Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.
V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.
Jednatel společnosti Severočeské divadlo s.r.o. svolává zasedání valné hromady společnosti na den 25.1.2024 ve 13.00 hod. Zasedání se uskuteční na Krajském úřadě Ústeckého kraje v kanceláři č. 714, 7. patro, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem.
E-mail: severoceskedivadlo@seznam.cz
Telefon: +420 210 082 134
POZOR - ZMĚNA! Vážení diváci, představení dne 5. 4. 2024 od 19.00 hodin J. B. P. Molière: LAKOMEC je z důvodu nemoci ZRUŠENO! Náhradní termín bude 27.5.2024. Děkujeme za pochopení. |
BŘEZEN 2009 31. ÚTERÝ začátek v 19:00 hodin | |||||||||||
Umělecká dráha Giuseppe Verdiho (1813-1901) je v mnohém výjimečná. Už jen časové rozpětí mezi jeho prvním a posledním dílem je úctyhodné – činí více než padesát let. Ještě překvapivější je však to, že po takovém tvůrčím vrcholu, jakým byla Aida, dovedl Verdi přijít se zcela novým kompozičním stylem, a po šestnácti letech skladatelské pauzy, ve věku 74 let, napsat operu Otello (1887), kterou ovšem jeho bohatá tvorba nekončí – po dalších šesti letech napíše ještě Falstaffa. Představa konce Verdiho veleúspěšné kariéry se samozřejmě nelíbila především jeho nakladateli Giuliu Ricordimu. Pochopil, že jedinou cestou, jak Verdiho vrátit do tvůrčího procesu zpět, je nabídka skvělého libreta, kterému Verdi neodolá. Všeobecně byl znám skladatelův velký obdiv k Shakespearovi, a tak Ricordi šikovně obrátil skladatelovu pozornost k Otellovi a k libretistovi Arrigu Boitovi. Verdi nakonec novou chuť k zasažení do hudebního dění a zároveň k obhajobě individuality svého tvůrčího stylu vůči aktuálně silnému vlivu Wagnera ještě našel. Jeho předposlední opera má k Shakespearovi velmi blízko, byť je postavena na odlišných vyjadřovacích prostředcích přejímá základní dějová fakta, postavy a situace z věhlasného Shakespearova lyrického dramatu o závisti, uražené ješitnosti, lásce a žárlivosti. V Boitovi měl Verdi více než jen libretistu. Boito totiž v sobě spojoval výrazný básnický i dramatický talent, smysl pro psychologickou jemnost a mimořádnou muzikálnost. Verdiho Otello není jen proudem nádherné prokomponované hudby, nýbrž především dílem s obrovským psychologickým zázemím. Tento skladatelův hudební pohled na Shakespearovu tragédii o tenké hranici mezi láskou a lpěním mistrně osvětluje Otellovu tragickou cestu k sebedestrukci. Verdi byl přesvědčen, že s Boitem vytvořili mistrovské dílo - a nemýlil se. Opera je uváděna v italském originále a na domácí scéně s českými titulky. více o tomto představení... | |||||||||||
|
UPOZORNĚNÍ!Vzhledem k množícím se dotazům, se tímto Severočeské divadlo s.r.o. distancuje od inscenace ZLATOVLÁSKA, na které se divadlo žádným způsobem nepodílí. Tato akce je pořádána externím subjektem, který neoprávněně užívá jméno naší společnosti. V případě, že patříte mezi oslovené, prosíme kontaktujte nás na e-mailu: sekretariat@operabalet.cz, aby bylo možné zamezit dalším škodám. Severočeské divadlo je připraveno věc předat orgánům činným v trestním řízení.Děkujeme Vaše Severočeské divadlo s.r.o. |