• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
01234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


plakát ABO 2018/19
plakát ABO 2018/19
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA:


KONCERT 4TET



KONCERT JANEK LEDECKÝ



KONCERT VÁCLAV NECKÁŘ



KONCERT THE BACKWARDS




    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • NEVÁHEJTE...

PÉŤA A VLK
11.11 2018 15:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

Péťa a vlk - plakát
Péťa a vlk - plakát
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • AKTUÁLNĚ



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:








UPOZORNĚNÍ DIVÁKŮM !!!
Od 2. října bude v prodeji silvestrovské představení muzikálu „CASANOVA“.

Vhledem k odložení plánovaného muzikálu LES MISÉRABLES – BÍDNÍCI (viz „Slovo ředitele“ na našem webu), můžete již zakoupené vstupenky vrátit v přeprodeji, kde byly vstupenky zakoupeny.
Děkujeme za pochopení

Goran Bregovič, Dana Dinková: CIKÁNSKÉ KOŘENY/Í

(pohyb myší nad obrázkem=panning, i=popis, kliknutí=zvětšení fotky)
Příběh s rozměrem shakespearovské tragédie o lásce bílé dívky a romského chlapce je koncipován jako moderní taneční divadlo s temperamentní hudbou balkánského skladatele Gorana Bregoviče. Jejich láska naráží na bariéry vztyčené rozdílností kultur, ze kterých vzešli, a na skryté či otevřené animozity mezi dvěma odlišnými sociálními prostředími. Cikánské kořeny/í jsou vystavěny na dynamických sborových akcích: přinášejí jiskru, živelnost a nápaditost. Choreografie je prodchnuta stylizovanými folklorními prvky; rytmický doprovod mnohdy vytvářejí tanečníci sami hrou na nejbizarnější nástroje a předměty. Přirozenost tanečního projevu a výrazná pohybová zkratka, s níž tvůrci vyprávějí příběh, jsou hybnou silou inscenace, která se těší velké oblibě již od roku 2001, kdy byla poprvé uvedena na Slovensku. V titulní roli vystupuje Vladimir Gončarov, který byl za roli Čobana oceněn prestižní cenou Thálie 2008. Inscenace má na svém kontě i další vavříny: Severočeské divadlo získalo na Soutěžní přehlídce současné taneční tvorby v minulém roce Cenu za nejlepší kolektivní výkon právě za inscenaci Cikánské kořeny/í. Vladimír Gončarov navíc v téže soutěži získal Cenu za nejlepší sólový výkon a to opět za roli Čobana.

KDY HRAJEME:


sezóna 2018-2019:
  • 29.LISTOPAD 2018
    ČTVRTEK od 10:00h

    NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA
    • taneční divadlo - délka představení cca: 1hodina 40min
    • datum premiéry: 14.11. 2008  
    • libreto: Dana Dinková   režie: Dana Dinková, Jaroslav Moravčík   dirigent: nahrávka   choreografie: Jaroslav Moravčík, Dana Dinková   výtvarník scény: Peter Janků   výtvarník kostýmů: Adriena Adamíková  
    • OSOBY A OBSAZENÍ:   Cikánky, Disko: Margarita Plešková / Iva Šebková   Cikáni, Disko: Róbert Király   Cikánky, Disko: Jana Jandorová   Cikáni, Disko: Vjačeslav Pleškov / Pavel Popovský / Jiří Starý   Anděl: Jan Herbert Fuchs   Skinheads: Jaroslav Žák / Aleš Lerch / Vojtěch Tejkl   Dara: Michaela Procházková   Čoban: Pavel Enekeš   Dara: Natalia Vassina   Cikánky, Disko: Simona Christianová   Čoban: Vladimír Gončarov   Cikánky, Disko: Lada Pešková
    ODKAZY PRO STAŽENÍ FOTOGRAFIÍ:





    článek k inscenaci CIKÁNSKÉ KOŘENY/Í z roku 2008:

    Cikánské kořeny / í

    Inscenace, která se zrodila před 8 lety v Banské Bystrici na Slovensku, je tam po 8 letech dodnes na repertoáru a je vyprodaná. Stal se z ní vlastně stejný fenomén jako je např. u nás taneční muzikál Edith – vrabčák z předměstí. Rámec představení tvoří atraktivní prostředí etnické a popkulturní komunity. Je to příběh „o lásce na pranýři“ – dvou lidí ze dvou odlišných světů, včetně konfliktního vyvrcholení. Dvěma linkami dvou tanečních jazyků -  současného tance a stylizovaného temperamentního folklóru nám oba choreografové vypráví příběh, který má plno napětí a zvratů, výbušných i lyrických pasáží.
    Autorkou námětu a libreta je úspěšná slovenská režisérka a choreografka Dana Dinková, která spolu s Jaroslavem Moravčíkem k inscenaci vytvořila také režii a choreografii. Dinková vytvořila tu současnou taneční linii a Moravčík, bývalý umělecký šéf slovenského Sluku (světoznámý folklórní slovenský soubor), autor mnoha choreografií tanečních i muzikálových, vynikající odborník, je autorem rytmické, stylizovaně folklórní linky představení. Jeho choreografie jde až na úroveň známé taneční a superrytmické skupiny Stomp. Obě linky...

    ...celý článek


    aktualita z 4.11. 2008:

    POZVÁNÍ ŘEDITELE SDOB TOMÁŠE ŠIMERDY NA TANEČNÍ INSCENACI CIKÁNSKÉ KOŘENY/Í

    Umění dokáže bourat společenské bariéry

     Když jsme v loňské sezóně s kolegy v Severočeském divadle opery a baletu debatovali o nasazení tanečního titulu Cikánské kořeny/í na repertoár divadla, byly to diskuze vášnivé. Příběh Cikánských kořenů pojednává o milostném vztahu bílé dívky a cikánského chlapce a zejména o problémech, na které takováto láska naráží. A to nejen mezi milenci samotnými, ale i v rámci sociálních prostředí, ve kterých byli milenci zvyklí se dosud pohybovat a ze kterých kvůli své lásce vykročili. Jedná se o příběh ze současnosti, skrze který je uchopena i současná romská otázka včetně všech jejích ožehavých momentů.
     Jednou z podstatných vlastností umění je jeho schopnost snižovat napětí ve společnosti, usmiřovat znešvařené skupiny a vytvářet konsensuální atmosféru. Umění dokáže, a v historii už nesčetněkrát dokázalo, inspirovat k sebereflexi u jedinců ale i u celé společnosti či některých jejích částí.
     Pevně věřím, že rozhodnutí nasadit tuto inscenaci na repertoár bylo správné a že inscenace Cikánské kořeny/í, která má v Ústí premiéru v pátek 14. listopadu, bude v Severočeském...

    ...celý článek


    aktualita z 31.10. 2008:

    První záběry ze zkoušek inscenace Cikánské kořeny/í

        V pátek 14. listopadu bude mít v Severočeském divadle opery a baletu premiéru taneční inscenace Cikánské kořeny/í. Jde o milenecký příběh romského mladíka a bílé dívky, jejichž láska naráží na bariéry vztyčené rozdílností kultur, ze kterých vzešli, a na skryté či otevřené animozity mezi dvěma odlišnými sociálními prostředími. To vše v rytmu temperamentní hudby Gorana Bregoviče a v podání skvělých tanečníků ústeckého baletu.

        V současné době jsou přípravy na premiéru v plném proudu. V následujícím videu se můžete podívat na záběry ze zkoušek inscenace a zároveň se něco dozvědět o tanečním stylu Cikánských kořenů, který kombinuje neoklasický balet a folkloristické prvky. Na toto téma hovoří autorka inscenace, spolurežisérka a spoluchoreografka představení Dana Dinková.   
    ...

    ...celý článek

    aktualita z 5.1. 2009:

    „Nakažlivé tempo“ taneční inscenace Cikánské kořeny/í

    Vladimír Gončarov (Čoban)

    Vladimír Gončarov (Čoban)
    foto: www.berounsky.cz
    Z recenze: „Baletní soubor ústeckého divadla uvedl projekt, který se dotýká aktuální problematiky – vztahu Romů s pouličními skupinami skinheadů. Autorka námětu a libreta je slovenská režisérka a choreografka Dana Dinková. …závažné téma převedla do příběhu o „lásce na pranýři“, kde Rom Čoban je osudově zamilován do bílé dívky Dary.“

    „Představení je vystavěno na dynamických sborových akcích – přinášejí jiskru, živelnost a nápaditost, kterou jim dodal Jaroslav Moravčík spolu s Danou Dinkovou. Moravčík je zřetelně ovlivněn svým působením ve SLUKu, jeho choreografie je prodchnuta stylizovanými folklorními prvky; rytmický doprovod mnohdy vytvářejí tanečníci sami hrou na nejbizarnější nástroje (do kbelíku tlučou zvonem na uvolnění odtoku, hrají na plastové láhve apod.). Sborové taneční kreace jsou plnokrevné a temperamentní stejně jako hudební doprovod Gorana Bregoviče, nejvýraznějšího skladatele Balkánu – pochází ze Sarajeva a jeho hudba doprovázela řadu filmů (např. Underground Emira Kusturicy či Královnu Margot Patrice Chéreaua). Přirozenost tanečního projevu a...

    ...celý článek





    © 2018 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ