• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.





MAPA:



ZVEME VÁS NA:

novoroční koncert
novoroční koncert




    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • INSCENACE GISELLE:
    SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY:



  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

Tristan und Isolde - plakát
Tristan und Isolde - plakát
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • ARCHIV AKTUALIT



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:








Dle opatření vlády ohledně šíření Covid-19 jsou zrušena všechna představení do konce ledna 2021. Otevírací hodiny v předprodeji jsou zatím úterý a čtvrtek od 13.00 do 17.00 - je možnost vracet vstupenky za neodehraná představení. Další informace k provozu divadla v následujícím období uveřejníme vždy na našem webu www.operabalet.cz. Děkujeme za pochopení


Adolph Charles Adam: GISELLE

(pohyb myší nad obrázkem=panning, i=popis, kliknutí=zvětšení fotky)
Slavný romantický balet podle námětu německého básníka Heinricha Heineho stojí na kontrastu lidského a nadpřirozeného světa. Příběh venkovské dívky, která zemře v zoufalství z nešťastné lásky a její duše se po smrti změní ve vílu, je doprovázen hudbou A. Ch. Adama, plnou nádherných tanečních melodií. Giselle, jako jeden z mála romantických titulů, přežila dobu svého vzniku a zařadila se k nadčasovým klasickým baletům, které tvoří základní repertoár baletních souborů.

  • balet - délka představení cca: 2:10 hod.
  • datum premiéry: 4.12. 2015  
  • libreto: Théophile Gautier, Jules-Henri Vernoy de Saint-Georges   dirigent: Milan Kaňák   choreografie: Jean Coralli, Jules Perrot, Marius Petipa, Margarita Pleškova   výtvarník scény: Josef Jelínek   výtvarník kostýmů: Josef Jelínek   asistent režie: Natalia Vasina   inspice: Pavla Zaoralová  
  • OSOBY A OBSAZENÍ:   Giselle: Michaela Gupfinger / Chiaki Honda   Vévoda Albert: Vladimír Gončarov / Róbert Király   Hilarion: Roberts Skujenieks   Wilfrid: Vladimír Gončarov / Róbert Király   Svatební pár: Chiaki Honda / Jean-Michel Reuter / Michaela Gupfinger / Marek Bobošík / Eliška Černohlávková / Filip Rybár   Bathilde: Julia Geyst   Otec Bathildy: Vyačeslav Pleškov   Berthe: Natalia Vasina   Myrtha: Zuzana Novoborská   Družky Myrthy: Chiaki Honda / Michaela Gupfinger / Eliška Černohlávková / Boglárka Kovalszki   Víly: Blanka Tasi / Eliška Černohlávková / Elena Mazanova / Frederika Kvačáková / Emmeline Jansen / Boglárka Kovalszki / Vladimíra Slavík Podhorná / Jana Jandorová / Linda Buňková / Kateřina Routková   Valčík: Blanka Tasi / Elena Mazanova / Emmeline Jansen / Eliška Černohlávková / Frederika Kvačáková / Boglárka Kovalszki / Jana Jandorová / Kateřina Routková
ODKAZY PRO STAŽENÍ FOTOGRAFIÍ:







Róbert Király /tanečník/

Róbert Király (Theo Sarapo), Radka Fišarová,Margarita Plešková(Edith)

Róbert Király (Theo Sarapo), Radka Fišarová,Margarita Plešková(Edith)
foto: www.berounsky.cz
Narodil se 18. 12. 1987 v Galantě na Slovensku.

Vystudoval Tanečné konzervatórium Evy Jaczovej v Bratislavě, které absolvoval v roce 2006.

Od 21. 8. 2006 je členem souboru baletu Severočeského divadla opery a baletu v Ústí nad Labem, od 1. 4. 2010 sólista. Tančí nebo tančil v těchto rolích v baletech a tanečních divadlech: Valčík (Labutí jezero), Mládež (Catulli carmina), Carmina burana (Carmina burana), ruský tanec, rodiče, myší král, španělský tanec, vojáci (Louskáček), Théo Sarapo (Edith – vrabčák z předměstí), Cikáni, Disko (Cikánské kořeny/í), Španělsko, Taneční mistr, Ples – 4 páry (Popelka), Starší muž (Café Aussig), Cikáni, Vajda cikánů, Fandango, Segidilla, Espada (Don Quijote). V muzikálu West Side Story vystupoval v roli Nibblese. O letních prázdninách vystupoval na Seefestspiele v Mörbisch v Rakousku.

O tom, jak se dostal k baletu, uvádí: „Když jsem byl žákem 4. třídy, základní školy, přišel tam profesor z taneční konzervatoře a vybíral pohybově nadané chlapce. Pozvali mě k přijímacím zkouškám a pak jsem byl přijat ke studiu.“

Jeho tanečním vzorem je Michael Jackson....

...celý článek


Michaela Gupfingerová /tanečnice/

Petr Popovský (Basil), Michaela Procházková (Kitri)
Petr Popovský (Basil), Michaela Procházková (Kitri)
foto: www.berounsky.cz
Narodila se 11. 5. 1987 v Brně. 

Balet studovala na Taneční konzervatoři v Brně, kterou absolvovala v roce 2006 (DiS.).

Od 21. 8. 2006 je členkou souboru baletu Severočeského divadla opery a baletu v Ústí nad Labem. Tančí nebo tančila v těchto rolích v baletech a tanečních divadlech: Odýlie, Maďarský tanec, Labutě, Valčík, Nevěsty (Labutí jezero), Starci (Catulli carmina), Carmina burana (Carmina burana), Nicol Contet, Panenka (Edith – vrabčák z předměstí), sněhové vločky, valčík, panenka loutka (Louskáček), Dara (Cikánské kořeny/í), Sestry, Ples – 4 páry, Víla, Popelka (Popelka), Mladá slečna (Café Aussig), Kitri (Don Quijote). V muzikálu West Side Story vystupovala v roli Minnie. Dále tančila ve sboru v operetách, operách a muzikálech Severočeského divadla opery a baletu (Eugen Oněgin, Prodaná nevěsta, Aida, Netopýr, Rigoletto, Sugar (Někdo to rád horké), Polská krev, Carmen, Čardášová princezna, Hello, Dolly!, Veselá vdova). 

Je mladou, výraznou tanečnicí. Od roku 2007 vyučuje v Baletním studiu Severočeského divadla opery a baletu (středně pokročilí). 

Její cesta k baletu: od šesti...

...celý článek


Milan Kaňák /dirigent, sbormistr/

Milan Kaňák - dirigent, sbormistr ústeckého divadla
Milan Kaňák - dirigent, sbormistr ústeckého divadla
foto: www.operabalet.cz
*1955, Brno

Absolvoval hru na hoboj, kompozici a dirigování na brněnské konzervatoři a vzdělání si rozšířil studiem stejných oborů na Janáčkově akademii múzických umění v Brně. Je laureátem mnoha soutěží interpretačních i skladatelských, dlouholetým sólovým a komorním hráčem. V letech 1973 – 1990 byl sólohobojistou orchestru Janáčkovy opery v Brně, 1990 – 1995 prvním hobojistou Pražského komorního orchestru bez dirigenta. V září 1995 nastoupil na místo šéfa opery Jihočeského divadla v Českých Budějovicích.

V šéfovské i dirigentské činnosti zaměřil pozornost na zvýšení podílu české tvorby v repertoáru budějovické opery s příklonem ke skladatelům 20. století (Janáček, Martinů, Hurník, Feld). Svůj zájem soustřeďuje rovněž na málo hraná či neznámá díla – např.  na MHF  Brno 1990 byl ve spolupráci s L.Ogounem (choreografie) interpretem evropské premiéry baletu Bohuslava Martinů Škrtič, v roce 1999 uvedl ve spolupráci se členy Landestheater Linz Stravinského Příběh vojáka, v témže roce vůbec poprvé v Jihočeském divadle Massenetovu Manon, v roce 2000  tu znovu téměř po půl století nastudoval...

...celý článek


Josef Jelínek

Absolvoval Vysokou školu múzických umění v Bratislavě, po angažmá v Městském divadle ve Zlíně je od roku 1983 stálým kostýmním výtvarníkem Národního divadla a Státní opery Praha. Na taneční katedře pražské HAMU přednáší předmět kostýmy a scénografie. Je nositelem různých domácích i zahraničních ocenění (mj. Cena mladého výtvarníka, Cena MK SR, zlaté medaile z trienále v Novém Sadu a PQ 1983). Na svém kontě má výtvarné autorství kostýmů pro více než pět set inscenací v Praze, Bratislavě, Brně, Ostravě, Plzni, Berlíně aj., jako kostýmní výtvarník se podílel na hudebních filmech Petra Weigla. Ojediněle se věnuje i scénografické tvorbě, zejména pro balet.
...

...celý článek




© 2021 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ