• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
01234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293012345


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.





MAPA:





Novoroční koncert

ZVEME VÁS NA:



    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • VALNÁ HROMADA

Jednatel společnosti Severočeské divadlo s.r.o. svolává zasedání valné hromady společnosti na den 25.1.2024 ve 13.00 hod. Zasedání se uskuteční na Krajském úřadě Ústeckého kraje v kanceláři č. 714, 7. patro, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem.

další dokumenty k VH zde...

  • VNITŘNÍ OZNAMOVACÍ SYSTÉM ZAMĚSTNAVATELE

E-mail: severoceskedivadlo@seznam.cz
Telefon: +420 210 082 134


  • NEVÁHEJTE...

CARMEN
17.5 2024 19:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

plakát Don Quijote
plakát Don Quijote
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost


NAŠI PARTNEŘI:












POZOR - ZMĚNA!
Vážení diváci, představení dne 5. 4. 2024 od 19.00 hodin J. B. P. Molière: LAKOMEC 
je z důvodu nemoci ZRUŠENO! Náhradní termín bude 27.5.2024.
Děkujeme za pochopení.


Natalia Vassina /tanečnice/

Natalia Vassina (Coppélia), Vladimír Gončarov (Coppélius)
Natalia Vassina (Coppélia), Vladimír Gončarov (Coppélius)
foto: foto: www.berounsky.cz
   Narodila se v Rusku ve městě Togliatti (Tol’jatti). Je ruské národnosti.

V roce 1992 absolvovala Baletní akademii Vaganové v Petrohradě (Akademija russkogo baleta im. A. Ja. Vaganovoj). Při zaměstnání pak vystudovala Petrohradskou humanitní univerzitu (Sankt-Peterburgskij gumanitarnyj universitet), obor pedagog-repetitor, choreograf 1997. 

Po absolutoriu nastoupila do angažmá v divadle Ruský balet (Russkij balet) v Petrohradu v roce 1992, odkud později odešla a stala se členem baletního souboru Divadla opery a baletu M. P. Musorgského v Petrohradě (Teatr opery i baleta imeni M. P. Mursorgskogo) - od 1995 jako host, 1997-99 na plný úvazek a pokračovala jako host v Ruském baletu. Tančila řadu rolí klasického repertoáru, mj. Princezna Florina, Víly, Diamant (Spící krasavice), Pas de quattre, Trio, Odalisky (Bajadera).

Od 7. 10. 1999 je členkou souboru baletu Severočeského divadla opery a baletu v Ústí nad Labem, od 1. 4. 2001 s povinností sól, od 1. 9. 2005 sólistka. Tančí nebo tančila v těchto rolích v baletech a tanečních divadlech: Svatební pár, víly (Giselle), Víla Carabosse, Víly (Spící krasavice), Verunka, Beruška, Jepice (Broučci), Vesničané (Marná opatrnost aneb špatně hlídaná dcera), Mariken, Panny pošetilé (Hry o Marii), sbor (Farinelli), Komorné u Monteků, Hosté na plese (Romeo a Julie), Marie (Bachčisarajská fontána), Ženy (Noční ptáci), Víla Carabosse, Víly (Spící krasavice), Candellas (Čarodějná láska), Dívky (Carmen), Zlá paní, Princezna (Z pohádky do pohádky), Zelená (Peer Gynt), Swanilda, Coppélia (Coppélia), Hraběnka Valdštejnová (Casanova), Neapolitána, Labutě, Nevěsty, Dámy sbor, Pas de troix (Labutí jezero), Lesbia (Catulli carmina), Carmina burana (Carmina burana), sněhové vločky sólo, Klára dívka, panenky, čínský tanec, sněhové vločky (Louskáček), Anita, Příslušnice SS (Edith – vrabčák z předměstí), Dara (Cikánské kořeny/í), Macecha, Sestry (Popelka), Femme fatale (Café Aussig), Dvě přítelkyně, Dryáda, Tanečnice (Don Quijote). Kromě rolí v ústeckém divadle spolupracuje s V. Gončarovem, hodně rolí má od něj: Ave Maria, Solaris, Tango, Blaue Blume (Julia).

Získala širší nominaci na Ceny Thálie 2007 za roli Lesbie (Catulli Carmina).

Na otázku, jak se dostala k baletu, říká: „V dětství jsem si myslela, že budu vychovávat pejsky, pak do Togliatti přijela balerina Irina Kolpakova, viděla jsem ji a rozhodla jsem se, že nic jiného v životě dělat nechci (bylo mi tehdy šest let, přitom v Togliatti nebylo ani divadlo). Tři roky jsem chodila do baletního kroužku, v devíti letech jsem jela na přijímací zkoušku do Petrohradu, vzdáleného 1700 km. Když se maminka ptala, proč až do Petrohradu, proč ne blíž (Perm, Moskva) – tvrdohlavě jsem prosazovala, že v Petrohradu je nejlepší baletní škola v Rusku. Maminka pak říkala, že nevěřila, že mne tam přijmou – ale přijali mne. Ještě prvních pět let mne rodiče přesvědčovali, abych zanechala studia a vrátila se domů.“

Původně tančila klasické role, byla na ně více připravena ze školy. Uvádí: „Podle mého názoru, klasika má být dokonalá - jak po technické stránce, tak i vzhledově. Ale tu dokonalost málokdo má, a jakákoliv dokonalost omezuje. Prostě moderna a neoklasika se mi teď zdaji zajimavější.“ Nejraději má osobní spolupráci s choreografem, který jí „postaví roli na tělo i na duši – na míru“ - Vladimir Gončarov, David Slobašpycký, Jiří Horák, Gustav Skála, Dana Dinková. Baletní vzor nemá; obdivuje práci, kterou nyní dělají mladí ruští tanečníci, např. Natalija Osipova, je mladá, fascinující.

O své roli Dary v Cikánských kořenech řekla v rozhovoru pro Ústecký deník: „Hudba se skládá ze sedmi not, i taneční pohyb má svá omezení, ale každá role je vždy jiná. Dara je dívka, kterou můžeme každý den potkat na ulici, ve škole, v práci, ve frontě u pokladny. Podle svých dosavadních životních zkušeností chce prožít každý den podle nálady, ničím a nikým neomezována. Má své představy a sny, ale je nucena přizpůsobit se svému okolí. Obvykle dávám do pohybu hodně emocí, aby i to hluché umění mluvilo, ale také jsem se snažila v určitých scénách ztvárnit tu prázdnotu, aby živí chránili život, aby pochopili rozdíl mezi divadlem a skutečným životem. Neposlouchám „cizí řeči“ a tak prožívám tu hrůzu pouze v divadle a podobnou situaci si do života nepouštím.“

Zatím se necítí na pedagogickou dráhu po skončení aktivní činnosti, myslí si o sobě, že je na to moc tvrdá. Ráda by hrála v činohře, ale je jí jasné, že s jejím přízvukem to v Čechách nepůjde (divadlo je pro ni něco jako droga, je na něm závislá). Ráda by cestovala.

Bydlí v Ústí nad Labem. Její velkou zálibou je pěstování květin, zvlášť kaktusů, má doma menší „botanickou zahradu“ – víc než 100 druhů, přes 500 kusů, na zaskleném balkoně panelákového bytu (sní o vlastním skleníku), chová kocoura, ráda fotografuje. Hodně čte, snaží se i v češtině, kupuje si i české knihy. Jak si představuje ideální den: „vlastní skleník, houpací křeslo, sluníčko, nic nedělat“. Hodně trénuje – žertem říká: „Je to jako fitness, ale ještě za to dostane plat, hodně žen chodí do fitness klubů, aby se udržovaly v kondici, já tady chodím do divadla a ještě dostávám plat.“ I ve volném čase ráda tančí, chodí si zatancovat, její nejlepší taneční partner mimo jeviště je dirigent Tvrtko Karlovič. Oblíbené jídlo: vegetariánská strava (nejí maso), zelenina, ovoce; buchty a jiné pečivo má ráda, ale kvůli udržení váhy si k nim nemůže ani přičichnout. Oblíbený nápoj: voda.

Šéf baletu o ní říká: „Ovládá jak klasický, tak i výrazový tanec. Přesná technika provází každou její roli. Disponuje citem pro detail a také citem pro partnera. Má za sebou řadu krásných, malých i velkých, včetně vedoucích, rolí.“

Odkaz na osobní www stránky:
videozáznamy http://video.mail.ru/mail/vne28-29/
fotografie http://foto.mail.ru/mail/vne28-29/  
 






UPOZORNĚNÍ!

Vzhledem k množícím se dotazům, se tímto Severočeské divadlo s.r.o. distancuje od inscenace ZLATOVLÁSKA, na které se divadlo žádným způsobem nepodílí. Tato akce je pořádána externím subjektem, který neoprávněně užívá jméno naší společnosti. V případě, že patříte mezi oslovené, prosíme kontaktujte nás na e-mailu: sekretariat@operabalet.cz, aby bylo možné zamezit dalším škodám. Severočeské divadlo je připraveno věc předat orgánům činným v trestním řízení.

Děkujeme
Vaše Severočeské divadlo s.r.o.

© 2024 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ