestru Janáčkovy opery v Brně, 1990 – 1995 prvním hobojistou Pražského komorního orchestru bez dirigenta. V září 1995 nastoupil na místo šéfa opery Jihočeského divadla v Českých Budějovicích.

    V šéfovské i dirigentské činnosti zaměřil pozornost na zvýšení podílu české tvorby v repertoáru budějovické opery s příklonem ke skladatelům 20. století (Janáček, Martinů, Hurník, Feld). Svůj zájem soustřeďuje rovněž na málo hraná či neznámá díla – např.  na MHF  Brno 1990 byl ve spolupráci s L.Ogounem (choreografie) interpretem evropské premiéry baletu Bohuslava Martinů Škrtič, v roce 1999 uvedl ve spolupráci se členy Landestheater Linz Stravinského Příběh vojáka, v témže roce vůbec poprvé v Jihočeském divadle Massenetovu Manon, v roce 2000  tu znovu téměř po půl století nastudoval...

    ...celý článek





    © 2019 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ