• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728123


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


plakát ABO 2018/19
plakát ABO 2018/19
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA:


ZPÍVÁME PRO TEBE



ONDŘEJ HAVELKA




    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • NEVÁHEJTE...

CASANOVA
5.3 2019 19:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

plakát - Veselá vdova
plakát - Veselá vdova
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • ARCHIV AKTUALIT



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:









Goran Bregovič, Dana Dinková: CIKÁNSKÉ KOŘENY/Í

(pohyb myší nad obrázkem=panning, i=popis, kliknutí=zvětšení fotky)
Příběh s rozměrem shakespearovské tragédie o lásce bílé dívky a romského chlapce je koncipován jako moderní taneční divadlo s temperamentní hudbou balkánského skladatele Gorana Bregoviče. Jejich láska naráží na bariéry vztyčené rozdílností kultur, ze kterých vzešli, a na skryté či otevřené animozity mezi dvěma odlišnými sociálními prostředími. Cikánské kořeny/í jsou vystavěny na dynamických sborových akcích: přinášejí jiskru, živelnost a nápaditost. Choreografie je prodchnuta stylizovanými folklorními prvky; rytmický doprovod mnohdy vytvářejí tanečníci sami hrou na nejbizarnější nástroje a předměty. Přirozenost tanečního projevu a výrazná pohybová zkratka, s níž tvůrci vyprávějí příběh, jsou hybnou silou inscenace, která se těší velké oblibě již od roku 2001, kdy byla poprvé uvedena na Slovensku. V titulní roli vystupuje Vladimir Gončarov, který byl za roli Čobana oceněn prestižní cenou Thálie 2008. Inscenace má na svém kontě i další vavříny: Severočeské divadlo získalo na Soutěžní přehlídce současné taneční tvorby v minulém roce Cenu za nejlepší kolektivní výkon právě za inscenaci Cikánské kořeny/í. Vladimír Gončarov navíc v téže soutěži získal Cenu za nejlepší sólový výkon a to opět za roli Čobana.

  • taneční divadlo - délka představení cca: 1hodina 40min
  • datum premiéry: 14.11. 2008  
  • libreto: Dana Dinková   režie: Dana Dinková, Jaroslav Moravčík   dirigent: nahrávka   choreografie: Jaroslav Moravčík, Dana Dinková   výtvarník scény: Peter Janků   výtvarník kostýmů: Adriena Adamíková  
  • OSOBY A OBSAZENÍ:   Cikánky, Disko: Margarita Plešková / Iva Šebková   Cikáni, Disko: Róbert Király   Cikánky, Disko: Jana Jandorová   Cikáni, Disko: Vjačeslav Pleškov / Pavel Popovský / Jiří Starý   Anděl: Jan Herbert Fuchs   Skinheads: Jaroslav Žák / Aleš Lerch / Vojtěch Tejkl   Dara: Michaela Procházková   Čoban: Pavel Enekeš   Dara: Natalia Vassina   Cikánky, Disko: Simona Christianová   Čoban: Vladimír Gončarov   Cikánky, Disko: Lada Pešková
ODKAZY PRO STAŽENÍ FOTOGRAFIÍ:





Vladimír Gončarov /tanečník/

Vladimír Gončarov (Partajník), Margarita Plešková (Matka)

Vladimír Gončarov (Partajník), Margarita Plešková (Matka)
foto: www.berounsky.cz
Je ruské národnosti, narodil se v ruském Krasnodaru. 

V deseti letech začal studovat konzervatoř v Alma-Atě v Kazachstánu, pak přestoupil na Permskou státní baletní konzervatoř do Permu v Rusku, kterou absolvoval.

První angažmá získal v Akademickém divadle P. I Čajkovského v Permu (Permskij akademičeskij teatr opery i baleta imeni P. I. Čajkovskogo), kde vystupoval v rolích například jako Rudovous (Labutí jezero), Madge (La Sylphide), Víla Karabos (Spící krasavice), Drosselmayer (Louskáček) a další. V sezóně 1997/98 působil jako sólista Velkého divadla v polské Poznani (Teatr wielki Stanislawa Moniuszki w Poznaniu), kde tančil mj. Jinocha v baletu Sylfidy. 

Od 3. 11. 1998 je členem souboru baletu Severočeského divadla opery a baletu v Ústí nad Labem (člen sboru s povinnosti sól, od 1. 1. 2000 sólista). Vytvořil zde řadu rolí klasického i moderního repertoáru: Hillarion, Albert (Giselle), Princ, Rudovous (Labutí jezero), Pavouk (Broučci), Matka Simona (Marná opatrnost), Romeo (Romeo a Julie), Händel (Farinelli), Girej (Bachčisarajská fontána), Čaroděj (Aladin), Guvernantka (Ples...

...celý článek


Choreografka Dana Dinková hovoří o rasismu

    V pátek 14. listopadu bude mít v Severočeském divadle opery a baletu premiéru taneční inscenace Cikánské kořeny/í. Těšit se můžete na na parádní tancování v rytmu strhující hudby Gorana Bregoviče. Cikánské kořeny/í vyprávějí milenecký příběh mladého Roma a bílé dívky, jejichž láska naráží na bariéry vztyčené rozdílností kultur, ze kterých vzešli, a na skryté či otevřené animozity mezi dvěma odlišnými sociálními prostředími. Jednou z těchto bariér je také otevřený rasismus reprezentovaný v inscenaci příslušníky hnutí skinheads, kteří se neostýchají ani napadení baseballovými pálkami. Jak rasismus a jeho tragické následky vnímá autorka, spolurežisérka a spoluchoreografka inscenace Dana Dinková si můžete poslechnout v následujícím videu.  

    Taneční záběry na tomto videu jsou záběry ze zkoušek nikoliv z výsledného představení. Tanečníci nejsou ještě v kostýmech a tančí na jevišti bez kulis. Tyto záběry vám přínášíme jako malé nahlédnutí pod naši divadelní pokličku. Máme za to, že je pro naše publikum zajímavé vidět dílo v různých fázích vzniku. Jak to nakonec všechno dopadne a jak budou Cikánské kořeny/í ve výsledku vypadat, se ale bude možné...

...celý článek

Natalia Vassina /tanečnice/

Natalia Vassina (Coppélia), Vladimír Gončarov (Coppélius)
Natalia Vassina (Coppélia), Vladimír Gončarov (Coppélius)
foto: foto: www.berounsky.cz
   Narodila se v Rusku ve městě Togliatti (Tol’jatti). Je ruské národnosti.

V roce 1992 absolvovala Baletní akademii Vaganové v Petrohradě (Akademija russkogo baleta im. A. Ja. Vaganovoj). Při zaměstnání pak vystudovala Petrohradskou humanitní univerzitu (Sankt-Peterburgskij gumanitarnyj universitet), obor pedagog-repetitor, choreograf 1997. 

Po absolutoriu nastoupila do angažmá v divadle Ruský balet (Russkij balet) v Petrohradu v roce 1992, odkud později odešla a stala se členem baletního souboru Divadla opery a baletu M. P. Musorgského v Petrohradě (Teatr opery i baleta imeni M. P. Mursorgskogo) - od 1995 jako host, 1997-99 na plný úvazek a pokračovala jako host v Ruském baletu. Tančila řadu rolí klasického repertoáru, mj. Princezna Florina, Víly, Diamant (Spící krasavice), Pas de quattre, Trio, Odalisky (Bajadera).

Od 7. 10. 1999 je členkou souboru baletu Severočeského divadla opery a baletu v Ústí nad Labem, od 1. 4. 2001 s povinností sól, od 1. 9. 2005 sólistka. Tančí nebo tančila v těchto rolích v baletech a tanečních divadlech: Svatební pár, víly (Giselle), Víla Carabosse,...

...celý článek


AUTOŘI TANEČNÍ INSCENACE CIKÁNSKÉ KOŘENY/Í NÁM O JEJÍM VZNIKU ŘEKLI

V pátek 14. listopadu v 19 hodin bude mít v Severočeském divadle opery a baletu premiéru taneční inscenace Cikánské kořeny/í. Jde o milenecký příběh chlapce Čobana a dívky Dary. Rozměry shakespearovské tragédie nabývá tím, že on je Rom a za ní stojí sídlištní skinheadský gang…  Jejich láska naráží na bariéry vztyčené rozdílností kultur, ze kterých vzešli, a na skryté či otevřené animozity mezi dvěma odlišnými sociálními prostředími. To vše v rytmu temperamentní hudby světoznámého balkánského skladatele Gorana Bregoviče a v podání skvělých tanečníků ústeckého baletu.
Polovina autorské dvojice Dana Dinková inscenaci přiblížila těmito slovy: „Cikánské kořeny / í (původní název Gypsy Roots čili cigánske korenie) považuji ze svých autorských děl za jedno z divácky nejúspěšnějších. Vytvořila jsem jej na začátku své tvůrčí kariéry, první premiéra se uskutečnila 12. 5. 2001 ve Státní opeře Bánská Bystrica a představení se úspěšně uvádí dodnes. I po osmi letech je neustále vyprodané. To je pro tvůrce ta největší satisfakce a zadostiučinění. Námět a následný scénář mi vznikl v hlavě po poslechu strhující hudby balkánského skladatele...

...celý článek




© 2019 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ