• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
25262728123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


plakát ABO 2018/19
plakát ABO 2018/19
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA:


NABUCCO
speciální host Olga Zhigmitova



ONDŘEJ HAVELKA




    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • INSCENACE RŮŽE Z ARGENTINY:
    SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY:



  • NEVÁHEJTE...

CASANOVA
23.4 2019 19:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

plakát - Veselá vdova
plakát - Veselá vdova
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • ARCHIV AKTUALIT



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:








UPOZORNĚNÍ DIVÁKŮM !!! Březnové představení muzikálu Casanova je z technických důvodů přeloženo na 23. 4. v 19 hodin.
Vstupenky zůstávají v platnosti - děkujeme za pochopení.

Jára Beneš: RŮŽE Z ARGENTINY

(pohyb myší nad obrázkem=panning, i=popis, kliknutí=zvětšení fotky)
Prostě svěží opereta s vyrovnanou dávkou humoru, podbarvená romantikou, exotikou a okořeněná krásnými a vášnivými seňoritami. Jste-li milovníky hudebně-komediálního retrostylu, vyslechnete si s chutí horoucí serenády „první republiky“, z nichž řada patřila ve své době ke šlágrům. Opereta Růže z Argentiny vznikla v roce 1940 a zachycuje příběh krásných a vášnivých seňorit, z nichž je každá perlou své věkové kategorie. Totéž lze říci i o mužích. Tím je vlastně naznačeno, kudy a kam se příběh bude ubírat. Skladatel komedie Jaroslav Beneš a operetní libretisté Tobis, Špilar, Mírovský a Rohan, slavila se svými opusy v předválečné Praze velké úspěchy. Jejich úspěšné humorné hříčky si totiž našly cestu k divákům i prostřednictvím filmu. Operety Járy Beneše a jeho libretistů byly přeloženy do čtyř jazyků a uvedlo je mnoho světových jevišť. Dařilo se jim nejenom na evropských operetních scénách, ale i ve Spojených státech.

  • opereta
  • datum premiéry: 21.3. 2014  
  • libreto: Tobis-Špilar-Mírovský-Rohan   režie: Bronislav Kotiš   dirigent: Norbert Baxa   choreografie: Petra Parvoničová   výtvarník scény: Lucie Loosová   výtvarník kostýmů: Lucie Loosová   sbormistr: Milan Kaňák   asistent režie: Tomáš Ch. Brázda  
  • OSOBY A OBSAZENÍ:   Miss Dolores – Del Monte: Tereza Mátlová   Don Ramon Alvarez: Jaroslav Kovacs   Johny: Tomáš Christian Brázda   Juanita: Anna Klamo   Mrs. Virginie Haveril: Jarmila Baxová   Cinto Nerez: Petr Matuszek   Ředitel Hotelu: Radek Krejčí   Don Alfonso: Vladimír Štěpka   Don Perez: Martin Matoušek   Carmencita: Lenka Schützová Jarolímková   Boy: Ivan Zelycz
ODKAZY PRO STAŽENÍ FOTOGRAFIÍ:





Jarmila Baxová /soprán/

Jarmila Mrkusová-Baxová

Jarmila Baxová (roz. Mrkusová), laureátka mezinárodní pěvecké soutěže Franze Lehára v Komárně z roku 1994, se narodila 23. července 1970 v Děčíně. V současné době žije s manželem (dirigentem Norbertem Baxou) a se dvěma dětmi, Terezkou a Jarmilkou, v Ústí nad Labem. 

 S ústeckým divadlem se seznámila již jako dítě. S rodiči navštěvovala představení a rovněž zpívala v dětském sboru. Zpěv studovala u Jany Scholzeové. Její sólové začátky jsou spojené s vystupováním s Děčínským barokním kvartetem, v němž hrál na violoncello její otec.

Má vystudovanou Střední ekonomickou školu v Děčíně. Po maturitě pracovala nějaký čas v kanceláři.  V roce 1990 se stala členkou operního sboru ústeckého divadla a od roku 1993 je sólistkou opery.  Na ústeckém jevišti ztvárnila velké množství hlavních rolí, mimo jiné role Violetty, Markétky, Gildy, Manon atd. 

V letech 1995-1997 byla souběžně také členkou operního souboru v Divadle F. X. Šaldy. V roce 2001 debutovala v pražském Národním divadle rolí Violetty. Jako host dále vystoupila v Jihočeském divadle (Pamina), v Divadle J. K. Tyla (Violetta) a v Moravském divadle Olomouc (Manon).  Pravidelně spolupracovala...

...celý článek


Norbert Baxa /dirigent/

Norbert Baxa dirigent
Norbert Baxa dirigent
foto: www.berounsky.cz
Norbert Baxa (web: baxa-conductor.com)

Studia
1989 – 1993 Konzervatoř Bratislava 
1993 – 1998 AMU Praha, obor dirigování (absolutorium s vyznamenáním)

Mistrovské kurzy, ocenění
1994 stipendium Johannese Brahmse Mürzzüschlag (Rakousko)  
1994 mezinárodní dirigentský kurz Bély Bartóka Szombathely (Maďarsko)

Angažmá
1998 – 1999 dirigent Severočeského divadla opery a baletu Ústí nad Labem 
1999 – 2006 šéf opery a šéfdirigent Severočeského divadla opery a baletu Ústí nad Labem
2006 – externí lektor Vysoké hudební školy Curych (ZHdK, Švýcarsko)
2007 – ředitel Evropské hudební akademie Teplice
2007 – pověřený pedagog AMU Praha
2015 – šéfdirigent opery DJKT Plzeň 

Hostování
Divadlo F.X.Šaldy Liberec, Moravské divadlo Olomouc, Národní divadlo Praha,  Divadlo Cottbus (Německo), Komorní opera Praha, Symfonický orchestr Savaria (Maďarsko), Severočeská filharmonie Teplice, Filharmonie Hradec Králové, Západočeský symfonický orchestr Mariánské Lázně, Janáčkova Filharmonie Ostrava, Symfonický orchestr Toyama (Japonsko) Symfonický orchestr Kuopio (Finsko), Symfonický orchestr UBC Vancouver (Kanada), Orchestr opery Vancouver (Kanada), Symfonický orchestr...

...celý článek


Martin Matoušek - baryton

Martin Matoušek /baryton/

Martin Matoušek /baryton/
foto:
   Absolvent Státní konzervatoře v Praze v oboru zpěv (u profesora Alfréda Hampela) a Hudební fakulty AMU u profesora Miloslava Podskalského. Předtím navštěvoval Vojenskou hudební školu - obor klarinet, saxofon, varhany a klavír.
 
   
Během studia na konzervatoři a na AMU účinkoval v řadě operních představení, např. ztvárnil postavu Gianni Schicchiho ve stejnojmenné Pucciniho opeře, Figara v Mozartově hře Figarova svatba, Gunara ve Fibichově Helze. Rolí Ďábla ve Hrách o Marii (Martinů) v roce 2002 zakončil studium na AMU.

  
V roce 1997 debutoval v plzeňské opeře v titulní roli Aenea v Purcellově opeře Dido a Aeneas. Inscenace měla obrovský úspěch, získala Cenu Alfréda Radoka a stala se odrazovým můstkem profesionální pěvecké kariéry Martina Matouška.
Pravidelně vystupoval v představeních ústeckého divadla a v roce 2001 nastoupil do angažmá a stal se sólistou opery Městského divadla v Ústí nad Labem. Zde měl příležitost nastudovat i muzikálové role (Woody Rychtarik v Divotvorném hrnci, Joe v muzikálu Sugar), kterých si velice cení, neboť v nich mohl propojit své pěvecké, herecké a taneční umění. V sezóně 2009/2010 zaujal ústecké...

...celý článek


Petr Matuszek

/Josef Herman, Hudební rozhledy 6/2014/

Petr Matuszek
Petr Matuszek
foto: Hudební rozhledy
Na poslední operetní premiéře v Severočeském divadle v Ústí nad Labem, revuální Růže z Argentiny Járy Beneše, odvedl jedinou pěknou roli vzteklého chlapáckého předáka ranče Cinta Nereze barytonista Petr Matuszek (1962). Nikdo další už nedokázal přehrávat postavy do patřičně obludné karika­tury, aby nebyly trapné. Stydno bylo z přehrávaného pomrkávání do publika, z obnošených šarží, ze ztráty vkusu. Věc strategie, umělecké cti a vkusu. Mnozí ústečtí diváci na premiéře vskutku hýkali blahem, ale byli i tací, kteří znechuceně odcházeli do šaten. Píšu to jen coby doklad Matuszekovy schopnosti učinit na jevišti cokoli, co je pro inscenaci potřebné, třeba i zlostně koulet očima a silácky tasit kolt, když je to zapotřebí, ale umí volit nejvhodnější prostředky a není tolik jako jiní odkázaný na jevištní i interpretační vedení. Záhy ukážeme, čím to zřejmě je, nyní konstatujme, že Matuszek absolvoval violu a zpěv na konzervatoři v Teplicích, že jeho učiteli zpěvu byli dlouholetý sólista ústecké opery Jan Vavruška a tenorista Národního divadla Jan Hlavsa. Vojnu si Matuszek odkroutil v AUS, v sezoně 1987/1988...

...celý článek





© 2019 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ