• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


plakát ABO 2017/2018
plakát ABO 2017/2018
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA PŘEDSTAVENÍ:


DAVID KOLLER
24.10.2017




    obrazek



CERTIFIKÁT PROVĚŘENÁ SPOLEČNOST
CERTIFIKÁT PROVĚŘENÁ SPOLEČNOST
PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • VALNÁ HROMADA

Jednatel společnosti Severočeské divadlo s.r.o. svolává řádnou valnou hromadu společnosti na den 29.11. 2017 v 9,00 hod. Jednání se uskuteční v historické budově Severočeského divadla s.r.o. v Ústí nad Labem, Lidické náměstí 1710/10 ve 2. patře.

další dokumenty k VH zde...

  • NEVÁHEJTE...

SNĚHOVÁ KRÁLOVNA
29.11 2017 19:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

plakát Peer Gynt, Carmen
plakát Peer Gynt, Carmen
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • AKTUÁLNĚ



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:








Předprodej vstupenek na měsíc prosinec 2017 zahájen 1. listopadu

profil osobnosti:

Simona Christianová /tanečnice/

Simona Christianová (Micaela), Pavel Enekeš (Don José)

Simona Christianová (Micaela), Pavel Enekeš (Don José)
foto: foto: www.berounsky.cz
Narodila se 30. 6. 1977 v Ústí nad Labem.

Vystudovala Střední pedagogickou školu v Ústí nad Labem (obor učitelství pro mateřské školy a vychovatelství), maturita 1995, potom studium na Taneční konzervatoři v Praze, kterou absolvovala 1998.
Od 1. 9. 1998 je členkou souboru baletu Severočeského divadla opery a baletu v Ústí nad Labem. Tančí nebo tančila v těchto rolích v baletech a tanečních divadlech: Jepice (Broučci), Vesničané, Přítelkyně (Marná opatrnost aneb špatně hlídaná dcera), Alexandra (Farinelli), Dámy-kordy, Harém ženy, Tanečnice se zvonečky (Bachčisarajská fontána), Hosté na plese, Dámy u Kapuletů (Romeo a Julie), Dámy půlnoci, Ženy (Noční ptáci), Drahokamy, Zelinářky (Aladin), Dámy valčíku a Víly růží, Víly – variace, Kočička (Spící krasavice), Dívky (Čarodějná láska), Micaela, Dívky (Carmen), 4 páry (Z pohádky do pohádky), 4 dívky orient, Trollové, 2 Salašnice (Peer Gynt), 4 páry, Španělka, přítelkyně Swanildy (Coppélia), Labutě, Pas de quattre, Nevěsty, Španělský tanec, Dámy sbor, Valčík, společnost, Mazurka (Labutí jezero), Rodiče, Rusko, Španělsko (Louskáček), Židovský pár (Edith – vrabčák z předměstí), Cikánky, Disko (Cikánské kořeny/í), Ples – 4 páry, Orient, Zima (Popelka), Mladá slečna (Café Aussig), Fandango, Segidilla, Mercedes, Sen, Žena cikánského vajdy (Don Quijote). Dále tančí či tančila ve sboru v operetách, operách a muzikálech Severočeského divadla opery a baletu (Kocour Sklíčko, Hry o Marii, Rusalka, Eugen Oněgin, Prodaná nevěsta, Aida, Netopýr, Cikánský baron, Rigoletto, Polská krev, Carmen, Čardášová princezna, Hoffmannovy povídky, Veselá vdova, Divotvorný hrnec, Otello). 

V letech 2005 až 2009 vyučovala v Baletním studiu Severočeského divadla opery a baletu (přípravka děti 3-7 let).

Její cesta k baletu byla složitější než u jiných. V dětství byla živé dítě, chodila do oddílu moderní gymnastiky, do kroužku lidových písní a tanců (tehdy žila na Moravě). Od 11 let navštěvovala baletní obor v Základní umělecké škole v Neštěmicích pod vedením Dagmar Veselinovičové, sólistky ústeckého baletu. Chodila se na ni dívat do divadla, vystupovala v dětských rolích. Balet ji zaujal, ale při výběru střední školy si zvolila střední pedagogickou školu. Po maturitě začala v Ústí nad Labem studovat na vysoké škole, po několika měsících studia zanechala a od ledna 1996 nastoupila do 2. ročníku Taneční konzervatoře, obor Lidový tanec a moderní tanec (docházela i na hodiny klasického tance).

Na otázku po tanečních vzorech říká: „Nesoustřeďuji se na jednotlivé osobnosti, ale na konkrétní výkony jednotlivých tanečníků – osloví mne technikou, výrazem, choreografií.“ K jejím oblíbeným rolím patří Židovka v Café Aussig, Cikánka v Donu Quichotovi. Její vysněnou rolí, kterou by si ráda zatančila, je Julie v baletu Romeo a Julie. 

Je výraznou tanečnicí s citem pro pohyb i výraz, tančí klasické i moderní role, v oblibě má role, kde je vedle zvládnutí techniky důležitá i herecká stránka, děj. Říká: „Mám ráda dramatické role postav, které se nějakým způsobem vyvíjejí (Julie, Židovka), kde mám možnost svým tancem vyjádřit příběh a předat ho divákovi (vím, že divák pozná, když někdo tančí roli, která ho nebaví). Tanečník by měl v roli hledat to, co může předat divákovi, nějaké poselství, aby začal přemýšlet o postavě (již v antickém Řecku byla cílem představení katarze, vnitřní očista diváka pocity prožitými při představení). Myslím si, že je pro diváka lepší vidět výrazového tanečníka, který není na nejvyšší technické úrovni, ale vydá něco ze sebe, než technicky zdatného bezduchého interpreta.“ 

Po skončení aktivní činnosti by se chtěla věnovat práci s dětmi – v základní umělecké škole nebo taneční hodiny v mateřských školách. Od roku 2009 studuje na Pedagogické fakultě Univerzity J. E. Purkyně v Ústí nad Labem, obor Učitelství pro mateřské školy.

Bydlí stále v Ústí nad Labem. Její zálibou a koníčkem byl vždy balet, což je časově náročné (dříve ráda malovala, chodila na keramiku, fotografovala). V současné době se stará o tříletého syna a věnuje čas studiu, na jiné aktivity ji nezbývá čas. Nemá nějaké zvlášť oblíbené jídlo – sní všechno, miluje zmrzlinu, jejím oblíbeným nápojem je červené dezertní víno. Ideální náplní volného dne: jít do přírody, do muzea, na výstavu.
 
Šéf baletu o ní uvádí: „Simona Christianová je tanečnicí, jejíž doménou je zejména výrazový a charakterní tanec. Těchto předností využívá naplno v rolích repertoáru baletu. Tančí nejen tělem, ale i duší a diváci (jak svědčí jejich ohlasy) to dobře vidí.“






aktualita z 10.10. 2017:

Nová Violetta

Jevgenija Afanasjeva
Eugenia Afanasieva
V roli Violetty Valery se ústeckému publiku představí v opeře LA TRAVIATA jako speciální host Eugenia Afanasieva.
...

...celý článek


aktualita z 3.10. 2017:

Ústecký deník: V muzikálu Casanova v Ústí konečně nejsem démon, říká Marián Vojtko

...

...celý článek


aktualita z 9.10. 2017:

Vánoční turné Pavla Šporcla

Pavel Šporcl vánoční turné
Pavel Šporcl vánoční turné
Prodej vstupenek na koncert Pavla Šporcla 15.12. byl zahájen. 

Pavel Šporcl po dvouleté přestávce opět vyráží na velké vánoční turné. V jedenácti městech České republiky představí koncertní provedení svého prvního vánočního alba a zahraje překrásné vánoční melodie, písně i tradiční koledy v unikátní aranži pro jeho modré housle a orchestr. V jejich podání zazní zahraniční vánoční písně jako je Tichá noc, svatá noc či Rolničky. V premiéře zazní i houslistova vlastní vánoční kompozice Modlitba. Chybět nebudou ani melodie z filmu Anděl Páně II. a v neposlední řadě hymna českých Vánoc: Narodil se Kristus Pán.

V českých městech houslistu doprovodí Karlovarský symfonický orchestr, na Moravě Filharmonie Bohuslava Martinů Zlín -  vždy pod taktovkou Jana Kučery. Jednotlivé vánočně laděné koncerty ozdobí i hlasy atraktivních hostů: koloraturní soprán pěvkyně Jany Šrejma Kačírkové a sborové hlasy renomovaného Českého chlapeckého sboru Boni pueri. Speciálním hostem pražských koncertů, konaných ve Foru Karlín, bude přední česká harfistka Jana Boušková.

Prosincové turné Pavla Šporcla naváže na houslistovo první vánoční album,...

...celý článek


aktualita z 25.10. 2017:

MUSICAL-OPERETA: RECENZE CASANOVY

Vítězslav Sladký
6.10.2017
Categories: Recenze
Tags: muzikál casanova, recenze, severočeské divadlo ústí nad labem

Casanova muzikál
Casanova muzikál

Muzikál Casanova měl světovou premiéru na zámku v Hluboké nad Vltavou v roce 2012 a jeho autoři Zdeněk Barták a Petr Markov jej napsali pro zdejšího intendanta Zdeňka Pikla. Po pěti letech se dílo dočkalo premiéry v dalším kamenném divadle – nově jej nastudovalo Severočeské divadlo v Ústí nad Labem.

Muzikál Casanova není publiku neznámý. Krom zmíněné světové premiéry na Hluboké se s velkým úspěchem hrál také na jihokorejském Daegu International Musical Festivalu, v pražském Divadle Broadway či v rámci Divadelního festivalu v Rychnově nad Kněžnou. V Ústí nad Labem Casanovu velmi precizně zrežíroval Tomáš Christian Brázda ve spolupráci s choreografem Vladimírem Gončarovem.

Herecké obsazení hlavních rolí nabízí ústeckému publiku až neobvyklou plejádu muzikálových hvězd. Průvodcem i komentátorem děje je zejména pro dámy charismatický Marián Vojtko v úloze hraběte Valdštejna. Ten po řadě démonických postav vytvořil postavu „charakterního pána s hůlkou“ naprosto přesvědčivě.  Titulní Casanova má pak hned...

...celý článek





© 2017 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ