• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728123


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


plakát ABO 2018/19
plakát ABO 2018/19
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA:


ZPÍVÁME PRO TEBE



ONDŘEJ HAVELKA




    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • VALNÁ HROMADA

Jednatel společnosti Severočeské divadlo s.r.o. svolává řádnou valnou hromadu společnosti na den 29.1. 2019 v 10,00 hod. Jednání se uskuteční v historické budově Severočeského divadla s.r.o. v Ústí nad Labem, Lidické náměstí 1710/10 ve 2. patře.

další dokumenty k VH zde...

  • NEVÁHEJTE...

PRODANÁ NEVĚSTA
27.3 2019 10:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

plakát - Veselá vdova
plakát - Veselá vdova
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • ARCHIV AKTUALIT



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:









Pavel Enekeš /tanečník/

Margarita Plešková (Popelka), Pavel Enekeš (Princ)

Margarita Plešková (Popelka), Pavel Enekeš (Princ)
foto: www.berounsky.cz
Narodil se 10. 8. 1981 v Chomutově.

Balet vystudoval na Taneční konzervatoři v Praze, kterou absolvoval s vyznamenáním v roce 2000 (dipl. umělec) a obdržel cenu za nejlepší absolventský výkon.
 
Od 21. 8. 2000 je členem souboru baletu Severočeského divadla opery a baletu v Ústí nad Labem, od 2. 7. 2002 sólista. Tančí nebo tančil v těchto rolích v baletech a tanečních divadlech: Alan, Colin (Marná opatrnost aneb špatně hlídaná dcera), Merkucio (Romeo a Julie), Farinelli, sbor (Farinelli), Nurali, Václav (Bachčisarajská fontána), Její přítel, Muž (Noční ptáci), Zlaté sošky, Šašek (Aladin), Kavalíři, Modrý pták, Princ Desirée (Spící krasavice), 3 páry (Čarodějná láska), Don José, souboj (Carmen), Šašek, Honza, Švec, Princ, Básník (Z pohádky do pohádky), Peer Gynt (Peer Gynt), Franz, Jánoš (Coppélia), Mozart, Jakub, Benátský kavalír (Casanova), Neapolitána, Šašek (Labutí jezero), Catullus (Catulli carmina), Carmina burana (Carmina burana), čínský tanec, princ Louskáček (Louskáček), Marcel Cerdan, Dupont (Edith – vrabčák z předměstí), Čoban (Cikánské kořeny/í), Princ, 2 kavalíři (Popelka), muž Femme fatale (Café Aussig), Basil (Don Quijote). V muzikálu West Side Story vystupoval v roli Gibsona.

Během studií získal 3. místo na soutěži ve Vídni a 2. místo ve Valenciennes (Francie). V roce 2002 se zúčastnil prestižní baletní soutěže (Nagoja, Japonsko), což byl pro něj velký úspěch, protože před samotnou soutěží je třeba projít konkurzem na základě nahrávky. Získal tři širší nominace na Ceny Thálie: za role Farinelliho ve stejnojmenném baletu 2001, za roli Šaška v Labutím jezeře 2006 a za roli Catulla v Catulli Carmině v roce 2007.

Příležitostně hostuje a spolupracuje s různými choreografy, např: Divadlo F. X. Šaldy v Liberci (role Mozarta- Salieri? Mozart!, Popelka), Národní divadlo v Praze (princ v Šípkové Růžence), účast na World Stadium Tour s André Rieu (Toronto, Amsterdam, Austrálie), galakoncerty na Kanárských ostrovech (s Margaritou Pleškovou), hostování v německém Freibergu na představení Modrý květ (Blaue Blume) v choreografii V. Gončarova. Vyučoval balet v základní umělecké škole, v současnosti soukromé hodiny klasického tance.

Na otázku, jak se dostal k baletu, říká: „Moji rodiče nevykonávali žádnou uměleckou profesi. K baletu jsem se dostal náhodou. Se školkou jsme navštívili představení lidové školy umění, po kterém proběhl jakýsi nábor. Zkoušel se hudební sluch, pohybové nadání, koordinace pohybů atd. Začal jsem nejdříve hrát na flétnu, později i na klavír. V baletu měli málo kluků, tak mi řekli, jestli to nechci zkusit, tak jsem to zkusil. Později, asi ve čtvrté třídě, jsem se dozvěděl o možnosti studovat na Taneční konzervatoři v Praze. Přemluvil jsem rodiče, kteří nebyli nadšeni, že bych musel dojíždět nebo bydlet na internátě. Úspěšně jsem prošel přijímacím řízením, a bylo rozhodnuto.“

Nikdy neměl žádné vzory, kdyby si měl vybrat oblíbené tanečníky, tak určitě Michail Baryšnikov nebo Carlos Acosta. Ze současného repertoáru rád tančí Louskáčka ve stejnojmenném baletu, Basila v Donu Quichotovi. Nejoblíbenější představení je momentálně Café Aussig. Z dřívějších určitě Marná opatrnost - role Alana. Vysněnou rolí byla role Basila v Donu Quijotovi, současné ztvárnění považuje za splnění snu, maximálně z poloviny, dále by si přál role, které jej zaujmou a obohatí. Na otázku, zda upřednostňuje klasický balet nebo moderní, odpovídá: „Preferuji především kvalitní představení. Spíše tíhnu ke klasice, je to většinou léty ověřená kvalita, poslední dobou však nalézám větší zaujetí v moderních představeních. Současná témata a taneční styly nabízejí větší pestrost.“ O jeho roli Šaška v baletu Labutí jezero řekl šéf baletu a choreograf Vladimír Nečas: „Při stavbě choreografie jsem vycházel z Pavlova naturelu a možností – toho, co je mu vlastní: tedy skoky, rychlost, mrštnost, a částečně i akrobacie. Jeho role v našem nastudování také dostala více prostoru, než bývá obvykle zvykem. Není tu pouze šaškem, ale v první řadě nejlepším přítelem prince.“ 

V roce 2009 začal studovat na Fakultě sociálně ekonomické Univerzity J. E. Purkyně v Ústí nad Labem obor Regionální rozvoj, pro budoucí uplatnění po skončení aktivní činnosti.

Po skončení aktivní činnosti by rád dál zůstal nějakou formou spjat s divadlem a tancem (pokud se situace v kultuře zlepší); jinak je nutností hledat jiné povolání k zajištění rodiny a věnovat se nové kariéře, která se bude odvíjet například od výsledků studia.

Bydlí v Ústí nad Labem, je ženatý, má jednoho syna. V současné době se snaží co nejvíce času věnovat svému synovi, škole a ono už moc volného času nezbývá. Rád se jen tak povaluje, sport má rád jako divák (obrovským zážitkem pro něho bylo navštívit zápas NHL v Chicagu) i aktivně (hlavně fotbal), baví ho práce s počítačem. Nemá žádné zvlášť oblíbené jídlo, chutná mu toho hodně, a dobré víno. Jeho ideální volný den by určitě měl začít tím, že se může dosyta vyspat.

Šéf baletu o něm uvádí: „Pavel Enekeš je tanečníkem, který má za sebou mnoho krásných a hlavních rolí klasického i současného repertoáru. Jeho přednostmi jsou lehká a čistá technika s výraznými a  pružnými skoky, dobrá souhra s partnerkou a veliká univerzálnost jeho tanečního rejstříku.“

 






konkurz na tanečníky sboru baletu

Šéf baletu Margarita Pleškova vypisuje konkurz na doplnění členů souboru baletu.
Vaše žádosti (profesní životopis a fotografie) zasílejte na adresu: audition.sdul@gmail.com , nejpozději do 5. 3. 2019.
Termín konkurzu: 9. 3. 2019  v 9:00 hod (registrace od 8:00 hod)
Účast pouze pro pozvané.

Repertoár: Labutí jezero, Louskáček, Giselle, Sněhová královna, Polovecké tance/Šeherezáda, Peer Gynt/Carmen, Café Aussig, Zkrocení zlé ženy, Marná opatrnost, Romeo a Julie

Uchazeči si mohou připravit vlastní ukázku.

Adresa: 
Severočeské divadlo s.r.o.
Lidické náměstí 10
400 01 
Ústí nad Labem
www.operabalet.cz

SOUBORY KE STAŽENÍ:

Konkurz Severočeské divadlo.pdf

Konkurz baletní soubor
velikost souboru: 172.3 KB
...

...celý článek

Z ohlasů diváků

Dear Theater,
First of all many thanks for today's high-level opera. I would like to inquire if the opera company plays Rigoletto in the future in another theater as well. l also would like to know íf there is an opportunity to follow the dates of performances of your opera company on internet.
Kincd regards,
Eszter J.
 
Drahé divadlo; Především děkuji za dnešní operu na vysoké úrovni. Chtěla bych se zeptat, jestli operní společnost bude v budoucnu hrát také Rigoletto v jiném divadle. Také bych ráda věděla, jestli existuje příležitost sledovat termíny představení vaší operní společnosti na internetu. S přátelským pozdravem, Eszter Juharos

Vážená paní Honsová,
včera jsem měla organizační dohled nad představením Labutího jezera a také se mi poštěstilo jít do sálu a prožít představení. Sama za sebe musím říct, že jsem byla unesena. Celý balet scénicky jsem již delší dobu neviděla a ocenila jsem jednoduchost, se kterou byla inscenace pojata.
Prostě jen hudba a tanec, žádný zbytečný balast v podobě třeba snahy o modernizaci, jak se to bohužel poměrně často děje.
Berte tento můj názor jako soukromý, ale myslím, že i ostatní diváci byli spokojeni, o čemž svědčil spontánní potlesk nejen...

...celý článek

Benefice Zpíváme pro Tebe se blíží, koupí důležitý kočárek

Ústecký deník:

...

...celý článek

Kultura v roce 2019? V Ústí miliony korun na divadla nestačí

Ústecký deník:
...

...celý článek




© 2019 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ