• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
01234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293012345


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


plakát ABO 2018/19
plakát ABO 2018/19
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA:


HITY SVĚTOVÉHO
A ČESKÉHO NUZIKÁLU



JARNÍ KONCERT



VIVA VERDI



ONDŘEJ HAVELKA




    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • NEVÁHEJTE...

GISELLE
21.5 2019 19:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

Sergej Prokofjev: Romeo a Julie - plakát
Sergej Prokofjev: Romeo a Julie - plakát
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • ARCHIV AKTUALIT



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:









Vladimír Gončarov /tanečník/

Vladimír Gončarov (Partajník), Margarita Plešková (Matka)

Vladimír Gončarov (Partajník), Margarita Plešková (Matka)
foto: www.berounsky.cz
Je ruské národnosti, narodil se v ruském Krasnodaru. 

V deseti letech začal studovat konzervatoř v Alma-Atě v Kazachstánu, pak přestoupil na Permskou státní baletní konzervatoř do Permu v Rusku, kterou absolvoval.

První angažmá získal v Akademickém divadle P. I Čajkovského v Permu (Permskij akademičeskij teatr opery i baleta imeni P. I. Čajkovskogo), kde vystupoval v rolích například jako Rudovous (Labutí jezero), Madge (La Sylphide), Víla Karabos (Spící krasavice), Drosselmayer (Louskáček) a další. V sezóně 1997/98 působil jako sólista Velkého divadla v polské Poznani (Teatr wielki Stanislawa Moniuszki w Poznaniu), kde tančil mj. Jinocha v baletu Sylfidy. 

Od 3. 11. 1998 je členem souboru baletu Severočeského divadla opery a baletu v Ústí nad Labem (člen sboru s povinnosti sól, od 1. 1. 2000 sólista). Vytvořil zde řadu rolí klasického i moderního repertoáru: Hillarion, Albert (Giselle), Princ, Rudovous (Labutí jezero), Pavouk (Broučci), Matka Simona (Marná opatrnost), Romeo (Romeo a Julie), Händel (Farinelli), Girej (Bachčisarajská fontána), Čaroděj (Aladin), Guvernantka (Ples kadetů), Šéf (Noční ptáci), Princ Desirée (Spící krasavice), Carmelo (Čarodějná láska), Escamillo (Carmen), bratr Honzy, Lucifer (Z pohádky do pohádky), Peer Gynt (Peer Gynt), Coppélius (Coppélia), mladý Casanova (Casanova), Catullus (Catulli Carmina), Princ Louskáček, strýček (Louskáček), Raymond Asso (Edith – vrabčák z předměstí), Čoban (Cikánské kořeny/í), Princ (Popelka), Partajník (Café Aussig), Espada (Don Quijote).

Hostuje s baletním souborem i samostatně po republice i v zahraničí, např. Státní opera Praha (Romeo a Julie), Městské divadlo Brno (Nedbaloviny), Mittelsächsisches Theater Freiberg/Döbeln (Die Blaue Blume). Poslední dobou se věnuje také taneční choreografii (Libertango, Solaris, Ave Maria a další) a pohybové spolupráci v operních inscenacích SDOB (La nozze di Figaro, Otello). Na jaře 2010 připravuje pro Severočeské divadlo opery a baletu experimentální scénické představení Zahrada soch složené z poezie Ireny Žantovské a baletních kreací v jeho choreografii (poprvé bylo uvedeno v Praze na otevření festivalu „Za vodou“ v červnu 2009). Od září 2007 vede starší žáky v Baletním studiu Severočeského divadla opery a baletu, pro které také sestavuje choreografie jak na moderní tak klasickou hudbu (Slovanský tanec, Nina, PianoTrio, Pamina, Královna Noci a další).

Za roli Čobana v představení Cikánské kořeny/í se mu dostalo ocenění Ceny Thálie za rok 2008 (Z vyjádření poroty: Vladimír Gončarov se v titulní roli Čobana představil jako vyzrálý tanečník. Zachycuje jiskru a choreografický rozptyl inscenace, kde se prolínají prvky stylizovaného folkloru a pohybové zkratky se spontánním projevem. Gončarov se oddal temperamentu a výraznému rytmu tanečních variací, které navíc obdařil silným charizmatickým projevem.) a Ceny za nejlepší sólistický výkon na Soutěžní přehlídce současné taneční tvorby 2008.

Na otázku, co ho přivedlo k baletu, říká: „Když jsem jako dítě, viděl v televizi baletní představení, jak dokonale tancovali, tak mě to úplně nadchlo. Mám rád dokonalost a asi proto mě balet od malička přitahoval. Rodiče ale byli proti, rozhodně nechtěli, abych se stal tanečníkem. Vždycky se mi ale balet líbil, šel jsem za tím a rodiče se mi podařilo nakonec přesvědčit.“

Na baletu jej přitahuje především krása, ladnost pohybu a souznění všech složek v dokonalé harmonii. „Klasický balet je pro mě pilíř baletu. Je to piedestál, stará uznávaná technika, o kterou je třeba pečovat a ukazovat lidem v tom nejlepším světle. Je to dokonalý obraz lehkosti, preciznosti, avšak za cenu velkého úsilí. Samozřejmě je pro mě balet také velkou radostí, kdyby nebyl, tak bych ho nedělal.“ Jako své baletní vzory uvádí ruské umělce Ireka Muchamedova a Vladimira Malachova, ale hned dodává: „Myslím však, že o vzor v momentě, kdy tančíte na jevišti, nejde. Jde o to, co můžete nabídnout divákovi vy sám ze sebe, co vás trápí, co z vás vyzařuje. Vzor je něco, co napodobujeme, ale každý by měl být sám sebou.“
 
Nemůže řící, kterou roli má nejoblíbenější – všechny tančí rád. Uvádí, že záporné postavy (např. Rudovous, Partajník) poskytují umělci větší prostor ke ztvárnění než kladné. Své pocity při premiéře a při reprízách popisuje takto: „Premiéra je samozřejmě jiná, než běžná repríza. Jde o daleko slavnostnější představení, všichni jsme napjatí, dopadá na nás větší tíha odpovědnosti, navíc nevíme, jaký bude mít inscenace úspěch u diváků atd. Je toho opravdu hodně. Na druhou stranu musím říct, že při reprízách je možné se soustředit na větší detaily, většinou si je více vychutnávám než při premiéře a to samé může platit i pro diváky.“ 

V České republice se usadil, má zde již trvalý pobyt. Bydlí v Ústí nad Labem. Ve volném čase (kterého ale mnoho nemá) rád hraje na klavír. Hudbu i obrazy považuje za velice inspirativní a využívá každé možností k návštěvě Galerie Starých mistrů v Drážďanech. Má rád Jana Wericha, inteligentní humor a své dva kanáry. Na Facebooku je stránka zřízená jeho fanoušky.

Šéf baletu o něm uvádí: „Je předním tanečníkem našeho souboru. Klasický i výrazový tanec mu poskytují mnoho rolí, ve kterých uplatňuje své přednosti – techniku, expresi, souhru s partnerem, cit pro hudbu a široký pohyb s využitím prostoru.“






Divadlo v Ústí trápí odchody baleťáků. Končí kvůli zdraví i lepší kariéře jinde

ÚSTECKÝ DENÍK:

...

...celý článek

speciální host v roli Feneny

v opeře NABUCCO - 15.4. 2019 - Olga Zhigmitova 
mezzosopranistka Olga Zhigmitova
mezzosopranistka Olga Zhigmitova

Studovala v Petrohradě na Konzervatoři N. A. Rimského-Korsakova ve třídě prof. Evgenie Perlasové. V letech 1996 - 2000 pokračovala ve studiu na Akademii P. I. Čajkovského v Ulan-Ude (Burjatsko) se specializací dirigování a hra na klavír. 

Mistrovské kurzy: 2016-2017 Guram Kvitsiniya, Elena Nosková, Olivera Miljakovič, Vladimír Chernov. 

Ceny a ocenění:

2009 - Gran-Prix v pěvecké soutěži "Sibirian Romansiade", Tomsk (Rusko)
2009 - I. cena Festivalu "Romanceade" v Moskvě (Rusko)
2009 - účast na Festivalu L.v. Beethovena ve Varšavě (Polsko)
2016 - Cena "Mezinárodní pěvecká soutěže Vissi d'Arte " v Praze (Česká republika)
2016 - účast ve finále mezinárodní soutěže "Concours de Bel Canto Vincenzo Bellini" v Marseille (Francie) 

Umělecké působení:

2009-2017 - sólistka ve Státním divadle Ulan-Ude, Burjatsko.
Od roku 2009 sólistka různých koncertů v Rusku (Petrohrad - Mariinské divadlo, Moskva - Natalia Saz) a operních představení (Irkutsk, Tomsk, Krasnojarsk, Novosibirsk, Chita) i v republikách Burjatsko i Jakutsko, ale i v zahraničí (Mongolsko, Francie). 

Pěvkyně Michaela Katráková: Má Veselá vdova? Konečně neumírám!

ÚSTECKÝ DENÍK:

...

...celý článek

Thalia Theater Wien nadchnul s Lehárovou „Veselou vdovou“

Thalia Theater Wien begeisterte mit Lehárs \
Thalia Theater Wien begeisterte mit Lehárs \"Die lustige Witwe\"
     V umělecké rovině vychází myšlenka Evropské unie skvěle: v koprodukci s Operou Ústí nad Labem (univerzitní město v Severních Čechách) a Komorní operou Praha se ve čtvrtek představil ve vyprodaném Schweinfurter Theater s mistrovskou Lehárovou operetou Veselá vdova Thalia Theater Wien.
     Publikum se velmi rádo nechalo přenést do Paříže roku 1905: těšilo se z omamného opojení Lehárových tónů a z turbulentního obchodování s láskou, žárlivostí, intrikami – i happyendem ve třetím jednání.
     Tajemník velvyslanectví hrabě Danilo se na plese znovu potkává se svou dřívější láskou, nyní ovdovělou Hanou Glawari, se kterou mu vzhledem k jeho vznešenému původu nebylo dovoleno se oženit. A láska mezi nimi okamžitě vzplane znovu. Znovuobjevené štěstí má však háček: mladá vdova je totiž také bohatou vdovou a Danilo se obává  možného podezření, že chce pouze její peníze.

"Housle hrají, ret co tají - mám tě rád."
Danilo přísahá, že nikdy nebude vyznávat „Miluji Tě.“ Z této myšlenky v libretu Victora Léona vytvořil Lehár jeden z nekrásnějších valčíků...

...celý článek




© 2019 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ