• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


plakát ABO 2017/2018
plakát ABO 2017/2018
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA PŘEDSTAVENÍ:


DAVID KOLLER
24.10.2017




    obrazek



CERTIFIKÁT PROVĚŘENÁ SPOLEČNOST
CERTIFIKÁT PROVĚŘENÁ SPOLEČNOST
PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • VALNÁ HROMADA

Jednatel společnosti Severočeské divadlo s.r.o. svolává řádnou valnou hromadu společnosti na den 29.11. 2017 v 9,00 hod. Jednání se uskuteční v historické budově Severočeského divadla s.r.o. v Ústí nad Labem, Lidické náměstí 1710/10 ve 2. patře.

další dokumenty k VH zde...

  • NEVÁHEJTE...

SNĚHOVÁ KRÁLOVNA
29.11 2017 19:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

plakát Peer Gynt, Carmen
plakát Peer Gynt, Carmen
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • AKTUÁLNĚ



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:








Předprodej vstupenek na měsíc prosinec 2017 zahájen 1. listopadu

profil osobnosti:

Věra Páchová /alt/

Věra Páchová - sólistka opery

Věra Páchová - sólistka opery
foto:
 Absolventka FF Univerzity Palackého v Olomouci, obor hudební výchova - němčina. Zde se blíže seznámila se zpěvem v rámci semináře hlasové výchovy.  V letech 1975 – 1980 vyučovala na ústeckém gymnáziu v Jateční ulici. Protože neuměla hospodařit s hlasem a začala o něj přicházet, bylo nutné vyhledat pomoc. Někoho, kdo by poradil, jak správně zacházet s hlasem. Byla jí doporučena prof. Jitka Švábová, působící na ústecké hudební škole. K ní Věra Páchová začala docházet na hodiny zpěvu a brzy dostala pracovní nabídku od ústeckého divadla. V roce 1980 se stala členkou sboru ústecké opery a o šest let později sólistkou opery. Nové sólové role připravovala s Hanou Doubravskou.

Hostovala v mnoha operních domech. Byla stálým hostem Státní opery Praha, vystupovala v Olomouci, v Liberci a v Plzni. Zpívala v mnoha evropských zemích a v Japonsku. Věnuje se koncertní činnosti, a to především oratorní tvorbě.

Vyučovala sólový zpěv na Katedře hudební výchovy Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem. Obor byl však pro nedostatek financí zrušen. V budoucnosti by se ráda vrátila k pedagogické činnosti, neboť je přesvědčená, že má co předat a tato práce ji baví.
   
 V současnosti žije se svým manželem v Ústí nad Labem. Volné chvíle tráví s přáteli, část svého času věnuje různým turistickým aktivitám, učí se španělsky. Jejím hlavním zájmem je samozřejmě rodina a děti. Momentálně, jako každá babička, tíhne nejvíce ke svým vnoučatům.

V sezóně 2010/2011 se představí ve Verdiho opeře Il Trovatore (Trubadúr), která je pro ni srdeční záležitostí, a těší se rovněž na roli v Delibesově opeře Lakmé.


DOTAZNÍK

Životní krédo: Žít a nechat žít.
Oblíbený balet: Cikánské kořeny/í, od dětství Louskáček
Oblíbená opera: Pucciniho Tosca
Ráda si přečtu: Pokud mám čas, tak cokoli.
Ráda sleduji: Toulavou kameru a Všechnopárty
Ráda poslouchám: Country a Uhlíře
Oblíbená činnost: přátelská setkání spojená s výlety
Ideální dovolená: Klidná, kdekoli s milými lidmi.
Pokud bych nebyla operní pěvkyní, pravděpodobně bych byla: Učitelka s aprobací Hudební výchova - Němčina.
Za svůj největší úspěch považuji: Spokojenou rodinu, báječného manžela, dvě skvělé děti a dvě nádherná vnoučata.
Kdo mě nejvíce ovlivnil: Nejvíce mne v začátcích ovlivnila paní profesorka Jitka Švábová, která mě nasměrovala na uměleckou dráhu.
První vystoupení na jevišti: Ve čtyřech letech v olomouckém dětském baletu – Louskáček.
První vystoupení v ústeckém divadle: Ve sboru opery, už nevím v čem.
Vysněná role: Dnes už žádná, ale nezlobila bych se za Kostelničku.
Na své profesi si cením: Pestrosti, možnosti poznávat stále nové lidi a dvou měsíců prázdnin.
Nevýhoda mého povolání: Nemohu si vzít volno bez ohledu na divadelní provoz.
Kuriozita z představení: Noha v sádře, po pádu ze schodů.
Vzkaz mým příznivcům: Zůstaňte i nadále.                      


REPERTOÁR:

Opera
Bedřich Smetana:
Prodaná nevěsta – Háta
Hubička – Martinka
Tajemství – Panna Róza
Antonín Dvořák: Rusalka - Ježibaba
Čert a Káča – Káča
Leoš Janáček: Její pastorkyňa – Stařenka Buryjovka
Káťa Kabanová – Kabanicha
Bohuslav Martinů: Ženitba – Fjokla
Hry o Marii – Archanděl Gabriel, Matka Boží
Luboš Fišer: Lancelot – Matka
Christoph Willibald Gluck: Ifigenie v Aulidě – Klytaimnestra
Domenico Cimarosa: Tajné manželství – Fidalma
Georg Fridrich Händel: Xerxes – Arsamenes
Wolfgang Amadeus Mozart: Figarova svatba – Marcellina
Kouzelná flétna – 3. Dáma
Friedrich Flotow: Marta – Nancy
Richard Wagner: Bludný Holanďan – Mary
Petr Iljič Čajkovskij: Piková dáma – Hraběnka
Evžen Oněgin – Filipěvna
Georges Bizet : Carmen – Carmen, Mercedes
Jacques Offenbach: Hoffmannovy povídky – Niklas, matčin zjev
Daniel Francois Esprit Auber: Fra Diavolo – Pamela
Ambroise Thomas : Mignon – Frederic
Charles Gounod: Faust a Markétka – Marta
Gioacchino Rossini: Lazebník sevillský – Marcelina
Italka v Alžíru – Zulma
Giuseppe Verdi : La Traviata – Flora
Rigoletto – Maddalena
Maškarní ples – Ulrika
Don Carlos – Eboli
Trubadúr – Azucena
Aida – Amneris
Othello – Emilia
Giacomo Puccini: Madama Butterfly – Suzuki
Sestra Angelika – kněžna
Gianni Schicchi – Zita
Plášť – La Frugola
Robert Ward: Čarodějky – Elizabeth Proctor

Opereta
Paul Burghard – Ohňostroj – teta Berta
Johann Strauss: Netopýr – Orlowski
Cikánský baron - Cipra
Jacques Offenbach: Orfeus v podsvětí – Veřejné mínění
Emerich Kálmán: Čardášová princezna – Cilka
Florimon Hervé: Mamzelle Nitouche – Matka představená

Muzikál
Jule Styne: Sugar – Sweet Sue
Michael Stewart: Hello, Dolly! – Ernestina Moneyová
Burton Lane: Divotvorný hrnec – Bellinda
Frederick Loewe: My Fair Lady – paní Pearceová

Oratoria
Giuseppe Verdi: Requiem - alto solo
Wolfgang Amadeus Mozart: Requiem - alto solo
Antonín Dvořák: Stabat mater - alto solo
Ludwig van Beethoven: 9. symfonie - alto solo

 

Připravila Denisa Dologhová






aktualita z 6.11. 2017:

Ohlasy na premiéru

divácká reakce na premiéru Peer Gynt, Carmen
divácká reakce na premiéru Peer Gynt, Carmen
Vážený pane řediteli.

Navštívil jsem v pátek divadlo a s úžasem jsem sledoval premiéru PEER GYNT A CARMEN. Byl jsem touto inscenací velice nadšen. Jako pravidelný návštěvník divadla jsem viděl všechny vaše inscenace. Tato však na mě velmi silně zapůsobila. 

Byl to nádherný souzvuk hudby, úžasné scény a především tanečním zpracováním. Paní Mgr. Hanušová tomu dala nový styl s nezvyklýmí tanečními prvky. Preciznost provedení je zřejmě důsledek bývalé spolupráce s Pavlem Šmokem, který byl v tomto směru nekompromisní.

Tím, že scénu i kostýmy navrhoval jeden významný výtvarník a to Josef Jelínek, byla zde i vtomto směru dokonalá souhra. Nejsem však jediný, který tuto inscenací chválí. Nasvědčuje tomu i velmi bouřlivý aplaus stojících diváků a málem zavařený mechanizmus opony při stálém otvírání a zavírání.

Myslím si, že by jste pomalu měli přemýšlet o tom, kam umístíte novou prosklenou vitrinu pro další Thalii. Zasloužíte si to.

Jaroslav Macek
Ústí nad Labem 4. Listopadu 2017

...

...celý článek


aktualita z 25.10. 2017:

MUSICAL-OPERETA: RECENZE CASANOVY

Vítězslav Sladký
6.10.2017
Categories: Recenze
Tags: muzikál casanova, recenze, severočeské divadlo ústí nad labem

Casanova muzikál
Casanova muzikál

Muzikál Casanova měl světovou premiéru na zámku v Hluboké nad Vltavou v roce 2012 a jeho autoři Zdeněk Barták a Petr Markov jej napsali pro zdejšího intendanta Zdeňka Pikla. Po pěti letech se dílo dočkalo premiéry v dalším kamenném divadle – nově jej nastudovalo Severočeské divadlo v Ústí nad Labem.

Muzikál Casanova není publiku neznámý. Krom zmíněné světové premiéry na Hluboké se s velkým úspěchem hrál také na jihokorejském Daegu International Musical Festivalu, v pražském Divadle Broadway či v rámci Divadelního festivalu v Rychnově nad Kněžnou. V Ústí nad Labem Casanovu velmi precizně zrežíroval Tomáš Christian Brázda ve spolupráci s choreografem Vladimírem Gončarovem.

Herecké obsazení hlavních rolí nabízí ústeckému publiku až neobvyklou plejádu muzikálových hvězd. Průvodcem i komentátorem děje je zejména pro dámy charismatický Marián Vojtko v úloze hraběte Valdštejna. Ten po řadě démonických postav vytvořil postavu „charakterního pána s hůlkou“ naprosto přesvědčivě.  Titulní Casanova má pak hned...

...celý článek


aktualita z 10.10. 2017:

Nová Violetta

Jevgenija Afanasjeva
Eugenia Afanasieva
V roli Violetty Valery se ústeckému publiku představí v opeře LA TRAVIATA jako speciální host Eugenia Afanasieva.
...

...celý článek


aktualita z 9.10. 2017:

Vánoční turné Pavla Šporcla

Pavel Šporcl vánoční turné
Pavel Šporcl vánoční turné
Prodej vstupenek na koncert Pavla Šporcla 15.12. byl zahájen. 

Pavel Šporcl po dvouleté přestávce opět vyráží na velké vánoční turné. V jedenácti městech České republiky představí koncertní provedení svého prvního vánočního alba a zahraje překrásné vánoční melodie, písně i tradiční koledy v unikátní aranži pro jeho modré housle a orchestr. V jejich podání zazní zahraniční vánoční písně jako je Tichá noc, svatá noc či Rolničky. V premiéře zazní i houslistova vlastní vánoční kompozice Modlitba. Chybět nebudou ani melodie z filmu Anděl Páně II. a v neposlední řadě hymna českých Vánoc: Narodil se Kristus Pán.

V českých městech houslistu doprovodí Karlovarský symfonický orchestr, na Moravě Filharmonie Bohuslava Martinů Zlín -  vždy pod taktovkou Jana Kučery. Jednotlivé vánočně laděné koncerty ozdobí i hlasy atraktivních hostů: koloraturní soprán pěvkyně Jany Šrejma Kačírkové a sborové hlasy renomovaného Českého chlapeckého sboru Boni pueri. Speciálním hostem pražských koncertů, konaných ve Foru Karlín, bude přední česká harfistka Jana Boušková.

Prosincové turné Pavla Šporcla naváže na houslistovo první vánoční album,...

...celý článek





© 2017 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ