Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.
V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.
Jednatel společnosti Severočeské divadlo s.r.o. svolává zasedání valné hromady společnosti na den 25.1.2024 ve 13.00 hod. Zasedání se uskuteční na Krajském úřadě Ústeckého kraje v kanceláři č. 714, 7. patro, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem.
E-mail: severoceskedivadlo@seznam.cz
Telefon: +420 210 082 134
POZOR - ZMĚNA! Vážení diváci, představení dne 5. 4. 2024 od 19.00 hodin J. B. P. Molière: LAKOMEC je z důvodu nemoci ZRUŠENO! Náhradní termín bude 27.5.2024. Děkujeme za pochopení. |
DUBEN 2009 4. SOBOTA začátek v 18:00 hodin | Koncert 16.ročníku Mez.festivalu sbor.zpěvu pořadatel KsmUL | ||||||
Kulturní středisko města UL | |||||||
|
DUBEN 2009 8. STŘEDA začátek v 15:00 hodin | Enjoy dancing pořadatel Dance Center Marverci při Domu dětí a mládeže UL | ||||||
Dům dětí a mládeže UL | |||||||
|
DUBEN 2009 8. STŘEDA začátek v 18:00 hodin | Enjoy dancing pořadatel Dance Center Marverci při Domu dětí a mládeže UL | ||||||
Dům dětí a mládeže UL | |||||||
|
DUBEN 2009 9. ČTVRTEK začátek v 19:00 hodin | A.Dvořák:Stabat Mater | ||||||||
Stabat Mater, op. 58 Antonína Dvořáka s podtitulem „Oratorium pro sóla, sbor a orchestr“ je poměrně rozsáhlé vokálně-instrumentální dílo na text starého církevního hymnu Stabat Mater, které spolu s Bachovými, Händelovými a Haydnovými skladbami tohoto typu právem náleží k vrcholům oratorní tvorby hudební historie. Skladba je nepochybně výsledkem vlastního tragického životního prožitku skladatele (postupná ztráta jeho tří dětí), a zřejmě především proto je její obsah a umělecká cena naprosto výjimečná. Dvořákovo Stabat Mater má ve vývoji Dvořákovy skladatelské osobnosti velký význam, ovšem daleko víc je vrcholným, obsahově hlubokým dílem historie české hudby vůbec - je totiž jednou z umělecky nejsilnějších, nejosobitějších a lidsky nejhlouběji cítěných náboženských skladeb. | |||||||||
|
DUBEN 2009 14. ÚTERÝ začátek v 19:00 hodin | |||||||||||
Spojením tance, zpěvu a slova vznikl tento "taneční muzikál", který si svou komunikativností získal mnoho příznivců, a to nejenom z oblasti tance, již při svém prvém uvedení v plzeňském Divadle J. K. Tyla. Inscenace mapuje v několika epizodách život slavné francouzské šansoniérky a snaží se přiblížit divákovi fenomén jménem Piaf: život na ulici – pod střechou Paříže, první profesní úspěchy, první zamilování, ale i milostné prohry a pády na dno života, problémy s alkoholem a drogami, návrat na scénu... Velkou zásluhu na úspěchu tohoto představení měl, mimo choreografie a režie Libora Vaculíka, i znamenité výkony Radky Fišarové (známé především z pražských inscenací muzikálů Evita, Kleopatra a Angelika - markýzy andělů, ale i z brněnského účinkování v muzikálu Zorba) a alternující Zdenky Trvalcové, které všechny známé, ale i méně známé hity z repertoáru Edith Piaf zpívají ve francouzském originále. Taneční alter ego Edith Piaf vynikajícím způsobem ztvárňuje sólistka baletu SD Margarita Pleškova. A v této podobě se s inscenací budou moci nyní seznámit i diváci ústeckého divadla. více o tomto představení... | |||||||||||
|
DUBEN 2009 19. NEDĚLE začátek v 17:00 hodin | |||||||||||
Umělecká dráha Giuseppe Verdiho (1813-1901) je v mnohém výjimečná. Už jen časové rozpětí mezi jeho prvním a posledním dílem je úctyhodné – činí více než padesát let. Ještě překvapivější je však to, že po takovém tvůrčím vrcholu, jakým byla Aida, dovedl Verdi přijít se zcela novým kompozičním stylem, a po šestnácti letech skladatelské pauzy, ve věku 74 let, napsat operu Otello (1887), kterou ovšem jeho bohatá tvorba nekončí – po dalších šesti letech napíše ještě Falstaffa. Představa konce Verdiho veleúspěšné kariéry se samozřejmě nelíbila především jeho nakladateli Giuliu Ricordimu. Pochopil, že jedinou cestou, jak Verdiho vrátit do tvůrčího procesu zpět, je nabídka skvělého libreta, kterému Verdi neodolá. Všeobecně byl znám skladatelův velký obdiv k Shakespearovi, a tak Ricordi šikovně obrátil skladatelovu pozornost k Otellovi a k libretistovi Arrigu Boitovi. Verdi nakonec novou chuť k zasažení do hudebního dění a zároveň k obhajobě individuality svého tvůrčího stylu vůči aktuálně silnému vlivu Wagnera ještě našel. Jeho předposlední opera má k Shakespearovi velmi blízko, byť je postavena na odlišných vyjadřovacích prostředcích přejímá základní dějová fakta, postavy a situace z věhlasného Shakespearova lyrického dramatu o závisti, uražené ješitnosti, lásce a žárlivosti. V Boitovi měl Verdi více než jen libretistu. Boito totiž v sobě spojoval výrazný básnický i dramatický talent, smysl pro psychologickou jemnost a mimořádnou muzikálnost. Verdiho Otello není jen proudem nádherné prokomponované hudby, nýbrž především dílem s obrovským psychologickým zázemím. Tento skladatelův hudební pohled na Shakespearovu tragédii o tenké hranici mezi láskou a lpěním mistrně osvětluje Otellovu tragickou cestu k sebedestrukci. Verdi byl přesvědčen, že s Boitem vytvořili mistrovské dílo - a nemýlil se. Opera je uváděna v italském originále a na domácí scéně s českými titulky. více o tomto představení... | |||||||||||
|
DUBEN 2009 24. PÁTEK začátek v 19:00 hodin | |||||||||||
Příběh o dívce, která zvítězila svou dobrotou a láskou nad světem falše, zla a nadutosti, už inspiroval tvůrce nejrůznějších uměleckých žánrů. Prokofjevovo hudební zpracování patří k těm nejzdařilejším. Choreograf a šéf ústeckého baletu Vladimír Nečas prozradil: „Je to představení pro malé i velké a to není reklamní trik, ale skutečnost. Nádherná hudba vyvolává fantazii a pohádkovou náladu. Známý pohádkový příběh s dobrým koncem je stále aktuálním poselstvím o boji dobra a zla. Nechybí zde dívčí sen o princi, krásné šaty, roztančený bál, kouzelné víly odměňující dobro a nakonec potrestané zlo. To vše nám tancem a hudbou vypráví balet Popelka.“ Jeden z nejvýznamnějších skladatelů 20. století o svém baletu na pohádkový námět o Popelce sám řekl: „Chtěl jsem vyjádřit poetickou lásku Popelky a Prince, zrození a rozkvět citu, překážky na jeho cestě, uskutečnění snu.“ více o tomto představení... | |||||||||||
|
DUBEN 2009 26. NEDĚLE začátek v 17:00 hodin | |||||||||||
|
DUBEN 2009 28. ÚTERÝ začátek v 19:00 hodin | |||||||||||
Divotvorný hrnec byl prvním opravdovým americkým muzikálem v Evropě i u nás, kde je na jeviště v roce 1948 ve svém divadle a ve svém geniálně vtipném překladu uvedli Jiří Voskovec a Jan Werich. Příběh o lásce, ale také aroganci a bezohlednosti, je plný pohádkového tajemství: vystupuje v něm několik nadpřirozených postav (dokonce i jeden předmět, který by si leckdo jistě přál vlastnit – hrnec, a který každému splní tři přání) a dějí se v něm věci vskutku nevídané. Režisér Radek Balaš ke své inscenaci řekl: „Tento příběh mám rád pro jeho vynikající hudbu, nápadité a hravé písňové texty, vtipné dialogy a hlavně báječný humor vodníka Čochtana. Chtěli jsme vám naší inscenací navařit guláš plný inteligentní zábavy, vtipných gagů, krásných písniček a dynamických tanečních čísel. Divohrnec by měl být sladkým zákuskem po úmorném dni.“ V roli Vodníka Čochtana vystupuje Josef Alois Náhlovský. více o tomto představení... | |||||||||||
|
DUBEN 2009 29. STŘEDA začátek v 19:00 hodin | |||||||||||
Umělecká dráha Giuseppe Verdiho (1813-1901) je v mnohém výjimečná. Už jen časové rozpětí mezi jeho prvním a posledním dílem je úctyhodné – činí více než padesát let. Ještě překvapivější je však to, že po takovém tvůrčím vrcholu, jakým byla Aida, dovedl Verdi přijít se zcela novým kompozičním stylem, a po šestnácti letech skladatelské pauzy, ve věku 74 let, napsat operu Otello (1887), kterou ovšem jeho bohatá tvorba nekončí – po dalších šesti letech napíše ještě Falstaffa. Představa konce Verdiho veleúspěšné kariéry se samozřejmě nelíbila především jeho nakladateli Giuliu Ricordimu. Pochopil, že jedinou cestou, jak Verdiho vrátit do tvůrčího procesu zpět, je nabídka skvělého libreta, kterému Verdi neodolá. Všeobecně byl znám skladatelův velký obdiv k Shakespearovi, a tak Ricordi šikovně obrátil skladatelovu pozornost k Otellovi a k libretistovi Arrigu Boitovi. Verdi nakonec novou chuť k zasažení do hudebního dění a zároveň k obhajobě individuality svého tvůrčího stylu vůči aktuálně silnému vlivu Wagnera ještě našel. Jeho předposlední opera má k Shakespearovi velmi blízko, byť je postavena na odlišných vyjadřovacích prostředcích přejímá základní dějová fakta, postavy a situace z věhlasného Shakespearova lyrického dramatu o závisti, uražené ješitnosti, lásce a žárlivosti. V Boitovi měl Verdi více než jen libretistu. Boito totiž v sobě spojoval výrazný básnický i dramatický talent, smysl pro psychologickou jemnost a mimořádnou muzikálnost. Verdiho Otello není jen proudem nádherné prokomponované hudby, nýbrž především dílem s obrovským psychologickým zázemím. Tento skladatelův hudební pohled na Shakespearovu tragédii o tenké hranici mezi láskou a lpěním mistrně osvětluje Otellovu tragickou cestu k sebedestrukci. Verdi byl přesvědčen, že s Boitem vytvořili mistrovské dílo - a nemýlil se. Opera je uváděna v italském originále a na domácí scéně s českými titulky. více o tomto představení... | |||||||||||
|
UPOZORNĚNÍ!Vzhledem k množícím se dotazům, se tímto Severočeské divadlo s.r.o. distancuje od inscenace ZLATOVLÁSKA, na které se divadlo žádným způsobem nepodílí. Tato akce je pořádána externím subjektem, který neoprávněně užívá jméno naší společnosti. V případě, že patříte mezi oslovené, prosíme kontaktujte nás na e-mailu: sekretariat@operabalet.cz, aby bylo možné zamezit dalším škodám. Severočeské divadlo je připraveno věc předat orgánům činným v trestním řízení.Děkujeme Vaše Severočeské divadlo s.r.o. |