• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


plakát ABO 2018/19
plakát ABO 2018/19
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA:


KONCERT JANEK LEDECKÝ




    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • INSCENACE ÚNOS ZE SERAILU:
    SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY:



  • NEVÁHEJTE...

ZEMĚ ÚSMĚVŮ
19.12 2018 19:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

plakát Marná opatrnost 2018
plakát Marná opatrnost 2018
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • AKTUÁLNĚ



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:









Wolfgang Amadeus Mozart: ÚNOS ZE SERAILU

(pohyb myší nad obrázkem=panning, i=popis, kliknutí=zvětšení fotky)
Děj se odehrává v 16. století v Turecku. Konstance a její komorná Blonda jsou při vyjížďce na lodi uneseny piráty a prodány do Turecka, kde se do Konstance zamiluje zámožný Selim paša a do Blondy jeho dozorce Osmin. Pedrillo vypátrá, kde jsou obě dívky a dostává se do paláce (nechává se najmout jako správce pašových zahrad). Zároveň posílá vzkaz svému pánovi – Belmontemu. A zde začíná vlastní zápletka ...

  • opera představení uvádíme v jazyce: němčina  
  • datum premiéry: 14.10. 2016  
  • libreto: Christoph Freidrich Bretzner   režie: Martin Otava   dirigent: Miloš Formáček, Milan Kaňák   výtvarník scény: Martin Otava   výtvarník kostýmů: Dana Haklová   sbormistr: Jan Snítil   korepetice: Irina Lorents   nápověda: Eva Jelínková  
  • OSOBY A OBSAZENÍ:   Konstance: Jarmila Baxová / Tereza Mátlová   Blonda, komorná: Michaela Gemrotová / Eva Kývalová   Belmonte: Jan Ondráček / Milan Vlček   Pedrillo, sluha: Nikolaj Višňakov   Osmin, dozorce v paláci: Miloš Horák / Zdeněk Plech   Selim Paša: Vladimír Štěpka
ODKAZY PRO STAŽENÍ FOTOGRAFIÍ:





profil osobnosti:

Martin Otava /režisér/

    Narozen v Praze v roce 1963. Absolvoval na konzervatoři v Praze obory herectví a operní zpěv (včetně rozšíření o operetní specializaci). Později vystudoval magisterské studium na Akademii múzických umění v Praze – obor operní režie. Postupně působil jako sólista činohry ve Východočeském divadle v Pardubicích, Kolíně; byl sólistou pražského Divadla na Vinohradech a poté byl čtyři roky sólistou operety a muzikálu v Hudebním divadle v Karlíně.

Od roku 1991 je angažován ve Státní opeře Praha jako režisér (Nápoj lásky, La Gioconda, Lohengrin, Faust a Markétka, Trubadúr, Maškarní ples, Tosca, Lazebník Sevillský, Netopýr …). V ČR opakovaně působil v Národním divadle v Brně, v Divadle J. K. Tyla v Plzni, F. X. Šaldy v Liberci, jakož i v Severočeském divadle opery a baletu Ústí nad Labem (Ezio, Nápoj lásky, Eugen Oněgin, Xerxes, Paganini). Šest let umělecky vedl a režíroval pražský operní festival v Lichtensteinském paláci Opera Praha – Open Air, který spoluzakládal. V roce 2000 vytvořil ojedinělou režijně-scénickou koncepci pro amfiteatr v Lokti u Karlových Varů, kde od jeho znovuotevření v roce 2000 působí jako režisér všech operních...

...celý článek


profil osobnosti:

Milan Vlček /tenor/

Milan Vlček /tenor/
Milan Vlček /tenor/
foto: www.operabalet.cz
    Už v době studií na vysoké škole jsem v Komorní opeře Janáčkovy akademie muzických umění v Brně nastudoval roli ACISE v Händelově díle ACIS A GALATHEA  a  roli DONA JOSÉ  v Bizetově  CARMEN.

     Po ukončení studia jsem se v roce 1994 stal sólistou opery Městského divadla v Ústí nad Labem. Zde jsem vystoupil ve své první roli JENÍKA v opeře Bedřicha Smetany PRODANÁ NEVĚSTA. Potom následovaly role EDWINA v operetě E. Kálmána ČARDÁŠOVÁ PRINCEZNA, VÍTKA ve Smetanově TAJEMSTVÍ  a  BEPPA v  KOMEDIANTECH  R. Leoncavalla. V poslední době jsem tady vystoupil také jako RINUCCIO v opeře GIANNI SCHICCHI,  FAUST v Gounodově FAUSTU A MARKÉTĚ, VÉVODA v RIGOLETTU a také jako BARINKAY v operetě CIGÁNSKÝ BARON.

     V roce 1996 jsem nastoupil do stálého angažmá v Janáčkově opeře Národního divadla v Brně. Jako první roli jsem zde nastudoval DONA  OTTAVIA v  DONU GIOVANNIM  W. A. MOZARTA  a dále TAMINA v  KOUZELNÉ FLÉTNĚ, REMENDADA v  CARMEN, KORMIDELNÍKA v  BLUDNÉM HOLANĎANOVI, WALTERA v  TANNHÄUSEROVI, ISMAELA v  NABUCCU, ALFREDA  v  LA TRAVIATĚ,  NEMORINA  v  NÁPOJI LÁSKY, GONZALVA ve ŠPANĚLSKÉ HODINCE M. Ravela nebo...

...celý článek


profil osobnosti:

Miloš Formáček /dirigent/

Orchestr Severočeské divadlo, dirigent Miloš Formáček
Orchestr Severočeské divadlo, dirigent Miloš Formáček
foto: www.operabalet.cz
Miloš Formáček – dirigent, se narodil v roce 1956, v hudební rodině (Jeho otec byl 1.fagotistou České filharmonie). V roce 1978 absolvoval na Konzervatoři v Praze klavír, kompozici a dirigování. Studia ukončil v roce 1983 na Akademii múzických umění v Praze u národního umělce, šéfdirigenta České filharmonie prof. Václava Neumanna.

Miloš Formáček se zúčastnil několika mezinárodních mistrovských dirigentských kurzů, je laureátem několika dirigentských a skladatelských soutěží. V roce 1981 byl angažován jako dirigent Symfonického orchestru konzervatoře v Praze, se kterým mimo jiné koncertoval na hudebním festivalu v Bayreuthu. Na Konzervatoři v Praze vyučoval hudební teorii a dirigování, později také přednášel na Pedagogické fakultě Karlovy Univerzity a Univerzitě J. A. Komenského.

V roce 1988 byl angažován jako dirigent, později šéfdirigent Hudebního divadla v Praze a průběžně hostoval především u význačných českých symfonických orchestrů, se kterými vystupoval doma i v zahraničí (Itálie, Rakousko, Belgie, Švýcarsko, Francie, Německo, Španělsko, Portugalsko, Holandsko...

...celý článek


aktualita z 10.4. 2017:

Ohlasy na zájezdové turné s Únosem ze serailu

Únos ze serailu
Únos ze serailu

Osnabrücker Zeitung, 25.11.2016, 09:26 Uhr
Ein Artikel von Daniel Lösker:
Hudební potěšení
...Hudebně je celek naprostým potěšením. Milan Kaňák u dirigentského pultu nechává hrát svůj orchestr svěžího Mozarta. Sentimentalita je mu cizí. A to je dobře, geniální Salzburčan kýčem a nesouladem dosti trpí. Velmi  úspěšná a muzikální souhra dřevěných dechových nástrojů v předehře jakoby předjímala zmatky v citovém životě zamilovaných párů....

SÜDKURIER, 31. 3. 2017 23:00, Jürgen Scharf
...Úroveň hlavní dvojice byla ještě vyšší. K Belmontově citové upřímnosti (Robert Remeselník s jemným zabarvením, ale v dialozích s ne vždy srozumitelným textem) se přidala nečekaně dramatická Konstance Jarmily Baxové. Marternarii zazpívala s koloraturní bravurou, plnou emocí a citlivosti....

Süddeutsche Zeitung, 2. April 2017, 21:56 Uhr
Von Klaus Mohr
...Zkušený divák našel v mnoha pasážích inscenace Martina Otavy absolutně promyšlenou a současně vitální jevištní prezentaci, opticky těšící svými radostnými barvami. Také velice zdatný a přesně muzicírující orchestr se s transparentností a  barevným bohatstvím Mozartovy hudby vyrovnal...

...celý článek





© 2018 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ