• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
01234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


ABO 2019/2020
ABO 2019/2020
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA:



    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • NEVÁHEJTE...

CARMEN
10.10 2019 19:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

Carmen - plakát 2019
Carmen - plakát 2019
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • ARCHIV AKTUALIT



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:









Bedřich Smetana: PRODANÁ NEVĚSTA

(pohyb myší nad obrázkem=panning, i=popis, kliknutí=zvětšení fotky)
Na naše jeviště se vrátila česká klasika nejklasičtější – Smetanova Prodaná nevěsta. Jestliže jsme v září 2009 nabídli pro srovnání původní verzi této opery ve tvaru, jak byla premiérována 30. května 1866 v pražském Prozatímním divadle – tedy ve dvou jednáních, bez mnohých dnes známých hudebních čísel, ovšem s operetně laděným kupletem Principála a Esmeraldy „Ten staví se svatouškem“ a s mluvenou prózou místo později vžitých recitativů, tentokrát přinášíme skladatelovu verzi finální, jak k ní dospěl po třech návratech a mnohém pilování v letech 1866–1869. Poslední revize Prodané nevěsty byla premiérována 25. září 1870. Ač původně Smetana zamýšlel vytvořit lehkou, avšak kvalitní českou operetu, jeho tvůrčímu principu trvalé snahy po obsahové i formální dokonalosti díla můžeme děkovat za vznik jedné z nejpopulárnějších a nejhranějších českých oper vůbec.

  • opera - délka představení cca: 2,5 h představení uvádíme v jazyce: čeština  
  • datum premiéry: 3.10. 2014  
  • libreto: Karel Sabina   režie: Zbyněk Brabec   dirigent: Milan Kaňák, Miloš Formáček   choreografie: Petra Parvoničová   výtvarník scény: Josef Jelínek   výtvarník kostýmů: Josef Jelínek   sbormistr: Milan Kaňák   asistent režie: Tomáš Christian Brázda   korepetice: Irina Lorentz   inspice: Zdeněk Kozlík  
    hudební nastudování: Milan Kaňák  
  • OSOBY A OBSAZENÍ:   Mařenka: Anna Klamo / Pavlína Senič   Jeník: Jaroslav Kovacs / Jan Ondráček   Vašek: Jan Ondráček / Ondřej Socha   Kecal: Pavel Švingr   Krušina: Serguei Nikitine   Ludmila: Jarmila Baxová / Ivana Šaková   Mícha: Nikolaj Někrasov   Háta: Lenka Jarolímková Schützová   Principál: Tomáš Christian Brázda   Esmeralda: Michaela Katráková / Věra Likérová   Indián: Martin Matoušek
ODKAZY PRO STAŽENÍ FOTOGRAFIÍ:





KONCERT U OC FORUM 3.9.2014

Přinášíme Vám několik fotografií ze včerejšího koncertnu u OC FORUM Ústí, kde sólisté, sbor a orchestr Severočeského divadla několika stovkám přihlížejících ústečanů v rámci letošních promenádních koncertů zahráli PRODANOU NEVĚSTU v zkrácené, koncertní úpravě. Zároveň byl tento koncert pozvánkou na připravovanou premiéru PRODANÉ NEVĚSTY ve velkém divadle.

PRODANÁ NEVĚSTA OC FORUM
PRODANÁ NEVĚSTA OC FORUM
foto: www.operabalet.cz
PRODANÁ NEVĚSTA OC FORUM
PRODANÁ NEVĚSTA OC FORUM
foto: www.operabalet.cz
PRODANÁ NEVĚSTA OC FORUM
PRODANÁ NEVĚSTA OC FORUM
foto: www.operabalet.cz
PRODANÁ NEVĚSTA OC FORUM
PRODANÁ NEVĚSTA OC FORUM
foto: www.operabalet.cz
PRODANÁ NEVĚSTA OC FORUM
PRODANÁ NEVĚSTA OC FORUM
foto: www.operabalet.cz
PRODANÁ NEVĚSTA OC FORUM
PRODANÁ NEVĚSTA OC FORUM
foto: www.operabalet.cz
...

...celý článek

Milan Kaňák /dirigent, sbormistr/

Milan Kaňák - dirigent, sbormistr ústeckého divadla
Milan Kaňák - dirigent, sbormistr ústeckého divadla
foto: www.operabalet.cz
*1955, Brno

Absolvoval hru na hoboj, kompozici a dirigování na brněnské konzervatoři a vzdělání si rozšířil studiem stejných oborů na Janáčkově akademii múzických umění v Brně. Je laureátem mnoha soutěží interpretačních i skladatelských, dlouholetým sólovým a komorním hráčem. V letech 1973 – 1990 byl sólohobojistou orchestru Janáčkovy opery v Brně, 1990 – 1995 prvním hobojistou Pražského komorního orchestru bez dirigenta. V září 1995 nastoupil na místo šéfa opery Jihočeského divadla v Českých Budějovicích.

V šéfovské i dirigentské činnosti zaměřil pozornost na zvýšení podílu české tvorby v repertoáru budějovické opery s příklonem ke skladatelům 20. století (Janáček, Martinů, Hurník, Feld). Svůj zájem soustřeďuje rovněž na málo hraná či neznámá díla – např.  na MHF  Brno 1990 byl ve spolupráci s L.Ogounem (choreografie) interpretem evropské premiéry baletu Bohuslava Martinů Škrtič, v roce 1999 uvedl ve spolupráci se členy Landestheater Linz Stravinského Příběh vojáka, v témže roce vůbec poprvé v Jihočeském divadle Massenetovu Manon, v roce 2000  tu znovu téměř po půl století nastudoval...

...celý článek


O PRODANÉ NEVĚSTĚ...

K partituře Prodané nevěsty během posledních patnácti let vracím se po třetí. Je to partitura milovaná, důvěrně známá – i neznámá. Nelze se spoléhat na dosavadní zkušenosti, na setrvačnost, ale promýšlet stránku po stránce novým pohledem, byť právě „Prodaná“ vzbuzuje prvoplánově pocity oné posluchačské i interpretační důvěrnosti. 

Při každém dalším studiu partitury však lze přečíst nové detaily, nové souvislosti. Smetanovo vypracování partitury hlavně v dynamických a přednesových požadavcích jasně dokládá skladatelovo naprosto neomylné jevištní cítění, vnímání charakterů i psychologie postav a jejich momentálních situací. I přesto, že Prodanou nevěstu komponoval vlastně „na truc“ množícím se výtkám z wagnerianismu; původně ji koncipoval jako operetu, když také čelil poznámkám, že by ani v lehkém národním slohu nedokázal nic napsat. Jak se sám vyjádřil k původní premiéře 30. května 1866 – psal Prodanou nevěstu tak, „že se jí ani Offenbach nevyrovnal.“ 

Dynamické a výrazové předpisy jsou tedy dobrým vodítkem, méně již artikulace. Ta je u Smetanových děl problémem vzhledem k jeho ne zcela dokonalé znalosti češtiny, vždyť i své soukromé deníky si vedl německy. A na deklamaci...

...celý článek

Josef Jelínek

Absolvoval Vysokou školu múzických umění v Bratislavě, po angažmá v Městském divadle ve Zlíně je od roku 1983 stálým kostýmním výtvarníkem Národního divadla a Státní opery Praha. Na taneční katedře pražské HAMU přednáší předmět kostýmy a scénografie. Je nositelem různých domácích i zahraničních ocenění (mj. Cena mladého výtvarníka, Cena MK SR, zlaté medaile z trienále v Novém Sadu a PQ 1983). Na svém kontě má výtvarné autorství kostýmů pro více než pět set inscenací v Praze, Bratislavě, Brně, Ostravě, Plzni, Berlíně aj., jako kostýmní výtvarník se podílel na hudebních filmech Petra Weigla. Ojediněle se věnuje i scénografické tvorbě, zejména pro balet.
...

...celý článek




© 2019 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ