• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


plakát ABO 2018/19
plakát ABO 2018/19
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA:


KONCERT JANEK LEDECKÝ



KONCERT VÁCLAV NECKÁŘ



KONCERT THE BACKWARDS




    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • INSCENACE KRÁSNÁ HELENA:
    SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY:



  • NEVÁHEJTE...

TOSCA
19.11 2018 19:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

plakát Marná opatrnost 2018
plakát Marná opatrnost 2018
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • AKTUÁLNĚ



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:









Jacques Offenbach: KRÁSNÁ HELENA

(pohyb myší nad obrázkem=panning, i=popis, kliknutí=zvětšení fotky)
Na jevišti Severočeského divadla Offenbachovo operetní dílo zatím příliš nezdomácnělo. Ústečtí diváci měli naposledy možnost potkat se s Offenbachem při nastudování Orfea v podsvětí v prosinci r. 1997 (předtím v únoru 1948) a Modrovouse v červenci 1967. Splácíme tedy tento dluh zařazením Krásné Heleny (La belle Hélène). Operetu dokončil J. Offenbach v roce 1864 a od té doby se diváci po celém světě baví osobitě nadsazeným líčením, jak to bylo doopravdy s trójskou válkou...

  • opereta představení uvádíme v jazyce: čeština  
  • datum premiéry: 30.4. 2015  
  • libreto: Henri Meilhac a Ludovic Halévy   režie: Libor Žídek   dirigent: Norbert Baxa, Milan Kaňák   choreografie: Vladimír Gončarov   výtvarník scény: Ivo Žídek   výtvarník kostýmů: Josef Jelínek   sbormistr: Milan Kaňák   korepetice: Irina Lorents, Luděk Trsek   inspice: Zdeněk Kozlík   nápověda: Eva Jelínková  
  • OSOBY A OBSAZENÍ:   Paris, syn trojského krále Priama: Jaroslav Kovacs / Jan Ondráček   Menelaos, král Sparty: Jan Berko / Roman Škoda   Helena, jeho choť: Anna Klamo / Tereza Mátlová   Kalchas, velekněz Jupiterova chrámu: Radek Krejčí / Petr Matuszek   Philocomes, jeho fámulus: Martin Novotný / Ivan Zelycz   Agamemnon, král Mykén: Martin Matoušek   Orestes, jeho syn: Barbora Martínková-Polášková / Lenka Turčanová   Achilles, král Myrmidonu: Tomáš Christian Brázda   Ajax I., král Salamidy: Pavel Machát   Ajax II., král Lokridy: Zdeněk Haas   Leona, přítelkyně Oresta: Jarmila Baxová / Valeriya Vaygant   Parthenis, přítelkyně Oresta: Kateřina Chladová   Bacchis, komorná Heleny: Věra Likérová / Ivana Pristupová
ODKAZY PRO STAŽENÍ FOTOGRAFIÍ:





profil osobnosti:

Tomáš Christian Brázda /tenor/

Tomáš Christian Brázda - Držitel nominace na cenu Thálie 2016 za mimořádný jevištní výkon v roli Horáce Badmana alias Hogo Fogo v inscenaci Limonádový Joe.
Tomáš Christian Brázda - Držitel nominace na cenu Thálie 2016 za mimořádný jevištní výkon v roli Horáce Badmana alias Hogo Fogo v inscenaci Limonádový Joe.
foto: www.operabalet.cz
 Tomáš Christian Brázda, narozen 17. 4. 1972 v Kolíně. Držitel nominace na cenu Thálie 2016 za mimořádný jevištní výkon v roli Horáce Badmana alias Hogo Fogo v inscenaci Limonádový Joe. Absolvent pěvecké konzervatoře v Praze, poté mistrovských kurzů u Guierma Domingéze a Claudie Slupské.
Od roku 1999 je členem opery v Ústí nad Labem, kde působí jako zpěvák, herec a asistent režie. Hostuje ve Státní opeře Praha, v Moravskoslezském divadle v Opavě, v divadle F. X. Šaldy v Liberci a na operních festivalech v Německu, Itálii a Holandsku. Ztvárnil řadu operních, operetních a muzikálových rolí. Věnuje se také pedagogické činnosti.

Z nastudovaných rolí:
F.Lehár – Země Úsměvů – Gustav
E. Kalmán - Hraběnka Marica – Baron Koloman Zsupan
E. Kalmán – Čardášová princezna - Edwin
Jára Beneš - Na tý louce zelený – Gustav Horowitz - Růže z Argentiny - Johny
Oskar Nedbal – Polská krev – Bolo
J. Strauss ml. - Netopýr – Eisenstein, Blindt
M. Stewart, J. Herman – ‚ Hallo Dolly - Holič
profil osobnosti:

Jarmila Baxová /soprán/

Jarmila Mrkusová-Baxová

Jarmila Baxová (roz. Mrkusová), laureátka mezinárodní pěvecké soutěže Franze Lehára v Komárně z roku 1994, se narodila 23. července 1970 v Děčíně. V současné době žije s manželem (dirigentem Norbertem Baxou) a se dvěma dětmi, Terezkou a Jarmilkou, v Ústí nad Labem. 

 S ústeckým divadlem se seznámila již jako dítě. S rodiči navštěvovala představení a rovněž zpívala v dětském sboru. Zpěv studovala u Jany Scholzeové. Její sólové začátky jsou spojené s vystupováním s Děčínským barokním kvartetem, v němž hrál na violoncello její otec.

Má vystudovanou Střední ekonomickou školu v Děčíně. Po maturitě pracovala nějaký čas v kanceláři.  V roce 1990 se stala členkou operního sboru ústeckého divadla a od roku 1993 je sólistkou opery.  Na ústeckém jevišti ztvárnila velké množství hlavních rolí, mimo jiné role Violetty, Markétky, Gildy, Manon atd. 

V letech 1995-1997 byla souběžně také členkou operního souboru v Divadle F. X. Šaldy. V roce 2001 debutovala v pražském Národním divadle rolí Violetty. Jako host dále vystoupila v Jihočeském divadle (Pamina), v Divadle J. K. Tyla (Violetta) a v Moravském divadle Olomouc (Manon).  Pravidelně...

...celý článek


profil osobnosti:

Petr Matuszek

/Josef Herman, Hudební rozhledy 6/2014/

Petr Matuszek
Petr Matuszek
foto: Hudební rozhledy
Na poslední operetní premiéře v Severočeském divadle v Ústí nad Labem, revuální Růže z Argentiny Járy Beneše, odvedl jedinou pěknou roli vzteklého chlapáckého předáka ranče Cinta Nereze barytonista Petr Matuszek (1962). Nikdo další už nedokázal přehrávat postavy do patřičně obludné karika­tury, aby nebyly trapné. Stydno bylo z přehrávaného pomrkávání do publika, z obnošených šarží, ze ztráty vkusu. Věc strategie, umělecké cti a vkusu. Mnozí ústečtí diváci na premiéře vskutku hýkali blahem, ale byli i tací, kteří znechuceně odcházeli do šaten. Píšu to jen coby doklad Matuszekovy schopnosti učinit na jevišti cokoli, co je pro inscenaci potřebné, třeba i zlostně koulet očima a silácky tasit kolt, když je to zapotřebí, ale umí volit nejvhodnější prostředky a není tolik jako jiní odkázaný na jevištní i interpretační vedení. Záhy ukážeme, čím to zřejmě je, nyní konstatujme, že Matuszek absolvoval violu a zpěv na konzervatoři v Teplicích, že jeho učiteli zpěvu byli dlouholetý sólista ústecké opery Jan Vavruška a tenorista Národního divadla Jan Hlavsa. Vojnu si Matuszek odkroutil v AUS,...

...celý článek


profil osobnosti:

Vladimír Gončarov /tanečník/

Vladimír Gončarov (Partajník), Margarita Plešková (Matka)

Vladimír Gončarov (Partajník), Margarita Plešková (Matka)
foto: www.berounsky.cz
Je ruské národnosti, narodil se v ruském Krasnodaru. 

V deseti letech začal studovat konzervatoř v Alma-Atě v Kazachstánu, pak přestoupil na Permskou státní baletní konzervatoř do Permu v Rusku, kterou absolvoval.

První angažmá získal v Akademickém divadle P. I Čajkovského v Permu (Permskij akademičeskij teatr opery i baleta imeni P. I. Čajkovskogo), kde vystupoval v rolích například jako Rudovous (Labutí jezero), Madge (La Sylphide), Víla Karabos (Spící krasavice), Drosselmayer (Louskáček) a další. V sezóně 1997/98 působil jako sólista Velkého divadla v polské Poznani (Teatr wielki Stanislawa Moniuszki w Poznaniu), kde tančil mj. Jinocha v baletu Sylfidy. 

Od 3. 11. 1998 je členem souboru baletu Severočeského divadla opery a baletu v Ústí nad Labem (člen sboru s povinnosti sól, od 1. 1. 2000 sólista). Vytvořil zde řadu rolí klasického i moderního repertoáru: Hillarion, Albert (Giselle), Princ, Rudovous (Labutí jezero), Pavouk (Broučci), Matka Simona (Marná opatrnost), Romeo (Romeo a Julie), Händel (Farinelli), Girej (Bachčisarajská fontána), Čaroděj (Aladin), Guvernantka...

...celý článek





© 2018 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ