• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
01234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293012345


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.





MAPA:





Novoroční koncert

ZVEME VÁS NA:



    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • VALNÁ HROMADA

Jednatel společnosti Severočeské divadlo s.r.o. svolává zasedání valné hromady společnosti na den 25.1.2024 ve 13.00 hod. Zasedání se uskuteční na Krajském úřadě Ústeckého kraje v kanceláři č. 714, 7. patro, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem.

další dokumenty k VH zde...

  • VNITŘNÍ OZNAMOVACÍ SYSTÉM ZAMĚSTNAVATELE

E-mail: severoceskedivadlo@seznam.cz
Telefon: +420 210 082 134


  • NEVÁHEJTE...

CARMEN
17.5 2024 19:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

plaká NETOPÝR
plaká NETOPÝR
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost


NAŠI PARTNEŘI:












POZOR - ZMĚNA!
Vážení diváci, představení dne 5. 4. 2024 od 19.00 hodin J. B. P. Molière: LAKOMEC 
je z důvodu nemoci ZRUŠENO! Náhradní termín bude 27.5.2024.
Děkujeme za pochopení.


Igor Vejsada /choreograf/

Igor Vejsada - choreograf
Igor Vejsada - choreograf
foto: www.operabalet.cz
Igor Vejsada je osobností dobře známou v baletním uměleckém světě. Byl výrazným sólovým tanečníkem na své domovské scéně v Brně ( dříve Janáčkovo a Mahenovo divadlo v Brně, dnes Národní divadlo Brno ). Sám pochází také z Brna. Jeho temperamentní a charizmatické založení ho předurčovalo na role dramatické a emotivní jako např. Merkucio z Romea a Julie, Armen z Gajané, Šaman ze Svěcení jara, ale také na klasické, okořeněné humorem jako např. Puk z Noci svatojánské a role šašků v Labutím jezeře a v Popelce.

Po této úspěšné a plodné části své taneční kariéry v Brně strávil dva roky v maďarském Györu u Ivana Markó, který zde navazoval choreograficky na svou éru sólového tanečníka u Maurice Béjárta - legendy francouzské i světové choreografie. Po dvou letech se vrátil do Brna, kde v baletu brněnského divadla založil soubor New Ballet Brno. Po roce přijal angažmá v Kibbutz Contemporary Dance Company v Izraeli. Opět po dvou letech se stal tanečníkem v Mannheimu v Německu. Tato pestrá pouť ho vybavila bohatými zkušenostmi uměleckými, profesními i lidskými.

V roce ... se stal šéfem baletu v Ostravě, v Národním divadle moravskoslezském. Na svém místě je aktivním choreografem a vlastně i dramaturgem, který určuje pro diváky velmi přitažlivým způsobem repertoár baletu. Je to osvědčená rovnováha mezi klasikou a současným tancem určená širokému okruhu diváků. Igor Vejsada dovede ještě zahrnout do své činnosti umělecké taneční aktivity jednorázově a tematicky zaměřené, např. happeningy a také projekty určené postiženým lidem, které přímo zapojí do scénické taneční aktivity.

Z jeho choreografií jsou pozoruhodné a ve svém žánrovém charakteru s velmi širokým záběrem např. Tance Rudolfa II., The Beatles, Bílé sny, The Doors, Coppélia, Eva, Requiem ( Ant. Dvořák ), Romeo a Julie, Sněhurka a sedm trpaslíků a Zázrak v tichu. Aktivně také jako choreograf spolupracuje s ostravskou operou i muzikálem.

Je činný i jako profesní osobnost a přispívá ke snaze o řešení problémů divadel i tanečníků týkajících se existence baletního umění a samotných baletních souborů.

Narodil se 2. 7. 1956 v Brně. Tanečník a choreograf, absolvent brněnské konzervatoře (1975), moskevské stáže na MACHU – Baletní akademii Velkého divadla v Moskvě (1975-76) a bratislavské VŠMU (1995).

Jako sólista Národního divadla v Brně nastudoval řadu rolí (např. Benvolio a Merkutio – Romeo a Julie, Armen – Gajané, Podivuhodný mandarín, Pták Ohnivák, Pan v Pan a Sýrinx, Šaman – Svěcení jara, Puk – Sen noci svatojánské, Šašek v Labutím jezeře a Popelce) a účastnil se domácích i mezinárodních soutěží. Poté působil v györském baletu (Maďarsko) ve dvouletém angažmá u choreografa a šéfa baletu Ivana Markó. Po návratu do Brna založil uvnitř brněnského baletu ambulatorní skupinu New Ballet Brno (1990-91), kde realizoval současnou autorskou tvorbu v úzké spolupráci se slovenským výtvarníkem a scénografem, akademickým malířem Josefem Bubákem (Sen – R. Strauss, Rhapsody in Blue – G. Gershwin, Ulity – L. Janáček).

V roce 1992 přijal angažmá v Kibbutz Contemporary Dance Company v Izraeli a dva roky poté v baletu Národního divadla v Mannheimu u šéfa baletu a choreografa Philippa Talarda, se kterým dodnes spolupracuje. Hostoval téměř po celé Evropě i zámoří, účastnil se festivalů v USA, Austrálii, Číně a Japonsku. V Maďarsku a Izraeli získal interpretační, choreografické i manažerské schopnosti. Rozšířil si taneční optiku a získal řadu kontaktů, které přinesl do Ostravy i se svým tvůrčím potenciálem, jenž je evidentní např. v dramaturgickém zlomu zdejšího souboru. Často se také podílí na choreografii a organizaci uměleckých happeningů souvisejících nejen s tanečním, ale i scénickým a výtvarným uměním.

Choreografie: Tance Rudolfa II., The Beatles, Time of Dance (Bílé sny, The Doors), Coppélia, Eva, Requiem – A. Dvořák, Spor aneb Dotyky a spojení, Romeo a Julie, Sněhurka a sedm trpaslíků, Zázrak v tichu a další

Operní a muzikálové choreografie: Kníže Igor, Sedlák kavalír, Nápoj lásky, Traviata, Její pastorkyňa, Dimitrij, Řecké pašije, Zvoník u Matky Boží a další

Mezinárodní aktivity: člen mezinárodní taneční asociace CID-UNESCO, „Monaco Dance Forum“ – člen mezinárodní poroty za Českou republiku; „First Job Audition Monaco“ – člen mezinárodní poroty; „Festival Carmiel Israel 2003“ – host na Galla Carmiel

Turné: Japonsko (Baletní koncert se sólisty baletu NDM – Dny česko-japonské kultury), Canada – Montreal (Divadelní festival – balet NDM – čestný host), Austrálie, Čína

více o tomto představení...







UPOZORNĚNÍ!

Vzhledem k množícím se dotazům, se tímto Severočeské divadlo s.r.o. distancuje od inscenace ZLATOVLÁSKA, na které se divadlo žádným způsobem nepodílí. Tato akce je pořádána externím subjektem, který neoprávněně užívá jméno naší společnosti. V případě, že patříte mezi oslovené, prosíme kontaktujte nás na e-mailu: sekretariat@operabalet.cz, aby bylo možné zamezit dalším škodám. Severočeské divadlo je připraveno věc předat orgánům činným v trestním řízení.

Děkujeme
Vaše Severočeské divadlo s.r.o.

© 2024 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ