• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


plakát ABO 2018/19
plakát ABO 2018/19
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA:


KONCERT VIVA VERDI




    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • VALNÁ HROMADA

Jednatel společnosti Severočeské divadlo s.r.o. svolává řádnou valnou hromadu společnosti na den 29.1. 2019 v 10,00 hod. Jednání se uskuteční v historické budově Severočeského divadla s.r.o. v Ústí nad Labem, Lidické náměstí 1710/10 ve 2. patře.

další dokumenty k VH zde...

  • NEVÁHEJTE...

NABUCCO
23.1 2019 19:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

plakát Marná opatrnost 2018
plakát Marná opatrnost 2018
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • ARCHIV AKTUALIT



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:









Rozhovor s Pavlem Enekešem, sólistou baletu SDOBÚL

Margarita Plešková (Klára dívka), Pavel Enekeš (princ Louskáček)
Margarita Plešková (Klára dívka), Pavel Enekeš (princ Louskáček)
foto: www.berounsky.cz
Pavel Enekeš patří k nejpřednějším sólistům naší baletní scény. Letošní sezónu "startuje" rolí Prince Louskáčka ve stejnojmenném baletu P.I.Čajkovského. Na scéně ústeckého divadla v současné době ztvárňuje i role šaška v Labutím jezeře, France v Coppélii,  Peer Gynta v Peer Gyntovi a Catulla v Catulli Carmina.


Chtěl jste být vždycky tanečníkem, nebo jste měl jiné vysněné povolání?
Jako dítě jsem chtěl být ledasčím: automechanikem, hasičem a dokonce prezidentem. Tanec jsem původně začal dělat jako koníčka, nepočítal jsem s tím, že to bude má profese. Tanec mě velmi bavil a tak nebyl důvod od něho odejít. A to platí dosud.

V kolika letech jste začal s baletem? Co bylo impulsem?
S baletem nebo spíše s pohybovou výukou jsem začal v 6 letech v Lidové škole umění. Žádný zvláštní impuls mě k tomu nevedl, spíše mne získal nábor, který pro LŠU prováděli na škole, také jsem začal hrát na klavír a flétnu. Kdyby k nám do školy přišli zástupci sportovního oddílu, možná bych dnes hrál fotbal.

Neměl jste v počátcích problém s přizpůsobením se tvrdé baletní řeholi?
Když vás něco baví, tak je vše daleko lehčí. Navíc zátěž přicházela postupně. Horší bylo rozhodnutí v 11 letech odejít studovat do Prahy od rodičů a bydlet na internátě. Teprve později přišly trochu komplikace, člověk má najednou spousty dalších zájmů a také podřídit se autoritám je těžší. Ale i to jsem překonal.

Dáváte přednost klasickým nebo moderním baletům?
Tanečník by měl být všestranný, k naší práci patří různé druhy pohybu. Třeba v komedii z Prodané nevěsty bylo potřeba použít trochu akrobacie, jinde např. v muzikálu West Side Story, kde byly odlišné kroky od klasického baletu včetně herního projevu. Klasický tanečník se mění v "skokana" ze žebříku, v  riflích a teniskách a veškerá dosud vžitá technika a návyky z baletního představení musí zapomenout. Tato pestrost k náplni operního a baletního divadla patří, nevadí mi a jsem vděčný za pestré role v klasickém i moderním repertoáru divadla.

Prozraďte, máte v baletní technice nějakou slabinu jako třeba tenisté mají slabší "bekhend"?
Určitě mám, naštěstí i složitost taneční techniky je někdy běžnému divákovi skryta a proto technický projev posuzuje shovívavěji. Osobně si myslím, že mě někdy soustředění na těžké technické pasáže odvede od potřebného hereckého výrazu dané role.

Existují rituály, které před představením dodržujete?
Nejde doslova  o rituály, ale mám rád určité zažité postupy v přípravě i před představením, které mi pomáhají v soustředění.

Na které své představení byste čtenáře rád pozval?
Samozřejmě na všechny v repertoáru SDOBUL, mými zvlášť oblíbenými jsou Peer Gynt a právě připravovaný Louskáček.

Na jaké role byste měl do budoucna "chuť"?
Hlavně na dobré. Je ale jedna, kterou bych si rád ve své kariéře zatančil, je to role Basila v představení Don Quijote.

Jak vnímáte publikum, je srdečné a spontánní?
Každé představení má trochu jiné publikum, někdy je velmi zdrženlivé ve svém projevu přízně, jindy je velmi vstřícné a i my na jevišti cítíme, že si představení užívá. Ústečtí diváci jsou myslím vnímaví a baletní představení mají dobrou návštěvnost. Srdečné a spontánní publikum nás často čeká na zájezdech v republice, ale zejména v příhraničních městech SRN, kde diváci klasický balet mají velmi rádi.





Kultura v roce 2019? V Ústí miliony korun na divadla nestačí

Ústecký deník:
...

...celý článek

Pozvánka na koncert

...

...celý článek

NABUCCO & VERDI GALA

dne 2.12. se sólisté a soubory ústeckého divadla představili milovníkům opery velkolepým uvedením opery NABUCCO v bratislavské NTC aréně.
Po úspěšném představení Nabucca v Bratislavské areně
Po úspěšném představení Nabucca v bratislavské NTC aréně

sólisté opery NABUCCO: Abigaile - Valerie Vaygant,  Nabucco - Richard Haan, Zacharias - František Zahradníček, Ismael - Nikolaj Višňakov, Fenena - Eliška Weissová, Velekněz (Il Gran Sacerdotte) - Sergej Nikitin, Abdallo - Tomáš Christian Brázda, Anna - Michaela Katráková            
dirigent a dramaturgie - Miloš Formáček        

o den později, 3.12. 2018 se zde uskutečnil koncert "VERDI GALA" kde zazněly slavné operní árie, sbory a předehry operního velikána Giuseppe Verdiho. V rámci večera se představil speciální host, jeden z nejznámější světových tenoristů Ramón Vargas.

Před koncertem Gala Verdi se slavným tenoristou Ramónem Vargasem
Před koncertem Gala Verdi se slavným tenoristou Ramónem Vargasem
VERDI GALA - sólisté večera: Vargas Ramón, Zahradníček František, Haan Richard, Weissová Eliška, Katráková Michaela a další...
dirigent a dramaturgie  - Miloš Formáček    

...

...celý článek

Stalo se...

Sólistka Michaela Katráková a pan ředitel Miloš Formáček účinkovali v přímém přenosu CT24 při příležitosti založení 100.let naší republiky, zazněla česká a slovenská hymna, a na závěr zazněly milované písně T. G. Masaryka.
Sólistka Michaela Katráková a pan ředitel Miloš Formáček na Vítkově v presidentském salonu
Sólistka Michaela Katráková a pan ředitel Miloš Formáček na Vítkově v presidentském salonu
...

...celý článek




© 2019 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ