• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
01234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293012345


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


plakát ABO 2018/19
plakát ABO 2018/19
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA:


HITY SVĚTOVÉHO
A ČESKÉHO NUZIKÁLU



JARNÍ KONCERT



VIVA VERDI



ONDŘEJ HAVELKA




    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • NEVÁHEJTE...

MARNÁ OPATRNOST
15.5 2019 19:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

Sergej Prokofjev: Romeo a Julie - plakát
Sergej Prokofjev: Romeo a Julie - plakát
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • ARCHIV AKTUALIT



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:









Pavel Enekeš /tanečník/

Margarita Plešková (Popelka), Pavel Enekeš (Princ)

Margarita Plešková (Popelka), Pavel Enekeš (Princ)
foto: www.berounsky.cz
Narodil se 10. 8. 1981 v Chomutově.

Balet vystudoval na Taneční konzervatoři v Praze, kterou absolvoval s vyznamenáním v roce 2000 (dipl. umělec) a obdržel cenu za nejlepší absolventský výkon.
 
Od 21. 8. 2000 je členem souboru baletu Severočeského divadla opery a baletu v Ústí nad Labem, od 2. 7. 2002 sólista. Tančí nebo tančil v těchto rolích v baletech a tanečních divadlech: Alan, Colin (Marná opatrnost aneb špatně hlídaná dcera), Merkucio (Romeo a Julie), Farinelli, sbor (Farinelli), Nurali, Václav (Bachčisarajská fontána), Její přítel, Muž (Noční ptáci), Zlaté sošky, Šašek (Aladin), Kavalíři, Modrý pták, Princ Desirée (Spící krasavice), 3 páry (Čarodějná láska), Don José, souboj (Carmen), Šašek, Honza, Švec, Princ, Básník (Z pohádky do pohádky), Peer Gynt (Peer Gynt), Franz, Jánoš (Coppélia), Mozart, Jakub, Benátský kavalír (Casanova), Neapolitána, Šašek (Labutí jezero), Catullus (Catulli carmina), Carmina burana (Carmina burana), čínský tanec, princ Louskáček (Louskáček), Marcel Cerdan, Dupont (Edith – vrabčák z předměstí), Čoban (Cikánské kořeny/í), Princ, 2 kavalíři (Popelka), muž Femme fatale (Café Aussig), Basil (Don Quijote). V muzikálu West Side Story vystupoval v roli Gibsona.

Během studií získal 3. místo na soutěži ve Vídni a 2. místo ve Valenciennes (Francie). V roce 2002 se zúčastnil prestižní baletní soutěže (Nagoja, Japonsko), což byl pro něj velký úspěch, protože před samotnou soutěží je třeba projít konkurzem na základě nahrávky. Získal tři širší nominace na Ceny Thálie: za role Farinelliho ve stejnojmenném baletu 2001, za roli Šaška v Labutím jezeře 2006 a za roli Catulla v Catulli Carmině v roce 2007.

Příležitostně hostuje a spolupracuje s různými choreografy, např: Divadlo F. X. Šaldy v Liberci (role Mozarta- Salieri? Mozart!, Popelka), Národní divadlo v Praze (princ v Šípkové Růžence), účast na World Stadium Tour s André Rieu (Toronto, Amsterdam, Austrálie), galakoncerty na Kanárských ostrovech (s Margaritou Pleškovou), hostování v německém Freibergu na představení Modrý květ (Blaue Blume) v choreografii V. Gončarova. Vyučoval balet v základní umělecké škole, v současnosti soukromé hodiny klasického tance.

Na otázku, jak se dostal k baletu, říká: „Moji rodiče nevykonávali žádnou uměleckou profesi. K baletu jsem se dostal náhodou. Se školkou jsme navštívili představení lidové školy umění, po kterém proběhl jakýsi nábor. Zkoušel se hudební sluch, pohybové nadání, koordinace pohybů atd. Začal jsem nejdříve hrát na flétnu, později i na klavír. V baletu měli málo kluků, tak mi řekli, jestli to nechci zkusit, tak jsem to zkusil. Později, asi ve čtvrté třídě, jsem se dozvěděl o možnosti studovat na Taneční konzervatoři v Praze. Přemluvil jsem rodiče, kteří nebyli nadšeni, že bych musel dojíždět nebo bydlet na internátě. Úspěšně jsem prošel přijímacím řízením, a bylo rozhodnuto.“

Nikdy neměl žádné vzory, kdyby si měl vybrat oblíbené tanečníky, tak určitě Michail Baryšnikov nebo Carlos Acosta. Ze současného repertoáru rád tančí Louskáčka ve stejnojmenném baletu, Basila v Donu Quichotovi. Nejoblíbenější představení je momentálně Café Aussig. Z dřívějších určitě Marná opatrnost - role Alana. Vysněnou rolí byla role Basila v Donu Quijotovi, současné ztvárnění považuje za splnění snu, maximálně z poloviny, dále by si přál role, které jej zaujmou a obohatí. Na otázku, zda upřednostňuje klasický balet nebo moderní, odpovídá: „Preferuji především kvalitní představení. Spíše tíhnu ke klasice, je to většinou léty ověřená kvalita, poslední dobou však nalézám větší zaujetí v moderních představeních. Současná témata a taneční styly nabízejí větší pestrost.“ O jeho roli Šaška v baletu Labutí jezero řekl šéf baletu a choreograf Vladimír Nečas: „Při stavbě choreografie jsem vycházel z Pavlova naturelu a možností – toho, co je mu vlastní: tedy skoky, rychlost, mrštnost, a částečně i akrobacie. Jeho role v našem nastudování také dostala více prostoru, než bývá obvykle zvykem. Není tu pouze šaškem, ale v první řadě nejlepším přítelem prince.“ 

V roce 2009 začal studovat na Fakultě sociálně ekonomické Univerzity J. E. Purkyně v Ústí nad Labem obor Regionální rozvoj, pro budoucí uplatnění po skončení aktivní činnosti.

Po skončení aktivní činnosti by rád dál zůstal nějakou formou spjat s divadlem a tancem (pokud se situace v kultuře zlepší); jinak je nutností hledat jiné povolání k zajištění rodiny a věnovat se nové kariéře, která se bude odvíjet například od výsledků studia.

Bydlí v Ústí nad Labem, je ženatý, má jednoho syna. V současné době se snaží co nejvíce času věnovat svému synovi, škole a ono už moc volného času nezbývá. Rád se jen tak povaluje, sport má rád jako divák (obrovským zážitkem pro něho bylo navštívit zápas NHL v Chicagu) i aktivně (hlavně fotbal), baví ho práce s počítačem. Nemá žádné zvlášť oblíbené jídlo, chutná mu toho hodně, a dobré víno. Jeho ideální volný den by určitě měl začít tím, že se může dosyta vyspat.

Šéf baletu o něm uvádí: „Pavel Enekeš je tanečníkem, který má za sebou mnoho krásných a hlavních rolí klasického i současného repertoáru. Jeho přednostmi jsou lehká a čistá technika s výraznými a  pružnými skoky, dobrá souhra s partnerkou a veliká univerzálnost jeho tanečního rejstříku.“

 






Divadlo v Ústí trápí odchody baleťáků. Končí kvůli zdraví i lepší kariéře jinde

ÚSTECKÝ DENÍK:

...

...celý článek

speciální host v roli Feneny

v opeře NABUCCO - 15.4. 2019 - Olga Zhigmitova 
mezzosopranistka Olga Zhigmitova
mezzosopranistka Olga Zhigmitova

Studovala v Petrohradě na Konzervatoři N. A. Rimského-Korsakova ve třídě prof. Evgenie Perlasové. V letech 1996 - 2000 pokračovala ve studiu na Akademii P. I. Čajkovského v Ulan-Ude (Burjatsko) se specializací dirigování a hra na klavír. 

Mistrovské kurzy: 2016-2017 Guram Kvitsiniya, Elena Nosková, Olivera Miljakovič, Vladimír Chernov. 

Ceny a ocenění:

2009 - Gran-Prix v pěvecké soutěži "Sibirian Romansiade", Tomsk (Rusko)
2009 - I. cena Festivalu "Romanceade" v Moskvě (Rusko)
2009 - účast na Festivalu L.v. Beethovena ve Varšavě (Polsko)
2016 - Cena "Mezinárodní pěvecká soutěže Vissi d'Arte " v Praze (Česká republika)
2016 - účast ve finále mezinárodní soutěže "Concours de Bel Canto Vincenzo Bellini" v Marseille (Francie) 

Umělecké působení:

2009-2017 - sólistka ve Státním divadle Ulan-Ude, Burjatsko.
Od roku 2009 sólistka různých koncertů v Rusku (Petrohrad - Mariinské divadlo, Moskva - Natalia Saz) a operních představení (Irkutsk, Tomsk, Krasnojarsk, Novosibirsk, Chita) i v republikách Burjatsko i Jakutsko, ale i v zahraničí (Mongolsko, Francie). 

Pěvkyně Michaela Katráková: Má Veselá vdova? Konečně neumírám!

ÚSTECKÝ DENÍK:

...

...celý článek

Thalia Theater Wien nadchnul s Lehárovou „Veselou vdovou“

Thalia Theater Wien begeisterte mit Lehárs \
Thalia Theater Wien begeisterte mit Lehárs \"Die lustige Witwe\"
     V umělecké rovině vychází myšlenka Evropské unie skvěle: v koprodukci s Operou Ústí nad Labem (univerzitní město v Severních Čechách) a Komorní operou Praha se ve čtvrtek představil ve vyprodaném Schweinfurter Theater s mistrovskou Lehárovou operetou Veselá vdova Thalia Theater Wien.
     Publikum se velmi rádo nechalo přenést do Paříže roku 1905: těšilo se z omamného opojení Lehárových tónů a z turbulentního obchodování s láskou, žárlivostí, intrikami – i happyendem ve třetím jednání.
     Tajemník velvyslanectví hrabě Danilo se na plese znovu potkává se svou dřívější láskou, nyní ovdovělou Hanou Glawari, se kterou mu vzhledem k jeho vznešenému původu nebylo dovoleno se oženit. A láska mezi nimi okamžitě vzplane znovu. Znovuobjevené štěstí má však háček: mladá vdova je totiž také bohatou vdovou a Danilo se obává  možného podezření, že chce pouze její peníze.

"Housle hrají, ret co tají - mám tě rád."
Danilo přísahá, že nikdy nebude vyznávat „Miluji Tě.“ Z této myšlenky v libretu Victora Léona vytvořil Lehár jeden z nekrásnějších valčíků...

...celý článek




© 2019 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ