• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
27282930123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.





MAPA:



    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • VALNÁ HROMADA

Jednatel společnosti Severočeské divadlo s.r.o. svolává zasedání valné hromady společnosti na 4.6. 2021 v 10,00 hod. Jednání se uskuteční v historické budově Severočeského divadla s.r.o. v Ústí nad Labem, Lidické náměstí 1710/10 ve 2. patře.

další dokumenty k VH zde...

  • NEVÁHEJTE...

BALETNÍ TRIPTYCH
29.10 2021 19:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

Baletní triptych plakát
Baletní triptych plakát
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

plakát - čardášová princezna
plakát - čardášová princezna
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • ARCHIV AKTUALIT



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:









Simona Christianová /tanečnice/

Simona Christianová (Micaela), Pavel Enekeš (Don José)

Simona Christianová (Micaela), Pavel Enekeš (Don José)
foto: foto: www.berounsky.cz
Narodila se 30. 6. 1977 v Ústí nad Labem.

Vystudovala Střední pedagogickou školu v Ústí nad Labem (obor učitelství pro mateřské školy a vychovatelství), maturita 1995, potom studium na Taneční konzervatoři v Praze, kterou absolvovala 1998.
Od 1. 9. 1998 je členkou souboru baletu Severočeského divadla opery a baletu v Ústí nad Labem. Tančí nebo tančila v těchto rolích v baletech a tanečních divadlech: Jepice (Broučci), Vesničané, Přítelkyně (Marná opatrnost aneb špatně hlídaná dcera), Alexandra (Farinelli), Dámy-kordy, Harém ženy, Tanečnice se zvonečky (Bachčisarajská fontána), Hosté na plese, Dámy u Kapuletů (Romeo a Julie), Dámy půlnoci, Ženy (Noční ptáci), Drahokamy, Zelinářky (Aladin), Dámy valčíku a Víly růží, Víly – variace, Kočička (Spící krasavice), Dívky (Čarodějná láska), Micaela, Dívky (Carmen), 4 páry (Z pohádky do pohádky), 4 dívky orient, Trollové, 2 Salašnice (Peer Gynt), 4 páry, Španělka, přítelkyně Swanildy (Coppélia), Labutě, Pas de quattre, Nevěsty, Španělský tanec, Dámy sbor, Valčík, společnost, Mazurka (Labutí jezero), Rodiče, Rusko, Španělsko (Louskáček), Židovský pár (Edith – vrabčák z předměstí), Cikánky, Disko (Cikánské kořeny/í), Ples – 4 páry, Orient, Zima (Popelka), Mladá slečna (Café Aussig), Fandango, Segidilla, Mercedes, Sen, Žena cikánského vajdy (Don Quijote). Dále tančí či tančila ve sboru v operetách, operách a muzikálech Severočeského divadla opery a baletu (Kocour Sklíčko, Hry o Marii, Rusalka, Eugen Oněgin, Prodaná nevěsta, Aida, Netopýr, Cikánský baron, Rigoletto, Polská krev, Carmen, Čardášová princezna, Hoffmannovy povídky, Veselá vdova, Divotvorný hrnec, Otello). 

V letech 2005 až 2009 vyučovala v Baletním studiu Severočeského divadla opery a baletu (přípravka děti 3-7 let).

Její cesta k baletu byla složitější než u jiných. V dětství byla živé dítě, chodila do oddílu moderní gymnastiky, do kroužku lidových písní a tanců (tehdy žila na Moravě). Od 11 let navštěvovala baletní obor v Základní umělecké škole v Neštěmicích pod vedením Dagmar Veselinovičové, sólistky ústeckého baletu. Chodila se na ni dívat do divadla, vystupovala v dětských rolích. Balet ji zaujal, ale při výběru střední školy si zvolila střední pedagogickou školu. Po maturitě začala v Ústí nad Labem studovat na vysoké škole, po několika měsících studia zanechala a od ledna 1996 nastoupila do 2. ročníku Taneční konzervatoře, obor Lidový tanec a moderní tanec (docházela i na hodiny klasického tance).

Na otázku po tanečních vzorech říká: „Nesoustřeďuji se na jednotlivé osobnosti, ale na konkrétní výkony jednotlivých tanečníků – osloví mne technikou, výrazem, choreografií.“ K jejím oblíbeným rolím patří Židovka v Café Aussig, Cikánka v Donu Quichotovi. Její vysněnou rolí, kterou by si ráda zatančila, je Julie v baletu Romeo a Julie. 

Je výraznou tanečnicí s citem pro pohyb i výraz, tančí klasické i moderní role, v oblibě má role, kde je vedle zvládnutí techniky důležitá i herecká stránka, děj. Říká: „Mám ráda dramatické role postav, které se nějakým způsobem vyvíjejí (Julie, Židovka), kde mám možnost svým tancem vyjádřit příběh a předat ho divákovi (vím, že divák pozná, když někdo tančí roli, která ho nebaví). Tanečník by měl v roli hledat to, co může předat divákovi, nějaké poselství, aby začal přemýšlet o postavě (již v antickém Řecku byla cílem představení katarze, vnitřní očista diváka pocity prožitými při představení). Myslím si, že je pro diváka lepší vidět výrazového tanečníka, který není na nejvyšší technické úrovni, ale vydá něco ze sebe, než technicky zdatného bezduchého interpreta.“ 

Po skončení aktivní činnosti by se chtěla věnovat práci s dětmi – v základní umělecké škole nebo taneční hodiny v mateřských školách. Od roku 2009 studuje na Pedagogické fakultě Univerzity J. E. Purkyně v Ústí nad Labem, obor Učitelství pro mateřské školy.

Bydlí stále v Ústí nad Labem. Její zálibou a koníčkem byl vždy balet, což je časově náročné (dříve ráda malovala, chodila na keramiku, fotografovala). V současné době se stará o tříletého syna a věnuje čas studiu, na jiné aktivity ji nezbývá čas. Nemá nějaké zvlášť oblíbené jídlo – sní všechno, miluje zmrzlinu, jejím oblíbeným nápojem je červené dezertní víno. Ideální náplní volného dne: jít do přírody, do muzea, na výstavu.
 
Šéf baletu o ní uvádí: „Simona Christianová je tanečnicí, jejíž doménou je zejména výrazový a charakterní tanec. Těchto předností využívá naplno v rolích repertoáru baletu. Tančí nejen tělem, ale i duší a diváci (jak svědčí jejich ohlasy) to dobře vidí.“










PODMÍNKY K NÁVŠTĚVĚ DIVADLA

Návštěvníci se musí prokázat potvrzením o splnění jedné z následujících podmínek:

  • doložit negativní antigenní test (RAT) ne starší 72 hodin (lze doložit i čestným prohlášením o absolvování testu ve škole)
  • absolvovat samotest na místě a prokázat se negativním výsledkem
  • doložit negativní PCR test ne starší 7 dní
  • prokázat potvrzením poskytovatele zdravotních služeb podstoupení RAT antigenního testu za dozoru zdravotnického pracovníka prostřednictvím on-line služby s negativním výsledkem nejvýše 24 hodin před konáním akce
  • doložit prodělání laboratorně potvrzeného onemocnění covidem-19 v době ne delší než 180 dnů přede dnem konání akce
  • aplikaci očkování proti covidu-19, přičemž od poslední dávky vakcíny (druhé u dvoudávkových vakcín, první u jednodávkových vakcín), musí uplynout nejméně 14 dní

U dětí do 6 let není testování požadováno.

Všichni přítomní musí mít po celou dobu nasazený respirátor bez výdechového ventilu min. třídy FFP2 (KN95 / N95).

...

...celý článek

Libuše pod širým nebem na hradě Střekov

Libuše - Open Air Střekov
Přinášíme vám krátké ohlédnutí za operou Libuše od Bedřicha Smetany. Akce byla původně plánována již na 29.5. 2020, následně na 28.5. 2021 a z důvodu vládních nařízení, spojených s onemocněním covid – 19, proběhla nakonec dne 3.9. 2021 na hradě Střekov ve spolupráci s Agenturou FOR.
 
Opera Libuše, poprvé uvedena v Národním divadle v Praze 11. června 1881, je jedna z nejkrásnějších oper skladatele Bedřicha Smetany a spolu se symfonickou básní Má Vlast tvoří vrchol české tvorby, kde je patrná skladatelova láska k české vlasti a hrdost na rodnou zem. Atmosféra prostředí hradu korespondovala s klasickým nastudováním inscenace a přinesla divákům unikátní požitek. Zejména počasí bylo velmi příznivé. 

V hlavní roli Libuše se objevila ikonická Eva Urbanová, která svým strhujícím výkonem ovládla jeviště, kdy divák měl pocit, že se nedívá na představení, ale má před sebou reálný obraz této pověsti. V dalších rolích se objevili Richard Haan, který ztvárnil Přemysla, Zdeněk Plech, který svým znělým basem dokonale ztvárnil vzdorovitého Chrudoše, Valeria Vaygant jako Krasava, Jan Ondráček v roli Šťáhlava, Pavel Vančura jako Lutobor, Stanislava Jirků jako Radmila...

...celý článek




© 2021 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ