• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


Plakát ABO 2018/2019
Plakát ABO 2018/2019
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA:


Divadelní léto na vodním hradě Budyně nad Ohří 2018




    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • INSCENACE POLOVECKÉ TANCE, ŠEHEREZÁDA:
    SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY:



  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

Péťa a vlk - plakát
Péťa a vlk - plakát
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • AKTUÁLNĚ



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:








POZOR !!! Od 19. června 2018 si můžete zakoupit vstupenky na představení opery LIBUŠE
a muzikálu LES MISÉRABLES - BÍDNÍCI v termínech celé příští sezóny !!!

A.P. Borodin, N.A.Rimskij-Korsakov: POLOVECKÉ TANCE, ŠEHEREZÁDA

(pohyb myší nad obrázkem=panning, i=popis, kliknutí=zvětšení fotky)
Polovecké tance – … patří k nejslavnějším skladbám ruské hudební klasiky – součást opery Kníže Igor, tentokrát samostatně v první části tohoto představení. Jeho hudba je plná temperamentu a orientálních prvků. Baletní provedení vzniklo na začátku dvacátého století v choreografii Michela Fokina, který je dnes považován za zakladatele moderního baletu. Šeherezáda - symfonická suita (35. dílo z roku 1888) z baletu Šeherezáda, která svou opojnou melodickou krásou a instrumentační barvitostí vyniká nad jinými skladbami Rimského-Korsakova. Pestrá instrumentace evokující orientální prostředí s bohatou rytmickou a melodickou invencí s motivy vzdálené exotiky . V našem podání je tato suita hudebně básnickým přepisem tragického příběhu sultána Šahriara a jeho věrolomné manželky Zobeidy, který končí její smrtí ...

  • balet
  • datum premiéry: 15.4. 2016  
  • dirigent: Milan Kaňák   choreografie: Michail Michailovič Fokin, Margarita Plešková   výtvarník scény: Josef Jelínek   výtvarník kostýmů: Josef Jelínek  
    Dále učinkují – Sólisté a členové sboru operního souboru, žáci Baletního studia a orchestr Severočeského divadla v Ústí nad Labem  
  • OSOBY A OBSAZENÍ:   Polovecké tance - Peršanka: Zuzana Novoborská   Polovecké tance - Peršanky: Elena Mazanová / Emmeline Jansen / Blanka Tasi / Kateřina Kapitánová / Sabina Babišová / Linda Buňková   Polovecké tance - Polovecká žena: Eliška Černohlávková   Polovecké tance - Polovečtí muži: Roberts Skujenieks / Vladimír Gončarov / Jean-Michel Reuter / Pavel Enekeš   Polovecké tance - Polovecké ženy sbor: Frederika Kvačáková / Olivia Lenssens / Annamaria Voltolini / Jana Jandorová / Eliška Černohlávková   Polovecké tance - Polovečtí muži sbor: Róbert Király / Vladimír Gončarov / Roberts Skujenieks / Filip Rybár / Milan Bednář / Pavel Enekeš / Jean-Michel Reuter   Polovecké tance - Končak, náčelník Polovců - basové sólo: Serguei Nikitine   Polovecké tance - Končakovna, dcera náčelníka Polovců– sopránové sólo: Valeria Vaygant   Šeherezáda - Zobeida: Zuzana Novoborská   Šeherezáda - Zlatý otrok: Róbert Király   Šeherezáda - Shahriar: Vladimír Gončarov   Šeherezáda - Shah Zeman: Pavel Enekeš   Šeherezáda - Eunuch: Jan Vozáb   Šeherezáda - 3 Odalisques: Eliška Černohlávková / Emmeline Jansen / Annamaria Voltolini   Šeherezáda - Otroci: Filip Rybár / Jean-Michel Reuter / Milan Bednář / Roberts Skujenieks / Salvador Sasot Sellart   Šeherezáda - Harém: Frederika Kvačáková / Blanka Tasi / Eliška Černohlávková / Elena Mazanová / Linda Buňková / Kateřina Kapitánová / Oivia Lenssens   Šeherezáda - Vojáci: Jakub Vochozka / Jakub Zaoral / Vyačeslav Pleškov   Šeherezáda - Služebná: Pavlína Hušková
ODKAZY PRO STAŽENÍ FOTOGRAFIÍ:





profil osobnosti:

Milan Kaňák /dirigent, sbormistr/

Milan Kaňák - dirigent, sbormistr ústeckého divadla
Milan Kaňák - dirigent, sbormistr ústeckého divadla
foto: www.operabalet.cz
*1955, Brno

Absolvoval hru na hoboj, kompozici a dirigování na brněnské konzervatoři a vzdělání si rozšířil studiem stejných oborů na Janáčkově akademii múzických umění v Brně. Je laureátem mnoha soutěží interpretačních i skladatelských, dlouholetým sólovým a komorním hráčem. V letech 1973 – 1990 byl sólohobojistou orchestru Janáčkovy opery v Brně, 1990 – 1995 prvním hobojistou Pražského komorního orchestru bez dirigenta. V září 1995 nastoupil na místo šéfa opery Jihočeského divadla v Českých Budějovicích.

V šéfovské i dirigentské činnosti zaměřil pozornost na zvýšení podílu české tvorby v repertoáru budějovické opery s příklonem ke skladatelům 20. století (Janáček, Martinů, Hurník, Feld). Svůj zájem soustřeďuje rovněž na málo hraná či neznámá díla – např.  na MHF  Brno 1990 byl ve spolupráci s L.Ogounem (choreografie) interpretem evropské premiéry baletu Bohuslava Martinů Škrtič, v roce 1999 uvedl ve spolupráci se členy Landestheater Linz Stravinského Příběh vojáka, v témže roce vůbec poprvé v Jihočeském divadle Massenetovu Manon, v roce 2000  tu znovu téměř...

...celý článek


profil osobnosti:

Vladimír Gončarov /tanečník/

Vladimír Gončarov (Partajník), Margarita Plešková (Matka)

Vladimír Gončarov (Partajník), Margarita Plešková (Matka)
foto: www.berounsky.cz
Je ruské národnosti, narodil se v ruském Krasnodaru. 

V deseti letech začal studovat konzervatoř v Alma-Atě v Kazachstánu, pak přestoupil na Permskou státní baletní konzervatoř do Permu v Rusku, kterou absolvoval.

První angažmá získal v Akademickém divadle P. I Čajkovského v Permu (Permskij akademičeskij teatr opery i baleta imeni P. I. Čajkovskogo), kde vystupoval v rolích například jako Rudovous (Labutí jezero), Madge (La Sylphide), Víla Karabos (Spící krasavice), Drosselmayer (Louskáček) a další. V sezóně 1997/98 působil jako sólista Velkého divadla v polské Poznani (Teatr wielki Stanislawa Moniuszki w Poznaniu), kde tančil mj. Jinocha v baletu Sylfidy. 

Od 3. 11. 1998 je členem souboru baletu Severočeského divadla opery a baletu v Ústí nad Labem (člen sboru s povinnosti sól, od 1. 1. 2000 sólista). Vytvořil zde řadu rolí klasického i moderního repertoáru: Hillarion, Albert (Giselle), Princ, Rudovous (Labutí jezero), Pavouk (Broučci), Matka Simona (Marná opatrnost), Romeo (Romeo a Julie), Händel (Farinelli), Girej (Bachčisarajská fontána), Čaroděj (Aladin), Guvernantka...

...celý článek


profil osobnosti:

Josef Jelínek

Absolvoval Vysokou školu múzických umění v Bratislavě, po angažmá v Městském divadle ve Zlíně je od roku 1983 stálým kostýmním výtvarníkem Národního divadla a Státní opery Praha. Na taneční katedře pražské HAMU přednáší předmět kostýmy a scénografie. Je nositelem různých domácích i zahraničních ocenění (mj. Cena mladého výtvarníka, Cena MK SR, zlaté medaile z trienále v Novém Sadu a PQ 1983). Na svém kontě má výtvarné autorství kostýmů pro více než pět set inscenací v Praze, Bratislavě, Brně, Ostravě, Plzni, Berlíně aj., jako kostýmní výtvarník se podílel na hudebních filmech Petra Weigla. Ojediněle se věnuje i scénografické tvorbě, zejména pro balet.
...

...celý článek


profil osobnosti:

Valeria Vaygant /soprán/

Valeria Vaygant /soprán/
Valeria Vaygant /soprán/
foto: www.operabalet.cz
MgA.  Valeriya  Vaygant, je laureátka mezinárodní pěvecké soutěže Romansiáda a  divadelního festivalu “Paradize” z roku 2005. Absolvovala Novosibiřské státní  Akademie umění, studovala  u prof. Niny Lubyanovské. Od roku 2004 sólistkou Akademického divadla opery a baletu v Novosibířsku, kde nastudovala a ztvárnila celou řadu rolí jako Mikaelu v Bizetové Carmen, Taťánu v Čajkovském Oněginovi, Mimi  v La Boheme od Pucciniho, Cherubino v Figarově svatbě od Mozarta, Marfu v opeře „Carská nevěsta“ od Korsakova a jiné. Od roku 2007 je sólistkou Severočeského divadla s.r.o. kde zpívá vedoucí sopránový repertoár .

V roce 2007 se poprvé objevila v širší nominaci na Cenu Thálie za ztvárnění  role Mikaely ( Severočeské divadlo Ústí nad Labem). Po druhé byla nominována v roce 2008 za operní výkon v rolí Batterfly . Po třetí v roce 2010 za výkon roli Mimi „La Boheme“.
 
Do repertoáru pěvkyně spadají také jiné složité role pro lyrický až dramatický soprán a to Dezdemona v opeře Otello, Leonora v opeře Trubadur, Aida v opeře Aida, Tosca ve stejnojmenné opeře od Pucciniho, Senta v opeře “Bludný Holanďan“ od R. Wagner....

...celý článek





© 2018 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ