• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
01234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293012345


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


plakát ABO 2018/19
plakát ABO 2018/19
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA:


HITY SVĚTOVÉHO
A ČESKÉHO NUZIKÁLU



JARNÍ KONCERT



VIVA VERDI



ONDŘEJ HAVELKA




    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • NEVÁHEJTE...

GISELLE
21.5 2019 19:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

Sergej Prokofjev: Romeo a Julie - plakát
Sergej Prokofjev: Romeo a Julie - plakát
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • ARCHIV AKTUALIT



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:









Lada Pešková /tanečnice/

Lada Pešková - na výstavě svých fotografií po premiéře CAFÉ AUSSIG
Lada Pešková - na výstavě svých fotografií po premiéře CAFÉ AUSSIG
foto: www.operabalet.cz
Narodila se 6. 1. 1985 v Moskvě v Rusku (je ale české národnosti).

Balet vystudovala na Taneční konzervatoři v Brně, kterou absolvovala v roce 2004 (diplomovaný umělec).

Od 23. 8. 2004 je členkou souboru baletu Severočeského divadla opery a baletu v Ústí nad Labem. Tančí nebo tančila v těchto rolích v baletech a tanečních divadlech: dámy Polsko, harém ženy, zajatkyně (Bachčisarajská fontána), (Romeo a Julie), Penízky, Odalisky (Aladin), Dámy valčíku a Víly růží, sbor víly, mazurka (Spící krasavice), Lesní féérie, Svůdnice (Z pohádky do pohádky), 4 dívky orient, Trollové, 3 Salašnice, Bouře (Peer Gynt), 4 páry (Coppélia), Přízrak – Smrt (Casanova), Labutě, Valčík, Mazurka (Labutí jezero), Starci (Catulli carmina), Carmina burana (Carmina burana), Bordel, Ulice, Doktoři (Edith – vrabčák z předměstí), sněhové vločky, valčík, orientální tanec, španělský tanec, rodiče Klárky, rodiče (Louskáček), Cikánky, Disko (Cikánské kořeny/í), Ples – 4 páry, Podzim (Popelka), Poupata (Café Aussig), Fandango, Segidilla, Cikáni, Sen (Don Quijote). V muzikálu West Side Story vystupovala v roli Grazielly, v operetě Veselá vdova v roli Margot, v opeře Aida v roli Kněžky. Dále tančí či tančila ve sboru v operetách, operách a muzikálech Severočeského divadla opery a baletu (Noc v Benátkách, Eugen Oněgin, Romeo a Julie, Rose Marie, Rusalka, Bohéma, Prodaná nevěsta, Netopýr, Faust a Markétka, Čert a Káča, Cikánský baron, Rigoletto, Sugar (Někdo to rád horké), Polská krev, Carmen, Čardášová princezna, La Traviatta, Hello, Dolly!, Hoffmannovy povídky, Divotvorný hrnec, Otello). 

Občas zastupuje v Baletním studiu Severočeského divadla opery a baletu. O prázdninách vystupovala v „letním divadle“ v Gars am Kamp, Rakousko (2008 Aida, 2009 Prodaná nevěsta). Zájezdy s divadlem přes Art Concerts – Aida, Carmina Burana, Carmen.

O tom, jak se dostala k baletu, říká: „Paní ředitelka ve školce si všimla, že mám velice lehký skok a doporučila nám, aby mě dali někam do rytmiky. Tak jsem v pěti letech začala navštěvovat baletní přípravku v Základní umělecké škole v Brně, od šesti let baletní přípravku Národního divadla - Janáčkova divadla v Brně. Pak už to nebylo daleko ke konzervatoři a maminka mě vzala na talentové zkoušky a uspěla jsem - po 5. třídě základní školy jsem nastoupila na konzervatoř.“ 

Žádné vysněné role nemá, považuje se za sborovou tanečnici; v čem si přála zatancovat (Louskáček, Labutí jezero, Spící krasavice, Don Quijote), to se jí splnilo. V ústeckém divadle je malý baletní soubor, takže na každého se dostanou i sólové role, potkala ji tak řada možností, např. Podzim v Popelce. Líbí se jí jak klasický, tak moderní tanec, raději má klasický balet, i když není vyhraněná jen na něj; je ráda, že v ústeckém divadle může tancovat také v muzikálech. Absolvovala několik baletních „Masterclasses“ (třikrát u Darji Klimentové, dvakrát v taneční škole v Ženevě).

O tom, co bude dělat po skončení aktivní činnosti, zatím neuvažuje. Baví ji jazyky (angličtina, francouzština), takže by mohla pracovat jako překladatelka, tlumočnice; nebo by si s maminkou mohla otevřít cukrárnu.

Bydlí v Ústí nad Labem, je svobodná. (Je zvyklá na Brno, v Ústí nad Labem si těžko zvykala). Ve volném čase ráda chodí na výlety, do hor, čte, odpočívá u dobrých filmů, spí. Ráda fotografuje, své fotografie z prostředí ústeckého baletu vystavovala v říjnu 2009 ve zdejším divadle. Občas chodí na diskotéky. Její představa ideálně stráveného dne: dostatečně se vyspat, za hezkého počasí jet třeba na výlet (s kamarády, popř. s přítelem nebo s rodinou). Oblíbené jídlo nebo nápoj nemá – má ráda vše, co je dobré, není vybíravá, s jídlem nemá problémy. 

Šéf baletu o ní uvádí: „Lada Pešková je opravdovým tahounem souboru. Tančí všechno a všude. Urostlá tanečnice s líbivým jevištním zjevem a velmi poctivým přístupem k práci, která ji opravdu baví, je velmi univerzální a pro soubor přínosná“.





speciální host v roli Feneny

v opeře NABUCCO - 15.4. 2019 - Olga Zhigmitova 
mezzosopranistka Olga Zhigmitova
mezzosopranistka Olga Zhigmitova

Studovala v Petrohradě na Konzervatoři N. A. Rimského-Korsakova ve třídě prof. Evgenie Perlasové. V letech 1996 - 2000 pokračovala ve studiu na Akademii P. I. Čajkovského v Ulan-Ude (Burjatsko) se specializací dirigování a hra na klavír. 

Mistrovské kurzy: 2016-2017 Guram Kvitsiniya, Elena Nosková, Olivera Miljakovič, Vladimír Chernov. 

Ceny a ocenění:

2009 - Gran-Prix v pěvecké soutěži "Sibirian Romansiade", Tomsk (Rusko)
2009 - I. cena Festivalu "Romanceade" v Moskvě (Rusko)
2009 - účast na Festivalu L.v. Beethovena ve Varšavě (Polsko)
2016 - Cena "Mezinárodní pěvecká soutěže Vissi d'Arte " v Praze (Česká republika)
2016 - účast ve finále mezinárodní soutěže "Concours de Bel Canto Vincenzo Bellini" v Marseille (Francie) 

Umělecké působení:

2009-2017 - sólistka ve Státním divadle Ulan-Ude, Burjatsko.
Od roku 2009 sólistka různých koncertů v Rusku (Petrohrad - Mariinské divadlo, Moskva - Natalia Saz) a operních představení (Irkutsk, Tomsk, Krasnojarsk, Novosibirsk, Chita) i v republikách Burjatsko i Jakutsko, ale i v zahraničí (Mongolsko, Francie). 

Pěvkyně Michaela Katráková: Má Veselá vdova? Konečně neumírám!

ÚSTECKÝ DENÍK:

...

...celý článek

Thalia Theater Wien nadchnul s Lehárovou „Veselou vdovou“

Thalia Theater Wien begeisterte mit Lehárs \
Thalia Theater Wien begeisterte mit Lehárs \"Die lustige Witwe\"
     V umělecké rovině vychází myšlenka Evropské unie skvěle: v koprodukci s Operou Ústí nad Labem (univerzitní město v Severních Čechách) a Komorní operou Praha se ve čtvrtek představil ve vyprodaném Schweinfurter Theater s mistrovskou Lehárovou operetou Veselá vdova Thalia Theater Wien.
     Publikum se velmi rádo nechalo přenést do Paříže roku 1905: těšilo se z omamného opojení Lehárových tónů a z turbulentního obchodování s láskou, žárlivostí, intrikami – i happyendem ve třetím jednání.
     Tajemník velvyslanectví hrabě Danilo se na plese znovu potkává se svou dřívější láskou, nyní ovdovělou Hanou Glawari, se kterou mu vzhledem k jeho vznešenému původu nebylo dovoleno se oženit. A láska mezi nimi okamžitě vzplane znovu. Znovuobjevené štěstí má však háček: mladá vdova je totiž také bohatou vdovou a Danilo se obává  možného podezření, že chce pouze její peníze.

"Housle hrají, ret co tají - mám tě rád."
Danilo přísahá, že nikdy nebude vyznávat „Miluji Tě.“ Z této myšlenky v libretu Victora Léona vytvořil Lehár jeden z nekrásnějších valčíků...

...celý článek

Divadlo v Ústí trápí odchody baleťáků. Končí kvůli zdraví i lepší kariéře jinde

ÚSTECKÝ DENÍK:

...

...celý článek




© 2019 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ