• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627281234


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


plakát ABO 2017/2018
plakát ABO 2017/2018
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA PŘEDSTAVENÍ:


VEČER TŘÍ KLAVÍRŮ
2.2.2017




    obrazek



CERTIFIKÁT PROVĚŘENÁ SPOLEČNOST
CERTIFIKÁT PROVĚŘENÁ SPOLEČNOST
PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • NEVÁHEJTE...

ZVONOKOSY
28.3 2018 19:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

plakát Kouzelná flétna
plakát Kouzelná flétna
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • AKTUÁLNĚ



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:









Goran Bregovič, Dana Dinková: CIKÁNSKÉ KOŘENY/Í

(pohyb myší nad obrázkem=panning, i=popis, kliknutí=zvětšení fotky)
Příběh s rozměrem shakespearovské tragédie o lásce bílé dívky a romského chlapce je koncipován jako moderní taneční divadlo s temperamentní hudbou balkánského skladatele Gorana Bregoviče. Jejich láska naráží na bariéry vztyčené rozdílností kultur, ze kterých vzešli, a na skryté či otevřené animozity mezi dvěma odlišnými sociálními prostředími. Cikánské kořeny/í jsou vystavěny na dynamických sborových akcích: přinášejí jiskru, živelnost a nápaditost. Choreografie je prodchnuta stylizovanými folklorními prvky; rytmický doprovod mnohdy vytvářejí tanečníci sami hrou na nejbizarnější nástroje a předměty. Přirozenost tanečního projevu a výrazná pohybová zkratka, s níž tvůrci vyprávějí příběh, jsou hybnou silou inscenace, která se těší velké oblibě již od roku 2001, kdy byla poprvé uvedena na Slovensku. V titulní roli vystupuje Vladimir Gončarov, který byl za roli Čobana oceněn prestižní cenou Thálie 2008. Inscenace má na svém kontě i další vavříny: Severočeské divadlo získalo na Soutěžní přehlídce současné taneční tvorby v minulém roce Cenu za nejlepší kolektivní výkon právě za inscenaci Cikánské kořeny/í. Vladimír Gončarov navíc v téže soutěži získal Cenu za nejlepší sólový výkon a to opět za roli Čobana.

KDY HRAJEME:


sezóna 2017-2018:
  • 20.BŘEZEN 2018
    ÚTERÝ od 19:00h

    NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA
    • taneční divadlo - délka představení cca: 1hodina 40min
    • datum premiéry: 14.11. 2008  
    • libreto: Dana Dinková   režie: Dana Dinková, Jaroslav Moravčík   dirigent: nahrávka   choreografie: Jaroslav Moravčík, Dana Dinková   výtvarník scény: Peter Janků   výtvarník kostýmů: Adriena Adamíková  
    • OSOBY A OBSAZENÍ:   Cikánky, Disko: Margarita Plešková / Iva Šebková   Cikáni, Disko: Róbert Király   Cikánky, Disko: Jana Jandorová   Cikáni, Disko: Vjačeslav Pleškov / Pavel Popovský / Jiří Starý   Anděl: Jan Herbert Fuchs   Skinheads: Jaroslav Žák / Aleš Lerch / Vojtěch Tejkl   Dara: Michaela Procházková   Čoban: Pavel Enekeš   Dara: Natalia Vassina   Cikánky, Disko: Simona Christianová   Čoban: Vladimír Gončarov   Cikánky, Disko: Lada Pešková
    ODKAZY PRO STAŽENÍ FOTOGRAFIÍ:





    profil osobnosti:

    Jaroslav Moravčík /choreograf/

    Jaroslav Moravčík /choreograf/
    Jaroslav Moravčík /choreograf/
    foto: www.operabalet.cz
    /*1961,Stráňavy u Žiliny
    Přední slovenský choreograf, režisér, absolvent taneční konzervatoře a VŠMU v Bratislavě. Během své profesionální kariéry spolupracoval s mnohými profesionálními tanečními a divadelními soubory, s televizí a filmem. V SLUK-u zastával post choreografa, šéfa tance i předsedu umělecké rady. Sedm let působil ve funkci šéfa baletního souboru v Rakouském Morbischi. Je držitelem vícerých prestižních ocenění za svou choreografickou i režijní tvorbu. Momentálně pracuje jako umělec ve svobodném povolání a vede taneční skupinu Atašé, zaměřenou na produkci moderní akusticko-taneční show. Choreografie Jaroslava Moravčíka nesou charakteristické znaky jeho tvorby: osobitý pohybový slovník, humor, neobyčejný smysl pro rytmus, dynamiku a taneční výraz. Rád využívá rekvizity i netradiční choreografické postupy. Dokonalé ovládání folklórního materiálu, ale i kánonu klasického a moderního tance s důrazem na rytmus vytvořili také díla jako jsou například: Čertoviny, Genesis, Zlatá muzika (SLUK), Don Giovanni, Rusalka, Dcera pluku, Veselá vdova, Boris Godunov, Svatopluk (SND Bratislava),...

    ...celý článek


    aktualita z 4.11. 2008:

    AUTOŘI TANEČNÍ INSCENACE CIKÁNSKÉ KOŘENY/Í NÁM O JEJÍM VZNIKU ŘEKLI

    V pátek 14. listopadu v 19 hodin bude mít v Severočeském divadle opery a baletu premiéru taneční inscenace Cikánské kořeny/í. Jde o milenecký příběh chlapce Čobana a dívky Dary. Rozměry shakespearovské tragédie nabývá tím, že on je Rom a za ní stojí sídlištní skinheadský gang…  Jejich láska naráží na bariéry vztyčené rozdílností kultur, ze kterých vzešli, a na skryté či otevřené animozity mezi dvěma odlišnými sociálními prostředími. To vše v rytmu temperamentní hudby světoznámého balkánského skladatele Gorana Bregoviče a v podání skvělých tanečníků ústeckého baletu.
    Polovina autorské dvojice Dana Dinková inscenaci přiblížila těmito slovy: „Cikánské kořeny / í (původní název Gypsy Roots čili cigánske korenie) považuji ze svých autorských děl za jedno z divácky nejúspěšnějších. Vytvořila jsem jej na začátku své tvůrčí kariéry, první premiéra se uskutečnila 12. 5. 2001 ve Státní opeře Bánská Bystrica a představení se úspěšně uvádí dodnes. I po osmi letech je neustále vyprodané. To je pro tvůrce ta největší satisfakce a zadostiučinění. Námět a následný scénář mi vznikl v hlavě po poslechu strhující...

    ...celý článek


    aktualita z 6.11. 2009:

    Cikánské kořeny Budyšín dozajista zaskočily

    Náš baletní soubor se představil v rámci Sasko-českého festivalu Divadelní podzim 2009 v budyšínském divadle představením tanečního divadla Cikánské kořeny / í.
    Náš baletní soubor se představil v rámci Sasko-českého festivalu Divadelní podzim 2009 v budyšínském divadle představením tanečního divadla Cikánské kořeny / í.
    foto: www.operabalet.cz
    Ve čtvrtek 5. listopadu se náš baletní soubor představil v rámci Sasko-českého festivalu Mitte Europa - Divadelní podzim 2009 v budyšínském divadle představením tanečního divadla Cikánské kořeny / í. Návštěvníci zpočátku reagovali rozpačitě, ale dle mého názoru je zaskočila nejen strhující Bregovičova hudba, ale hlavně taneční výkony všech na jevišti. Opět se potvrdilo, že „není malých rolí“ . Obsah příběhu všechny nakonec natolik vtáhl do děje, že se s tanečníky při „děkovačce“ nechtěli rozloučit – úžasný pocit úspěchu.
    Podle slov uměleckého ředitele  festivalu  profesora Thomase Thomaschkeho, nemohl být lepší výběr představení k zahájení celé akce. Ředitel divadla v Budyšíně Lutz Hillmann přiznal: „Nevěděl jsem, že tak blízko od našeho města je taneční soubor takových kvalit – byl to nádherný zážitek“.
    Co dodat – jen tak dál !!!    

    Eva Frýdlová                                
    ...

    ...celý článek


    aktualita z 4.3. 2009:

    Další vavříny pro Cikánské kořeny/í

    Vladimír Gončarov (Čoban)
    Vladimír Gončarov (Čoban)
    foto: www.berounsky.cz
    K užší nominaci na prestižní cenu Thálie 2008 pro Vladimira Gončarova za roli Čobana v inscenaci Cikánské kořeny/í přibývají další vavříny. Severočeské divadlo opery a baletu Ústí nad Labem získalo na Soutěžní přehlídce současné taneční tvorby Cenu za nejlepší kolektivní výkon právě za inscenaci Cikánské kořeny/í. Vladimír Gončarov navíc v téže soutěžní přehlídce získal Cenu za nejlepší sólistický výkon a to opět za roli Čobana v Cikánských kořenech.

    Soutěžní přehlídku každoročně pořádá Taneční sdružení ČR, které k udělení ceny za nejlepší kolektivní výkon uvádí:

    "Hudba současného skladatele Balkánu Gorana Bregoviče tvoří dynamický základ pro dramatický příběh lásky chlapce z romské komunity a bílé dívky z pop kulturní komunity. Střetu dvou rozdílných světů a jejich odlišných zvyků odpovídá taneční řešení, postavené na dvou tanečních pohybových stylech - současném tanci a stylizovaném tanečním folklóru. Na představení se podílejí členové místní hip hopové skupiny."

    Baletnímu souboru SDOB, Vladimiru Gončarovi stejně jako choreografům Daně Dinkové a Jaroslavu Moravčíkovi gratuluje a...

    ...celý článek





    © 2018 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ