• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.





MAPA:



ZVEME VÁS NA:





    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • NEVÁHEJTE...


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

plakát - čardášová princezna
plakát - čardášová princezna
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • ARCHIV AKTUALIT



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:








Dle opatření vlády ohledně šíření Covid-19 jsou zrušena všechna představení do konce ledna 2021. Otevírací hodiny v předprodeji jsou zatím úterý a čtvrtek od 13.00 do 17.00 - je možnost vracet vstupenky za neodehraná představení. Další informace k provozu divadla v následujícím období uveřejníme vždy na našem webu www.operabalet.cz. Děkujeme za pochopení


Georges Bizet: CARMEN

(pohyb myší nad obrázkem=panning, i=popis, kliknutí=zvětšení fotky)
Toto mistrovské dílo neustále fascinuje nádhernou barevností orchestru, strhující dramatičností i úžasnými áriemi. Libretisté Henri Meilhac a Ludovic Halévy se inspirovali rozsáhlou novelou Prospera Meriméea - příběhem hrdé a sebevědomé femme fatale, rafinovaně předvádějící svou ženskost a smyslnost, jejíž svádění dohání hodného muže k pozvolnému úpadku. Vášně převedené Bizetem tak mistrně do tónů dávají lehce zapomenout, že skutečně „svobodná“ láska, jak ji se smrtícím účinkem požaduje hlavní hrdinka, nemůže existovat. Opera je nastudována ve francouzském originále. Režie se ujala Andrea Hlinková, dirigent Miloš Formáček. Účinkují sólisté, sbor, balet a orchestr Severočeského divadla v Ústí nad Labem.

  • opera představení uvádíme v jazyce: francouzština  
  • datum premiéry: 7.6. 2019  
  • libreto: Henri Meilhac, Ludovic Halévy   režie: Andrea Hlinková   dirigent: Miloš Formáček   choreografie: Vladimír Gončarov   výtvarník scény: Josef Jelínek   výtvarník kostýmů: Josef Jelínek   sbormistr: Jan Snítil  
  • OSOBY A OBSAZENÍ:   Carmen: Šárka Hrbáčková / Kateřina Jalovcová / Nina Gracheva   Don José: Nikolaj Višňakov / Milan Vlček   Escamillio: Richar Haan / Roman Krško / Michael Kubečka   Micaelle: Gabriela Kopperová / Noema Erba / Valeria Vaygant   Mercedes: Sylva Čmugrová / Eliška Zajícová   Frasquita: Zuzana Ballánová / Jarmila Baxová   Morales: Martin Matoušek / Michael Kubečka   Zuniga: Serguei Nikitine / Radek Krejčí   Dancairo: Martin Matoušek / Petr Matuszek   Remendado: Milan Vlček / Jaroslav Kovacs
ODKAZY PRO STAŽENÍ FOTOGRAFIÍ:









Vladimír Gončarov /tanečník/

Vladimír Gončarov (Partajník), Margarita Plešková (Matka)

Vladimír Gončarov (Partajník), Margarita Plešková (Matka)
foto: www.berounsky.cz
Je ruské národnosti, narodil se v ruském Krasnodaru. 

V deseti letech začal studovat konzervatoř v Alma-Atě v Kazachstánu, pak přestoupil na Permskou státní baletní konzervatoř do Permu v Rusku, kterou absolvoval.

První angažmá získal v Akademickém divadle P. I Čajkovského v Permu (Permskij akademičeskij teatr opery i baleta imeni P. I. Čajkovskogo), kde vystupoval v rolích například jako Rudovous (Labutí jezero), Madge (La Sylphide), Víla Karabos (Spící krasavice), Drosselmayer (Louskáček) a další. V sezóně 1997/98 působil jako sólista Velkého divadla v polské Poznani (Teatr wielki Stanislawa Moniuszki w Poznaniu), kde tančil mj. Jinocha v baletu Sylfidy. 

Od 3. 11. 1998 je členem souboru baletu Severočeského divadla opery a baletu v Ústí nad Labem (člen sboru s povinnosti sól, od 1. 1. 2000 sólista). Vytvořil zde řadu rolí klasického i moderního repertoáru: Hillarion, Albert (Giselle), Princ, Rudovous (Labutí jezero), Pavouk (Broučci), Matka Simona (Marná opatrnost), Romeo (Romeo a Julie), Händel (Farinelli), Girej (Bachčisarajská fontána), Čaroděj (Aladin), Guvernantka (Ples...

...celý článek


Josef Jelínek

Absolvoval Vysokou školu múzických umění v Bratislavě, po angažmá v Městském divadle ve Zlíně je od roku 1983 stálým kostýmním výtvarníkem Národního divadla a Státní opery Praha. Na taneční katedře pražské HAMU přednáší předmět kostýmy a scénografie. Je nositelem různých domácích i zahraničních ocenění (mj. Cena mladého výtvarníka, Cena MK SR, zlaté medaile z trienále v Novém Sadu a PQ 1983). Na svém kontě má výtvarné autorství kostýmů pro více než pět set inscenací v Praze, Bratislavě, Brně, Ostravě, Plzni, Berlíně aj., jako kostýmní výtvarník se podílel na hudebních filmech Petra Weigla. Ojediněle se věnuje i scénografické tvorbě, zejména pro balet.
...

...celý článek

Petr Matuszek

/Josef Herman, Hudební rozhledy 6/2014/

Petr Matuszek
Petr Matuszek
foto: Hudební rozhledy
Na poslední operetní premiéře v Severočeském divadle v Ústí nad Labem, revuální Růže z Argentiny Járy Beneše, odvedl jedinou pěknou roli vzteklého chlapáckého předáka ranče Cinta Nereze barytonista Petr Matuszek (1962). Nikdo další už nedokázal přehrávat postavy do patřičně obludné karika­tury, aby nebyly trapné. Stydno bylo z přehrávaného pomrkávání do publika, z obnošených šarží, ze ztráty vkusu. Věc strategie, umělecké cti a vkusu. Mnozí ústečtí diváci na premiéře vskutku hýkali blahem, ale byli i tací, kteří znechuceně odcházeli do šaten. Píšu to jen coby doklad Matuszekovy schopnosti učinit na jevišti cokoli, co je pro inscenaci potřebné, třeba i zlostně koulet očima a silácky tasit kolt, když je to zapotřebí, ale umí volit nejvhodnější prostředky a není tolik jako jiní odkázaný na jevištní i interpretační vedení. Záhy ukážeme, čím to zřejmě je, nyní konstatujme, že Matuszek absolvoval violu a zpěv na konzervatoři v Teplicích, že jeho učiteli zpěvu byli dlouholetý sólista ústecké opery Jan Vavruška a tenorista Národního divadla Jan Hlavsa. Vojnu si Matuszek odkroutil v AUS, v sezoně 1987/1988...

...celý článek


CARMEN - obsah opery

I. dějství
Na rušném náměstí v Seville mezi tabákovou továrnou a hlavní strážnicí se hemží množství lidí. Venkovská dívka Micaela hledá mezi vojáky svého krajana Dona Josého. Dovídá se, že nastoupí službu až s další směnou a nechává mu vzkaz, že se ještě vrátí. Z tabákové továrny vycházejí o přestávce dělnice, mezi nimi i krásná cikánka Carmen obdivovaná všemi muži. Protentokrát se stane terčem jejího popěvku o lásce sám José, který  si jí nevšímá a tím ji vyprovokuje k vyzývavému flirtování. Květ, který mu při odchodu Carmen se smíchem hodí, ho vyvede z klidu. V tom opět přichází Micaela, která mu přináší pozdrav od jeho matky. Matka ho v dopise zároveň žádá, aby se po skončení vojenské služby vrátil domů a oženil se právě s Micaelou. V továrně vypukne rvačka a José je pověřen vyšetřit její příčinu. Přivádí Carmen, která napadla jednu z dělnic, Manuelitu. Don José má Carmen odvést do vězení, ale propadne jejímu kouzlu a nechá ji utéct.

II. dějství
V hospodě Lillas Pastia obveseluje Carmen s jinými cikánkami společnost důstojníků a jiných hostů. Během zábavy se dozvídá, že Don José byl za svůj prohřešek degradován a uvězněn. Jeho trest právě vypršel. Nálada v hospodě...

...celý článek




© 2021 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ