• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


plakát ABO 2018/19
plakát ABO 2018/19
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA:


KONCERT VIVA VERDI




    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • INSCENACE RŮŽE Z ARGENTINY:
    SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY:



  • NEVÁHEJTE...

PÉŤA A VLK
20.1 2019 15:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

plakát Marná opatrnost 2018
plakát Marná opatrnost 2018
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • ARCHIV AKTUALIT



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:









Jára Beneš: RŮŽE Z ARGENTINY

(pohyb myší nad obrázkem=panning, i=popis, kliknutí=zvětšení fotky)
Prostě svěží opereta s vyrovnanou dávkou humoru, podbarvená romantikou, exotikou a okořeněná krásnými a vášnivými seňoritami. Jste-li milovníky hudebně-komediálního retrostylu, vyslechnete si s chutí horoucí serenády „první republiky“, z nichž řada patřila ve své době ke šlágrům. Opereta Růže z Argentiny vznikla v roce 1940 a zachycuje příběh krásných a vášnivých seňorit, z nichž je každá perlou své věkové kategorie. Totéž lze říci i o mužích. Tím je vlastně naznačeno, kudy a kam se příběh bude ubírat. Skladatel komedie Jaroslav Beneš a operetní libretisté Tobis, Špilar, Mírovský a Rohan, slavila se svými opusy v předválečné Praze velké úspěchy. Jejich úspěšné humorné hříčky si totiž našly cestu k divákům i prostřednictvím filmu. Operety Járy Beneše a jeho libretistů byly přeloženy do čtyř jazyků a uvedlo je mnoho světových jevišť. Dařilo se jim nejenom na evropských operetních scénách, ale i ve Spojených státech.

  • opereta
  • datum premiéry: 21.3. 2014  
  • libreto: Tobis-Špilar-Mírovský-Rohan   režie: Bronislav Kotiš   dirigent: Norbert Baxa   choreografie: Petra Parvoničová   výtvarník scény: Lucie Loosová   výtvarník kostýmů: Lucie Loosová   sbormistr: Milan Kaňák   asistent režie: Tomáš Ch. Brázda  
  • OSOBY A OBSAZENÍ:   Miss Dolores – Del Monte: Tereza Mátlová   Don Ramon Alvarez: Jaroslav Kovacs   Johny: Tomáš Christian Brázda   Juanita: Anna Klamo   Mrs. Virginie Haveril: Jarmila Baxová   Cinto Nerez: Petr Matuszek   Ředitel Hotelu: Radek Krejčí   Don Alfonso: Vladimír Štěpka   Don Perez: Martin Matoušek   Carmencita: Lenka Schützová Jarolímková   Boy: Ivan Zelycz
ODKAZY PRO STAŽENÍ FOTOGRAFIÍ:





Jaroslav Kovacs /tenor/

Jaroslav Kovacs - tenor

Jaroslav Kovacs - tenor
foto:
Vystudoval sólový zpěv na Konzervatoři v Teplicích, u operní pěvkyně prof. Jitky Slavíčkové. Během studia již zkusil divadelní praxi na jevišti Krušnohorského divadla. Studium musel na rok přerušit kvůli povinnosti základní vojenské služby, a tak byl konkurzem přijat jako sólista Armádního uměleckého souboru. Poté pokračoval ve studiu a zároveň již pravidelně vystupoval jako člen umělecké agentury se sídlem v Mostě.
Absolvoval vystoupením se Severočeskou filharmonií a také již hostoval v inscenacích Krušnohorského divadla (Země úsměvů, Fialka z Montmartru). Na agenturních koncertech interpretoval především písňovou tvorbu českých a světových autorů pro tenorový obor. V roce 1996 dostal nabídku hostovat v ústecké opeře, kde ztvárnil postavu Bola Baraňskiho v Nedbalově operetě Polská krev. Téhož roku byla Jaroslavu Kovacsovi nabídnuta stálá smlouva. Stal se tak předním tenoristou Severočeského divadla opery a baletu.
Zde za dobu své působnosti vytvořil role ve 36 inscenacích, a to většinou role hlavní či titulní. Současně byl pozván k hostování a k spolupráci na rolích ve Státní opeře Praha a v Jihočeském divadle České Budějovice. S...

...celý článek


Anna Klamo /soprán/

Anna Klamo /soprán/

Anna Klamo /soprán/
foto: www.klamo-euromusic.cz
Anna Klamo (roz. Janotová) je laureátkou mezinárodních pěveckých soutěží Antonína Dvořáka a Emy Destinnové z r. 1997, nositelka Ceny Jarmily Novotné a náleží jí i titul Absolutní vítěz mezinárodní pěvecké soutěže Franze Lehára z r. 1998 v Komárně. Role Zuzanky v Mozartově opeře Figarova svatba, nastudovaná v režii Tomáše Šimerdy, jí letos přinesla postup do širší nominace na Cenu Alfréda Radoka.

Zpěv vystudovala na Státní konzervatoři v Praze, ve třídě prof. Heleny Tattermuschové a na pražské AMU u doc. Magdalény Hajóssyové. Během studií nastoupila jako host do Hudebního divadla v Karlíně, kde ztvárnila roli Valencie ve Veselé vdově Franze Lehára. První velké role sehrála v Moravském divadle Olomouc (Ilia v Mozartově Idomeneovi, Adina v Donizettiho Nápoji lásky), v operetě ND v Brně a ve Státní opeře Praha, kde ztvárnila mimo jiné titulní roli opery Bohuslava Martinů Voják a tanečnice, při vůbec první pražské premiéře r. 2000, v režii Davida Pountneyho.

Ústeckému diváku se poprvé představila rolí Musetty v Pucciniho Bohémě roku 1999. V plzeňském Divadle J. K. Tyla se letos uvedla jako Královna noci v Mozartově Kouzelné...

...celý článek


reportáž RT: premiéra operety Růže z Argentiny


V bloku reportáží regionální televize ze dne 21.3.2014 je na prvním místě reportáž věnovaná Severočeskému divadlu a premiéře operety Růže z Argentiny. Najdete v ní nejen zajímavé informace o představení i jeho autorovi, ale také rozhovory s představiteli a inscenátory.

Pokud jste dosud toto představení, které lze bez váhání popsat jako barevné, pestré a rozpohybované, dosud neviděli, srdečně Vás zveme na některou z jeho dalších repríz!

...

...celý článek

Petr Matuszek

/Josef Herman, Hudební rozhledy 6/2014/

Petr Matuszek
Petr Matuszek
foto: Hudební rozhledy
Na poslední operetní premiéře v Severočeském divadle v Ústí nad Labem, revuální Růže z Argentiny Járy Beneše, odvedl jedinou pěknou roli vzteklého chlapáckého předáka ranče Cinta Nereze barytonista Petr Matuszek (1962). Nikdo další už nedokázal přehrávat postavy do patřičně obludné karika­tury, aby nebyly trapné. Stydno bylo z přehrávaného pomrkávání do publika, z obnošených šarží, ze ztráty vkusu. Věc strategie, umělecké cti a vkusu. Mnozí ústečtí diváci na premiéře vskutku hýkali blahem, ale byli i tací, kteří znechuceně odcházeli do šaten. Píšu to jen coby doklad Matuszekovy schopnosti učinit na jevišti cokoli, co je pro inscenaci potřebné, třeba i zlostně koulet očima a silácky tasit kolt, když je to zapotřebí, ale umí volit nejvhodnější prostředky a není tolik jako jiní odkázaný na jevištní i interpretační vedení. Záhy ukážeme, čím to zřejmě je, nyní konstatujme, že Matuszek absolvoval violu a zpěv na konzervatoři v Teplicích, že jeho učiteli zpěvu byli dlouholetý sólista ústecké opery Jan Vavruška a tenorista Národního divadla Jan Hlavsa. Vojnu si Matuszek odkroutil v AUS, v sezoně 1987/1988...

...celý článek





© 2019 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ