• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


ABO 2015/16
ABO 2015/16
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA PŘEDSTAVENÍ:


RICHARD MULLER 7.11.2016





VIVALDIANNO
18.10.2016




    obrazek



Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • NEVÁHEJTE...

LIMONÁDOVÝ JOE ANEB KOŇSKÁ OPERA
17.7 2016 19:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

Plakát - Limonádový joe
Plakát - Limonádový joe
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • AKTUÁLNĚ



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:






Petr Iljič Čajkovskij: LABUTÍ JEZERO

(pohyb myší nad obrázkem=panning, i=popis, kliknutí=zvětšení fotky)
Baletní klasika „na špičkách“ vyprávějící severskou legendu o dívce Odettě proměněné v labuť si získala svou nesmrtelnost díky romanticky podmanivé Čajkovského hudbě a také díky původním dochovaným choreografickým pasážím Mariuse Petipy a Lva Ivanova. Kouzelná výprava s doprovodem symfonického orchestru ctí originalitu tohoto díla a přinese jistě pěkný zážitek nejenom vyznavačům tohoto žánru. Délka představení cca 2.35 hod.

  • balet
  • datum premiéry: 8.3. 2013  
  • libreto: V. P. Begičev, V. F. Gelcer   režie: Vladimír Nečas   dirigent: Milan Kaňák, Norbert Baxa   choreografie: Vladimír Nečas   výtvarník scény: Josef Jelínek   výtvarník kostýmů: Josef Jelínek   inspice: Pavla Zaoralová  
  • OSOBY A OBSAZENÍ:   Odetta: Margarita Plešková / Vladimíra Slavík – Podhorná / Michaela Procházková / Eliška Černohlávková   Odilie: Margarita Plešková / Michaela Procházková / Vladimíra Slavík – Podhorná   Princ: Vladimír Gončarov / Roberts Skujenieks / Róbert Király   Rudovous – Rotbart: Róbert Király / Vladimír Gončarov / Roberts Skujenieks   Šašek: Pavel Enekeš / Petr Popovský   Pas De Trois: Michaela Procházková / Vladimíra Slavík – Podhorná / Natalia Vasina / Zuzana Novoborská / Eliška Černohlávková / Mária Pánková / Marek Bobošík / Filip Rybár   Královna: Dagmar Veselinovičová   Hofmistr: Jaroslav Melichar   Společnost: Eliška Černohlávková / Mária Pánková / Natalia Vasina / Zuzana Novoborská / Jana Jandorová / Kateřina Routková / Julia Geist / Elena Mazanova / Marek Bobošík / Filip Rybár / Milan Bednář / Róbert Király   Labutě: Eliška Černohlávková / Zuzana Novoborská / Elena Mazanova / Jana Jandorová / Mária Pánková / Natalia Vasina / Julia Geist / Kateřina Routková / 4 dívky Taneční konzervatoř Ivo Váni – Psoty   Španělský Tanec: Elena Mazanova / Kateřina Routková / Filip Rybár   Neapolský Tanec: Jana Jandorová / Mária Pánková / Pavel Enekeš / Petr Popovský   Ruský Tanec: Zuzana Novoborská / Eliška Černohlávková   Maďarský Tanec: Natalia Vasina / Zuzana Novoborská / Eliška Černohlávková / Kateřina Routková / Elena Mazanova / Milan Bednář / Marek Bobošík / Filip Rybár   3 Velké Dvorní Dámy 4 Malé Dvorní Dámy: Baletní studio SD v Ústí nad Labem





článek k inscenaci LABUTÍ JEZERO z roku 2013:

Několik slov o Labutím jezeře a česká stopa v jeho historii

Labutí jezero bylo napsáno Petrem Iljičem Čajkovským v letech 1875 – 76. Je to tedy balet 137 let „starý“, ale je věčně živý, mladý a svěží. Je nadčasový.

S žánrem baletu se Čajkovskij setkal ve své tvorbě poprvé při objednávce Moskevského ředitelství divadel v r. 1870. Objednávka zněla na 4 aktový balet „Cendrillone“. Práci nad ním však brzy přerušil a nedochoval se ani jediný arch notového materiálu. Další prací Čajkovského týkající se baletu byl jednoaktový dětský balet Labutí jezero v r. 1871. Byl vytvořen na objednávku mecenášky, která umožnila jeho napsání a jediné scénické provedení včetně orchestru. Ani tento balet se nezachoval, ale hlavní téma z tohoto díla, téma labutí, použil Čajkovskij ve svém pozdějším a čtyřaktovém Labutím jezeru, které známe dodnes. V r. 1875 přišla další objednávka od Moskevského ředitelství divadel právě na toto Labutí jezero. Výška honoráře byla stanovena na 800 rublů. S prací na tomto baletu byl Čajkovskij hotov po dokončení hudební instrumentace 10.4. v roce 1876. V Labutím jezeře skladatel použil také několik fragmentů z předešlých děl např....

...celý článek


článek k inscenaci LABUTÍ JEZERO z roku 2013:

Slovo choreografa a režiséra

Labutí jezero je pro mne symbolem baletu a divadla. Už jako čtyřletý jsem sedával u hasiče v Praze v Národním divadle u jeviště a pozoroval dění na scéně a poslouchal hudbu. Jako jedenáctiletý člen baletní přípravky jsem vystupoval v Labutím jezeře na scéně ND  a v roli pážete nosil polštář s dárkem pro prince. Před ukončením Konzervatoře jsem v Labutím jezeře vystupoval už jako tanečník ve Státním divadle Košice na jejich italském zájezdu o prázdninách. V Armádním uměleckém souboru jsem během vojenské prezenční služby tančil fragmenty Labutího jezera po vojenských posádkách pro vojáky. A jako člen a za rok jako sólista baletu ND v Praze, jsem si postupně během kariéry  zatančil většinu rolí Labutího jezera od Pas de trois v I.j., přes Španělský tanec, Prince až po Rudovouse. 
Tančil jsem s několika skvělými balerínami v tomto baletu včetně národních umělkyní.
Takže Labutí jezero mám hluboko pod kůží, jeho hudba je pro mne kouzelná a čarovná a oslovuje mne jako poprvé. 
Hudba Petra Iljiče Čajkovského má magické kouzlo a mluví o pocitech duše. A mluví k duším lidí. To je mimořádně hodnotné a cenné. Zvláště v dnešním...

...celý článek


profil osobnosti:

Mária Pánková /tanečnice/

Mária Špinerová (Dámy valčíku)
Mária Špinerová (Dámy valčíku)
foto: foto: www.berounsky.cz
Narodila se 28. 3. 1981 v Trnavě na Slovensku, je slovenské národnosti.

Vystudovala Štúdio baletu a súčasného scénického tanca Dušana Nebyly v Trnavě, absolvovala 1999 a současně Strednú poľnohospodársku školu v Trnavě, obor agropodnikanie, menežment.

Začínala ve Slezském divadle Opava (sezóna 2000/2001), kde tančila v operách a operetách: Čert a Káča, Dvě vdovy, Carevič, Netopýr, Rose Mary, Mamzelle Nitouche, La traviata.

Od 15. 10. 2001 je členkou souboru baletu Severočeského divadla opery a baletu v Ústí nad Labem 2001 (nastoupila jako Ruislová, pak provdána Špinerová, nyní Pánková; na jaře roku 2010 nastoupila po rodičovské dovolené). Tančí nebo tančila v těchto rolích v baletech a tanečních divadlech: Dámy-kordy, Dámy Polsko, Harém ženy, Tanečnice se zvonečky, Zajatkyně (Bachčisarajská fontána), Přítelkyně (Marná opatrnost aneb špatně hlídaná dcera), Sbor (Farinelli), Ženy (Noční ptáci), Drahokamy, Společnice (Aladin), Dámy valčíku a Víly růží, Víly – variace, Karkulka (Spící krasavice), Dívky (Čarodějná láska), 3 páry (Carmen), Zlatovláska (Z pohádky do pohádky), 4 dívky orient,...

...celý článek


profil osobnosti:

Milan Kaňák /dirigent, sbormistr/

Milan Kaňák - dirigent, sbormistr ústeckého divadla
Milan Kaňák - dirigent, sbormistr ústeckého divadla
foto: www.operabalet.cz
*1955, Brno

Absolvoval hru na hoboj, kompozici a dirigování na brněnské konzervatoři a vzdělání si rozšířil studiem stejných oborů na Janáčkově akademii múzických umění v Brně. Je laureátem mnoha soutěží interpretačních i skladatelských, dlouholetým sólovým a komorním hráčem. V letech 1973 – 1990 byl sólohobojistou orchestru Janáčkovy opery v Brně, 1990 – 1995 prvním hobojistou Pražského komorního orchestru bez dirigenta. V září 1995 nastoupil na místo šéfa opery Jihočeského divadla v Českých Budějovicích.

V šéfovské i dirigentské činnosti zaměřil pozornost na zvýšení podílu české tvorby v repertoáru budějovické opery s příklonem ke skladatelům 20. století (Janáček, Martinů, Hurník, Feld). Svůj zájem soustřeďuje rovněž na málo hraná či neznámá díla – např.  na MHF  Brno 1990 byl ve spolupráci s L.Ogounem (choreografie) interpretem evropské premiéry baletu Bohuslava Martinů Škrtič, v roce 1999 uvedl ve spolupráci se členy Landestheater Linz Stravinského Příběh vojáka, v témže roce vůbec poprvé v Jihočeském divadle Massenetovu Manon, v roce 2000  tu znovu téměř...

...celý článek





© 2016 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ