• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
01234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


plakát ABO 2017/2018
plakát ABO 2017/2018
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA PŘEDSTAVENÍ:


VEČER TŘÍ KLAVÍRŮ
2.2.2017




    obrazek



CERTIFIKÁT PROVĚŘENÁ SPOLEČNOST
CERTIFIKÁT PROVĚŘENÁ SPOLEČNOST
PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • VALNÁ HROMADA

Jednatel společnosti Severočeské divadlo s.r.o. svolává řádnou valnou hromadu společnosti na den 29.11. 2017 v 9,00 hod. Jednání se uskuteční v historické budově Severočeského divadla s.r.o. v Ústí nad Labem, Lidické náměstí 1710/10 ve 2. patře.

další dokumenty k VH zde...

  • NEVÁHEJTE...

PEER GYNT, CARMEN
19.2 2018 19:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

plakát Peer Gynt, Carmen
plakát Peer Gynt, Carmen
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • AKTUÁLNĚ



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:








Předprodej vstupenek na měsíc leden a únor 2018 zahájen 5.prosince 2017

profil osobnosti:

Natalia Vassina /tanečnice/

Natalia Vassina (Coppélia), Vladimír Gončarov (Coppélius)
Natalia Vassina (Coppélia), Vladimír Gončarov (Coppélius)
foto: foto: www.berounsky.cz
   Narodila se v Rusku ve městě Togliatti (Tol’jatti). Je ruské národnosti.

V roce 1992 absolvovala Baletní akademii Vaganové v Petrohradě (Akademija russkogo baleta im. A. Ja. Vaganovoj). Při zaměstnání pak vystudovala Petrohradskou humanitní univerzitu (Sankt-Peterburgskij gumanitarnyj universitet), obor pedagog-repetitor, choreograf 1997. 

Po absolutoriu nastoupila do angažmá v divadle Ruský balet (Russkij balet) v Petrohradu v roce 1992, odkud později odešla a stala se členem baletního souboru Divadla opery a baletu M. P. Musorgského v Petrohradě (Teatr opery i baleta imeni M. P. Mursorgskogo) - od 1995 jako host, 1997-99 na plný úvazek a pokračovala jako host v Ruském baletu. Tančila řadu rolí klasického repertoáru, mj. Princezna Florina, Víly, Diamant (Spící krasavice), Pas de quattre, Trio, Odalisky (Bajadera).

Od 7. 10. 1999 je členkou souboru baletu Severočeského divadla opery a baletu v Ústí nad Labem, od 1. 4. 2001 s povinností sól, od 1. 9. 2005 sólistka. Tančí nebo tančila v těchto rolích v baletech a tanečních divadlech: Svatební pár, víly (Giselle), Víla Carabosse, Víly (Spící krasavice), Verunka, Beruška, Jepice (Broučci), Vesničané (Marná opatrnost aneb špatně hlídaná dcera), Mariken, Panny pošetilé (Hry o Marii), sbor (Farinelli), Komorné u Monteků, Hosté na plese (Romeo a Julie), Marie (Bachčisarajská fontána), Ženy (Noční ptáci), Víla Carabosse, Víly (Spící krasavice), Candellas (Čarodějná láska), Dívky (Carmen), Zlá paní, Princezna (Z pohádky do pohádky), Zelená (Peer Gynt), Swanilda, Coppélia (Coppélia), Hraběnka Valdštejnová (Casanova), Neapolitána, Labutě, Nevěsty, Dámy sbor, Pas de troix (Labutí jezero), Lesbia (Catulli carmina), Carmina burana (Carmina burana), sněhové vločky sólo, Klára dívka, panenky, čínský tanec, sněhové vločky (Louskáček), Anita, Příslušnice SS (Edith – vrabčák z předměstí), Dara (Cikánské kořeny/í), Macecha, Sestry (Popelka), Femme fatale (Café Aussig), Dvě přítelkyně, Dryáda, Tanečnice (Don Quijote). Kromě rolí v ústeckém divadle spolupracuje s V. Gončarovem, hodně rolí má od něj: Ave Maria, Solaris, Tango, Blaue Blume (Julia).

Získala širší nominaci na Ceny Thálie 2007 za roli Lesbie (Catulli Carmina).

Na otázku, jak se dostala k baletu, říká: „V dětství jsem si myslela, že budu vychovávat pejsky, pak do Togliatti přijela balerina Irina Kolpakova, viděla jsem ji a rozhodla jsem se, že nic jiného v životě dělat nechci (bylo mi tehdy šest let, přitom v Togliatti nebylo ani divadlo). Tři roky jsem chodila do baletního kroužku, v devíti letech jsem jela na přijímací zkoušku do Petrohradu, vzdáleného 1700 km. Když se maminka ptala, proč až do Petrohradu, proč ne blíž (Perm, Moskva) – tvrdohlavě jsem prosazovala, že v Petrohradu je nejlepší baletní škola v Rusku. Maminka pak říkala, že nevěřila, že mne tam přijmou – ale přijali mne. Ještě prvních pět let mne rodiče přesvědčovali, abych zanechala studia a vrátila se domů.“

Původně tančila klasické role, byla na ně více připravena ze školy. Uvádí: „Podle mého názoru, klasika má být dokonalá - jak po technické stránce, tak i vzhledově. Ale tu dokonalost málokdo má, a jakákoliv dokonalost omezuje. Prostě moderna a neoklasika se mi teď zdaji zajimavější.“ Nejraději má osobní spolupráci s choreografem, který jí „postaví roli na tělo i na duši – na míru“ - Vladimir Gončarov, David Slobašpycký, Jiří Horák, Gustav Skála, Dana Dinková. Baletní vzor nemá; obdivuje práci, kterou nyní dělají mladí ruští tanečníci, např. Natalija Osipova, je mladá, fascinující.

O své roli Dary v Cikánských kořenech řekla v rozhovoru pro Ústecký deník: „Hudba se skládá ze sedmi not, i taneční pohyb má svá omezení, ale každá role je vždy jiná. Dara je dívka, kterou můžeme každý den potkat na ulici, ve škole, v práci, ve frontě u pokladny. Podle svých dosavadních životních zkušeností chce prožít každý den podle nálady, ničím a nikým neomezována. Má své představy a sny, ale je nucena přizpůsobit se svému okolí. Obvykle dávám do pohybu hodně emocí, aby i to hluché umění mluvilo, ale také jsem se snažila v určitých scénách ztvárnit tu prázdnotu, aby živí chránili život, aby pochopili rozdíl mezi divadlem a skutečným životem. Neposlouchám „cizí řeči“ a tak prožívám tu hrůzu pouze v divadle a podobnou situaci si do života nepouštím.“

Zatím se necítí na pedagogickou dráhu po skončení aktivní činnosti, myslí si o sobě, že je na to moc tvrdá. Ráda by hrála v činohře, ale je jí jasné, že s jejím přízvukem to v Čechách nepůjde (divadlo je pro ni něco jako droga, je na něm závislá). Ráda by cestovala.

Bydlí v Ústí nad Labem. Její velkou zálibou je pěstování květin, zvlášť kaktusů, má doma menší „botanickou zahradu“ – víc než 100 druhů, přes 500 kusů, na zaskleném balkoně panelákového bytu (sní o vlastním skleníku), chová kocoura, ráda fotografuje. Hodně čte, snaží se i v češtině, kupuje si i české knihy. Jak si představuje ideální den: „vlastní skleník, houpací křeslo, sluníčko, nic nedělat“. Hodně trénuje – žertem říká: „Je to jako fitness, ale ještě za to dostane plat, hodně žen chodí do fitness klubů, aby se udržovaly v kondici, já tady chodím do divadla a ještě dostávám plat.“ I ve volném čase ráda tančí, chodí si zatancovat, její nejlepší taneční partner mimo jeviště je dirigent Tvrtko Karlovič. Oblíbené jídlo: vegetariánská strava (nejí maso), zelenina, ovoce; buchty a jiné pečivo má ráda, ale kvůli udržení váhy si k nim nemůže ani přičichnout. Oblíbený nápoj: voda.

Šéf baletu o ní říká: „Ovládá jak klasický, tak i výrazový tanec. Přesná technika provází každou její roli. Disponuje citem pro detail a také citem pro partnera. Má za sebou řadu krásných, malých i velkých, včetně vedoucích, rolí.“

Odkaz na osobní www stránky:
videozáznamy http://video.mail.ru/mail/vne28-29/
fotografie http://foto.mail.ru/mail/vne28-29/  
 





aktualita z 9.10. 2017:

Vánoční turné Pavla Šporcla

Pavel Šporcl vánoční turné
Pavel Šporcl vánoční turné
Prodej vstupenek na koncert Pavla Šporcla 15.12. byl zahájen. 

Pavel Šporcl po dvouleté přestávce opět vyráží na velké vánoční turné. V jedenácti městech České republiky představí koncertní provedení svého prvního vánočního alba a zahraje překrásné vánoční melodie, písně i tradiční koledy v unikátní aranži pro jeho modré housle a orchestr. V jejich podání zazní zahraniční vánoční písně jako je Tichá noc, svatá noc či Rolničky. V premiéře zazní i houslistova vlastní vánoční kompozice Modlitba. Chybět nebudou ani melodie z filmu Anděl Páně II. a v neposlední řadě hymna českých Vánoc: Narodil se Kristus Pán.

V českých městech houslistu doprovodí Karlovarský symfonický orchestr, na Moravě Filharmonie Bohuslava Martinů Zlín -  vždy pod taktovkou Jana Kučery. Jednotlivé vánočně laděné koncerty ozdobí i hlasy atraktivních hostů: koloraturní soprán pěvkyně Jany Šrejma Kačírkové a sborové hlasy renomovaného Českého chlapeckého sboru Boni pueri. Speciálním hostem pražských koncertů, konaných ve Foru Karlín, bude přední česká harfistka Jana Boušková.

Prosincové turné Pavla Šporcla naváže na houslistovo první vánoční album,...

...celý článek


aktualita z 6.11. 2017:

Ohlasy na premiéru

divácká reakce na premiéru Peer Gynt, Carmen
divácká reakce na premiéru Peer Gynt, Carmen
Vážený pane řediteli.

Navštívil jsem v pátek divadlo a s úžasem jsem sledoval premiéru PEER GYNT A CARMEN. Byl jsem touto inscenací velice nadšen. Jako pravidelný návštěvník divadla jsem viděl všechny vaše inscenace. Tato však na mě velmi silně zapůsobila. 

Byl to nádherný souzvuk hudby, úžasné scény a především tanečním zpracováním. Paní Mgr. Hanušová tomu dala nový styl s nezvyklýmí tanečními prvky. Preciznost provedení je zřejmě důsledek bývalé spolupráce s Pavlem Šmokem, který byl v tomto směru nekompromisní.

Tím, že scénu i kostýmy navrhoval jeden významný výtvarník a to Josef Jelínek, byla zde i vtomto směru dokonalá souhra. Nejsem však jediný, který tuto inscenací chválí. Nasvědčuje tomu i velmi bouřlivý aplaus stojících diváků a málem zavařený mechanizmus opony při stálém otvírání a zavírání.

Myslím si, že by jste pomalu měli přemýšlet o tom, kam umístíte novou prosklenou vitrinu pro další Thalii. Zasloužíte si to.

Jaroslav Macek
Ústí nad Labem 4. Listopadu 2017

...

...celý článek


aktualita z 25.10. 2017:

MUSICAL-OPERETA: RECENZE CASANOVY

Vítězslav Sladký
6.10.2017
Categories: Recenze
Tags: muzikál casanova, recenze, severočeské divadlo ústí nad labem

Casanova muzikál
Casanova muzikál

Muzikál Casanova měl světovou premiéru na zámku v Hluboké nad Vltavou v roce 2012 a jeho autoři Zdeněk Barták a Petr Markov jej napsali pro zdejšího intendanta Zdeňka Pikla. Po pěti letech se dílo dočkalo premiéry v dalším kamenném divadle – nově jej nastudovalo Severočeské divadlo v Ústí nad Labem.

Muzikál Casanova není publiku neznámý. Krom zmíněné světové premiéry na Hluboké se s velkým úspěchem hrál také na jihokorejském Daegu International Musical Festivalu, v pražském Divadle Broadway či v rámci Divadelního festivalu v Rychnově nad Kněžnou. V Ústí nad Labem Casanovu velmi precizně zrežíroval Tomáš Christian Brázda ve spolupráci s choreografem Vladimírem Gončarovem.

Herecké obsazení hlavních rolí nabízí ústeckému publiku až neobvyklou plejádu muzikálových hvězd. Průvodcem i komentátorem děje je zejména pro dámy charismatický Marián Vojtko v úloze hraběte Valdštejna. Ten po řadě démonických postav vytvořil postavu „charakterního pána s hůlkou“ naprosto přesvědčivě.  Titulní Casanova má pak hned...

...celý článek


aktualita z 11.9. 2014:

Severočeské divadlo s.r.o.
vypisuje konkurz

na obsazení místa v orchestru:

Hráč na lesní roh

(člen skupiny za MD, nástup možný ihned)

Povinná skladba: klasický koncert ( první a druhá věta )
Orchestrální party: Rusalka, Labutí jezero, Šeherezáda
Hra z listu

Uzávěrka přihlášek: 26.1.2017
Termín konkurzu: 30.1. 2017
Po dohodě je možno poskytnout studijní materiál a korepetitora.

Přihlášky se stručným životopisem, dosaženým vzděláním a dosavadní praxí zasílejte na adresu:

Severočeské divadlo s.r.o.
Ústí nad Labem
Lidické náměstí 10
Ústí nad Labem
400 01

nebo na e-mail: tomas.halama@operabalet.cz

SOUBORY KE STAŽENÍ:

Konkurz - horna leden 2018.doc

konkurz - Hráč na lesní roh
velikost souboru: 101.9 KB
...

...celý článek





© 2018 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ