• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


plakát ABO 2018/19
plakát ABO 2018/19
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA:


HITY SVĚTOVÉHO
A ČESKÉHO NUZIKÁLU



JARNÍ KONCERT



VIVA VERDI



ONDŘEJ HAVELKA




    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • NEVÁHEJTE...

ZEMĚ ÚSMĚVŮ
27.5 2019 19:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

Sergej Prokofjev: Romeo a Julie - plakát
Sergej Prokofjev: Romeo a Julie - plakát
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • ARCHIV AKTUALIT



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:









PROGRAM DIVADLA:
ZÁŘÍ 2018
16.
NEDĚLE

začátek
v 17:00 hodin

délka představení cca 1.45 hod.

[Vladimír Gončarov] (Čoban), [Tomáš Brázda] (Anděl)
Příběh s rozměrem shakespearovské tragédie o lásce bílé dívky a romského chlapce je koncipován jako moderní taneční divadlo s temperamentní hudbou balkánského skladatele Gorana Bregoviče. Jejich láska naráží na bariéry vztyčené rozdílností kultur, ze kterých vzešli, a na skryté či otevřené animozity mezi dvěma odlišnými sociálními prostředími. Cikánské kořeny/í jsou vystavěny na dynamických sborových akcích: přinášejí jiskru, živelnost a nápaditost. Choreografie je prodchnuta stylizovanými folklorními prvky; rytmický doprovod mnohdy vytvářejí tanečníci sami hrou na nejbizarnější nástroje a předměty. Přirozenost tanečního projevu a výrazná pohybová zkratka, s níž tvůrci vyprávějí příběh, jsou hybnou silou inscenace, která se těší velké oblibě již od roku 2001, kdy byla poprvé uvedena na Slovensku. V titulní roli vystupuje Vladimir Gončarov, který byl za roli Čobana oceněn prestižní cenou Thálie 2008. Inscenace má na svém kontě i další vavříny: Severočeské divadlo získalo na Soutěžní přehlídce současné taneční tvorby v minulém roce Cenu za nejlepší kolektivní výkon právě za inscenaci Cikánské kořeny/í. Vladimír Gončarov navíc v téže soutěži získal Cenu za nejlepší sólový výkon a to opět za roli Čobana.
více o tomto představení...

TYP PŘEDSTAVENÍ: taneční divadlo
DÉLKA: cca. 1hodina 40min
OBSAZENÍ: Dara – Eliška Černohlávková
Čoban – Vladimir Gončarov
Anděl – Vyačeslav Pleškov j.h.
Skinheads – Jaroslav Žák j.h., Vojtěch Tejkl j.h., Jan Vozáb j.h.
VSTUPNÉ: 100 - 400 Kč + LM
PŘEDSTAVENÍ JIŽ PROBĚHLO... (NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA)
ZÁŘÍ 2018
20.
ČTVRTEK

začátek
v 10:00 hodin


více o tomto představení...

TYP PŘEDSTAVENÍ: taneční divadlo
DÉLKA: cca. 1hodina 40min
OBSAZENÍ: Dara – Eliška Černohlávková
Čoban – Vladimir Gončarov
Anděl – Vyačeslav Pleškov j.h.
Skinheads – Jaroslav Žák j.h., Vojtěch Tejkl j.h., Jan Vozáb j.h.
VSTUPNÉ: zadáno pro školy
jednotné vstupné 50 Kč
PŘEDSTAVENÍ JIŽ PROBĚHLO... (NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA)
ZÁŘÍ 2018
21.
PÁTEK

začátek
v 13:00 hodin

26. Severočeská imunologická konference

pořadatel BEST - servis

VSTUPNÉ: zadáno
PŘEDSTAVENÍ JIŽ PROBĚHLO... (NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA)
ZÁŘÍ 2018
21.
PÁTEK

začátek
v 19:30 hodin

PEER GYNT – baletní suita
Příběh Peer Gynta nás zavede do snové norské krajiny, kde tento hlavní hrdina prožívá svůj rozervaný neutěšený život, plný lásky, zrady, bolesti, ztrát a útěků, říká choreografka Marika Hanušová, která se v této první části večera nechává unést překrásnou hudbou norského skladatele Edvarda Griega
a z dramatické předlohy Henrika Ibsena sleduje zejména charakter a ústřední motivy života Peer Gynta. Snovou, až pohádkovou atmosféru podporuje tanec na špičkách a nádherná scéna i kostýmy návrháře Josefa Jelínka.

CARMEN – baletní suita
S Carmen se ocitneme v aréně Sevilly, kde láska, svůdnost a žárlivost dožene hlavní hrdiny k vraždě. Jde o světoznámý příběh, podle novely Prospera Mériméého, který geniálně hudebně ztvárnil Georges Bizet. V našem večeru uslyšíte Carmen suitu od Rodiona Sčedrina, podle Bizetovy předlohy. V této druhé části večera najdeme trochu jiný pohybový slovník Mariky Hanušová – tentokrát velmi emotivní, vycházející ze španělského
temperamentu.

Obě choreografie tvoří ve své rozličnosti jeden harmonický celek. Jsou to dva příběhy – dva osudy muže a ženy z naprosto odlišných krajů, s rozdílným přístupem k životu, ale hlavně zde najdeme nit protkanou oběma příběhy... a tou je láska.
více o tomto představení...

TYP PŘEDSTAVENÍ: baletní suity
OBSAZENÍ: DIRIGENT : Florian Merz

Peer Gynt:
Peer Gynt – Róbert Király
Solvejg – Emmeline Jansen
Åse, matka – Elena Mazanova
Ingrid – Olivia Lenssens
Ženich – Salvador Sasot Sellart
Anitra – Zuzana Novoborská
Knoflíkář, Smrt – Vladimir Gončarov
Král trolů – Pavel Enekeš j.h.
Dcera krále trolů – Eliška Černohlávková

Carmen:
Carmen – Frederika Kvačáková
José – Róbert Király
Escamilio – Roberts Skujenieks
Manžel – Vladimir Gončarov
Věštkyně – Elena Mazanova
PŘEDSTAVENÍ JIŽ PROBĚHLO... (NA ZÁJEZDU - Bad Elster)
ZÁŘÍ 2018
22.
SOBOTA

začátek
v 08:00 hodin

26. Severočeská imunologická konference

pořadatel BEST - servis

VSTUPNÉ: zadáno
PŘEDSTAVENÍ JIŽ PROBĚHLO... (NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA)
ZÁŘÍ 2018
28.
PÁTEK

začátek
v 19:00 hodin

délka představení cca 3.00 hod.

plakát opera Libuše
Opera Libuše Bedřicha Smetany, vznešená svým národním posláním, stojí – podobně jako Má vlast – na významovém vrcholu české tvorby. Operu skladatel věnoval slavnostním příležitostem českého národa, což stvrdil mottem, které vlepil do titulu na první straně rukopisné partitury: „Pro vlast a národ!“ Rovněž v poválečné historii ústecké opery nebyla Libuše inscenována jako běžná součást repertoáru. Poprvé se tak stalo k 10. výročí druhé světové války 8. května 1955 (dirigent Oldřich Lapka, režie Ludmila Svobodová), druhou inscenaci v přelomovém období Československa připravili dirigent František Vajnar a režisér Norbert Snítil (premiéra 21. června 1968). Zvláštní je, že k zatím poslednímu – normalizačnímu – uvedení 22. října 1976 se v archivu divadla nedochovaly žádné konkrétní údaje...
více o tomto představení...

TYP PŘEDSTAVENÍ: opera
OBSAZENÍ: DIRIGENT : MILOŠ FORMÁČEK


LIBUŠE: EVA URBANOVÁ
PŘEMYSL: RICHARD HAAN
CHRUDOŠ: ZDENĚK PLECH
ŠŤÁHLAV: JAN ONDRÁČEK
LUTOBOR: PAVEL VANČURA
RADOVAN: PETR MATUSZEK
KRASAVA: MICHAELA KATRÁKOVÁ
RADMILA: ALŽBĚTA VOMÁČKOVÁ
1. ŽNEC: JARMILA BAXOVÁ
2. ŽNEC: TEREZA ŠTĚPÁNKOVÁ
3. ŽNEC: JANA KUBICOVÁ
4. ŽNEC: JAROSLAV KOVACS
ORCHESTR A SBOR SEVEROČESKÉHO DIVADLA V ÚSTÍ NAD LABEM
VSTUPNÉ: 400 - 800 Kč
PŘEDSTAVENÍ JIŽ PROBĚHLO... (NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA)
ZÁŘÍ 2018
30.
NEDĚLE

začátek
v 17:00 hodin

délka představení cca 2.45 hod.

[Vladimír Gončarov] (Princ), [Margarita Plešková] (Odetta)
Baletní klasika „na špičkách“ vyprávějící severskou legendu o dívce Odettě proměněné v labuť si získala svou nesmrtelnost díky romanticky podmanivé Čajkovského hudbě a také díky původním dochovaným choreografickým pasážím Mariuse Petipy a Lva Ivanova. Kouzelná výprava s doprovodem symfonického orchestru ctí originalitu tohoto díla a přinese jistě pěkný zážitek nejenom vyznavačům tohoto žánru.
Délka představení cca 2.35 hod.
více o tomto představení...

TYP PŘEDSTAVENÍ: balet
OBSAZENÍ: DIRIGENT : Milan Kaňák

Odetta, Odilie – M. Nagata
Princ – V. Gončarov
Rotbart – R. Király
Přítel prince – S. Sasot Sellart
Pas de trois – E. Jansen, Z. Novoborská, R. Soviar
Královna – E. Mazanova
Hofmistr - V. Pleškov j.h.
VSTUPNÉ: 100 - 400 Kč
PŘEDSTAVENÍ JIŽ PROBĚHLO... (NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA)





Pěvkyně Michaela Katráková: Má Veselá vdova? Konečně neumírám!

ÚSTECKÝ DENÍK:

...

...celý článek

Výňatky z kritik STADTHEATER FÜRTH

PTÁČNÍK - STADTHEATER FÜRTH
Psáno z představení Thalia Theater Wien 18. 5. 2018
(výňatky 2 recenze)

Der Opernfreund
V rámci svého velkého turné hostoval Thalia Theater Wien v koprodukci s Operou Ústí nad Labem. A znovu měl intendant Werner Můller šťastnou ruku. Smrncovním představením plným elánu, věrným předloze, s převažně vynikajícími hlasy, bylo publikum ve Fůrthu více než hýčkané.

... Orchestr tohoto zájezdového divadla řídil lehkou, ale přesto pevnou rukou Milan Kaňák. Někdy snad trochu bouřlivěji, ke zpěvákům zvukově ne zcela přívětivě, ale to pouze V několika okamžicích. Celkově viděno má však svůj tým v orchestřišti stále v rukou a orchestr také hraje správně diferencované a šmrncovně.

Sborové nastudování je dílem Jana Snítila; nedovolil si žádné výkyvy a svůj sbor měl pevně v rukou.

Manfred Drescher 30.05.2018

ÚNOS ZE SERAILU - STADTHEATER FÜTH
Psáno z provedení 02.02.2019
(výňatky z recenze)

Der Opernfreund

....Nenápadne' a tím působivě bylo nastudování sboru Janem Snítilem. Všichni jsou vzájemně více než stateční.

...Jedním z prvních plusových bodů představení je rozhodně orchestr. Lze konstatovat, že hudebníci jsou evidentně sehrání a s hudbou si vzájemně...

...celý článek

speciální host v roli Feneny

v opeře NABUCCO - 15.4. 2019 - Olga Zhigmitova 
mezzosopranistka Olga Zhigmitova
mezzosopranistka Olga Zhigmitova

Studovala v Petrohradě na Konzervatoři N. A. Rimského-Korsakova ve třídě prof. Evgenie Perlasové. V letech 1996 - 2000 pokračovala ve studiu na Akademii P. I. Čajkovského v Ulan-Ude (Burjatsko) se specializací dirigování a hra na klavír. 

Mistrovské kurzy: 2016-2017 Guram Kvitsiniya, Elena Nosková, Olivera Miljakovič, Vladimír Chernov. 

Ceny a ocenění:

2009 - Gran-Prix v pěvecké soutěži "Sibirian Romansiade", Tomsk (Rusko)
2009 - I. cena Festivalu "Romanceade" v Moskvě (Rusko)
2009 - účast na Festivalu L.v. Beethovena ve Varšavě (Polsko)
2016 - Cena "Mezinárodní pěvecká soutěže Vissi d'Arte " v Praze (Česká republika)
2016 - účast ve finále mezinárodní soutěže "Concours de Bel Canto Vincenzo Bellini" v Marseille (Francie) 

Umělecké působení:

2009-2017 - sólistka ve Státním divadle Ulan-Ude, Burjatsko.
Od roku 2009 sólistka různých koncertů v Rusku (Petrohrad - Mariinské divadlo, Moskva - Natalia Saz) a operních představení (Irkutsk, Tomsk, Krasnojarsk, Novosibirsk, Chita) i v republikách Burjatsko i Jakutsko, ale i v zahraničí (Mongolsko, Francie). 

Divadlo v Ústí trápí odchody baleťáků. Končí kvůli zdraví i lepší kariéře jinde

ÚSTECKÝ DENÍK:

...

...celý článek




© 2019 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ