• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
01234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293012345


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.





MAPA:



ZVEME VÁS NA:





    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • INSCENACE VESELÁ VDOVA:
    SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY:



  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

Frida - plakát
Frida - plakát
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • ARCHIV AKTUALIT



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:








DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ VŠEM NÁVŠTĚVNÍKŮM !!!

Výměna blokových kupónů za vstupenky je prodloužena do konce tohoto roku. V červnu pro Vás konečně začínáme znovu hrát - první koncerty se uskuteční 9. a 18. června.
Od 1. června 2020 bude možné vracet zakoupené vstupenky v Severočeském divadle v ÚL za neodehraná představení v důsledku karantény (pondělí – pátek 14.00 – 17.00 hod.) Co se týká všech abonentních skupin – představení budou dohrána od září do prosince 2020. Nové předplatné bude v prodeji od listopadu 2020 na období LEDEN – ČERVEN 2021.
eVstupenky budou stornovány automaticky a peníze budou vráceny na účet.

Veškeré vstupenky, které byly zakoupeny osobně na jakémkoliv prodejním místě, je nutné vrátit či vyměnit opět na stejném prodejním místě. Colosseum Ticket neumožňuje hotovostní prodeje vracet bankovním převodem vzhledem k vyúčtování.


Děkujeme za pochopení

Franz Lehár: VESELÁ VDOVA

(pohyb myší nad obrázkem=panning, i=popis, kliknutí=zvětšení fotky)
Lehárova Veselá vdova již při svém prvním uvedení v roce 1905 vzbudila obrovské nadšení, velmi rychle se z Vídně rozlétla do celého světa a stala se nejznámějším a nejúspěšnějším skladatelovým dílem. Nejméně dva hity z této operety zná doslova každý – píseň U Maxima jsem znám a vrcholně proslavenou Píseň o Vilje. Franz Lehár je zejména v souvislosti se svými posledními díly pověstný tím, že vnesl do operety smutek a slzy, jeho v pořadí pátá opereta však nabízí ještě klasický happy end.

  • opereta
  • datum premiéry: 22.2. 2019  
  • režie: Michal Lieberzeit   dirigent: Milan Kaňák, Miloš Formáček   choreografie: Jiří Pokorný   výtvarník scény: Dana Haklová   výtvarník kostýmů: Dana Haklová   sbormistr: Jan Snítil   asistent režie: Tomáš Christian Brázda  
    Inscenační supervize: Martin Otava Hudební nastudování: Milan Kaňák Překlad a úprava Textu: Martin Otava Překlad zpěvních textů: Eva Bezděková Asistent choreografa: Vladimír Gončarov Asistent dirigenta: Jan Snítil  
  • OSOBY A OBSAZENÍ:   Hana Glavari: Michaela Katráková / Gabriela Kopperová   Baron Mirko Zeta: Petr Matuszek / Michael Kubečka   Valencie: Viktoria Ballánová / Diana Hladíková   Hrabě Danilo: Jaroslav Kovacs / Michal Bragagnolo   Camille De Rosillion: Jan Ondráček / Milan Vlček   Raoul De St. Brioche: Tomáš Christian Brázda   Vicomt Cascada: Martin Matoušek   Bogdanovič: Sergeui Nikitine   Sylvia: Tereza Kašová   Kromow: Radek Krejčí   Olga: Ivana Azubuike   Prčič: Vladimír Štěpka   Praskovja: Jarmila Baxová / Hana Koubová   Něguš: Milan Nechyba / František Sysel
ODKAZY PRO STAŽENÍ FOTOGRAFIÍ:





Jan Ondráček - tenor

Jan Ondráček - tenor
Jan Ondráček - tenor
foto: www.operabalet.cz
Tenorista Jan Ondráček se narodil v Bernburgu (SRN). Absolvoval Pražskou konzervatoř u MgA. Alfréda Hampela a poté pokračoval v soukromém studiu u Mgr. Marie Urbanové a Miguelangela Cavalcantiho. 
Po angažmá v Jihočeském divadle v Českých Budějovicích (Mozart: Die Zauberflöte, Zeller: Der Vogelhändler) debutoval v Národním divadle v Praze (Mozart: Le nozze di Figaro, Smetana: Prodaná nevěsta) a v Divadle J. K. Tyla v Plzni (Bellini: I Montecchi e i Capuleti, Wagner: Der fliegende Holländer). 
Ve Státní opeře Praha poprvé vystoupil jako Peter Quint v české premiéře Brittenovy opery The Turn of the Screw a vytvořil tu řadu dalších postav (Monostatos, Remendado, Goro, Čekalinskij, Župan). Spolupracoval zde například s dirigenty  Hilarym Griffithsem, Heikem Mathiasem Försterem, Bohumilem Gregorem a Ondrejem Lenárdem a s režiséry Arnaudem Bernardem, Jiřím Nekvasilem, Jiřím Heřmanem a Davidem Pountneym. 
V mozartovských produkcích Originálního hudebního divadla Praha vystoupil jako Don Ottavio (2009) a Tamino (2011). Do jeho oratorního repertoáru patří Mozartovy mše, Gounodova Messe solennelle en l'honneur de Sainte Cécile, Dvořákova...

...celý článek


Petr Matuszek

/Josef Herman, Hudební rozhledy 6/2014/

Petr Matuszek
Petr Matuszek
foto: Hudební rozhledy
Na poslední operetní premiéře v Severočeském divadle v Ústí nad Labem, revuální Růže z Argentiny Járy Beneše, odvedl jedinou pěknou roli vzteklého chlapáckého předáka ranče Cinta Nereze barytonista Petr Matuszek (1962). Nikdo další už nedokázal přehrávat postavy do patřičně obludné karika­tury, aby nebyly trapné. Stydno bylo z přehrávaného pomrkávání do publika, z obnošených šarží, ze ztráty vkusu. Věc strategie, umělecké cti a vkusu. Mnozí ústečtí diváci na premiéře vskutku hýkali blahem, ale byli i tací, kteří znechuceně odcházeli do šaten. Píšu to jen coby doklad Matuszekovy schopnosti učinit na jevišti cokoli, co je pro inscenaci potřebné, třeba i zlostně koulet očima a silácky tasit kolt, když je to zapotřebí, ale umí volit nejvhodnější prostředky a není tolik jako jiní odkázaný na jevištní i interpretační vedení. Záhy ukážeme, čím to zřejmě je, nyní konstatujme, že Matuszek absolvoval violu a zpěv na konzervatoři v Teplicích, že jeho učiteli zpěvu byli dlouholetý sólista ústecké opery Jan Vavruška a tenorista Národního divadla Jan Hlavsa. Vojnu si Matuszek odkroutil v AUS, v sezoně 1987/1988...

...celý článek


Martin Matoušek - baryton

Martin Matoušek /baryton/

Martin Matoušek /baryton/
foto:
   Absolvent Státní konzervatoře v Praze v oboru zpěv (u profesora Alfréda Hampela) a Hudební fakulty AMU u profesora Miloslava Podskalského. Předtím navštěvoval Vojenskou hudební školu - obor klarinet, saxofon, varhany a klavír.
 
   
Během studia na konzervatoři a na AMU účinkoval v řadě operních představení, např. ztvárnil postavu Gianni Schicchiho ve stejnojmenné Pucciniho opeře, Figara v Mozartově hře Figarova svatba, Gunara ve Fibichově Helze. Rolí Ďábla ve Hrách o Marii (Martinů) v roce 2002 zakončil studium na AMU.

  
V roce 1997 debutoval v plzeňské opeře v titulní roli Aenea v Purcellově opeře Dido a Aeneas. Inscenace měla obrovský úspěch, získala Cenu Alfréda Radoka a stala se odrazovým můstkem profesionální pěvecké kariéry Martina Matouška.
Pravidelně vystupoval v představeních ústeckého divadla a v roce 2001 nastoupil do angažmá a stal se sólistou opery Městského divadla v Ústí nad Labem. Zde měl příležitost nastudovat i muzikálové role (Woody Rychtarik v Divotvorném hrnci, Joe v muzikálu Sugar), kterých si velice cení, neboť v nich mohl propojit své pěvecké, herecké a taneční umění. V sezóně 2009/2010 zaujal ústecké...

...celý článek


Pěvkyně Michaela Katráková: Má Veselá vdova? Konečně neumírám!

ÚSTECKÝ DENÍK:

...

...celý článek




© 2020 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ