• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.





MAPA:



ZVEME VÁS NA:





    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • INSCENACE VESELÁ VDOVA:
    SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY:



  • NEVÁHEJTE...

LOUSKÁČEK
26.11 2019 10:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

Zasněžená romance plakát
Zasněžená romance plakát
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • ARCHIV AKTUALIT



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:








UPOZORNĚNÍ DIVÁKŮM !!!Ve středu 27. 11. bude z technických důvodů předprodej vstupenek uzavřen. Vstupenky si můžete zakoupit v Informačním centru UL, v Činoherním studiu, v Kulturním středisku UL nebo v Muzeu města UL. Děkujeme za pochopení

Franz Lehár: VESELÁ VDOVA

(pohyb myší nad obrázkem=panning, i=popis, kliknutí=zvětšení fotky)
Lehárova Veselá vdova již při svém prvním uvedení v roce 1905 vzbudila obrovské nadšení, velmi rychle se z Vídně rozlétla do celého světa a stala se nejznámějším a nejúspěšnějším skladatelovým dílem. Nejméně dva hity z této operety zná doslova každý – píseň U Maxima jsem znám a vrcholně proslavenou Píseň o Vilje. Franz Lehár je zejména v souvislosti se svými posledními díly pověstný tím, že vnesl do operety smutek a slzy, jeho v pořadí pátá opereta však nabízí ještě klasický happy end.

KDY HRAJEME:


sezóna 2019-2020:
  • 17.PROSINEC 2019
    ÚTERÝ od 19:00h

    NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA
  • 31.PROSINEC 2019
    ÚTERÝ od 15:30h

    NA ZÁJEZDU - Germering
    • opereta
    • datum premiéry: 22.2. 2019  
    • režie: Michal Lieberzeit   dirigent: Milan Kaňák, Miloš Formáček   choreografie: Jiří Pokorný   výtvarník scény: Dana Haklová   výtvarník kostýmů: Dana Haklová   sbormistr: Jan Snítil   asistent režie: Tomáš Christian Brázda  
      Inscenační supervize: Martin Otava Hudební nastudování: Milan Kaňák Překlad a úprava Textu: Martin Otava Překlad zpěvních textů: Eva Bezděková Asistent choreografa: Vladimír Gončarov Asistent dirigenta: Jan Snítil  
    • OSOBY A OBSAZENÍ:   Hana Glavari: Michaela Katráková / Gabriela Kopperová   Baron Mirko Zeta: Petr Matuszek / Michael Kubečka   Valencie: Viktoria Ballánová / Diana Hladíková   Hrabě Danilo: Jaroslav Kovacs / Michal Bragagnolo   Camille De Rosillion: Jan Ondráček / Milan Vlček   Raoul De St. Brioche: Tomáš Christian Brázda   Vicomt Cascada: Martin Matoušek   Bogdanovič: Sergeui Nikitine   Sylvia: Tereza Kašová   Kromow: Radek Krejčí   Olga: Ivana Azubuike   Prčič: Vladimír Štěpka   Praskovja: Jarmila Baxová / Hana Koubová   Něguš: Milan Nechyba / František Sysel
    ODKAZY PRO STAŽENÍ FOTOGRAFIÍ:





    Milan Kaňák /dirigent, sbormistr/

    Milan Kaňák - dirigent, sbormistr ústeckého divadla
    Milan Kaňák - dirigent, sbormistr ústeckého divadla
    foto: www.operabalet.cz
    *1955, Brno

    Absolvoval hru na hoboj, kompozici a dirigování na brněnské konzervatoři a vzdělání si rozšířil studiem stejných oborů na Janáčkově akademii múzických umění v Brně. Je laureátem mnoha soutěží interpretačních i skladatelských, dlouholetým sólovým a komorním hráčem. V letech 1973 – 1990 byl sólohobojistou orchestru Janáčkovy opery v Brně, 1990 – 1995 prvním hobojistou Pražského komorního orchestru bez dirigenta. V září 1995 nastoupil na místo šéfa opery Jihočeského divadla v Českých Budějovicích.

    V šéfovské i dirigentské činnosti zaměřil pozornost na zvýšení podílu české tvorby v repertoáru budějovické opery s příklonem ke skladatelům 20. století (Janáček, Martinů, Hurník, Feld). Svůj zájem soustřeďuje rovněž na málo hraná či neznámá díla – např.  na MHF  Brno 1990 byl ve spolupráci s L.Ogounem (choreografie) interpretem evropské premiéry baletu Bohuslava Martinů Škrtič, v roce 1999 uvedl ve spolupráci se členy Landestheater Linz Stravinského Příběh vojáka, v témže roce vůbec poprvé v Jihočeském divadle Massenetovu Manon, v roce 2000  tu znovu téměř po půl století nastudoval...

    ...celý článek


    Tomáš Christian Brázda /tenor/

    Tomáš Christian Brázda - Držitel nominace na cenu Thálie 2016 za mimořádný jevištní výkon v roli Horáce Badmana alias Hogo Fogo v inscenaci Limonádový Joe.
    Tomáš Christian Brázda - Držitel nominace na cenu Thálie 2016 za mimořádný jevištní výkon v roli Horáce Badmana alias Hogo Fogo v inscenaci Limonádový Joe.
    foto: www.operabalet.cz
     Tomáš Christian Brázda, narozen 17. 4. 1972 v Kolíně. Držitel nominace na cenu Thálie 2016 za mimořádný jevištní výkon v roli Horáce Badmana alias Hogo Fogo v inscenaci Limonádový Joe. Absolvent pěvecké konzervatoře v Praze, poté mistrovských kurzů u Guierma Domingéze a Claudie Slupské.
    Od roku 1999 je členem opery v Ústí nad Labem, kde působí jako zpěvák, herec a asistent režie. Hostuje ve Státní opeře Praha, v Moravskoslezském divadle v Opavě, v divadle F. X. Šaldy v Liberci a na operních festivalech v Německu, Itálii a Holandsku. Ztvárnil řadu operních, operetních a muzikálových rolí. Věnuje se také pedagogické činnosti.

    Z nastudovaných rolí:
    F.Lehár – Země Úsměvů – Gustav
    E. Kalmán - Hraběnka Marica – Baron Koloman Zsupan
    E. Kalmán – Čardášová princezna - Edwin
    Jára Beneš - Na tý louce zelený – Gustav Horowitz - Růže z Argentiny - Johny
    Oskar Nedbal – Polská krev – Bolo
    J. Strauss ml. - Netopýr – Eisenstein, Blindt
    M. Stewart, J. Herman – ‚ Hallo Dolly - Holič
    J. Strauss ml. – Noc...

    ...celý článek


    Petr Matuszek

    /Josef Herman, Hudební rozhledy 6/2014/

    Petr Matuszek
    Petr Matuszek
    foto: Hudební rozhledy
    Na poslední operetní premiéře v Severočeském divadle v Ústí nad Labem, revuální Růže z Argentiny Járy Beneše, odvedl jedinou pěknou roli vzteklého chlapáckého předáka ranče Cinta Nereze barytonista Petr Matuszek (1962). Nikdo další už nedokázal přehrávat postavy do patřičně obludné karika­tury, aby nebyly trapné. Stydno bylo z přehrávaného pomrkávání do publika, z obnošených šarží, ze ztráty vkusu. Věc strategie, umělecké cti a vkusu. Mnozí ústečtí diváci na premiéře vskutku hýkali blahem, ale byli i tací, kteří znechuceně odcházeli do šaten. Píšu to jen coby doklad Matuszekovy schopnosti učinit na jevišti cokoli, co je pro inscenaci potřebné, třeba i zlostně koulet očima a silácky tasit kolt, když je to zapotřebí, ale umí volit nejvhodnější prostředky a není tolik jako jiní odkázaný na jevištní i interpretační vedení. Záhy ukážeme, čím to zřejmě je, nyní konstatujme, že Matuszek absolvoval violu a zpěv na konzervatoři v Teplicích, že jeho učiteli zpěvu byli dlouholetý sólista ústecké opery Jan Vavruška a tenorista Národního divadla Jan Hlavsa. Vojnu si Matuszek odkroutil v AUS, v sezoně 1987/1988...

    ...celý článek


    Petr Matuszek /baryton/

    Petr Matuszek - baryton

    Petr Matuszek - baryton
    foto:
    Petr Matuszek se narodil 1. prosince 1962 v Roudnici nad Labem. Je ženatý, má tři děti. V současné době žije se svou rodinou v malé vesničce u Prahy.  
     
    Je absolventem teplické konzervatoře, obor viola a zpěv (1985).  Ve zpěvu ho vzdělával bývalý sólista ústecké opery doc. Jaromír Vavruška, později sólista Národního divadla, tenorista Jan Hlavsa. Po splnění vojenské základní služby v Armádním uměleckém souboru nastoupil jako sólista opery ve Slezském divadle Opava (1988). O rok později se stává sólistou ústecké opery, kde působí dodnes. Představil se v mnoha úlohách operních, operetních i muzikálových.
     
    Pravidelně spolupracuje i s dalšími operními scénami. Rád vzpomíná na své působení v brněnském Národním divadle (např. v Prokofjevově opeře Vojna a mír na roli knížete Bolkonského a na Ludovica v experimentální Roccově režii Glassovy opery Kráska a zvíře). Ke svým zamilovaným rolím řadí Rigoletta ze stejnojmenné Verdiho opery, Valentina (Faust a Markéta), Bohuše (Jakobín) a Haraštu (Příběhy Lišky Bystroušky).
    Mimodivadelní činnost Petra Matuszka je velice rozsáhlá a pestrá.
     
    Velký díl jeho práce zaujímá koncertní činnost. Vystupoval...

    ...celý článek





    © 2019 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ