• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


plakát ABO 2018/19
plakát ABO 2018/19
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA:


KONCERT JANEK LEDECKÝ




    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • VALNÁ HROMADA

Jednatel společnosti Severočeské divadlo s.r.o. svolává řádnou valnou hromadu společnosti na den 29.6. 2018 v 10,00 hod. Jednání se uskuteční v historické budově Severočeského divadla s.r.o. v Ústí nad Labem, Lidické náměstí 1710/10 ve 2. patře.

další dokumenty k VH zde...

  • NEVÁHEJTE...

SNĚHOVÁ KRÁLOVNA
28.12 2018 15:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

plakát Marná opatrnost 2018
plakát Marná opatrnost 2018
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • AKTUÁLNĚ



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:









profil osobnosti:

Simona Christianová /tanečnice/

Simona Christianová (Micaela), Pavel Enekeš (Don José)

Simona Christianová (Micaela), Pavel Enekeš (Don José)
foto: foto: www.berounsky.cz
Narodila se 30. 6. 1977 v Ústí nad Labem.

Vystudovala Střední pedagogickou školu v Ústí nad Labem (obor učitelství pro mateřské školy a vychovatelství), maturita 1995, potom studium na Taneční konzervatoři v Praze, kterou absolvovala 1998.
Od 1. 9. 1998 je členkou souboru baletu Severočeského divadla opery a baletu v Ústí nad Labem. Tančí nebo tančila v těchto rolích v baletech a tanečních divadlech: Jepice (Broučci), Vesničané, Přítelkyně (Marná opatrnost aneb špatně hlídaná dcera), Alexandra (Farinelli), Dámy-kordy, Harém ženy, Tanečnice se zvonečky (Bachčisarajská fontána), Hosté na plese, Dámy u Kapuletů (Romeo a Julie), Dámy půlnoci, Ženy (Noční ptáci), Drahokamy, Zelinářky (Aladin), Dámy valčíku a Víly růží, Víly – variace, Kočička (Spící krasavice), Dívky (Čarodějná láska), Micaela, Dívky (Carmen), 4 páry (Z pohádky do pohádky), 4 dívky orient, Trollové, 2 Salašnice (Peer Gynt), 4 páry, Španělka, přítelkyně Swanildy (Coppélia), Labutě, Pas de quattre, Nevěsty, Španělský tanec, Dámy sbor, Valčík, společnost, Mazurka (Labutí jezero), Rodiče, Rusko, Španělsko (Louskáček), Židovský pár (Edith – vrabčák z předměstí), Cikánky, Disko (Cikánské kořeny/í), Ples – 4 páry, Orient, Zima (Popelka), Mladá slečna (Café Aussig), Fandango, Segidilla, Mercedes, Sen, Žena cikánského vajdy (Don Quijote). Dále tančí či tančila ve sboru v operetách, operách a muzikálech Severočeského divadla opery a baletu (Kocour Sklíčko, Hry o Marii, Rusalka, Eugen Oněgin, Prodaná nevěsta, Aida, Netopýr, Cikánský baron, Rigoletto, Polská krev, Carmen, Čardášová princezna, Hoffmannovy povídky, Veselá vdova, Divotvorný hrnec, Otello). 

V letech 2005 až 2009 vyučovala v Baletním studiu Severočeského divadla opery a baletu (přípravka děti 3-7 let).

Její cesta k baletu byla složitější než u jiných. V dětství byla živé dítě, chodila do oddílu moderní gymnastiky, do kroužku lidových písní a tanců (tehdy žila na Moravě). Od 11 let navštěvovala baletní obor v Základní umělecké škole v Neštěmicích pod vedením Dagmar Veselinovičové, sólistky ústeckého baletu. Chodila se na ni dívat do divadla, vystupovala v dětských rolích. Balet ji zaujal, ale při výběru střední školy si zvolila střední pedagogickou školu. Po maturitě začala v Ústí nad Labem studovat na vysoké škole, po několika měsících studia zanechala a od ledna 1996 nastoupila do 2. ročníku Taneční konzervatoře, obor Lidový tanec a moderní tanec (docházela i na hodiny klasického tance).

Na otázku po tanečních vzorech říká: „Nesoustřeďuji se na jednotlivé osobnosti, ale na konkrétní výkony jednotlivých tanečníků – osloví mne technikou, výrazem, choreografií.“ K jejím oblíbeným rolím patří Židovka v Café Aussig, Cikánka v Donu Quichotovi. Její vysněnou rolí, kterou by si ráda zatančila, je Julie v baletu Romeo a Julie. 

Je výraznou tanečnicí s citem pro pohyb i výraz, tančí klasické i moderní role, v oblibě má role, kde je vedle zvládnutí techniky důležitá i herecká stránka, děj. Říká: „Mám ráda dramatické role postav, které se nějakým způsobem vyvíjejí (Julie, Židovka), kde mám možnost svým tancem vyjádřit příběh a předat ho divákovi (vím, že divák pozná, když někdo tančí roli, která ho nebaví). Tanečník by měl v roli hledat to, co může předat divákovi, nějaké poselství, aby začal přemýšlet o postavě (již v antickém Řecku byla cílem představení katarze, vnitřní očista diváka pocity prožitými při představení). Myslím si, že je pro diváka lepší vidět výrazového tanečníka, který není na nejvyšší technické úrovni, ale vydá něco ze sebe, než technicky zdatného bezduchého interpreta.“ 

Po skončení aktivní činnosti by se chtěla věnovat práci s dětmi – v základní umělecké škole nebo taneční hodiny v mateřských školách. Od roku 2009 studuje na Pedagogické fakultě Univerzity J. E. Purkyně v Ústí nad Labem, obor Učitelství pro mateřské školy.

Bydlí stále v Ústí nad Labem. Její zálibou a koníčkem byl vždy balet, což je časově náročné (dříve ráda malovala, chodila na keramiku, fotografovala). V současné době se stará o tříletého syna a věnuje čas studiu, na jiné aktivity ji nezbývá čas. Nemá nějaké zvlášť oblíbené jídlo – sní všechno, miluje zmrzlinu, jejím oblíbeným nápojem je červené dezertní víno. Ideální náplní volného dne: jít do přírody, do muzea, na výstavu.
 
Šéf baletu o ní uvádí: „Simona Christianová je tanečnicí, jejíž doménou je zejména výrazový a charakterní tanec. Těchto předností využívá naplno v rolích repertoáru baletu. Tančí nejen tělem, ale i duší a diváci (jak svědčí jejich ohlasy) to dobře vidí.“






aktualita z 30.10. 2018:

Konkurz - viola

Severočeské divadlo s.r.o. vypisuje
KONKURZ

na obsazení místa v orchestru:
tutti hráč ve skupině viol
(za MD, nástup 1.3.2019)

Povinná skladba :
1. věta klasického koncertu,
J.S.Bach, M.Reger – libovolná věta ze sólové suity
Orchestrální party:
Prodaná nevěsta, Peer Gynt, Louskáček

Uzávěrka přihlášek: 21.1.2019
Termín konkurzu: 24.1.2019 ve 13 hodin

Po dohodě je možno poskytnout studijní materiál a korepetitora.
Přihlášky se stručným životopisem,
dosaženým vzděláním a dosavadní praxí
zasílejte na adresu:

 Severočeské divadlo s.r.o.
Ústí nad Labem
Lidické náměstí 10
Ústí nad Labem
400 01

nebo na e-mail
tomas.halama@operabalet.cz

SOUBORY KE STAŽENÍ:

Konkurz leden 2018.pdf

Konkurz viola leden
velikost souboru: 168.5 KB
...

...celý článek


aktualita z 13.6. 2018:

KONKURZ - ORCHESTR

Severočeské divadlo s.r.o. vypisuje

KONKURZ
na obsazení místa v orchestru:
  • Tutti hráč ve skupině 1. houslí
Povinná skladba: klasický nebo romantický koncert (1. a 2. věta) (W.A.Mozart, L.v Beethoven, J. Brahms, A. Dvořák)
Orchestrální party:  Labutí jezero, Louskáček, Prodaná nevěsta, La traviata
Hra z listu

Uzávěrka přihlášek je 20.8.2018
Termín konkurzu: 27.8.2018 ve 13 hodin
Po dohodě je možno poskytnout studijní materiál a korepetitora.
Přihlášky se stručným životopisem, dosaženým vzděláním a dosavadní praxí  zasílejte  na adresu:

Severočeské divadlo s.r.o.
Ústí nad Labem
Lidické náměstí 10
Ústí nad Labem
400 01
nebo na e-mail
tomas.halama@operabalet.cz

SOUBORY KE STAŽENÍ:

Konkurz - prim srpen 2018.doc

konkurz - prim srpen 2018
velikost souboru: 102.9 KB
...

...celý článek


aktualita z 5.10. 2018:

OPERAPLUS: Smetana i Wenzig by v Aussigu měli nejspíš radost

...

...celý článek


aktualita z 28.10. 2018:

KONKURZ - Klarinet

Severočeské divadlo s.r.o. vypisuje 
KONKURZ

 na obsazení místa v orchestru: 
Hráč na 2. klarinet s povinností basklarinetu 
 (nástup 1. 12. 2018) 

Povinná skladba:
W.A.Mozart – Koncert pro klarinet A dur KV 622 (1. a 2. věta) 
C.M. von Weber - Koncert pro klarinet č.1 f moll, op. 73 (1. a 2. věta) 
C.M. von Weber – Koncert pro klarinet č.2 Es dur, op. 74 (1. a 2. věta) 
Orchestrální party pro klarinet:
Prodaná nevěsta, La traviata, Carmen, Louskáček 
Orchestrální party pro basklarinet:
Aida, Louskáček 

Uzávěrka přihlášek je 23.11.2018 
Termín konkurzu: 30.11.2018 v 11 hodin 

Po dohodě je možno poskytnout studijní materiál a korepetitora.
Přihlášky se stručným životopisem, dosaženým vzděláním a dosavadní praxí zasílejte na adresu: 

Severočeské divadlo s.r.o. 
Ústí nad Labem Lidické náměstí 10 
Ústí nad Labem 
400 01 

nebo na e-mail:
tomas.halama@operabalet.cz

SOUBORY KE STAŽENÍ:

Konkurz - klarinet listopad 2018.pdf

konkurz klarinet
velikost souboru: 97.5 KB
...

...celý článek





© 2018 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ