• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.





MAPA:





ZVEME VÁS NA:







    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • INSCENACE PÉŤA A VLK:
    SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY:



  • NEVÁHEJTE...

LA TRAVIATA
26.2 2022 17:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

plakát - baletní triptych
plakát - baletní triptych
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

plakát - čardášová princezna
plakát - čardášová princezna
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • ARCHIV AKTUALIT



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:









Sergej Prokofjev: PÉŤA A VLK

(pohyb myší nad obrázkem=panning, i=popis, kliknutí=zvětšení fotky)
Skladba pro vypravěče a orchestr, k níž autor napsal rovněž text, vznikla v době, kdy se vrátil do Sovětského svazu, tj. v roce 1936, na popud ředitelky Moskevského centrálního dětského divadla Natalie Sacové, se záměrem seznámit děti s nástroji v orchestru. Každá postava příběhu je přiřazena některému hudebnímu nástroji nebo nástrojové skupině a má své vlastní hudební téma: Malý chlapec jménem Petr žije se svým dědou na venkově. Jednoho dne se otevřou vrátka a kachna využije příležitosti jít se vyčvachtat do blízkého rybníčka. A tady začíná příběh Péťi a vlka. Hudba je lehce srozumitelná a stravitelná a ačkoli se skladba nazývá „symfonická pohádka pro děti“, je hudba spíš zvukomalebná a popisná, tedy spíše ve stylu filmové hudby než symfonie – vypravěč se střídá s hudbou, kterou vlastně uvádí.

KDY HRAJEME:


sezóna 2021-2022:
  • 23.LEDEN 2022
    NEDĚLE od 15:00h

    NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA
  • 24.LEDEN 2022
    PONDĚLÍ od 10:00h

    NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA
    • balet
    • datum premiéry: 27.5. 2018  
    • režie: Vladimír Gončarov   dirigent: Milan Kaňák   výtvarník scény: Josef Jelínek   výtvarník kostýmů: Josef Jelínek   inspice: Pavla Zaoralová  
    • OSOBY A OBSAZENÍ:   Vypravěčka: Ester Králová   Péťa: Salvador Sasot Sellart / Roman Soviar   Vlk: Lorenzo Colella / Francesco Calipari   Ptáček: Kateřina Kapitánová / Olivia Lenssens   Kachna: Frederika Kvačáková / Sabína Babišová   Kočka: Eliška Černohlávková / Blanka Tasi   Dědeček: Roman Soviar / Salvador Sasot Sellart / Roberts Skujenieks   Lovci: Francesco Calipari / Linda Buňková / Lorenzo Colella / Emmeline Jansen
    ODKAZY PRO STAŽENÍ FOTOGRAFIÍ:









    Vladimír Gončarov /tanečník/

    Vladimír Gončarov (Partajník), Margarita Plešková (Matka)

    Vladimír Gončarov (Partajník), Margarita Plešková (Matka)
    foto: www.berounsky.cz
    Je ruské národnosti, narodil se v ruském Krasnodaru. 

    V deseti letech začal studovat konzervatoř v Alma-Atě v Kazachstánu, pak přestoupil na Permskou státní baletní konzervatoř do Permu v Rusku, kterou absolvoval.

    První angažmá získal v Akademickém divadle P. I Čajkovského v Permu (Permskij akademičeskij teatr opery i baleta imeni P. I. Čajkovskogo), kde vystupoval v rolích například jako Rudovous (Labutí jezero), Madge (La Sylphide), Víla Karabos (Spící krasavice), Drosselmayer (Louskáček) a další. V sezóně 1997/98 působil jako sólista Velkého divadla v polské Poznani (Teatr wielki Stanislawa Moniuszki w Poznaniu), kde tančil mj. Jinocha v baletu Sylfidy. 

    Od 3. 11. 1998 je členem souboru baletu Severočeského divadla opery a baletu v Ústí nad Labem (člen sboru s povinnosti sól, od 1. 1. 2000 sólista). Vytvořil zde řadu rolí klasického i moderního repertoáru: Hillarion, Albert (Giselle), Princ, Rudovous (Labutí jezero), Pavouk (Broučci), Matka Simona (Marná opatrnost), Romeo (Romeo a Julie), Händel (Farinelli), Girej (Bachčisarajská fontána), Čaroděj (Aladin), Guvernantka (Ples...

    ...celý článek


    Milan Kaňák /dirigent, sbormistr/

    Milan Kaňák - dirigent, sbormistr ústeckého divadla
    Milan Kaňák - dirigent, sbormistr ústeckého divadla
    foto: www.operabalet.cz
    *1955, Brno

    Absolvoval hru na hoboj, kompozici a dirigování na brněnské konzervatoři a vzdělání si rozšířil studiem stejných oborů na Janáčkově akademii múzických umění v Brně. Je laureátem mnoha soutěží interpretačních i skladatelských, dlouholetým sólovým a komorním hráčem. V letech 1973 – 1990 byl sólohobojistou orchestru Janáčkovy opery v Brně, 1990 – 1995 prvním hobojistou Pražského komorního orchestru bez dirigenta. V září 1995 nastoupil na místo šéfa opery Jihočeského divadla v Českých Budějovicích.

    V šéfovské i dirigentské činnosti zaměřil pozornost na zvýšení podílu české tvorby v repertoáru budějovické opery s příklonem ke skladatelům 20. století (Janáček, Martinů, Hurník, Feld). Svůj zájem soustřeďuje rovněž na málo hraná či neznámá díla – např.  na MHF  Brno 1990 byl ve spolupráci s L.Ogounem (choreografie) interpretem evropské premiéry baletu Bohuslava Martinů Škrtič, v roce 1999 uvedl ve spolupráci se členy Landestheater Linz Stravinského Příběh vojáka, v témže roce vůbec poprvé v Jihočeském divadle Massenetovu Manon, v roce 2000  tu znovu téměř po půl století nastudoval...

    ...celý článek


    Josef Jelínek

    Absolvoval Vysokou školu múzických umění v Bratislavě, po angažmá v Městském divadle ve Zlíně je od roku 1983 stálým kostýmním výtvarníkem Národního divadla a Státní opery Praha. Na taneční katedře pražské HAMU přednáší předmět kostýmy a scénografie. Je nositelem různých domácích i zahraničních ocenění (mj. Cena mladého výtvarníka, Cena MK SR, zlaté medaile z trienále v Novém Sadu a PQ 1983). Na svém kontě má výtvarné autorství kostýmů pro více než pět set inscenací v Praze, Bratislavě, Brně, Ostravě, Plzni, Berlíně aj., jako kostýmní výtvarník se podílel na hudebních filmech Petra Weigla. Ojediněle se věnuje i scénografické tvorbě, zejména pro balet.
    ...

    ...celý článek

    Libuše pod širým nebem na hradě Střekov

    Libuše - Open Air Střekov
    Přinášíme vám krátké ohlédnutí za operou Libuše od Bedřicha Smetany. Akce byla původně plánována již na 29.5. 2020, následně na 28.5. 2021 a z důvodu vládních nařízení, spojených s onemocněním covid – 19, proběhla nakonec dne 3.9. 2021 na hradě Střekov ve spolupráci s Agenturou FOR.
     
    Opera Libuše, poprvé uvedena v Národním divadle v Praze 11. června 1881, je jedna z nejkrásnějších oper skladatele Bedřicha Smetany a spolu se symfonickou básní Má Vlast tvoří vrchol české tvorby, kde je patrná skladatelova láska k české vlasti a hrdost na rodnou zem. Atmosféra prostředí hradu korespondovala s klasickým nastudováním inscenace a přinesla divákům unikátní požitek. Zejména počasí bylo velmi příznivé. 

    V hlavní roli Libuše se objevila ikonická Eva Urbanová, která svým strhujícím výkonem ovládla jeviště, kdy divák měl pocit, že se nedívá na představení, ale má před sebou reálný obraz této pověsti. V dalších rolích se objevili Richard Haan, který ztvárnil Přemysla, Zdeněk Plech, který svým znělým basem dokonale ztvárnil vzdorovitého Chrudoše, Valeria Vaygant jako Krasava, Jan Ondráček v roli Šťáhlava, Pavel Vančura jako Lutobor, Stanislava Jirků jako Radmila...

    ...celý článek




    © 2022 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ