• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
01234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293012345


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


plakát ABO 2018/19
plakát ABO 2018/19
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA:


HITY SVĚTOVÉHO
A ČESKÉHO NUZIKÁLU



JARNÍ KONCERT



VIVA VERDI



ONDŘEJ HAVELKA




    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • NEVÁHEJTE...

MARNÁ OPATRNOST
15.5 2019 19:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

Sergej Prokofjev: Romeo a Julie - plakát
Sergej Prokofjev: Romeo a Julie - plakát
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • ARCHIV AKTUALIT



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:









Michaela Procházková /tanečnice/

Petr Popovský (Basil), Michaela Procházková (Kitri)
Petr Popovský (Basil), Michaela Procházková (Kitri)
foto: www.berounsky.cz
Narodila se 11. 5. 1987 v Brně. 

Balet studovala na Taneční konzervatoři v Brně, kterou absolvovala v roce 2006 (DiS.).

Od 21. 8. 2006 je členkou souboru baletu Severočeského divadla opery a baletu v Ústí nad Labem. Tančí nebo tančila v těchto rolích v baletech a tanečních divadlech: Odýlie, Maďarský tanec, Labutě, Valčík, Nevěsty (Labutí jezero), Starci (Catulli carmina), Carmina burana (Carmina burana), Nicol Contet, Panenka (Edith – vrabčák z předměstí), sněhové vločky, valčík, panenka loutka (Louskáček), Dara (Cikánské kořeny/í), Sestry, Ples – 4 páry, Víla, Popelka (Popelka), Mladá slečna (Café Aussig), Kitri (Don Quijote). V muzikálu West Side Story vystupovala v roli Minnie. Dále tančila ve sboru v operetách, operách a muzikálech Severočeského divadla opery a baletu (Eugen Oněgin, Prodaná nevěsta, Aida, Netopýr, Rigoletto, Sugar (Někdo to rád horké), Polská krev, Carmen, Čardášová princezna, Hello, Dolly!, Veselá vdova). 

Je mladou, výraznou tanečnicí. Od roku 2007 vyučuje v Baletním studiu Severočeského divadla opery a baletu (středně pokročilí). 

Její cesta k baletu: od šesti let navštěvovala baletní kroužek na Základní umělecké škole. S maminkou navštěvovali baletní představení v brněnském divadle, to se jí natolik zalíbilo, že se rozhodla, že chce jít na taneční konzervatoř. Tam ji ovlivnili prof. Jana Oščádalová, prof. Jiří Kyselák.

Nemá žádný baletní vzor - je řada vynikajících tanečníků, před kterými smeká. Z rolí, které tančí, nemůže žádnou uvést jako nejoblíbenější; říká: „Mám ráda všechny role, mě baví to tancování, spíš chci na těch rolích pracovat a najít si tam něco svého. Nemám žádnou vysněnou roli – co přijde, to přijde, asi nejsem takový snílek. Snem téměř každé baletky je zatancovat si Odettu a Odylii v Labutím jezeře - a to se mi už z polovičky splnilo.“ Má ráda převážně klasický nebo neoklasický tanec.

Je na začátku baletní dráhy, takže má čas myslet na to, čím by se chtěla zabývat po skončení aktivní činnosti. Má sen se jednou vrátit zpět na Moravu do rodné obce a otevřít si malou kavárničku.

Trvalé bydliště má v Předklášteří u Tišnova, v Ústí nad Labem přechodné. Je svobodná. Ve volném čase má řadu aktivit: chce se naučit jezdit na snowboardu, má ráda procházky po přírodě, občas vyjde tady v Ústí nad Labem s přáteli, nebo doma na Moravě; ráda houbaří. Ráda zkouší něco nového, když někdo přijde s nějakým nápadem, většinou je pro; se skupinou kamarádů jít na výlet, zaplavat si, zatancovat si, jít se odreagovat na diskotéku. Záliby, koníčky: ráda spí, pes čivava, procházky, houbaření. Jejím oblíbeným jídlem je pečená kachna, knedlík, zelí, nápojem Coca Cola. Její představa, jak trávit ideální volný den: „pořádně se vyspat, pak ten den strávit nějakou z těch aktivit s přáteli - v zimě snowboard, v létě plavání, nějaký výlet, ale být prostě mezi lidmi“.

Šéf baletu o ní uvádí: „Velmi perspektivní tanečnice, která má za sebou úspěšně i několik vedoucích rolí. Její předností je jevištní zjev, schopnost výrazu, dobrá technika a cit pro souhru s partnerem. Je „doma“ v klasickém i soudobém repertoáru.“





Pěvkyně Michaela Katráková: Má Veselá vdova? Konečně neumírám!

ÚSTECKÝ DENÍK:

...

...celý článek

Divadlo v Ústí trápí odchody baleťáků. Končí kvůli zdraví i lepší kariéře jinde

ÚSTECKÝ DENÍK:

...

...celý článek

speciální host v roli Feneny

v opeře NABUCCO - 15.4. 2019 - Olga Zhigmitova 
mezzosopranistka Olga Zhigmitova
mezzosopranistka Olga Zhigmitova

Studovala v Petrohradě na Konzervatoři N. A. Rimského-Korsakova ve třídě prof. Evgenie Perlasové. V letech 1996 - 2000 pokračovala ve studiu na Akademii P. I. Čajkovského v Ulan-Ude (Burjatsko) se specializací dirigování a hra na klavír. 

Mistrovské kurzy: 2016-2017 Guram Kvitsiniya, Elena Nosková, Olivera Miljakovič, Vladimír Chernov. 

Ceny a ocenění:

2009 - Gran-Prix v pěvecké soutěži "Sibirian Romansiade", Tomsk (Rusko)
2009 - I. cena Festivalu "Romanceade" v Moskvě (Rusko)
2009 - účast na Festivalu L.v. Beethovena ve Varšavě (Polsko)
2016 - Cena "Mezinárodní pěvecká soutěže Vissi d'Arte " v Praze (Česká republika)
2016 - účast ve finále mezinárodní soutěže "Concours de Bel Canto Vincenzo Bellini" v Marseille (Francie) 

Umělecké působení:

2009-2017 - sólistka ve Státním divadle Ulan-Ude, Burjatsko.
Od roku 2009 sólistka různých koncertů v Rusku (Petrohrad - Mariinské divadlo, Moskva - Natalia Saz) a operních představení (Irkutsk, Tomsk, Krasnojarsk, Novosibirsk, Chita) i v republikách Burjatsko i Jakutsko, ale i v zahraničí (Mongolsko, Francie). 

Thalia Theater Wien nadchnul s Lehárovou „Veselou vdovou“

Thalia Theater Wien begeisterte mit Lehárs \
Thalia Theater Wien begeisterte mit Lehárs \"Die lustige Witwe\"
     V umělecké rovině vychází myšlenka Evropské unie skvěle: v koprodukci s Operou Ústí nad Labem (univerzitní město v Severních Čechách) a Komorní operou Praha se ve čtvrtek představil ve vyprodaném Schweinfurter Theater s mistrovskou Lehárovou operetou Veselá vdova Thalia Theater Wien.
     Publikum se velmi rádo nechalo přenést do Paříže roku 1905: těšilo se z omamného opojení Lehárových tónů a z turbulentního obchodování s láskou, žárlivostí, intrikami – i happyendem ve třetím jednání.
     Tajemník velvyslanectví hrabě Danilo se na plese znovu potkává se svou dřívější láskou, nyní ovdovělou Hanou Glawari, se kterou mu vzhledem k jeho vznešenému původu nebylo dovoleno se oženit. A láska mezi nimi okamžitě vzplane znovu. Znovuobjevené štěstí má však háček: mladá vdova je totiž také bohatou vdovou a Danilo se obává  možného podezření, že chce pouze její peníze.

"Housle hrají, ret co tají - mám tě rád."
Danilo přísahá, že nikdy nebude vyznávat „Miluji Tě.“ Z této myšlenky v libretu Victora Léona vytvořil Lehár jeden z nekrásnějších valčíků...

...celý článek




© 2019 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ