• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627281234


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


plakát ABO 2017/2018
plakát ABO 2017/2018
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA PŘEDSTAVENÍ:


VEČER TŘÍ KLAVÍRŮ
2.2.2017




    obrazek



CERTIFIKÁT PROVĚŘENÁ SPOLEČNOST
CERTIFIKÁT PROVĚŘENÁ SPOLEČNOST
PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • VALNÁ HROMADA

Jednatel společnosti Severočeské divadlo s.r.o. svolává řádnou valnou hromadu společnosti na den 26.1. 2018 v 9,00 hod. Jednání se uskuteční v historické budově Severočeského divadla s.r.o. v Ústí nad Labem, Lidické náměstí 1710/10 ve 2. patře.

další dokumenty k VH zde...

  • NEVÁHEJTE...

ZVONOKOSY
28.3 2018 19:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

plakát Kouzelná flétna
plakát Kouzelná flétna
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • AKTUÁLNĚ



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:









obsah inscenace:

Café Aussig - obsah představení

Místo děje: imaginární kavárna v Ústí nad Labem
Čas děje: cca rok 1900 – současnost

1. dějství
Prolog
V lokále kavárny je její majitel, který připravuje vše na její otevření, na jeden den, či na celé století. Po otevření přicházejí stálí hosté. Objevuje se tu i Houslista, který až do dnešního dne obveseloval svou hrou všechny přítomné.

I. obraz – Císařství a I. světová válka
Máme tu první neuvěřitelný vynález – gramofon, celý orchestr v jedné bedýnce, je nám líto, ale Houslisty již není třeba. Kavárník přijímá objednávky. Káva tak božsky voní, a naše město nám jen vzkvétá. Navštěvuje nás sám císař, rozjíždí se Berlinerova gramofonová výroba a slavnostně je otevřeno nově vystavěné Ústecké divadlo. Idyla je však náhle přerušena. Slyšíme vojenské bubny a části Manifestu našeho císaře. Je tu I. světová válka. Muži odcházejí na frontu, ženy zůstávají samy. Přicházejí dopisy z fronty, ale také jeden balíček, je pro Matku, ta košile patřila jejímu synovi. Válka končí a muži se vracejí ke svým ženám. Dění v kavárně se jakoby vrací do normálu, ale jsme nějak více zamyšlení. Sláva císařství je pryč, a kam teď patříme my?

II. obraz – Deutschböhmen, I. republika
Kdosi přináší noviny s čerstvou zprávou o vzniku Československa, ovšem žena ze Staršího páru nám čte z jiného tisku a připomíná ideu Deutchböhmen. Slyšíme prolínat se českou a německou píseň. Někomu se líbí ta, jinému ona, někomu dokonce obě, a někomu žádná. Scéně dominuje Partajník, který provokuje v obou táborech, ale Mládeži je politika celkem lhostejná, a tak přibíhají v nových „trendy“ oblečcích, předvádějí nové taneční řádění a radují se z nově otevřených lázní na Střekově. Atmosféra nám zkomorní, a žena z Manželského páru prochází rámem, její příběh je o životě bez lásky. Mládež se vrací, tentokrát s tolik módní skupinovou recitací. Co třeba Machalický? Ovšem dochází tu k častému vyrušování, a to členy Hitlerjugend. Někoho zláká přidat se k mladým otužilcům, je to lepší než recitovat české básničky, a tak jejich počet roste, jsou čím dál odvážnější. A kdo zničil obrazy Ernsta Neuschula? Zvenku slyšíme projevy samotného Henleina. Do lokálu vstupuje SSmann a slavnostně Kavárníkovi předává portrét Hitlera. Jsme součástí Říše!

III. obraz – II. světová válka
Jsme součástí Říše, a někomu se to líbí, někomu ne. Starší pár samozřejmě obhajuje Hitlera, nikdo tu přeci nechce být zlý, jen je třeba ŘÁDU. Starší pár prochází rámem a přesvědčuje ostatní. SSmann přichází znovu, tentokrát s označením pro Židy. Muži z Manželského páru se podaří přesvědčit Partajníka, aby dosvědčil jeho čistý původ, jistě za nějaký obnos, ovšem slečna z Mladého páru dostává svou hvězdu. A tak si pro ni jednoho dne přijdou. Dívá se na svého chlapce, ale tomu strach ochromí všechny smysly, a místo toho, aby jim jí vyrval třeba násilím, zhroutí se k zemi, je mu ze sebe zle. Tak se nepohne celou válku, jen Kavárník mu nosí jídlo. Za ním si hosté vyměňují potraviny, poslouchají rádio, SSmann znásilní holku, jejíhož chlapce přistihl při „šmelině“. Chlapce z Mladého páru neprobere ani všeobecná panika při náletu r. 1945. Zděšení hosté přibíhají do kavárny jako do krytu.

2. dějství
IV. obraz – Konec války
Ticho. Už je po všem? Někdo vybíhá ven a vrací se s velkými zprávami. Konec války! Prolíná se tu nadšení se vzrůstajícími obavami Němců. Do lokálu nám vstupuje voják Rudé armády jako velký „Geroj“. Asi by chtěl být halasně obdivován, ale hosté jsou spíše zmatení, tak se alespoň nechá vyfotografovat s krásnými slečnami a šeříky. Náhle se všichni rozestupují. Ve dveřích stojí slečna z Mladého páru, Židovka. Vrací se vyčerpaná. Labilním krokem jde od jednoho k druhému. Rám se zastavuje před Starším německým párem, chtějí z rámu utéci, ona je vtahuje zpět. Odpuštění? Jde za svým chlapcem, oba prostupují rámem, jejich snový duet je o výčitce, svědomí, odpuštění a lásce. Tento sen je hrubě přerušen vstupem Revolučních gard. Cože?! Opět kontroly, no jistě, musí být jasné, kdo byl kdo. Partajník prochází rámem a toto je jeho „credo“ – o tom, že vždy je třeba označit nepřítele, být ve střehu. Starší německý pár dostává bílé pásky a nářadí, teď budou uklízet rozbořené město. Výbuchy! Masakr! Panika Staršího německého páru končí společnou sebevraždou na toaletě.

V. obraz – Éra komunismu a její konec
Budovatelské nadšení nezná mezí, jenže po čase už budovatelské písně nemají ten správný rytmus. Deziluze? Hlavně že máme rock‘n‘roll a televizi. Sice tam jdou samé hovadiny, ale třeba tam jednou pustí Beatles! Portréty státníků se rychle mění, taky se tu teď potloukají podivní intelektuálové a vyměňují si zakázanou literaturu. Partajník je ve střehu. Matka to nechce vidět. Jako by jim nestačilo, že mají dobrou kávu. Matka prochází rámem a vypráví o tom, že i ona měla syna, který si hrál na hrdinu. Všichni jsou hrdinové, kteří netuší, jak je jejich mámě, když na ně doma čeká. Střelba, tanky. Že by zase válka? Ne? Tak proč je tu ten Ruský generál a pouští nějaké „Moskevské noci“? My ho tu nechceme! Zemřel Palach. Po tryzně na Mírovém náměstí Rusa opijí, svážou a pomalují. Pouštějí Kryla a se svícemi truchlí. Jenže to si pár z nich pěkně odskáče, protože tu máme tuhou normalizaci. No a? Někde cinkl klíč, více klíčů a už se zvoní všude. „Na Štěpána bez Štěpána!“ Cože? To si fakt budeme moct říkat, co chceme? Ano! A umíme to ještě? A bude nás někdo poslouchat?

VI. obraz – Demokracie
Demokracie je úžasná věc a muž z Manželského páru to vždy věděl, a tak když projde rámem, je nám jasné, že celé to století četl neustále noviny jen proto, aby došel k poznání, že země je kulatá, a že kdo jde stále doleva, dojde doprava. A tak si tu teď například můžeme prohlížet sprosté časopisy, namísto „rudých knížek“ si můžeme hrát s kupónovými. Kavárna se zaplňuje množstvím nápisů – říká se tomu reklama. A také naši Romští spoluobčané mají právo se projevovat, ale kde jsou hranice, to každý vidí jinak, a tak z nedorozumění dochází k jakési strkanici. Bohužel musí zasáhnout policie a spor ukončit rozdělením lokálu na část pro Čechy a část pro Romy. Vstupujeme do Evropské unie. Stále máme lokál rozdělen, ale prozatím jen na dvě poloviny. Nyní kavárník, dbalý předpisů sjednocené Evropy, rozděluje dále. Máme tu prostor pro kuřáky i nekuřáky, místo kde se smí používat mobily a kde ne, místo kde se káva pije a místo kam se s kávou nesmí, místo pro katolíky, protestanty, muslimy. Cedulky jsou stále absurdnější a zmatení hosté pobíhají z místa na místo Cikán, bílý, aniž by věděli, kam vlastně patří. Už je to přestává bavit. Taky se drasticky změnilo vybavení kavárny. Máme tu moderní TV, výherní automaty, lidé vytahují notebooky, přehrávače MP3. Teď už se nikdo s nikým nebaví a každý se věnuje svému přístroji. Příšerný řev rádií, automatů, mobilů. Z letargie nás vytrhne až nesmyslný text z TV novin a návrat Houslisty, který ostýchavě, prostě a jednohlasně hraje melodii tak oblíbenou před sto lety. Jakoby si všichni na něco vzpomněli, opouštějí své přístroje a tančí, kuřák s nekuřákem, Cikán s bílým. Jen jako prostá radost z kávy. Jsme tam, kde jsme byli před sto lety? Dál? Moudřejší?

Přestávka po 1.dějství, Délka představení cca 105 min.





aktualita z 13.2. 2018:

KONKURS - BÍDNÍCI

...

...celý článek


aktualita z 30.1. 2018:

Severočeské divadlo s.r.o. vypisuje konkurz

NA TANEČNÍKY SBORU BALETU


Šéf baletu Margarita Pleškova vypisuje konkurz na doplnění členů souboru baletu.
Vaše žádosti (profesní životopis a fotografie) zasílejte na adresu: audition.sdul@gmail.com , nejpozději do 20. 2. 2018.
Termín konkurzu: 24. 2. 2018  v 9:00 hod (registrace od 8:00 hod)

Účast pouze pro pozvané.
Uchazeči si mohou připravit vlastní ukázku.

Adresa: 
Severočeské divadlo s.r.o.
Lidické náměstí 10
400 01 
Ústí nad Labem
www.operabalet.cz


Repertoár: Labutí jezero, Louskáček, Giselle, Sněhová královna, Polovecké tance/Šeherezáda, Peer Gynt/Carmen, Sen noci svatojánské, Café Aussig, Cikánské kořeny/í

SOUBORY KE STAŽENÍ:

konkurz 2018.docx

konkurz balet SD
velikost souboru: 2074.4 KB
...

...celý článek


aktualita z 6.11. 2017:

Ohlasy na premiéru

divácká reakce na premiéru Peer Gynt, Carmen
divácká reakce na premiéru Peer Gynt, Carmen
Vážený pane řediteli.

Navštívil jsem v pátek divadlo a s úžasem jsem sledoval premiéru PEER GYNT A CARMEN. Byl jsem touto inscenací velice nadšen. Jako pravidelný návštěvník divadla jsem viděl všechny vaše inscenace. Tato však na mě velmi silně zapůsobila. 

Byl to nádherný souzvuk hudby, úžasné scény a především tanečním zpracováním. Paní Mgr. Hanušová tomu dala nový styl s nezvyklýmí tanečními prvky. Preciznost provedení je zřejmě důsledek bývalé spolupráce s Pavlem Šmokem, který byl v tomto směru nekompromisní.

Tím, že scénu i kostýmy navrhoval jeden významný výtvarník a to Josef Jelínek, byla zde i vtomto směru dokonalá souhra. Nejsem však jediný, který tuto inscenací chválí. Nasvědčuje tomu i velmi bouřlivý aplaus stojících diváků a málem zavařený mechanizmus opony při stálém otvírání a zavírání.

Myslím si, že by jste pomalu měli přemýšlet o tom, kam umístíte novou prosklenou vitrinu pro další Thalii. Zasloužíte si to.

Jaroslav Macek
Ústí nad Labem 4. Listopadu 2017

...

...celý článek


aktualita z 14.2. 2018:

ÚSTECKÉ DIVADLO MÁ DVĚ ŠIRŠÍ NOMINACE NA CENU THÁLIE ZA ROK 2017

Dita Hořínková
Dita Hořínková
foto: www.berounsky.cz
Martin Šrejma
Martin Šrejma
foto: www.berounsky.cz
Nominace Thalie Dita Hořínková
Nominace Thalie Dita Hořínková
foto: www.operabalet.cz
Nominace Thalie Martin Šrejma
Nominace Thalie Martin Šrejma
foto: www.operabalet.cz
Za mimořádný jevištní výkon v roli Hraběnky Karolíny z Dubna v muzikálu Casanova byla zařazena do širší nominace na CENU THÁLIE 2017 Dita Hořínková (Severočeské divadlo v Ústí nad Labem).

Za mimořádný jevištní výkon v roli Prince Su-Čonga v operetě Země úsměvů byl oceněn za pozoruhodný výkon a zařazen do širší nominace na CENU THÁLIE 2017 Martin Šrejma (Severočeské divadlo v Ústí nad Labem).
...

...celý článek





© 2018 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ