• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
30123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


plakát ABO 2017/2018
plakát ABO 2017/2018
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA:


Divadelní léto na vodním hradě Budyně nad Ohří 2018




    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • NEVÁHEJTE...

POLOVECKÉ TANCE, ŠEHEREZÁDA
8.6 2018 19:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

Péťa a vlk - plakát
Péťa a vlk - plakát
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • AKTUÁLNĚ



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:









Goran Bregovič, Dana Dinková: CIKÁNSKÉ KOŘENY/Í

(pohyb myší nad obrázkem=panning, i=popis, kliknutí=zvětšení fotky)
Příběh s rozměrem shakespearovské tragédie o lásce bílé dívky a romského chlapce je koncipován jako moderní taneční divadlo s temperamentní hudbou balkánského skladatele Gorana Bregoviče. Jejich láska naráží na bariéry vztyčené rozdílností kultur, ze kterých vzešli, a na skryté či otevřené animozity mezi dvěma odlišnými sociálními prostředími. Cikánské kořeny/í jsou vystavěny na dynamických sborových akcích: přinášejí jiskru, živelnost a nápaditost. Choreografie je prodchnuta stylizovanými folklorními prvky; rytmický doprovod mnohdy vytvářejí tanečníci sami hrou na nejbizarnější nástroje a předměty. Přirozenost tanečního projevu a výrazná pohybová zkratka, s níž tvůrci vyprávějí příběh, jsou hybnou silou inscenace, která se těší velké oblibě již od roku 2001, kdy byla poprvé uvedena na Slovensku. V titulní roli vystupuje Vladimir Gončarov, který byl za roli Čobana oceněn prestižní cenou Thálie 2008. Inscenace má na svém kontě i další vavříny: Severočeské divadlo získalo na Soutěžní přehlídce současné taneční tvorby v minulém roce Cenu za nejlepší kolektivní výkon právě za inscenaci Cikánské kořeny/í. Vladimír Gončarov navíc v téže soutěži získal Cenu za nejlepší sólový výkon a to opět za roli Čobana.

  • taneční divadlo - délka představení cca: 1hodina 40min
  • datum premiéry: 14.11. 2008  
  • libreto: Dana Dinková   režie: Dana Dinková, Jaroslav Moravčík   dirigent: nahrávka   choreografie: Jaroslav Moravčík, Dana Dinková   výtvarník scény: Peter Janků   výtvarník kostýmů: Adriena Adamíková  
  • OSOBY A OBSAZENÍ:   Cikánky, Disko: Margarita Plešková / Iva Šebková   Cikáni, Disko: Róbert Király   Cikánky, Disko: Jana Jandorová   Cikáni, Disko: Vjačeslav Pleškov / Pavel Popovský / Jiří Starý   Anděl: Jan Herbert Fuchs   Skinheads: Jaroslav Žák / Aleš Lerch / Vojtěch Tejkl   Dara: Michaela Procházková   Čoban: Pavel Enekeš   Dara: Natalia Vassina   Cikánky, Disko: Simona Christianová   Čoban: Vladimír Gončarov   Cikánky, Disko: Lada Pešková
ODKAZY PRO STAŽENÍ FOTOGRAFIÍ:





článek k inscenaci CIKÁNSKÉ KOŘENY/Í z roku 2008:

Cikánské kořeny / í

Inscenace, která se zrodila před 8 lety v Banské Bystrici na Slovensku, je tam po 8 letech dodnes na repertoáru a je vyprodaná. Stal se z ní vlastně stejný fenomén jako je např. u nás taneční muzikál Edith – vrabčák z předměstí. Rámec představení tvoří atraktivní prostředí etnické a popkulturní komunity. Je to příběh „o lásce na pranýři“ – dvou lidí ze dvou odlišných světů, včetně konfliktního vyvrcholení. Dvěma linkami dvou tanečních jazyků -  současného tance a stylizovaného temperamentního folklóru nám oba choreografové vypráví příběh, který má plno napětí a zvratů, výbušných i lyrických pasáží.
Autorkou námětu a libreta je úspěšná slovenská režisérka a choreografka Dana Dinková, která spolu s Jaroslavem Moravčíkem k inscenaci vytvořila také režii a choreografii. Dinková vytvořila tu současnou taneční linii a Moravčík, bývalý umělecký šéf slovenského Sluku (světoznámý folklórní slovenský soubor), autor mnoha choreografií tanečních i muzikálových, vynikající odborník, je autorem rytmické, stylizovaně folklórní linky představení. Jeho choreografie jde až na úroveň známé taneční a superrytmické skupiny Stomp. Obě linky...

...celý článek


profil osobnosti:

Pavel Enekeš /tanečník/

Margarita Plešková (Popelka), Pavel Enekeš (Princ)

Margarita Plešková (Popelka), Pavel Enekeš (Princ)
foto: www.berounsky.cz
Narodil se 10. 8. 1981 v Chomutově.

Balet vystudoval na Taneční konzervatoři v Praze, kterou absolvoval s vyznamenáním v roce 2000 (dipl. umělec) a obdržel cenu za nejlepší absolventský výkon.
 
Od 21. 8. 2000 je členem souboru baletu Severočeského divadla opery a baletu v Ústí nad Labem, od 2. 7. 2002 sólista. Tančí nebo tančil v těchto rolích v baletech a tanečních divadlech: Alan, Colin (Marná opatrnost aneb špatně hlídaná dcera), Merkucio (Romeo a Julie), Farinelli, sbor (Farinelli), Nurali, Václav (Bachčisarajská fontána), Její přítel, Muž (Noční ptáci), Zlaté sošky, Šašek (Aladin), Kavalíři, Modrý pták, Princ Desirée (Spící krasavice), 3 páry (Čarodějná láska), Don José, souboj (Carmen), Šašek, Honza, Švec, Princ, Básník (Z pohádky do pohádky), Peer Gynt (Peer Gynt), Franz, Jánoš (Coppélia), Mozart, Jakub, Benátský kavalír (Casanova), Neapolitána, Šašek (Labutí jezero), Catullus (Catulli carmina), Carmina burana (Carmina burana), čínský tanec, princ Louskáček (Louskáček), Marcel Cerdan, Dupont (Edith – vrabčák z předměstí), Čoban (Cikánské kořeny/í), Princ, 2 kavalíři...

...celý článek


profil osobnosti:

Iva Šebková /tanečnice/

Iva Šebková (Víla)
Iva Šebková (Víla)
foto: www.berounsky.cz
Narodila se 24. 2. 1984 v Pelhřimově.

Balet vystudovala na Taneční konzervatoři v Brně, kterou absolvovala v roce 2002 (dipl. um.).

První angažmá měla v Divadle Josefa Kajetána Tyla v Plzni v letech 2002-2004. Tam tančila v rolích: Pas de trois, sbor dívky, Tři labutě, Španělský tanec, Polský tanec (Labutí jezero), Kit Kat Girls (Kabaret), Dívka s míčem, Dvojnice Gerdy (Malý pan Friedemann), Dáma (Psycho).

Od 23. 8. 2004 je členkou souboru baletu Severočeského divadla opery a baletu v Ústí nad Labem. Tančí nebo tančila v těchto rolích v baletech a tanečních divadlech: Lesní féerie, Svůdnice (Z pohádky do pohádky), 4 páry, Marika-sklepnice (Coppélia), 4 dívky orient, Vesničané - svatba, 1 Salašnice (Peer Gynt), Versailles, Benátský karneval, Královna, Praha (Casanova), Labutě, Valčík (Labutí jezero), Lesbia (Catulli carmina), Carmina burana (Carmina burana), orientální tanec, valčík, rodiče, sněhové vločky (Louskáček), Cikánky, Disko (Cikánské kořeny/í), Ples – 4 páry, Víla, Čas, Španělsko (Popelka), Starší žena (Café Aussig), Segidilla, Grand pas, Cikáni, Sen, Žena cikánského vajdy (Don Quijote). Dále tančí...

...celý článek


profil osobnosti:

Jiří Starý /tanečník/

Jana Jandorová, Jiří Starý
Jana Jandorová, Jiří Starý
foto: www.berounsky.cz
Narodil se 1. 4. 1989 v Praze.

Balet vystudoval na Taneční konzervatoři v Praze, kterou absolvoval v roce 2008.

Od 8. 9. 2008 je členem souboru baletu Severočeského divadla opery a baletu v Ústí nad Labem. Tančí v těchto rolích v baletech a tanečních divadlech: polský tanec, maďarský tanec (Labutí jezero), ruský tanec, španělský tanec (Louskáček), Cikáni, Disko (Cikánské kořeny/í), Taneční mistr, Ples – 4 páry, 2 kupci, 2 obuvníci (Popelka), Frajeři (Café Aussig), Fandango, Segidilla, Cikáni, Vajda cikánů (Don Quijote).

V osmi letech začal se svou o tři roky mladší sestrou navštěvovat Baletní školu Pirueta (vedli ji tanečníci Národního divadla Jana Cigánková a Jiří Plecháč), byl tam nejvyšší ze tří kluků, takže tančil prince. Zaujalo jej spojení hudby a tance v baletní umění, kde na základě nesmírné fyzické i psychické náročnosti vznikne křehké a krásné dílo, samozřejmě ve spolupráci s výtvarným uměním. Tanec mu pomohl s přesnou koordinací pohybů i s postupným formováním postavy. Zalíbilo se mu mnoho baletních představení, které navštěvoval již od dětských let na našich předních scénách. Proto po 5....

...celý článek





© 2018 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ