• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.





MAPA:





Novoroční koncert

ZVEME VÁS NA:



    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • VALNÁ HROMADA

Jednatel společnosti Severočeské divadlo s.r.o. svolává zasedání valné hromady společnosti na den 25.1.2024 ve 13.00 hod. Zasedání se uskuteční na Krajském úřadě Ústeckého kraje v kanceláři č. 714, 7. patro, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem.

další dokumenty k VH zde...

  • VNITŘNÍ OZNAMOVACÍ SYSTÉM ZAMĚSTNAVATELE

E-mail: severoceskedivadlo@seznam.cz
Telefon: +420 210 082 134


  • NEVÁHEJTE...

NOC NA KARLŠTEJNĚ
11.5 2024 17:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

plakát Don Quijote
plakát Don Quijote
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost


NAŠI PARTNEŘI:












POZOR - ZMĚNA!
Vážení diváci, představení dne 5. 4. 2024 od 19.00 hodin J. B. P. Molière: LAKOMEC 
je z důvodu nemoci ZRUŠENO! Náhradní termín bude 27.5.2024.
Děkujeme za pochopení.


PROGRAM DIVADLA:
DUBEN 2009
2.
ČTVRTEK

začátek
v 10:00 hodin

Tajemství lesní tůně školní Div. spol.Fr. Kreuzmanna

TYP PŘEDSTAVENÍ: pohádka
VSTUPNÉ: jednotné vstupné 50 Kč
PŘEDSTAVENÍ JIŽ PROBĚHLO... (NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA)
DUBEN 2009
2.
ČTVRTEK

začátek
v 19:00 hodin

Leták k inscenaci Veselá vdova
Veselá vdova má – oproti jiným operetám – velmi kvalitní libreto s chytrou zápletkou, zároveň i její hudební stránka patří ke skutečným skvostům. Diváci dnes znají téměř všechna hudební čísla. Režisér Gustav Skála řekl: „Když jsem vymýšlel, jaký klíč zvolit k téhle inscenaci, došel jsem k závěru, že ten nejjednodušší: Veselá vdova je totiž opus, který obsahuje v krystalicky čisté podobě všechno, co k životu potřebuje každý člověk: trochu něhy, trochu rozmarů, hodně lásky, sem tam nějakou hádku jak na oko tak opravdickou – takovou co čistí vzduch, dojetí, sentiment ale hlavně humor. Jestli se nám povedlo na jeviště přivést trochu pravdy, poctivé divadelní pravdy která zrcadlí život, jaký chceme žít – snesitelný se strastmi i radostmi – pak nemůžete z divadla odcházet zarmouceni. I když se před vámi odehraje příběh právě ovdovělé dámy.....“ Rozkošnou a taky poměrně bohatou vdovu Hanu Glawari, která přesně ví, jakou taktikou získá mírně unuděného, ale neodolatelného hraběte, alternují Yvetta Tannenbergerová a Dana Koklesová. Jako hrabě Danilo Danilovič jim hlavním protihráčem je Michal Klamo nebo Jaroslav Kovacs.
více o tomto představení...

TYP PŘEDSTAVENÍ: opereta
DÉLKA: cca. 2:30 hod.
OBSAZENÍ: dir.: Milan Kaňák
Hanna:Yvaetta Tannenbergerová
Danilo: Michal Klamo
Valencie: Eva Boháčková
Camile: Pavel Machát
Zeta: Petr Matuszek
Matoušek, Brázda,Kalašová,
Fieweger,Krejčí,Azubuike (2x)
Hájek Ot.,Michnová,Sysel,
Papíková,Schűtzová,Pešková,
Jandorová, Šimánová,
sbor, balet, orchestr
VSTUPNÉ: 100 - 300 kč
PŘEDSTAVENÍ JIŽ PROBĚHLO... (NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA)
DUBEN 2009
3.
PÁTEK

začátek
v 19:00 hodin

Koncert16.ročníku Mez.festivalu sbor.zpěvu pořadatel KsmUL

Kulturní středisko města UL

TYP PŘEDSTAVENÍ: koncert
VSTUPNÉ: jednotné vstupné 50 Kč
PŘEDSTAVENÍ JIŽ PROBĚHLO... (NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA)
DUBEN 2009
4.
SOBOTA

začátek
v 18:00 hodin

Koncert 16.ročníku Mez.festivalu sbor.zpěvu pořadatel KsmUL

Kulturní středisko města UL

TYP PŘEDSTAVENÍ: koncert
VSTUPNÉ: jednotné vstupné 50 Kč
PŘEDSTAVENÍ JIŽ PROBĚHLO... (NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA)
DUBEN 2009
8.
STŘEDA

začátek
v 15:00 hodin

Enjoy dancing pořadatel Dance Center Marverci při Domu dětí a mládeže UL

Dům dětí a mládeže UL

TYP PŘEDSTAVENÍ: taneční přehlídka
VSTUPNÉ: 100 a 150 Kč
PŘEDSTAVENÍ JIŽ PROBĚHLO... (NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA)
DUBEN 2009
8.
STŘEDA

začátek
v 18:00 hodin

Enjoy dancing pořadatel Dance Center Marverci při Domu dětí a mládeže UL

Dům dětí a mládeže UL

TYP PŘEDSTAVENÍ: taneční přehlídka
VSTUPNÉ: 100 a 150 Kč
PŘEDSTAVENÍ JIŽ PROBĚHLO... (NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA)
DUBEN 2009
9.
ČTVRTEK

začátek
v 19:00 hodin

A.Dvořák:

Stabat Mater

Stabat Mater, op. 58 Antonína Dvořáka s podtitulem „Oratorium pro sóla, sbor a orchestr“ je poměrně rozsáhlé vokálně-instrumentální dílo na text starého církevního hymnu Stabat Mater, které spolu s Bachovými, Händelovými a Haydnovými skladbami tohoto typu právem náleží k vrcholům oratorní tvorby hudební historie. Skladba je nepochybně výsledkem vlastního tragického životního prožitku skladatele (postupná ztráta jeho tří dětí), a zřejmě především proto je její obsah a umělecká cena naprosto výjimečná. Dvořákovo Stabat Mater má ve vývoji Dvořákovy skladatelské osobnosti velký význam, ovšem daleko víc je vrcholným, obsahově hlubokým dílem historie české hudby vůbec - je totiž jednou z umělecky nejsilnějších, nejosobitějších a lidsky nejhlouběji cítěných náboženských skladeb.
Sólisté:
Valeria Vaygant (soprán)
Věra Páchová (alt)
WeiLong Tao (tenor)
Serguei Nikitine (bas)
Sbor a orchestr SDOB, spoluúčinkuje sbor UJEP
Sbormistr a dirigent: Milan Kaňák

TYP PŘEDSTAVENÍ: koncert
OBSAZENÍ: dir.: Milan Kaňák
Valeria Vaygant
Věra Páchová
WeiLong Tao
Serguei Nikitine
varhany : Jan Valta
sbor SDOB,sbor UJEP
orchestr
VSTUPNÉ: 100 - 300 Kč +A/9
PŘEDSTAVENÍ JIŽ PROBĚHLO... (NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA)
DUBEN 2009
14.
ÚTERÝ

začátek
v 19:00 hodin

[Zbyněk Fric] (Vypravěč), [Radka Fišarová] (Edith)
Spojením tance, zpěvu a slova vznikl tento "taneční muzikál", který si svou komunikativností získal mnoho příznivců, a to nejenom z oblasti tance, již při svém prvém uvedení v plzeňském Divadle J. K. Tyla. Inscenace mapuje v několika epizodách život slavné francouzské šansoniérky a snaží se přiblížit divákovi fenomén jménem Piaf: život na ulici – pod střechou Paříže, první profesní úspěchy, první zamilování, ale i milostné prohry a pády na dno života, problémy s alkoholem a drogami, návrat na scénu... Velkou zásluhu na úspěchu tohoto představení měl, mimo choreografie a režie Libora Vaculíka, i znamenité výkony Radky Fišarové (známé především z pražských inscenací muzikálů Evita, Kleopatra a Angelika - markýzy andělů, ale i z brněnského účinkování v muzikálu Zorba) a alternující Zdenky Trvalcové, které všechny známé, ale i méně známé hity z repertoáru Edith Piaf zpívají ve francouzském originále. Taneční alter ego Edith Piaf vynikajícím způsobem ztvárňuje sólistka baletu SD Margarita Pleškova. A v této podobě se s inscenací budou moci nyní seznámit i diváci ústeckého divadla.
více o tomto představení...

TYP PŘEDSTAVENÍ: taneční muzikál s nahrávkou
DÉLKA: cca. 2 hodiny 45 minut
OBSAZENÍ: Edith Piaf, zpěvačka - Radka Fišarová j.h.
Edith Piaf, tanečnice - Margarita Pleškova
Vypravěč - Zbyněk Fric j.h.
VSTUPNÉ: 150 - 420 Kč
PŘEDSTAVENÍ JIŽ PROBĚHLO... (NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA)
DUBEN 2009
19.
NEDĚLE

začátek
v 17:00 hodin

sbor ústeckého divadla
Umělecká dráha Giuseppe Verdiho (1813-1901) je v mnohém výjimečná. Už jen časové rozpětí mezi jeho prvním a posledním dílem je úctyhodné – činí více než padesát let. Ještě překvapivější je však to, že po takovém tvůrčím vrcholu, jakým byla Aida, dovedl Verdi přijít se zcela novým kompozičním stylem, a po šestnácti letech skladatelské pauzy, ve věku 74 let, napsat operu Otello (1887), kterou ovšem jeho bohatá tvorba nekončí – po dalších šesti letech napíše ještě Falstaffa. Představa konce Verdiho veleúspěšné kariéry se samozřejmě nelíbila především jeho nakladateli Giuliu Ricordimu. Pochopil, že jedinou cestou, jak Verdiho vrátit do tvůrčího procesu zpět, je nabídka skvělého libreta, kterému Verdi neodolá. Všeobecně byl znám skladatelův velký obdiv k Shakespearovi, a tak Ricordi šikovně obrátil skladatelovu pozornost k Otellovi a k libretistovi Arrigu Boitovi.
Verdi nakonec novou chuť k zasažení do hudebního dění a zároveň k obhajobě individuality svého tvůrčího stylu vůči aktuálně silnému vlivu Wagnera ještě našel. Jeho předposlední opera má k Shakespearovi velmi blízko, byť je postavena na odlišných vyjadřovacích prostředcích přejímá základní dějová fakta, postavy a situace z věhlasného Shakespearova lyrického dramatu o závisti, uražené ješitnosti, lásce a žárlivosti. V Boitovi měl Verdi více než jen libretistu. Boito totiž v sobě spojoval výrazný básnický i dramatický talent, smysl pro psychologickou jemnost a mimořádnou muzikálnost. Verdiho Otello není jen proudem nádherné prokomponované hudby, nýbrž především dílem s obrovským psychologickým zázemím. Tento skladatelův hudební pohled na Shakespearovu tragédii o tenké hranici mezi láskou a lpěním mistrně osvětluje Otellovu tragickou cestu k sebedestrukci. Verdi byl přesvědčen, že s Boitem vytvořili mistrovské dílo - a nemýlil se.
Opera je uváděna v italském originále a na domácí scéně s českými titulky.

více o tomto představení...

TYP PŘEDSTAVENÍ: opera
DÉLKA: cca. cca 3 hodiny
OBSAZENÍ: dir.: Norbert Baxa
Otello: WeiLong Tao
Desedemona: Valeria Vaygant
Jago : Nikolaj Někrasov
Páchová, Kovacs,Nikitine,
Krejčí, Machát,
sbor, balet, orchestr
VSTUPNÉ: 150 - 420
PŘEDSTAVENÍ JIŽ PROBĚHLO... (NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA)
DUBEN 2009
24.
PÁTEK

začátek
v 19:00 hodin

Margarita Plešková (Popelka), Pavel Enekeš (Princ)
Příběh o dívce, která zvítězila svou dobrotou a láskou nad světem falše, zla a nadutosti, už inspiroval tvůrce nejrůznějších uměleckých žánrů. Prokofjevovo hudební zpracování patří k těm nejzdařilejším. Choreograf a šéf ústeckého baletu Vladimír Nečas prozradil: „Je to představení pro malé i velké a to není reklamní trik, ale skutečnost. Nádherná hudba vyvolává fantazii a pohádkovou náladu. Známý pohádkový příběh s dobrým koncem je stále aktuálním poselstvím o boji dobra a zla. Nechybí zde dívčí sen o princi, krásné šaty, roztančený bál, kouzelné víly odměňující dobro a nakonec potrestané zlo. To vše nám tancem a hudbou vypráví balet Popelka.“ Jeden z nejvýznamnějších skladatelů 20. století o svém baletu na pohádkový námět o Popelce sám řekl: „Chtěl jsem vyjádřit poetickou lásku Popelky a Prince, zrození a rozkvět citu, překážky na jeho cestě, uskutečnění snu.“
více o tomto představení...

TYP PŘEDSTAVENÍ: balet
DÉLKA: cca. cca 2 hod.
OBSAZENÍ: dir.: Baxa
Popelka - Margarita Pleškova
Princ - Pavel Enekeš
Macecha - Natalia Vasina
Sestry - Michaela Procházková, Vladimíra Podhorná
VSTUPNÉ: 150 - 450 Kč +P/9
PŘEDSTAVENÍ JIŽ PROBĚHLO... (NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA)
DUBEN 2009
26.
NEDĚLE

začátek
v 17:00 hodin


více o tomto představení...

TYP PŘEDSTAVENÍ: balet
DÉLKA: cca. cca 2 hod.
OBSAZENÍ: dir.: Norbert Baxa
Popelka - Margarita Pleškova
Princ - Pavel Enekeš
Macecha - Natalia Vasina
Sestry - Michaela Procházková, Vladimíra Podhorná
VSTUPNÉ: 100 - 300 Kč +N/9
PŘEDSTAVENÍ JIŽ PROBĚHLO... (NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA)
DUBEN 2009
28.
ÚTERÝ

začátek
v 19:00 hodin

[Jolana Smyčková] (Káča), balet SDOB
Divotvorný hrnec byl prvním opravdovým americkým muzikálem v Evropě i u nás, kde je na jeviště v roce 1948 ve svém divadle a ve svém geniálně vtipném překladu uvedli Jiří Voskovec a Jan Werich. Příběh o lásce, ale také aroganci a bezohlednosti, je plný pohádkového tajemství: vystupuje v něm několik nadpřirozených postav (dokonce i jeden předmět, který by si leckdo jistě přál vlastnit – hrnec, a který každému splní tři přání) a dějí se v něm věci vskutku nevídané. Režisér Radek Balaš ke své inscenaci řekl: „Tento příběh mám rád pro jeho vynikající hudbu, nápadité a hravé písňové texty, vtipné dialogy a hlavně báječný humor vodníka Čochtana. Chtěli jsme vám naší inscenací navařit guláš plný inteligentní zábavy, vtipných gagů, krásných písniček a dynamických tanečních čísel. Divohrnec by měl být sladkým zákuskem po úmorném dni.“ V roli Vodníka Čochtana vystupuje Josef Alois Náhlovský.
více o tomto představení...

TYP PŘEDSTAVENÍ: muzikál
DÉLKA: cca. 2:45 min.
OBSAZENÍ: dir.: Pavel Kantořík
Čochtan: Josef Náhlovský
Káča : Jolana Smyčková
Novák: Petr Matuszek
Woody: Martin Matoušek
Ondřich, Brázda, Fieweger,
Konař, Páchová, Machát,
Boháčková,Šimánová, Orechov,
děti, balet, sbor, orchestr
VSTUPNÉ: 150 - 420 Kč
PŘEDSTAVENÍ JIŽ PROBĚHLO... (NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA)
DUBEN 2009
29.
STŘEDA

začátek
v 19:00 hodin

[Nikolaj Někrasov] (Jago)
Umělecká dráha Giuseppe Verdiho (1813-1901) je v mnohém výjimečná. Už jen časové rozpětí mezi jeho prvním a posledním dílem je úctyhodné – činí více než padesát let. Ještě překvapivější je však to, že po takovém tvůrčím vrcholu, jakým byla Aida, dovedl Verdi přijít se zcela novým kompozičním stylem, a po šestnácti letech skladatelské pauzy, ve věku 74 let, napsat operu Otello (1887), kterou ovšem jeho bohatá tvorba nekončí – po dalších šesti letech napíše ještě Falstaffa. Představa konce Verdiho veleúspěšné kariéry se samozřejmě nelíbila především jeho nakladateli Giuliu Ricordimu. Pochopil, že jedinou cestou, jak Verdiho vrátit do tvůrčího procesu zpět, je nabídka skvělého libreta, kterému Verdi neodolá. Všeobecně byl znám skladatelův velký obdiv k Shakespearovi, a tak Ricordi šikovně obrátil skladatelovu pozornost k Otellovi a k libretistovi Arrigu Boitovi.
Verdi nakonec novou chuť k zasažení do hudebního dění a zároveň k obhajobě individuality svého tvůrčího stylu vůči aktuálně silnému vlivu Wagnera ještě našel. Jeho předposlední opera má k Shakespearovi velmi blízko, byť je postavena na odlišných vyjadřovacích prostředcích přejímá základní dějová fakta, postavy a situace z věhlasného Shakespearova lyrického dramatu o závisti, uražené ješitnosti, lásce a žárlivosti. V Boitovi měl Verdi více než jen libretistu. Boito totiž v sobě spojoval výrazný básnický i dramatický talent, smysl pro psychologickou jemnost a mimořádnou muzikálnost. Verdiho Otello není jen proudem nádherné prokomponované hudby, nýbrž především dílem s obrovským psychologickým zázemím. Tento skladatelův hudební pohled na Shakespearovu tragédii o tenké hranici mezi láskou a lpěním mistrně osvětluje Otellovu tragickou cestu k sebedestrukci. Verdi byl přesvědčen, že s Boitem vytvořili mistrovské dílo - a nemýlil se.
Opera je uváděna v italském originále a na domácí scéně s českými titulky.

více o tomto představení...

TYP PŘEDSTAVENÍ: opera
DÉLKA: cca. cca 3 hodiny
OBSAZENÍ: dir.: Norbert Baxa
Otello : WeiLong Tao
Desedemona: Valeria Vaygant
Jago: Nikolaj Někrasov
Páchová,Machát, Kovacs,
Nikitine, Krejčí, Hájek
sbor, balet, orchestr
VSTUPNÉ: 150 - 420 Kč
PŘEDSTAVENÍ JIŽ PROBĚHLO... (NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA)






UPOZORNĚNÍ!

Vzhledem k množícím se dotazům, se tímto Severočeské divadlo s.r.o. distancuje od inscenace ZLATOVLÁSKA, na které se divadlo žádným způsobem nepodílí. Tato akce je pořádána externím subjektem, který neoprávněně užívá jméno naší společnosti. V případě, že patříte mezi oslovené, prosíme kontaktujte nás na e-mailu: sekretariat@operabalet.cz, aby bylo možné zamezit dalším škodám. Severočeské divadlo je připraveno věc předat orgánům činným v trestním řízení.

Děkujeme
Vaše Severočeské divadlo s.r.o.

© 2024 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ