• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


plakát ABO 2017/2018
plakát ABO 2017/2018
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA PŘEDSTAVENÍ:


DAVID KOLLER
24.10.2017




    obrazek



CERTIFIKÁT PROVĚŘENÁ SPOLEČNOST
CERTIFIKÁT PROVĚŘENÁ SPOLEČNOST
PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • VALNÁ HROMADA

Jednatel společnosti Severočeské divadlo s.r.o. svolává řádnou valnou hromadu společnosti na den 29.11. 2017 v 9,00 hod. Jednání se uskuteční v historické budově Severočeského divadla s.r.o. v Ústí nad Labem, Lidické náměstí 1710/10 ve 2. patře.

další dokumenty k VH zde...

  • NEVÁHEJTE...

LOUSKÁČEK
2.12 2017 15:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

plakát Peer Gynt, Carmen
plakát Peer Gynt, Carmen
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • AKTUÁLNĚ



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:








Předprodej vstupenek na měsíc prosinec 2017 zahájen 1. listopadu

aktualita z 12.11. 2007:

Rozhovor s Pavlem Enekešem, sólistou baletu SDOBÚL

Margarita Plešková (Klára dívka), Pavel Enekeš (princ Louskáček)
Margarita Plešková (Klára dívka), Pavel Enekeš (princ Louskáček)
foto: www.berounsky.cz
Pavel Enekeš patří k nejpřednějším sólistům naší baletní scény. Letošní sezónu "startuje" rolí Prince Louskáčka ve stejnojmenném baletu P.I.Čajkovského. Na scéně ústeckého divadla v současné době ztvárňuje i role šaška v Labutím jezeře, France v Coppélii,  Peer Gynta v Peer Gyntovi a Catulla v Catulli Carmina.


Chtěl jste být vždycky tanečníkem, nebo jste měl jiné vysněné povolání?
Jako dítě jsem chtěl být ledasčím: automechanikem, hasičem a dokonce prezidentem. Tanec jsem původně začal dělat jako koníčka, nepočítal jsem s tím, že to bude má profese. Tanec mě velmi bavil a tak nebyl důvod od něho odejít. A to platí dosud.

V kolika letech jste začal s baletem? Co bylo impulsem?
S baletem nebo spíše s pohybovou výukou jsem začal v 6 letech v Lidové škole umění. Žádný zvláštní impuls mě k tomu nevedl, spíše mne získal nábor, který pro LŠU prováděli na škole, také jsem začal hrát na klavír a flétnu. Kdyby k nám do školy přišli zástupci sportovního oddílu, možná bych dnes hrál fotbal.

Neměl jste v počátcích problém s přizpůsobením se tvrdé baletní řeholi?
Když vás něco baví, tak je vše daleko lehčí. Navíc zátěž přicházela postupně. Horší bylo rozhodnutí v 11 letech odejít studovat do Prahy od rodičů a bydlet na internátě. Teprve později přišly trochu komplikace, člověk má najednou spousty dalších zájmů a také podřídit se autoritám je těžší. Ale i to jsem překonal.

Dáváte přednost klasickým nebo moderním baletům?
Tanečník by měl být všestranný, k naší práci patří různé druhy pohybu. Třeba v komedii z Prodané nevěsty bylo potřeba použít trochu akrobacie, jinde např. v muzikálu West Side Story, kde byly odlišné kroky od klasického baletu včetně herního projevu. Klasický tanečník se mění v "skokana" ze žebříku, v  riflích a teniskách a veškerá dosud vžitá technika a návyky z baletního představení musí zapomenout. Tato pestrost k náplni operního a baletního divadla patří, nevadí mi a jsem vděčný za pestré role v klasickém i moderním repertoáru divadla.

Prozraďte, máte v baletní technice nějakou slabinu jako třeba tenisté mají slabší "bekhend"?
Určitě mám, naštěstí i složitost taneční techniky je někdy běžnému divákovi skryta a proto technický projev posuzuje shovívavěji. Osobně si myslím, že mě někdy soustředění na těžké technické pasáže odvede od potřebného hereckého výrazu dané role.

Existují rituály, které před představením dodržujete?
Nejde doslova  o rituály, ale mám rád určité zažité postupy v přípravě i před představením, které mi pomáhají v soustředění.

Na které své představení byste čtenáře rád pozval?
Samozřejmě na všechny v repertoáru SDOBUL, mými zvlášť oblíbenými jsou Peer Gynt a právě připravovaný Louskáček.

Na jaké role byste měl do budoucna "chuť"?
Hlavně na dobré. Je ale jedna, kterou bych si rád ve své kariéře zatančil, je to role Basila v představení Don Quijote.

Jak vnímáte publikum, je srdečné a spontánní?
Každé představení má trochu jiné publikum, někdy je velmi zdrženlivé ve svém projevu přízně, jindy je velmi vstřícné a i my na jevišti cítíme, že si představení užívá. Ústečtí diváci jsou myslím vnímaví a baletní představení mají dobrou návštěvnost. Srdečné a spontánní publikum nás často čeká na zájezdech v republice, ale zejména v příhraničních městech SRN, kde diváci klasický balet mají velmi rádi.





aktualita z 3.10. 2017:

Ústecký deník: V muzikálu Casanova v Ústí konečně nejsem démon, říká Marián Vojtko

...

...celý článek


aktualita z 6.11. 2017:

Ohlasy na premiéru

divácká reakce na premiéru Peer Gynt, Carmen
divácká reakce na premiéru Peer Gynt, Carmen
Vážený pane řediteli.

Navštívil jsem v pátek divadlo a s úžasem jsem sledoval premiéru PEER GYNT A CARMEN. Byl jsem touto inscenací velice nadšen. Jako pravidelný návštěvník divadla jsem viděl všechny vaše inscenace. Tato však na mě velmi silně zapůsobila. 

Byl to nádherný souzvuk hudby, úžasné scény a především tanečním zpracováním. Paní Mgr. Hanušová tomu dala nový styl s nezvyklýmí tanečními prvky. Preciznost provedení je zřejmě důsledek bývalé spolupráce s Pavlem Šmokem, který byl v tomto směru nekompromisní.

Tím, že scénu i kostýmy navrhoval jeden významný výtvarník a to Josef Jelínek, byla zde i vtomto směru dokonalá souhra. Nejsem však jediný, který tuto inscenací chválí. Nasvědčuje tomu i velmi bouřlivý aplaus stojících diváků a málem zavařený mechanizmus opony při stálém otvírání a zavírání.

Myslím si, že by jste pomalu měli přemýšlet o tom, kam umístíte novou prosklenou vitrinu pro další Thalii. Zasloužíte si to.

Jaroslav Macek
Ústí nad Labem 4. Listopadu 2017

...

...celý článek


aktualita z 10.10. 2017:

Nová Violetta

Jevgenija Afanasjeva
Eugenia Afanasieva
V roli Violetty Valery se ústeckému publiku představí v opeře LA TRAVIATA jako speciální host Eugenia Afanasieva.
...

...celý článek


aktualita z 25.10. 2017:

MUSICAL-OPERETA: RECENZE CASANOVY

Vítězslav Sladký
6.10.2017
Categories: Recenze
Tags: muzikál casanova, recenze, severočeské divadlo ústí nad labem

Casanova muzikál
Casanova muzikál

Muzikál Casanova měl světovou premiéru na zámku v Hluboké nad Vltavou v roce 2012 a jeho autoři Zdeněk Barták a Petr Markov jej napsali pro zdejšího intendanta Zdeňka Pikla. Po pěti letech se dílo dočkalo premiéry v dalším kamenném divadle – nově jej nastudovalo Severočeské divadlo v Ústí nad Labem.

Muzikál Casanova není publiku neznámý. Krom zmíněné světové premiéry na Hluboké se s velkým úspěchem hrál také na jihokorejském Daegu International Musical Festivalu, v pražském Divadle Broadway či v rámci Divadelního festivalu v Rychnově nad Kněžnou. V Ústí nad Labem Casanovu velmi precizně zrežíroval Tomáš Christian Brázda ve spolupráci s choreografem Vladimírem Gončarovem.

Herecké obsazení hlavních rolí nabízí ústeckému publiku až neobvyklou plejádu muzikálových hvězd. Průvodcem i komentátorem děje je zejména pro dámy charismatický Marián Vojtko v úloze hraběte Valdštejna. Ten po řadě démonických postav vytvořil postavu „charakterního pána s hůlkou“ naprosto přesvědčivě.  Titulní Casanova má pak hned...

...celý článek





© 2017 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ