• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
27282930123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


plakát ABO 2017/2018
plakát ABO 2017/2018
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA PŘEDSTAVENÍ:


DAVID KOLLER
24.10.2017




    obrazek



CERTIFIKÁT PROVĚŘENÁ SPOLEČNOST
CERTIFIKÁT PROVĚŘENÁ SPOLEČNOST
PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • VALNÁ HROMADA

Jednatel společnosti Severočeské divadlo s.r.o. svolává řádnou valnou hromadu společnosti na den 29.11. 2017 v 9,00 hod. Jednání se uskuteční v historické budově Severočeského divadla s.r.o. v Ústí nad Labem, Lidické náměstí 1710/10 ve 2. patře.

další dokumenty k VH zde...

  • NEVÁHEJTE...

SNĚHOVÁ KRÁLOVNA
28.12 2017 16:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

plakát Peer Gynt, Carmen
plakát Peer Gynt, Carmen
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • AKTUÁLNĚ



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:








Předprodej vstupenek na měsíc leden a únor 2018 zahájen 5.prosince 2017

článek k inscenaci PRODANÁ NEVĚSTA z roku 2014:

ZAMYŠLENÍ REŽISÉRA K NOVÉ INSCENACI PRODANÉ NEVĚSTY

Když jsem jako malý kluk dostal od tatínka klavírní výtah Prodané nevěsty, netušil jsem, že ho budu používat celý život. Ale abych nepředbíhal...

Vzpomínám si, že v předškolním věku jsem viděl tři představení v Národním divadle: balet Louskáček a Smetanovy opery Dvě vdovy a Prodaná nevěsta. Dnes už si nemohu vzpomenout, jaká byla chronologie těchto představení, ale z každého představení si dodnes pamatuji pár detailů. Tehdy jsem chtěl, abych vše, co jsem v divadle viděl, měl na gramofonové nahrávce a k ní klavírní výtah. Netušil jsem, jak právě klavírní výtah Prodané nevěsty bude mnou tolikrát později použit. Naučil jsem se z něj jednu ze svých prvních operních rolí – Vaška, kterého jsem poprvé zpíval v Komorním divadle v Plzni (ale jako kluk jsem účinkoval v Národním divadle v inscenaci Prodané nevěsty režiséra Hanuše Theina a křičel jsem tam z plna hrdla, že „medvěd se utrh´“). Roli Jeníka tam mám celou podloženou německým textem, protože jsem ji zpíval v době svého angažmá v německém Plauen (dříve německy, teprve později česky). A vzpomínám si, že jsem přemluvil vedení plauenské opery, aby upustilo od záměru inscenovat Prodanou nevěstu v zastaralém a velmi volném překladu Maxe Kalbecka a doporučil jsem jim překlad prof. Carla Rihy, který byl daleko modernější a bližší k českému originálu. A dodnes vzpomínám, jak mne tóny Smetanovy Prodané nevěsty doslova hladily po duši v německém prostředí, kde se mi stýskalo po domově. A také vzpomínám, jak se Prodaná nevěsta německému publiku líbila, jak nadšeně aplaudovalo při každém představení a jak se stala jednou z nejúspěšnějších inscenací v době, kdy jsem tam působil. 

V klavírním výtahu mám také pečlivě zaznamenané aranžmá Jeníka, kterého jsem česky zpíval poprvé v Českých Budějovicích v krásné režii Josefa Průdka s půvabnou Mařenkou Mirky Veselé. Pak jsem Jeníka i Vaška dlouho zpíval v plzeňských inscenacích a často i v jiných divadlech, jen na toho Principála už, škoda, nedošlo! A nyní je klavírní výtah polepen množstvím papírků, na nichž mám zaznamenanou ústeckou režii. Jsem šťasten, že jsem dostal příležitost Prodanou nevěstu inscenovat. 

Někteří mí kolegové – režiséři tvrdí, že je to velice nevděčný úkol, že se Prodanou nevěstou nikdy nezavděčí, protože ať ji udělají tradičně nebo moderně, vždy pohoří. Já jsem naopak nabídku na režii Prodané nevěsty přijal s radostí, protože je to opera, kterou miluji a kterou znám důvěrně od dětství, kdy jsem v ní jako malý kluk účinkoval, opera, v níž jsem zpíval dvě krásné role (dokonce i v exotickém Japonsku). Prodanou nevěstu považuji za jednu z nejlépe napsaných oper. Veškerá její režie je v hudbě, Smetana Sabinovo libreto zhudebnil geniálně. A má režijní koncepce je založena právě na rozkrytí všech vztahů mezi postavami, které jsou zašifrovány v partituře, a na vystavění jednotlivých scén. Tvrdím, že skladatel byl vždy prvním režisérem svého díla. My musíme „jen“ umět přečíst jeho partituru. Je v ní vše, každý pohyb, každé otočení, každá změna nálady, vypointování – VŠE! Já neposlouchám hlasy, které volají po tom, aby vše bylo jinak, než dosud. Já vycházím z analýzy Smetanovy partitury a nesnažím se do díla implantovat něco, co tam není (v respektování partitury se náramně shoduji s dirigentem představení Milanem Kaňákem). Ostatně mnohé dnešní přesunuté operní inscenace někam úplně jinam, než kam je jejich tvůrci zasadili, mne už nudí. A zůstává mi nad nimi často rozum stát, protože v jiné době a v jiném prostředí většinou přestávají fungovat sociální vztahy mezi postavami. 

Tak Prodaná nevěsta v době kolektivizace české vesnice s Mařenkou v modrákách a šátkem na hlavě, s Míchou coby kulakem by asi moc nefungovala. Především by se dostala do rozporu se Smetanovou hudbou. Vždyť v Prodané nevěstě je toho i tak tolik k režírování! Ve své inscenaci jsem chtěl potlačit to, co jsem od dětství považoval v Prodané nevěstě za nelogické: že se hromadné i zcela intimní scény odehrávají v jednom prostředí – na návsi nebo v hospodě, kde všude o pouti (nikoli o posvícení, jak se dnes opera občas mylně uvádí)by mělo být spousta lidí. A ještě mně vždy vadilo, když najednou na jeviště přiběhl balet a začal tančit. Tak jsem se snažil organicky propojit balet se sborem v jednu kompaktní společnost. V žádném případě jsem totiž nechtěl, aby tak těžké a stylizované tance, jako furiant nebo skočná, byly taneční kreací amatérů. 

Prodaná nevěsta je jedna z nejlépe napsaných oper, je to zakladatelské dílo celé české operní tvorby, dílo, celým národem milované. A my v ústecké opeře k němu přistupujeme s pokorou a zároveň s radostí, že jsme se s ním mohli potkat. Kéž naše inscenace potěší nejen ústecké diváky, ale i diváky z širokého okolí. 

Zbyněk Brabec

více o tomto představení...






aktualita z 25.10. 2017:

MUSICAL-OPERETA: RECENZE CASANOVY

Vítězslav Sladký
6.10.2017
Categories: Recenze
Tags: muzikál casanova, recenze, severočeské divadlo ústí nad labem

Casanova muzikál
Casanova muzikál

Muzikál Casanova měl světovou premiéru na zámku v Hluboké nad Vltavou v roce 2012 a jeho autoři Zdeněk Barták a Petr Markov jej napsali pro zdejšího intendanta Zdeňka Pikla. Po pěti letech se dílo dočkalo premiéry v dalším kamenném divadle – nově jej nastudovalo Severočeské divadlo v Ústí nad Labem.

Muzikál Casanova není publiku neznámý. Krom zmíněné světové premiéry na Hluboké se s velkým úspěchem hrál také na jihokorejském Daegu International Musical Festivalu, v pražském Divadle Broadway či v rámci Divadelního festivalu v Rychnově nad Kněžnou. V Ústí nad Labem Casanovu velmi precizně zrežíroval Tomáš Christian Brázda ve spolupráci s choreografem Vladimírem Gončarovem.

Herecké obsazení hlavních rolí nabízí ústeckému publiku až neobvyklou plejádu muzikálových hvězd. Průvodcem i komentátorem děje je zejména pro dámy charismatický Marián Vojtko v úloze hraběte Valdštejna. Ten po řadě démonických postav vytvořil postavu „charakterního pána s hůlkou“ naprosto přesvědčivě.  Titulní Casanova má pak hned...

...celý článek


aktualita z 3.10. 2017:

Ústecký deník: V muzikálu Casanova v Ústí konečně nejsem démon, říká Marián Vojtko

...

...celý článek


aktualita z 9.10. 2017:

Vánoční turné Pavla Šporcla

Pavel Šporcl vánoční turné
Pavel Šporcl vánoční turné
Prodej vstupenek na koncert Pavla Šporcla 15.12. byl zahájen. 

Pavel Šporcl po dvouleté přestávce opět vyráží na velké vánoční turné. V jedenácti městech České republiky představí koncertní provedení svého prvního vánočního alba a zahraje překrásné vánoční melodie, písně i tradiční koledy v unikátní aranži pro jeho modré housle a orchestr. V jejich podání zazní zahraniční vánoční písně jako je Tichá noc, svatá noc či Rolničky. V premiéře zazní i houslistova vlastní vánoční kompozice Modlitba. Chybět nebudou ani melodie z filmu Anděl Páně II. a v neposlední řadě hymna českých Vánoc: Narodil se Kristus Pán.

V českých městech houslistu doprovodí Karlovarský symfonický orchestr, na Moravě Filharmonie Bohuslava Martinů Zlín -  vždy pod taktovkou Jana Kučery. Jednotlivé vánočně laděné koncerty ozdobí i hlasy atraktivních hostů: koloraturní soprán pěvkyně Jany Šrejma Kačírkové a sborové hlasy renomovaného Českého chlapeckého sboru Boni pueri. Speciálním hostem pražských koncertů, konaných ve Foru Karlín, bude přední česká harfistka Jana Boušková.

Prosincové turné Pavla Šporcla naváže na houslistovo první vánoční album,...

...celý článek


aktualita z 10.10. 2017:

Nová Violetta

Jevgenija Afanasjeva
Eugenia Afanasieva
V roli Violetty Valery se ústeckému publiku představí v opeře LA TRAVIATA jako speciální host Eugenia Afanasieva.
...

...celý článek





© 2017 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ