• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.





MAPA:



ZVEME VÁS NA:







    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • INSCENACE LIBUŠE:
    SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY:



  • NEVÁHEJTE...

ROMEO A JULIE
18.10 2019 19:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

Louskáček 2019 - plakát
Louskáček 2019 - plakát
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • ARCHIV AKTUALIT



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:









Bedřich Smetana: LIBUŠE

(pohyb myší nad obrázkem=panning, i=popis, kliknutí=zvětšení fotky)
Opera Libuše Bedřicha Smetany, vznešená svým národním posláním, stojí – podobně jako Má vlast – na významovém vrcholu české tvorby. Operu skladatel věnoval slavnostním příležitostem českého národa, což stvrdil mottem, které vlepil do titulu na první straně rukopisné partitury: „Pro vlast a národ!“ Rovněž v poválečné historii ústecké opery nebyla Libuše inscenována jako běžná součást repertoáru. Poprvé se tak stalo k 10. výročí druhé světové války 8. května 1955 (dirigent Oldřich Lapka, režie Ludmila Svobodová), druhou inscenaci v přelomovém období Československa připravili dirigent František Vajnar a režisér Norbert Snítil (premiéra 21. června 1968). Zvláštní je, že k zatím poslednímu – normalizačnímu – uvedení 22. října 1976 se v archivu divadla nedochovaly žádné konkrétní údaje...

KDY HRAJEME:


sezóna 2019-2020:
  • 29.ZÁŘÍ 2019
    NEDĚLE od 17:00h

    NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA
    • opera představení uvádíme v jazyce: čeština  
    • datum premiéry: 12.10. 2018  
    • režie: Andrea Hlinková   dirigent: Miloš Formáček, Milan Kaňák   výtvarník scény: Josef Jelínek   výtvarník kostýmů: Josef Jelínek   sbormistr: Jan Snítil   korepetice: Jan Snítil, Irina Lorenc  
      Hudební nastudování: Milan Kaňák  
    • OSOBY A OBSAZENÍ:   Libuše: Eva Urbanová / Eliška Weissová   Přemysl: Richard Haan   Chrudoš: František Zahradníček / Zdeněk Plech / Jaroslav Patočka   Šťáhlav: Jan Ondráček   Lutobor: Pavel Vančura   Radovan: Petr Matuszek / Martin Matoušek   Krasava: Michaela Katráková / Valeria Vaygant   Radmila: Kateřina Jalovcová / Alžběta Vomáčková   1.Žnec: Jarmila Baxová / Soňa Godarská   2.Žnec: Tereza Štěpánková / Lucie Vagenknechtová   3.Žnec: Jana Kubicová   4.Žnec: Jaroslav Kovacs
    ODKAZY PRO STAŽENÍ FOTOGRAFIÍ:





    Petr Matuszek

    /Josef Herman, Hudební rozhledy 6/2014/

    Petr Matuszek
    Petr Matuszek
    foto: Hudební rozhledy
    Na poslední operetní premiéře v Severočeském divadle v Ústí nad Labem, revuální Růže z Argentiny Járy Beneše, odvedl jedinou pěknou roli vzteklého chlapáckého předáka ranče Cinta Nereze barytonista Petr Matuszek (1962). Nikdo další už nedokázal přehrávat postavy do patřičně obludné karika­tury, aby nebyly trapné. Stydno bylo z přehrávaného pomrkávání do publika, z obnošených šarží, ze ztráty vkusu. Věc strategie, umělecké cti a vkusu. Mnozí ústečtí diváci na premiéře vskutku hýkali blahem, ale byli i tací, kteří znechuceně odcházeli do šaten. Píšu to jen coby doklad Matuszekovy schopnosti učinit na jevišti cokoli, co je pro inscenaci potřebné, třeba i zlostně koulet očima a silácky tasit kolt, když je to zapotřebí, ale umí volit nejvhodnější prostředky a není tolik jako jiní odkázaný na jevištní i interpretační vedení. Záhy ukážeme, čím to zřejmě je, nyní konstatujme, že Matuszek absolvoval violu a zpěv na konzervatoři v Teplicích, že jeho učiteli zpěvu byli dlouholetý sólista ústecké opery Jan Vavruška a tenorista Národního divadla Jan Hlavsa. Vojnu si Matuszek odkroutil v AUS, v sezoně 1987/1988...

    ...celý článek


    Valeria Vaygant /soprán/

    Valeria Vaygant (soprán) - při zkoušcena koncert 18.9.2007
    Valeria Vaygant (soprán) - při zkoušcena koncert 18.9.2007
    foto: www.operabalet.cz
    MgA.  Valeriya  Vaygant, je laureátka mezinárodní pěvecké soutěže Romansiáda a  divadelního festivalu “Paradize” z roku 2005. Absolvovala Novosibiřské státní  Akademie umění, studovala  u prof. Niny Lubyanovské. Od roku 2004 sólistkou Akademického divadla opery a baletu v Novosibířsku, kde nastudovala a ztvárnila celou řadu rolí jako Mikaelu v Bizetové Carmen, Taťánu v Čajkovském Oněginovi, Mimi  v La Boheme od Pucciniho, Cherubino v Figarově svatbě od Mozarta, Marfu v opeře „Carská nevěsta“ od Korsakova a jiné. Od roku 2007 je sólistkou Severočeského divadla s.r.o. kde zpívá vedoucí sopránový repertoár .

    V roce 2007 se poprvé objevila v širší nominaci na Cenu Thálie za ztvárnění  role Mikaely ( Severočeské divadlo Ústí nad Labem). Po druhé byla nominována v roce 2008 za operní výkon v rolí Batterfly . Po třetí v roce 2010 za výkon roli Mimi „La Boheme“.
     
    Do repertoáru pěvkyně spadají také jiné složité role pro lyrický až dramatický soprán a to Dezdemona v opeře Otello, Leonora v opeře Trubadur, Aida v opeře Aida, Tosca ve stejnojmenné opeře od Pucciniho, Senta v opeře “Bludný Holanďan“...

    ...celý článek


    Jaroslav Kovacs /tenor/

    Jaroslav Kovacs - tenor

    Jaroslav Kovacs - tenor
    foto:
    Vystudoval sólový zpěv na Konzervatoři v Teplicích, u operní pěvkyně prof. Jitky Slavíčkové. Během studia již zkusil divadelní praxi na jevišti Krušnohorského divadla. Studium musel na rok přerušit kvůli povinnosti základní vojenské služby, a tak byl konkurzem přijat jako sólista Armádního uměleckého souboru. Poté pokračoval ve studiu a zároveň již pravidelně vystupoval jako člen umělecké agentury se sídlem v Mostě.
    Absolvoval vystoupením se Severočeskou filharmonií a také již hostoval v inscenacích Krušnohorského divadla (Země úsměvů, Fialka z Montmartru). Na agenturních koncertech interpretoval především písňovou tvorbu českých a světových autorů pro tenorový obor. V roce 1996 dostal nabídku hostovat v ústecké opeře, kde ztvárnil postavu Bola Baraňskiho v Nedbalově operetě Polská krev. Téhož roku byla Jaroslavu Kovacsovi nabídnuta stálá smlouva. Stal se tak předním tenoristou Severočeského divadla opery a baletu.
    Zde za dobu své působnosti vytvořil role ve 36 inscenacích, a to většinou role hlavní či titulní. Současně byl pozván k hostování a k spolupráci na rolích ve Státní opeře Praha a v Jihočeském divadle České Budějovice. S...

    ...celý článek


    OPERAPLUS: Smetana i Wenzig by v Aussigu měli nejspíš radost

    ...

    ...celý článek




    © 2019 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ