• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
25262728123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


plakát ABO 2018/19
plakát ABO 2018/19
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA:


NABUCCO
speciální host Olga Zhigmitova



ONDŘEJ HAVELKA




    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • VALNÁ HROMADA

Jednatel společnosti Severočeské divadlo s.r.o. svolává řádnou valnou hromadu společnosti na den 29.1. 2019 v 10,00 hod. Jednání se uskuteční v historické budově Severočeského divadla s.r.o. v Ústí nad Labem, Lidické náměstí 1710/10 ve 2. patře.

další dokumenty k VH zde...

  • NEVÁHEJTE...

PRODANÁ NEVĚSTA
27.3 2019 10:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

Sergej Prokofjev: Romeo a Julie - plakát
Sergej Prokofjev: Romeo a Julie - plakát
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • ARCHIV AKTUALIT



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:








UPOZORNĚNÍ DIVÁKŮM !!! Březnové představení muzikálu Casanova je z technických důvodů přeloženo na 23. 4. v 19 hodin.
Vstupenky zůstávají v platnosti - děkujeme za pochopení.

Výňatky z kritik STADTHEATER FÜRTH

PTÁČNÍK - STADTHEATER FÜRTH
Psáno z představení Thalia Theater Wien 18. 5. 2018
(výňatky 2 recenze)

Der Opernfreund
V rámci svého velkého turné hostoval Thalia Theater Wien v koprodukci s Operou Ústí nad Labem. A znovu měl intendant Werner Můller šťastnou ruku. Smrncovním představením plným elánu, věrným předloze, s převažně vynikajícími hlasy, bylo publikum ve Fůrthu více než hýčkané.

... Orchestr tohoto zájezdového divadla řídil lehkou, ale přesto pevnou rukou Milan Kaňák. Někdy snad trochu bouřlivěji, ke zpěvákům zvukově ne zcela přívětivě, ale to pouze V několika okamžicích. Celkově viděno má však svůj tým v orchestřišti stále v rukou a orchestr také hraje správně diferencované a šmrncovně.

Sborové nastudování je dílem Jana Snítila; nedovolil si žádné výkyvy a svůj sbor měl pevně v rukou.

Manfred Drescher 30.05.2018

ÚNOS ZE SERAILU - STADTHEATER FÜTH
Psáno z provedení 02.02.2019
(výňatky z recenze)

Der Opernfreund

....Nenápadne' a tím působivě bylo nastudování sboru Janem Snítilem. Všichni jsou vzájemně více než stateční.

...Jedním z prvních plusových bodů představení je rozhodně orchestr. Lze konstatovat, že hudebníci jsou evidentně sehrání a s hudbou si vzájemně pohrávají. Uchvátí vás kontury nádherné, barevně bohaté Mozartovy hudby a s radostí si vychutnáte snadno zapamatovatelné melodie. Garantem toho je český, v Brně narozený dirigent Milan Kaňák, který vypracoval partituru s precizní jemností. Má své hudebníky v rukou, nechává je hrát svobodně, když se to nabízí a stejně tak je drží zpátky, když je potřeba podpořit pěvce, kteří tak nikde nejsou orchestrálním zvukem krytí. Víc než lahodný výkon 2 orchestřiště.

Na prknech,která znamenají svět, stála jako Konstance v Děčíně v Čechách narozená Jarmila Baxová. U ní mám trochu těžkosti. Má velmi hezké, jemné, zdrženlivé momenty, roli ztvárnila také výborně, představitelsky bez problémů. Jen ve výškách se mi až tak moc nelíbila. Horní tóny jsou trochu ostré, ano, snad až pronikavé, ale přesto suverénně ovládané. Po přestávce se již tyto věci neprojevily až tak moc, ale škoda, neboť celkově vynikající výkon byl tím trochu ovlivněn. Na Roberta Remeslnika, slovenského tenoristu z Bratislavy, jsem si musel nejprve trochu zvyknout. Jeho nepochybně krásný, silný, zvukově plný a ve výškách jistý tenor je pro mě něčím, čemu třeba
přivyknout a také u něj bylo po přestávce vše k větší spokojenosti. Skoro se zdálo, Že potřebuje trochu času k rozezpívání, ale také je možné, že mě uši si musely opravdu na jeho hlas napřed pomalu zvykat. Celkově viděno jsou ale oba dobrou volbou, i když s počátečními drobnými těžkostmi. Každopádně bylo publikum více než spokojeno, což dokázal velmi hlasitý potlesk.

Z Bratislavy pocházející sopranistka Monika Sommerová ztvárnila Blondu a v soutěži obou dam - alespoň pro mne - je trochu více vpředu. Její uvolněné, teplé, bezpečné a zářivé výšky se k roli hodí velmi dobře, i když se jí nepodařilo zcela se vyvarovat některých lehčích intonačních problémů.

Vynikající postavu vytvořil z Tyrol pocházející tenorista Richard Klein, ztělesňující Pedrilla, sluhu Belmontova. Boduje silným, jasným, jistým, teplým a ve výškách bezproblémovým tenorem, po právu odměněným četným potleskem. V Bulharsku narozený basista Ivaylo Guberov nabídl vynikajícího Osmina. Přirozeně zlý od nátury, vychytralý, ale také vtipný ve ztělesnění figury, která je jedním z ústředních bodů opery. Hlubokým, silným, ale také tvárným basem vytvořil postavu vokálně bez chyb a nedostatků. Roli, obsahující obrovský potenciál, si vychutnal s radostí. Pro mne jeden z nejlepších výkonů večera.

Večer s mnoha vrcholy a jen s několika zcela nepatrnými problémy, publikem přijat bez jakýchkoliv „když“ a „ale“, končí. Bylo to — což je pro mne rozhodujícím faktorem — vynikající provedení, které se ponoří do orientálního světa a prostě se ho pár hodin dovede přidržet. Za sebe mohu o tomto divadlením večeru říci jen to nejlepší.

Manfred Drescher, 6. 02. 19






Thalia Theater Wien nadchnul s Lehárovou „Veselou vdovou“

Thalia Theater Wien begeisterte mit Lehárs \
Thalia Theater Wien begeisterte mit Lehárs \"Die lustige Witwe\"
     V umělecké rovině vychází myšlenka Evropské unie skvěle: v koprodukci s Operou Ústí nad Labem (univerzitní město v Severních Čechách) a Komorní operou Praha se ve čtvrtek představil ve vyprodaném Schweinfurter Theater s mistrovskou Lehárovou operetou Veselá vdova Thalia Theater Wien.
     Publikum se velmi rádo nechalo přenést do Paříže roku 1905: těšilo se z omamného opojení Lehárových tónů a z turbulentního obchodování s láskou, žárlivostí, intrikami – i happyendem ve třetím jednání.
     Tajemník velvyslanectví hrabě Danilo se na plese znovu potkává se svou dřívější láskou, nyní ovdovělou Hanou Glawari, se kterou mu vzhledem k jeho vznešenému původu nebylo dovoleno se oženit. A láska mezi nimi okamžitě vzplane znovu. Znovuobjevené štěstí má však háček: mladá vdova je totiž také bohatou vdovou a Danilo se obává  možného podezření, že chce pouze její peníze.

"Housle hrají, ret co tají - mám tě rád."
Danilo přísahá, že nikdy nebude vyznávat „Miluji Tě.“ Z této myšlenky v libretu Victora Léona vytvořil Lehár jeden z nekrásnějších valčíků...

...celý článek

speciální host v roli Feneny

v opeře NABUCCO - 15.4. 2019 - Olga Zhigmitova 
mezzosopranistka Olga Zhigmitova
mezzosopranistka Olga Zhigmitova

Studovala v Petrohradě na Konzervatoři N. A. Rimského-Korsakova ve třídě prof. Evgenie Perlasové. V letech 1996 - 2000 pokračovala ve studiu na Akademii P. I. Čajkovského v Ulan-Ude (Burjatsko) se specializací dirigování a hra na klavír. 

Mistrovské kurzy: 2016-2017 Guram Kvitsiniya, Elena Nosková, Olivera Miljakovič, Vladimír Chernov. 

Ceny a ocenění:

2009 - Gran-Prix v pěvecké soutěži "Sibirian Romansiade", Tomsk (Rusko)
2009 - I. cena Festivalu "Romanceade" v Moskvě (Rusko)
2009 - účast na Festivalu L.v. Beethovena ve Varšavě (Polsko)
2016 - Cena "Mezinárodní pěvecká soutěže Vissi d'Arte " v Praze (Česká republika)
2016 - účast ve finále mezinárodní soutěže "Concours de Bel Canto Vincenzo Bellini" v Marseille (Francie) 

Umělecké působení:

2009-2017 - sólistka ve Státním divadle Ulan-Ude, Burjatsko.
Od roku 2009 sólistka různých koncertů v Rusku (Petrohrad - Mariinské divadlo, Moskva - Natalia Saz) a operních představení (Irkutsk, Tomsk, Krasnojarsk, Novosibirsk, Chita) i v republikách Burjatsko i Jakutsko, ale i v zahraničí (Mongolsko, Francie). 

FOTO: Generálka operety Veselá vdova

Ústecký deník:
...

...celý článek

Pěvkyně Michaela Katráková: Má Veselá vdova? Konečně neumírám!

ÚSTECKÝ DENÍK:

...

...celý článek




© 2019 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ