• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627281234


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


plakát ABO 2017/2018
plakát ABO 2017/2018
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA PŘEDSTAVENÍ:


VEČER TŘÍ KLAVÍRŮ
2.2.2017




    obrazek



CERTIFIKÁT PROVĚŘENÁ SPOLEČNOST
CERTIFIKÁT PROVĚŘENÁ SPOLEČNOST
PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • VALNÁ HROMADA

Jednatel společnosti Severočeské divadlo s.r.o. svolává řádnou valnou hromadu společnosti na den 26.1. 2018 v 9,00 hod. Jednání se uskuteční v historické budově Severočeského divadla s.r.o. v Ústí nad Labem, Lidické náměstí 1710/10 ve 2. patře.

další dokumenty k VH zde...

  • NEVÁHEJTE...

CIKÁNSKÉ KOŘENY/Í
20.3 2018 19:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

plakát Kouzelná flétna
plakát Kouzelná flétna
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • AKTUÁLNĚ



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:









profil osobnosti:

P. I. ČAJKOVSKIJ [hudební skladatel]

Narodil se 25. dubna 1840 ve Votkinském Závodě, zemřel 25. října 1893 v Petrohradě. P. I. Čajkovskij Čajkovskij patří k prvním žákům petrohradské konzervatoře, především Antona Rubinštejna. Už v r. 1866 se stal profesorem teorie na konzervatoři v Moskvě, kde působil jedenáct let. Poté diky podpoře, kterou mu poskytovala paní von Mekk, mohl se věnovat pouze kompozici a provádění vlastních děl. V druhé polovině 19. století znamenal Čajkovskij osobnost, která svým uměním zcela prorazila doma i za hranicemi Ruska. Lze říci, že jeho jméno v posledních desetiletích 19. století tvořilo společně s Johannesem Brahmsem a Antonínem Dvořákem nejvýznamnější trojici skladatelů. Čajkovského tvorba je všestranná. Od drobné písně romansu až k nejsložitějším vokálním útvarům, od krátké klavírní piecy ke klavírním cyklům, komorním skladbám a velkým dílům symfonickým, vrší se Čajkovského dílo do veliké šíře i hloubky. Jak v oboru symfonickém, tak i v operách vytvořil skladby, které náleží k nejvýznamějším dílům svého oboru vůbec a je těžko rozhodnout, zda větší význam mají díla symfonická nebo opery. Čajkovského umění vyrůstá z neobyčejně silných zážitků ruského života. Poznal jak bezprostřední tvořivost lidovou na ruském venkově, tak složitost životních forem ruské inteligence druhé poloviny 19. století. Úměrně s jeho dílem vyrůstala velká realistická literatura ruská, která ukazuje, jak ruští umělci dovedli sáhnout do hloubky životní a společenské problematiky. To nesporně je také znakem umění Čajkovského. I tam, kde se ve své práci dotkne vzdáleného romantisujícího tématu, např. v symfonických básních „Francesca da Rimini", „Romeo a Julie" a „Manfred", nebo v operách „Panna Orleánská" a „Opričník", dovede Čajkovskij pronikavě námět aplikovat na svou vlastní dobu a demonstrovat na něm kritické problémy své doby. Přemýšlivost je po této stránce jednou z cest, jíž se Čajkovskij i v oboru hudby tzv. absolutní, dostává k problémům ideovým a jimi svou hudbu zbavuje vší izolovanosti od života. Každá skladba Čajkovského se stává nositelkou ideje. To platí tím více o jeho operách, které ukazují, že Čajkovskij uměl vybrat velmi širokou rozlohu námětů nejrůznějšího rázu. Na nich vždy ukazoval krizi člověka a vše, co s tím souviselo. Tón smutku, který vládne v mnoha skladbách Čajkovského, vychází právě z rozpoznání společenských rozporů doby, které člověka spoutávají a nedopřávají mu volného rozvoje. Čajkovského hudební výraz proto pracuje s tak odlišnými intonacemi a dospívá k tak nesmírnému bohatství dramatických charakteristik, že jeho dílo přináší v podstatě největší počet ruských typů, jež jsou zároveň i typy všelidskými.





aktualita z 30.1. 2018:

Severočeské divadlo s.r.o. vypisuje konkurz

NA TANEČNÍKY SBORU BALETU


Šéf baletu Margarita Pleškova vypisuje konkurz na doplnění členů souboru baletu.
Vaše žádosti (profesní životopis a fotografie) zasílejte na adresu: audition.sdul@gmail.com , nejpozději do 20. 2. 2018.
Termín konkurzu: 24. 2. 2018  v 9:00 hod (registrace od 8:00 hod)

Účast pouze pro pozvané.
Uchazeči si mohou připravit vlastní ukázku.

Adresa: 
Severočeské divadlo s.r.o.
Lidické náměstí 10
400 01 
Ústí nad Labem
www.operabalet.cz


Repertoár: Labutí jezero, Louskáček, Giselle, Sněhová královna, Polovecké tance/Šeherezáda, Peer Gynt/Carmen, Sen noci svatojánské, Café Aussig, Cikánské kořeny/í

SOUBORY KE STAŽENÍ:

konkurz 2018.docx

konkurz balet SD
velikost souboru: 2074.4 KB
...

...celý článek


aktualita z 6.11. 2017:

Ohlasy na premiéru

divácká reakce na premiéru Peer Gynt, Carmen
divácká reakce na premiéru Peer Gynt, Carmen
Vážený pane řediteli.

Navštívil jsem v pátek divadlo a s úžasem jsem sledoval premiéru PEER GYNT A CARMEN. Byl jsem touto inscenací velice nadšen. Jako pravidelný návštěvník divadla jsem viděl všechny vaše inscenace. Tato však na mě velmi silně zapůsobila. 

Byl to nádherný souzvuk hudby, úžasné scény a především tanečním zpracováním. Paní Mgr. Hanušová tomu dala nový styl s nezvyklýmí tanečními prvky. Preciznost provedení je zřejmě důsledek bývalé spolupráce s Pavlem Šmokem, který byl v tomto směru nekompromisní.

Tím, že scénu i kostýmy navrhoval jeden významný výtvarník a to Josef Jelínek, byla zde i vtomto směru dokonalá souhra. Nejsem však jediný, který tuto inscenací chválí. Nasvědčuje tomu i velmi bouřlivý aplaus stojících diváků a málem zavařený mechanizmus opony při stálém otvírání a zavírání.

Myslím si, že by jste pomalu měli přemýšlet o tom, kam umístíte novou prosklenou vitrinu pro další Thalii. Zasloužíte si to.

Jaroslav Macek
Ústí nad Labem 4. Listopadu 2017

...

...celý článek


aktualita z 14.2. 2018:

ÚSTECKÉ DIVADLO MÁ DVĚ ŠIRŠÍ NOMINACE NA CENU THÁLIE ZA ROK 2017

Dita Hořínková
Dita Hořínková
foto: www.berounsky.cz
Martin Šrejma
Martin Šrejma
foto: www.berounsky.cz
Nominace Thalie Dita Hořínková
Nominace Thalie Dita Hořínková
foto: www.operabalet.cz
Nominace Thalie Martin Šrejma
Nominace Thalie Martin Šrejma
foto: www.operabalet.cz
Za mimořádný jevištní výkon v roli Hraběnky Karolíny z Dubna v muzikálu Casanova byla zařazena do širší nominace na CENU THÁLIE 2017 Dita Hořínková (Severočeské divadlo v Ústí nad Labem).

Za mimořádný jevištní výkon v roli Prince Su-Čonga v operetě Země úsměvů byl oceněn za pozoruhodný výkon a zařazen do širší nominace na CENU THÁLIE 2017 Martin Šrejma (Severočeské divadlo v Ústí nad Labem).
...

...celý článek


aktualita z 13.2. 2018:

KONKURS - BÍDNÍCI

...

...celý článek





© 2018 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ