• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
2425262728291


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.





MAPA:



ZVEME VÁS NA:







    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • VALNÁ HROMADA

Jednatel společnosti Severočeské divadlo s.r.o. svolává zasedání valné hromady společnosti na 29.1. 2020 ve 13,00 hod. Zasedání se uskuteční v zasedací místnosti primátora Statutárního města Ústí nad Labem.

další dokumenty k VH zde...

  • NEVÁHEJTE...

CARMEN
28.3 2020 17:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

Frida - plakát
Frida - plakát
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • ARCHIV AKTUALIT



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:









Vladimír Gončarov /tanečník/

Vladimír Gončarov (Partajník), Margarita Plešková (Matka)

Vladimír Gončarov (Partajník), Margarita Plešková (Matka)
foto: www.berounsky.cz
Je ruské národnosti, narodil se v ruském Krasnodaru. 

V deseti letech začal studovat konzervatoř v Alma-Atě v Kazachstánu, pak přestoupil na Permskou státní baletní konzervatoř do Permu v Rusku, kterou absolvoval.

První angažmá získal v Akademickém divadle P. I Čajkovského v Permu (Permskij akademičeskij teatr opery i baleta imeni P. I. Čajkovskogo), kde vystupoval v rolích například jako Rudovous (Labutí jezero), Madge (La Sylphide), Víla Karabos (Spící krasavice), Drosselmayer (Louskáček) a další. V sezóně 1997/98 působil jako sólista Velkého divadla v polské Poznani (Teatr wielki Stanislawa Moniuszki w Poznaniu), kde tančil mj. Jinocha v baletu Sylfidy. 

Od 3. 11. 1998 je členem souboru baletu Severočeského divadla opery a baletu v Ústí nad Labem (člen sboru s povinnosti sól, od 1. 1. 2000 sólista). Vytvořil zde řadu rolí klasického i moderního repertoáru: Hillarion, Albert (Giselle), Princ, Rudovous (Labutí jezero), Pavouk (Broučci), Matka Simona (Marná opatrnost), Romeo (Romeo a Julie), Händel (Farinelli), Girej (Bachčisarajská fontána), Čaroděj (Aladin), Guvernantka (Ples kadetů), Šéf (Noční ptáci), Princ Desirée (Spící krasavice), Carmelo (Čarodějná láska), Escamillo (Carmen), bratr Honzy, Lucifer (Z pohádky do pohádky), Peer Gynt (Peer Gynt), Coppélius (Coppélia), mladý Casanova (Casanova), Catullus (Catulli Carmina), Princ Louskáček, strýček (Louskáček), Raymond Asso (Edith – vrabčák z předměstí), Čoban (Cikánské kořeny/í), Princ (Popelka), Partajník (Café Aussig), Espada (Don Quijote).

Hostuje s baletním souborem i samostatně po republice i v zahraničí, např. Státní opera Praha (Romeo a Julie), Městské divadlo Brno (Nedbaloviny), Mittelsächsisches Theater Freiberg/Döbeln (Die Blaue Blume). Poslední dobou se věnuje také taneční choreografii (Libertango, Solaris, Ave Maria a další) a pohybové spolupráci v operních inscenacích SDOB (La nozze di Figaro, Otello). Na jaře 2010 připravuje pro Severočeské divadlo opery a baletu experimentální scénické představení Zahrada soch složené z poezie Ireny Žantovské a baletních kreací v jeho choreografii (poprvé bylo uvedeno v Praze na otevření festivalu „Za vodou“ v červnu 2009). Od září 2007 vede starší žáky v Baletním studiu Severočeského divadla opery a baletu, pro které také sestavuje choreografie jak na moderní tak klasickou hudbu (Slovanský tanec, Nina, PianoTrio, Pamina, Královna Noci a další).

Za roli Čobana v představení Cikánské kořeny/í se mu dostalo ocenění Ceny Thálie za rok 2008 (Z vyjádření poroty: Vladimír Gončarov se v titulní roli Čobana představil jako vyzrálý tanečník. Zachycuje jiskru a choreografický rozptyl inscenace, kde se prolínají prvky stylizovaného folkloru a pohybové zkratky se spontánním projevem. Gončarov se oddal temperamentu a výraznému rytmu tanečních variací, které navíc obdařil silným charizmatickým projevem.) a Ceny za nejlepší sólistický výkon na Soutěžní přehlídce současné taneční tvorby 2008.

Na otázku, co ho přivedlo k baletu, říká: „Když jsem jako dítě, viděl v televizi baletní představení, jak dokonale tancovali, tak mě to úplně nadchlo. Mám rád dokonalost a asi proto mě balet od malička přitahoval. Rodiče ale byli proti, rozhodně nechtěli, abych se stal tanečníkem. Vždycky se mi ale balet líbil, šel jsem za tím a rodiče se mi podařilo nakonec přesvědčit.“

Na baletu jej přitahuje především krása, ladnost pohybu a souznění všech složek v dokonalé harmonii. „Klasický balet je pro mě pilíř baletu. Je to piedestál, stará uznávaná technika, o kterou je třeba pečovat a ukazovat lidem v tom nejlepším světle. Je to dokonalý obraz lehkosti, preciznosti, avšak za cenu velkého úsilí. Samozřejmě je pro mě balet také velkou radostí, kdyby nebyl, tak bych ho nedělal.“ Jako své baletní vzory uvádí ruské umělce Ireka Muchamedova a Vladimira Malachova, ale hned dodává: „Myslím však, že o vzor v momentě, kdy tančíte na jevišti, nejde. Jde o to, co můžete nabídnout divákovi vy sám ze sebe, co vás trápí, co z vás vyzařuje. Vzor je něco, co napodobujeme, ale každý by měl být sám sebou.“
 
Nemůže řící, kterou roli má nejoblíbenější – všechny tančí rád. Uvádí, že záporné postavy (např. Rudovous, Partajník) poskytují umělci větší prostor ke ztvárnění než kladné. Své pocity při premiéře a při reprízách popisuje takto: „Premiéra je samozřejmě jiná, než běžná repríza. Jde o daleko slavnostnější představení, všichni jsme napjatí, dopadá na nás větší tíha odpovědnosti, navíc nevíme, jaký bude mít inscenace úspěch u diváků atd. Je toho opravdu hodně. Na druhou stranu musím říct, že při reprízách je možné se soustředit na větší detaily, většinou si je více vychutnávám než při premiéře a to samé může platit i pro diváky.“ 

V České republice se usadil, má zde již trvalý pobyt. Bydlí v Ústí nad Labem. Ve volném čase (kterého ale mnoho nemá) rád hraje na klavír. Hudbu i obrazy považuje za velice inspirativní a využívá každé možností k návštěvě Galerie Starých mistrů v Drážďanech. Má rád Jana Wericha, inteligentní humor a své dva kanáry. Na Facebooku je stránka zřízená jeho fanoušky.

Šéf baletu o něm uvádí: „Je předním tanečníkem našeho souboru. Klasický i výrazový tanec mu poskytují mnoho rolí, ve kterých uplatňuje své přednosti – techniku, expresi, souhru s partnerem, cit pro hudbu a široký pohyb s využitím prostoru.“






VERNISÁŽ VÝSTAVY

21. února 2020 se v Severočeském divadle v Ústí nad Labem uskuteční v rámci premiéry tanečního divadla choreografky Mariky Hanouskové Mikanové FRIDA vernisáž výstavy obrazů dvou zajímavých výtvarnic:
Jarmily Švehlové
a
Albiny Gorbiny.

Vernisáž bude zahájena v 18.00 v prostoru foyeru v I. patře historické budovy.
O přestávce proběhne ve vstupním foyeru autogramiáda obou výtvarnic.
Výstavu můžete vidět i při dalších představeních v našem divadle.

...

...celý článek

KONKURZ NA TANEČNÍKY SBORU BALETU

Šéf baletu Margarita Pleškova vypisuje konkurz na doplnění členů souboru baletu.

Vaše žádosti (profesní životopis a fotografie) zasílejte na adresu: audition.sdul@gmail.com , nejpozději do 15. 3. 2020.

Termín konkurzu: 28. 3. 2020  v 10:00 hod (registrace od 9:00 hod)
Účast pouze pro pozvané.
Uchazeči si mohou připravit vlastní ukázku (klasickou, neoklasickou nebo moderní variaci).

Adresa: 
Severočeské divadlo s.r.o.
Lidické náměstí 10
400 01 
Ústí nad Labem
www.operabalet.cz


Repertoár: Labutí jezero, Louskáček, Giselle, Sněhová královna, Polovecké tance, Peer Gynt/Carmen, Café Aussig, Zkrocení zlé ženy, Marná opatrnost, Romeo a Julie, Frida


...

...celý článek

ZKOUŠKY NA ZASNĚŽENOU ROMANCI FINIŠUJÍ

...

...celý článek

veřejný konkurz na obsazení všech rolí do operety Čardášová princezna

Severočeské divadlo vypisuje
veřejný konkurz na obsazení všech rolí 
do operety Emmericha Kálmána: 

Čardášová princezna 

Plánovaná premiéra je 19.6. 2020. 

Konkurz se koná dne 9.3. 2020 , 9-12.30 hodin 

Na konkurz si připravte: 
- jednu libovolnou operetní árii 
- dvě árie z Čardášové princezny /případně duet/ 

Přihlášky /profesní životopis+foto/ zasílejte e-mailem: 
alena.vaicova@operabalet.cz


Das Nordböhmische Theater schreibt ein öffentliches 
Probesingen für die Besetzung aller Rollen 
in der Operette

 Die Csardasfürstin 
von Emmerich Kalman aus. 

Die geplante Premiere soll am 19.06. 2020 stattfinden. 
Das Vorsingen findet am 9.3. 2020 zwischen 9:00 und 12:30 statt. 

Für das Vorsingen bereiten Sie bitte Folgendes vor: 
- Eine frei gewählte Operettenarie 
-Zwei Arien aus der Operette Die Csardasfürstin/auch ein Duett ist möglich/ 

Bewerbungen/professionellen Lebenslauf/ senden Sie bitte per Email an: 
alena.vaicova@operabalet.cz
...

...celý článek




© 2020 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ