• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
25262728123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


plakát ABO 2018/19
plakát ABO 2018/19
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA:


NABUCCO
speciální host Olga Zhigmitova



ONDŘEJ HAVELKA




    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • VALNÁ HROMADA

Jednatel společnosti Severočeské divadlo s.r.o. svolává řádnou valnou hromadu společnosti na den 29.1. 2019 v 10,00 hod. Jednání se uskuteční v historické budově Severočeského divadla s.r.o. v Ústí nad Labem, Lidické náměstí 1710/10 ve 2. patře.

další dokumenty k VH zde...

  • NEVÁHEJTE...

NABUCCO
15.4 2019 19:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

plakát - Veselá vdova
plakát - Veselá vdova
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • ARCHIV AKTUALIT



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:








UPOZORNĚNÍ DIVÁKŮM !!! Březnové představení muzikálu Casanova je z technických důvodů přeloženo na 23. 4. v 19 hodin.
Vstupenky zůstávají v platnosti - děkujeme za pochopení.

Jiří Starý /tanečník/

Jana Jandorová, Jiří Starý
Jana Jandorová, Jiří Starý
foto: www.berounsky.cz
Narodil se 1. 4. 1989 v Praze.

Balet vystudoval na Taneční konzervatoři v Praze, kterou absolvoval v roce 2008.

Od 8. 9. 2008 je členem souboru baletu Severočeského divadla opery a baletu v Ústí nad Labem. Tančí v těchto rolích v baletech a tanečních divadlech: polský tanec, maďarský tanec (Labutí jezero), ruský tanec, španělský tanec (Louskáček), Cikáni, Disko (Cikánské kořeny/í), Taneční mistr, Ples – 4 páry, 2 kupci, 2 obuvníci (Popelka), Frajeři (Café Aussig), Fandango, Segidilla, Cikáni, Vajda cikánů (Don Quijote).

V osmi letech začal se svou o tři roky mladší sestrou navštěvovat Baletní školu Pirueta (vedli ji tanečníci Národního divadla Jana Cigánková a Jiří Plecháč), byl tam nejvyšší ze tří kluků, takže tančil prince. Zaujalo jej spojení hudby a tance v baletní umění, kde na základě nesmírné fyzické i psychické náročnosti vznikne křehké a krásné dílo, samozřejmě ve spolupráci s výtvarným uměním. Tanec mu pomohl s přesnou koordinací pohybů i s postupným formováním postavy. Zalíbilo se mu mnoho baletních představení, které navštěvoval již od dětských let na našich předních scénách. Proto po 5. třídě základní školy šel na přijímací zkoušky na taneční konzervatoř. 

Jeho vzory za studia byli profesoři konzervatoře Vladimír Nečas, Alena Drapalíková, Luboš Hajn, Pavel Ždichynec, Jaroslav Slavický. Z tehdejšího baletního souboru Národního divadla v Praze obdivoval zejména jeho vedoucího Vlastimila Harapese a primabalerinu Terezu Podařilovou. Ze zahraničních především Michaila Baryšnikova a Rudolfa Nurejeva, které měl možnost vidět ze záznamů jejich nejlepších vystoupení. 

V současnosti jsou mu vzorem přední sólisté ústeckého divadla Margarita Pleškova, Vladimir Gončarov a Natalia Vasina.

Nemá nějakou oblíbenou nebo vysněnou roli, těší se na všechno nové, co život přinese (považuje se za něco mezi renesanční a romantickou osobností, zajímají ho role, s nimiž si člověk musí pohrát). Přitahuje jej moderní tanec (ve stylu Marthy Graham, Jose Limona), vystudoval jej jako specializaci; je volnější než klasika, ale bez precizního zvládnutí klasiky to není možné. Ze současného repertoáru ústeckého divadla se mu líbí hlavně Café Aussig a Cikánské kořeny, kde tanec na jevišti dokáže „překročit forbínu“a vtáhnout diváka do děje.

V letech 2007-2008 (ještě za studia) spolupracoval s Černým divadlem Jiřího Srnce na Kuchyňské revui Bohuslava Martinů. Spojením baletu s principem „černého divadla“ vzniklo originální, hravé, optimistické a neotřelé představení plné humoru a inspirace. Tímto směrem by rád podle časových možností v budoucnu pokračoval. Také plánuje vystudovat vysokou školu humanitního zaměření. Zatím si z finančních důvodů musí přivydělávat jako pojišťovací poradce a prodejce parfémů.

Nyní bydlí v pronajatém bytě v Ústí nad Labem, trvalé bydliště má v Praze. Je svobodný. Ve volném čase píše rapové texty, zajímá ho hudba, filmy, automobilismus, cestování, výlety do přírody, horská turistika; dříve pěstoval cyklistiku, plavání i lyžování, fotil, kreslil, tvořil keramiku, také hrál na klavír a přečetl spoustu knih. Dnes knihy nahradil počítač a vše, co s ním souvisí… Oblíbená má jídla italské kuchyně (např. těstoviny se smetanovo-sýrovou omáčkou a ananasem, ale i s masem), z nápojů káva ve velkém množství, pivo, dobré víno. Jako řidič nepohrdne ani colou, džusem a kvalitní vodou.

Šéf baletu o něm uvádí: „Je tanečníkem nepřehlédnutelným nejen pro svou výšku. Disponuje širokým jevištním pohybem a projevem. Je dobrým partnerem a v neposlední řadě také velmi široce použitelným tanečníkem.“





Pěvkyně Michaela Katráková: Má Veselá vdova? Konečně neumírám!

ÚSTECKÝ DENÍK:

...

...celý článek

FOTO: Generálka operety Veselá vdova

Ústecký deník:
...

...celý článek

Výňatky z kritik STADTHEATER FÜRTH

PTÁČNÍK - STADTHEATER FÜRTH
Psáno z představení Thalia Theater Wien 18. 5. 2018
(výňatky 2 recenze)

Der Opernfreund
V rámci svého velkého turné hostoval Thalia Theater Wien v koprodukci s Operou Ústí nad Labem. A znovu měl intendant Werner Můller šťastnou ruku. Smrncovním představením plným elánu, věrným předloze, s převažně vynikajícími hlasy, bylo publikum ve Fůrthu více než hýčkané.

... Orchestr tohoto zájezdového divadla řídil lehkou, ale přesto pevnou rukou Milan Kaňák. Někdy snad trochu bouřlivěji, ke zpěvákům zvukově ne zcela přívětivě, ale to pouze V několika okamžicích. Celkově viděno má však svůj tým v orchestřišti stále v rukou a orchestr také hraje správně diferencované a šmrncovně.

Sborové nastudování je dílem Jana Snítila; nedovolil si žádné výkyvy a svůj sbor měl pevně v rukou.

Manfred Drescher 30.05.2018

ÚNOS ZE SERAILU - STADTHEATER FÜTH
Psáno z provedení 02.02.2019
(výňatky z recenze)

Der Opernfreund

....Nenápadne' a tím působivě bylo nastudování sboru Janem Snítilem. Všichni jsou vzájemně více než stateční.

...Jedním z prvních plusových bodů představení je rozhodně orchestr. Lze konstatovat, že hudebníci jsou evidentně sehrání a s hudbou si vzájemně...

...celý článek

Thalia Theater Wien nadchnul s Lehárovou „Veselou vdovou“

Thalia Theater Wien begeisterte mit Lehárs \
Thalia Theater Wien begeisterte mit Lehárs \"Die lustige Witwe\"
     V umělecké rovině vychází myšlenka Evropské unie skvěle: v koprodukci s Operou Ústí nad Labem (univerzitní město v Severních Čechách) a Komorní operou Praha se ve čtvrtek představil ve vyprodaném Schweinfurter Theater s mistrovskou Lehárovou operetou Veselá vdova Thalia Theater Wien.
     Publikum se velmi rádo nechalo přenést do Paříže roku 1905: těšilo se z omamného opojení Lehárových tónů a z turbulentního obchodování s láskou, žárlivostí, intrikami – i happyendem ve třetím jednání.
     Tajemník velvyslanectví hrabě Danilo se na plese znovu potkává se svou dřívější láskou, nyní ovdovělou Hanou Glawari, se kterou mu vzhledem k jeho vznešenému původu nebylo dovoleno se oženit. A láska mezi nimi okamžitě vzplane znovu. Znovuobjevené štěstí má však háček: mladá vdova je totiž také bohatou vdovou a Danilo se obává  možného podezření, že chce pouze její peníze.

"Housle hrají, ret co tají - mám tě rád."
Danilo přísahá, že nikdy nebude vyznávat „Miluji Tě.“ Z této myšlenky v libretu Victora Léona vytvořil Lehár jeden z nekrásnějších valčíků...

...celý článek




© 2019 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ