• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
30123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


plakát ABO 2017/2018
plakát ABO 2017/2018
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA:


Divadelní léto na vodním hradě Budyně nad Ohří 2018




    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • NEVÁHEJTE...

ZEMĚ ÚSMĚVŮ
10.6 2018 17:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

Péťa a vlk - plakát
Péťa a vlk - plakát
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • AKTUÁLNĚ



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:









Bedřich Smetana: PRODANÁ NEVĚSTA

(pohyb myší nad obrázkem=panning, i=popis, kliknutí=zvětšení fotky)
Na naše jeviště se vrátila česká klasika nejklasičtější – Smetanova Prodaná nevěsta. Jestliže jsme v září 2009 nabídli pro srovnání původní verzi této opery ve tvaru, jak byla premiérována 30. května 1866 v pražském Prozatímním divadle – tedy ve dvou jednáních, bez mnohých dnes známých hudebních čísel, ovšem s operetně laděným kupletem Principála a Esmeraldy „Ten staví se svatouškem“ a s mluvenou prózou místo později vžitých recitativů, tentokrát přinášíme skladatelovu verzi finální, jak k ní dospěl po třech návratech a mnohém pilování v letech 1866–1869. Poslední revize Prodané nevěsty byla premiérována 25. září 1870. Ač původně Smetana zamýšlel vytvořit lehkou, avšak kvalitní českou operetu, jeho tvůrčímu principu trvalé snahy po obsahové i formální dokonalosti díla můžeme děkovat za vznik jedné z nejpopulárnějších a nejhranějších českých oper vůbec.

  • opera - délka představení cca: 2,5 h představení uvádíme v jazyce: čeština  
  • datum premiéry: 3.10. 2014  
  • libreto: Karel Sabina   režie: Zbyněk Brabec   dirigent: Milan Kaňák, Miloš Formáček   choreografie: Petra Parvoničová   výtvarník scény: Josef Jelínek   výtvarník kostýmů: Josef Jelínek   sbormistr: Milan Kaňák   asistent režie: Tomáš Christian Brázda   korepetice: Irina Lorentz   inspice: Zdeněk Kozlík  
    hudební nastudování: Milan Kaňák  
  • OSOBY A OBSAZENÍ:   Mařenka: Anna Klamo / Pavlína Senič   Jeník: Jaroslav Kovacs / Jan Ondráček   Vašek: Jan Ondráček / Ondřej Socha   Kecal: Pavel Švingr   Krušina: Serguei Nikitine   Ludmila: Jarmila Baxová / Ivana Šaková   Mícha: Nikolaj Někrasov   Háta: Lenka Jarolímková Schützová   Principál: Tomáš Christian Brázda   Esmeralda: Michaela Katráková / Věra Likérová   Indián: Martin Matoušek
ODKAZY PRO STAŽENÍ FOTOGRAFIÍ:





profil osobnosti:

Anna Klamo /soprán/

Anna Klamo /soprán/

Anna Klamo /soprán/
foto: www.klamo-euromusic.cz
Anna Klamo (roz. Janotová) je laureátkou mezinárodních pěveckých soutěží Antonína Dvořáka a Emy Destinnové z r. 1997, nositelka Ceny Jarmily Novotné a náleží jí i titul Absolutní vítěz mezinárodní pěvecké soutěže Franze Lehára z r. 1998 v Komárně. Role Zuzanky v Mozartově opeře Figarova svatba, nastudovaná v režii Tomáše Šimerdy, jí letos přinesla postup do širší nominace na Cenu Alfréda Radoka.

Zpěv vystudovala na Státní konzervatoři v Praze, ve třídě prof. Heleny Tattermuschové a na pražské AMU u doc. Magdalény Hajóssyové. Během studií nastoupila jako host do Hudebního divadla v Karlíně, kde ztvárnila roli Valencie ve Veselé vdově Franze Lehára. První velké role sehrála v Moravském divadle Olomouc (Ilia v Mozartově Idomeneovi, Adina v Donizettiho Nápoji lásky), v operetě ND v Brně a ve Státní opeře Praha, kde ztvárnila mimo jiné titulní roli opery Bohuslava Martinů Voják a tanečnice, při vůbec první pražské premiéře r. 2000, v režii Davida Pountneyho.

Ústeckému diváku se poprvé představila rolí Musetty v Pucciniho Bohémě roku 1999. V plzeňském Divadle J. K. Tyla se letos uvedla jako Královna noci...

...celý článek


profil osobnosti:

Jarmila Baxová /soprán/

Jarmila Mrkusová-Baxová

Jarmila Baxová (roz. Mrkusová), laureátka mezinárodní pěvecké soutěže Franze Lehára v Komárně z roku 1994, se narodila 23. července 1970 v Děčíně. V současné době žije s manželem (dirigentem Norbertem Baxou) a se dvěma dětmi, Terezkou a Jarmilkou, v Ústí nad Labem. 

 S ústeckým divadlem se seznámila již jako dítě. S rodiči navštěvovala představení a rovněž zpívala v dětském sboru. Zpěv studovala u Jany Scholzeové. Její sólové začátky jsou spojené s vystupováním s Děčínským barokním kvartetem, v němž hrál na violoncello její otec.

Má vystudovanou Střední ekonomickou školu v Děčíně. Po maturitě pracovala nějaký čas v kanceláři.  V roce 1990 se stala členkou operního sboru ústeckého divadla a od roku 1993 je sólistkou opery.  Na ústeckém jevišti ztvárnila velké množství hlavních rolí, mimo jiné role Violetty, Markétky, Gildy, Manon atd. 

V letech 1995-1997 byla souběžně také členkou operního souboru v Divadle F. X. Šaldy. V roce 2001 debutovala v pražském Národním divadle rolí Violetty. Jako host dále vystoupila v Jihočeském divadle (Pamina), v Divadle J. K. Tyla (Violetta) a v Moravském divadle Olomouc (Manon).  Pravidelně...

...celý článek


profil osobnosti:

Martin Matoušek - baryton

Martin Matoušek /baryton/

Martin Matoušek /baryton/
foto:
   Absolvent Státní konzervatoře v Praze v oboru zpěv (u profesora Alfréda Hampela) a Hudební fakulty AMU u profesora Miloslava Podskalského. Předtím navštěvoval Vojenskou hudební školu - obor klarinet, saxofon, varhany a klavír.
 
   
Během studia na konzervatoři a na AMU účinkoval v řadě operních představení, např. ztvárnil postavu Gianni Schicchiho ve stejnojmenné Pucciniho opeře, Figara v Mozartově hře Figarova svatba, Gunara ve Fibichově Helze. Rolí Ďábla ve Hrách o Marii (Martinů) v roce 2002 zakončil studium na AMU.

  
V roce 1997 debutoval v plzeňské opeře v titulní roli Aenea v Purcellově opeře Dido a Aeneas. Inscenace měla obrovský úspěch, získala Cenu Alfréda Radoka a stala se odrazovým můstkem profesionální pěvecké kariéry Martina Matouška.
Pravidelně vystupoval v představeních ústeckého divadla a v roce 2001 nastoupil do angažmá a stal se sólistou opery Městského divadla v Ústí nad Labem. Zde měl příležitost nastudovat i muzikálové role (Woody Rychtarik v Divotvorném hrnci, Joe v muzikálu Sugar), kterých si velice cení, neboť v nich mohl propojit své pěvecké, herecké a taneční umění. V sezóně 2009/2010...

...celý článek


článek k inscenaci PRODANÁ NEVĚSTA z roku 2014:

ZAMYŠLENÍ REŽISÉRA K NOVÉ INSCENACI PRODANÉ NEVĚSTY

Když jsem jako malý kluk dostal od tatínka klavírní výtah Prodané nevěsty, netušil jsem, že ho budu používat celý život. Ale abych nepředbíhal...

Vzpomínám si, že v předškolním věku jsem viděl tři představení v Národním divadle: balet Louskáček a Smetanovy opery Dvě vdovy a Prodaná nevěsta. Dnes už si nemohu vzpomenout, jaká byla chronologie těchto představení, ale z každého představení si dodnes pamatuji pár detailů. Tehdy jsem chtěl, abych vše, co jsem v divadle viděl, měl na gramofonové nahrávce a k ní klavírní výtah. Netušil jsem, jak právě klavírní výtah Prodané nevěsty bude mnou tolikrát později použit. Naučil jsem se z něj jednu ze svých prvních operních rolí – Vaška, kterého jsem poprvé zpíval v Komorním divadle v Plzni (ale jako kluk jsem účinkoval v Národním divadle v inscenaci Prodané nevěsty režiséra Hanuše Theina a křičel jsem tam z plna hrdla, že „medvěd se utrh´“). Roli Jeníka tam mám celou podloženou německým textem, protože jsem ji zpíval v době svého angažmá v německém Plauen (dříve německy, teprve později česky). A vzpomínám si, že jsem přemluvil vedení plauenské opery,...

...celý článek





© 2018 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ