• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


plakát ABO 2017/2018
plakát ABO 2017/2018
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA PŘEDSTAVENÍ:


DAVID KOLLER
24.10.2017




    obrazek



CERTIFIKÁT PROVĚŘENÁ SPOLEČNOST
CERTIFIKÁT PROVĚŘENÁ SPOLEČNOST
PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • VALNÁ HROMADA

Jednatel společnosti Severočeské divadlo s.r.o. svolává řádnou valnou hromadu společnosti na den 29.11. 2017 v 9,00 hod. Jednání se uskuteční v historické budově Severočeského divadla s.r.o. v Ústí nad Labem, Lidické náměstí 1710/10 ve 2. patře.

další dokumenty k VH zde...

  • NEVÁHEJTE...

CASANOVA
4.12 2017 19:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

plakát Peer Gynt, Carmen
plakát Peer Gynt, Carmen
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • AKTUÁLNĚ



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:








Předprodej vstupenek na měsíc prosinec 2017 zahájen 1. listopadu

aktualita z 1.11. 2007:

VÝSTAVA KOSTÝMNÍCH REALIZACÍ A NÁVRHŮ VÝTVARNÍKA JOSEFA JELÍNKA

Josef Jelínek - výtvarník
Josef Jelínek - výtvarník
foto: www.operabalet.cz
   Úspěch baletních představení závisí bezesporu na mnoha faktorech. K nejvýznamnějším složkám, řadícím inscenaci na určitou technickou i uměleckou úroveň, patří vhodné libreto, hudba, choreografie, kvalita interpretačních výkonů a v neposlední řadě výtvarný návrh scény a kostýmů. Právě invence výtvarníka může vynést divadelní inscenaci do výšin úspěchu, nebo naopak zmařit dlouhodobé úsilí desítek lidí a uvrhnout dílo do šedi průměrnosti či okamžitého diváckého zavržení. Český balet je již více než třicet let doprovázen nápaditými, navýsost elegantními a výstižnými kostýmy Josefa Jelínka, dnes již legendárního divadelního výtvarníka. Poetické sdělení tohoto umělce vyniklo na scéně Národního divadla v Praze se stejnou intenzitou, s jakou ohromilo diváky oblastních scén v celé republice i za jejími hranicemi. Ve svých pouhých pětapadesáti letech oblékl více než 650 baletů, oper i činoher, stal se autorem mnohých divadelních dekorací a svými návrhy přispěl k úspěchům celé řady filmů. Jeho kostýmy vždy vzbuzovaly pozornost domácích i mezinárodních jury a on sám se stal laureátem prestižních cen, mezi které patří např. Cena mladého výtvarníka, Cena MK SR, zlaté medaile z Trienále v Novém Sadu nebo Pražské quadrienále 1983. Výstavy jeho divadelních prací zaznamenávají úspěch nejen u nás, ale i v zahraničí. S jednou z nich se můžete seznámit právě nyní v našem divadle. Zachycuje především jeho práci pro Severočeské divadlo opery a baletu Ústí nad Labem, pro které výtvarně připravil mnoho inscenací, z baletů např. Coppélii (2005), Casanovu (2006), Romea a Julii (2001), Labutí jezero (2006) či Spící krasavici (2003), z oper jmenujme z poslední doby alespoň Trubadúra (1997), Prodanou nevěstu (2002), Kouzelnou flétnu (2003) nebo Aidu (2003). Probíhající výstava je jakousi vizitkou a poctou nejen tomuto umělci, ale i krejčovským dílnám ústeckého divadla .
    Josef Jelínek patří k našim současným nejžádanějším kostýmním výtvarníkům. Po maturitě pokračoval ve vzdělání na Divadelní akademii múzických umění v Praze a zjistil, že scénografie je obor stmelující poznatky z malířství, sochařství, architektury, historie, literatury, hudby… „Scénografie v té době prožívala určitou renesanci, neboť tvůrci dávali přednost vzhledné estetice, půvabu a kráse“, vzpomíná na tehdejší repertoár. Scénografii studoval u L. Vychodila, nejprve na pražské DAMU, poté i na bratislavské VŠMU. „Na studiích jsem pochopil, že profesionál v tomto oboru nemůže být pouze reprodukčním kumštýřem (dobrým malířem a kreslířem), ale člověkem, který dokáže divadelní hry číst a orientovat se v jejich záměrech.“ Svou praxi začínal ve zlínském divadle. „Moji spolupracovníci si určitě vůbec neuvědomovali, co pro mě dělají. Vedle nich jsem si mohl ověřit to, co jsem plánoval a co jsem po letech mohl realizovat a rozvinout v plném rozsahu. Ve velice tvůrčí atmosféře, kde hodiny práce navíc nikoho nezneklidňovaly, jsem si udělal několik Shakespearových, Brechtových, Čechovových i Molierových her a oblékl jsem i četné inscenace našich současných autorů,“ sděluje své dojmy z prvního angažmá Josef Jelínek. V roce 1983 byl angažován do Národního divadla, kde působil dvacet let jako stálý výtvarník, přičemž zároveň hostoval a hostuje v divadlech po České republice i v zahraničí (Velká Británie, Německo, Norsko, Španělsko, Polsko, Monte Carlo ad.). Navrhoval kostýmy a scény pro inscenace činoherní, operní i baletní, celkem má na svém kontě na 650 kostýmních návrhů. Spolupracoval s režisérem Ladislavem Štrosem na Wagnerových Mistrech pěvcích norimberských v anglickém Leedsu, s režisérem Petrem Weiglem na inscenaci Salome R. Strausse v Deutche Oper Berlin a se stejným režisérem se podílel na filmových produkcích Marie Stuartovna, Kateřina Ismailova, Mozartova cesta do Prahy, Zimní cesta, Romeo a Julie na vsi, Jak se dělá opera, Dáma s kaméliemi, a Romeo a Julie. Na taneční katedře pražské HAMU přednáší předmět Kostýmy a scénografie. Ojediněle se věnuje i scénografické tvorbě, zejména pro balety. Je mezinárodně uznávaným výtvarníkem, nositelem mnoha ocenění, za kostýmy k filmu Andělská tvář Zdeňka Trošky byl nominován na Českého lva 2002.   
    Nejnověji můžou návštěvníci ústeckého divadla vidět práci Josefa Jelínka v inscenaci baletu P.I.Čajkovského Louskáček, ke které vytvořil scénu a kostýmy. „Každá nová inscenace vyžaduje stejnou odpovědnost i pečlivou přípravu, protože vždy je třeba vyjít ze specifik divadla i tvůrců a vymyslet něco originálního, odlišného, krásného“, míní Jelínek. Tvorba výtvarníka závisí na mnoha lidech, kteří představy zhmotní a uvedou do scénického života. „Jedna věc je být erudovaný a tvůrčí umělec (kreslíř, malíř), druhá umět motivovat lidi, kteří mé obrázky zrealizují. Tvůrčí činnost výtvarníka se nedá oddělit od života zákulisí a je potřeba zachovat si nadhled nad mnohými divadelními malichernostmi“, přiznává.
    „Když si mě někdo vybere do svého týmu, jsem potěšen a beru tu výzvu ne jako zakázku, ale jako spolupráci na díle, kterému chci svými schopnostmi co nejvíce pomoci. Toho, že je o mě ze strany divadel, choreografů i režisérů zájem, si velice vážím a je to pro mě zavazující. Každé divadlo má své vlastní kouzlo, svou vůni a atmosféru. Já osobně vítám každý čerstvý projekt s lidmi, kteří mě vyprovokují k novým nápadům, ale nikdy bych se nechtěl zpronevěřit své profesi a sejít z cesty předurčené mými profesory i svým instinktem. Prosadit se tím, že zaujmu pozornost diváků neestetickou, arogancí či hnusem, není můj styl. Mám rád tu nevýslovnou rozkoš z tápání v nových projektech s neznámými tvůrci, stejně tak miluji práci v týmu lidí, se kterými mám dlouholeté zkušenosti a vztahy, jakých se velice vážím. Jsem rád, že nakonec to budou vždy lidé v hledišti, kteří posoudí, kde je opravdová hodnota, a té dají svůj hlas. Já sám jsem posedlý bohatostí krásy, a proto bych rád v budoucnu postupoval dál, rád bych se vracel, byl poučen a připraven, byl lepší a přinášel vždy něco zajímavého a nového“, říká výtvarník Josef Jelínek.                                               





aktualita z 10.10. 2017:

Nová Violetta

Jevgenija Afanasjeva
Eugenia Afanasieva
V roli Violetty Valery se ústeckému publiku představí v opeře LA TRAVIATA jako speciální host Eugenia Afanasieva.
...

...celý článek


aktualita z 6.11. 2017:

Ohlasy na premiéru

divácká reakce na premiéru Peer Gynt, Carmen
divácká reakce na premiéru Peer Gynt, Carmen
Vážený pane řediteli.

Navštívil jsem v pátek divadlo a s úžasem jsem sledoval premiéru PEER GYNT A CARMEN. Byl jsem touto inscenací velice nadšen. Jako pravidelný návštěvník divadla jsem viděl všechny vaše inscenace. Tato však na mě velmi silně zapůsobila. 

Byl to nádherný souzvuk hudby, úžasné scény a především tanečním zpracováním. Paní Mgr. Hanušová tomu dala nový styl s nezvyklýmí tanečními prvky. Preciznost provedení je zřejmě důsledek bývalé spolupráce s Pavlem Šmokem, který byl v tomto směru nekompromisní.

Tím, že scénu i kostýmy navrhoval jeden významný výtvarník a to Josef Jelínek, byla zde i vtomto směru dokonalá souhra. Nejsem však jediný, který tuto inscenací chválí. Nasvědčuje tomu i velmi bouřlivý aplaus stojících diváků a málem zavařený mechanizmus opony při stálém otvírání a zavírání.

Myslím si, že by jste pomalu měli přemýšlet o tom, kam umístíte novou prosklenou vitrinu pro další Thalii. Zasloužíte si to.

Jaroslav Macek
Ústí nad Labem 4. Listopadu 2017

...

...celý článek


aktualita z 3.10. 2017:

Ústecký deník: V muzikálu Casanova v Ústí konečně nejsem démon, říká Marián Vojtko

...

...celý článek


aktualita z 25.10. 2017:

MUSICAL-OPERETA: RECENZE CASANOVY

Vítězslav Sladký
6.10.2017
Categories: Recenze
Tags: muzikál casanova, recenze, severočeské divadlo ústí nad labem

Casanova muzikál
Casanova muzikál

Muzikál Casanova měl světovou premiéru na zámku v Hluboké nad Vltavou v roce 2012 a jeho autoři Zdeněk Barták a Petr Markov jej napsali pro zdejšího intendanta Zdeňka Pikla. Po pěti letech se dílo dočkalo premiéry v dalším kamenném divadle – nově jej nastudovalo Severočeské divadlo v Ústí nad Labem.

Muzikál Casanova není publiku neznámý. Krom zmíněné světové premiéry na Hluboké se s velkým úspěchem hrál také na jihokorejském Daegu International Musical Festivalu, v pražském Divadle Broadway či v rámci Divadelního festivalu v Rychnově nad Kněžnou. V Ústí nad Labem Casanovu velmi precizně zrežíroval Tomáš Christian Brázda ve spolupráci s choreografem Vladimírem Gončarovem.

Herecké obsazení hlavních rolí nabízí ústeckému publiku až neobvyklou plejádu muzikálových hvězd. Průvodcem i komentátorem děje je zejména pro dámy charismatický Marián Vojtko v úloze hraběte Valdštejna. Ten po řadě démonických postav vytvořil postavu „charakterního pána s hůlkou“ naprosto přesvědčivě.  Titulní Casanova má pak hned...

...celý článek





© 2017 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ