• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
293012345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


plakát ABO 2018/19
plakát ABO 2018/19
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA:




VIVA LEHÁR




    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • INSCENACE LIBUŠE:
    SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY:



  • NEVÁHEJTE...

ZEMĚ ÚSMĚVŮ
27.5 2019 19:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

Carmen - plakát 2019
Carmen - plakát 2019
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • ARCHIV AKTUALIT



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:









Bedřich Smetana: LIBUŠE

(pohyb myší nad obrázkem=panning, i=popis, kliknutí=zvětšení fotky)
Opera Libuše Bedřicha Smetany, vznešená svým národním posláním, stojí – podobně jako Má vlast – na významovém vrcholu české tvorby. Operu skladatel věnoval slavnostním příležitostem českého národa, což stvrdil mottem, které vlepil do titulu na první straně rukopisné partitury: „Pro vlast a národ!“ Rovněž v poválečné historii ústecké opery nebyla Libuše inscenována jako běžná součást repertoáru. Poprvé se tak stalo k 10. výročí druhé světové války 8. května 1955 (dirigent Oldřich Lapka, režie Ludmila Svobodová), druhou inscenaci v přelomovém období Československa připravili dirigent František Vajnar a režisér Norbert Snítil (premiéra 21. června 1968). Zvláštní je, že k zatím poslednímu – normalizačnímu – uvedení 22. října 1976 se v archivu divadla nedochovaly žádné konkrétní údaje...

  • opera představení uvádíme v jazyce: čeština  
  • datum premiéry: 12.10. 2018  
  • režie: Andrea Hlinková   dirigent: Miloš Formáček, Milan Kaňák   výtvarník scény: Josef Jelínek   výtvarník kostýmů: Josef Jelínek   sbormistr: Jan Snítil   korepetice: Jan Snítil, Irina Lorenc  
    Hudební nastudování: Milan Kaňák  
  • OSOBY A OBSAZENÍ:   Libuše: Eva Urbanová / Eliška Weissová   Přemysl: Richard Haan   Chrudoš: František Zahradníček / Zdeněk Plech / Jaroslav Patočka   Šťáhlav: Jan Ondráček   Lutobor: Pavel Vančura   Radovan: Petr Matuszek / Martin Matoušek   Krasava: Michaela Katráková / Valeria Vaygant   Radmila: Kateřina Jalovcová / Alžběta Vomáčková   1.Žnec: Jarmila Baxová / Soňa Godarská   2.Žnec: Tereza Štěpánková / Lucie Vagenknechtová   3.Žnec: Jana Kubicová   4.Žnec: Jaroslav Kovacs
ODKAZY PRO STAŽENÍ FOTOGRAFIÍ:







Petr Matuszek /baryton/

Petr Matuszek - baryton

Petr Matuszek - baryton
foto:
Petr Matuszek se narodil 1. prosince 1962 v Roudnici nad Labem. Je ženatý, má tři děti. V současné době žije se svou rodinou v malé vesničce u Prahy.  
 
Je absolventem teplické konzervatoře, obor viola a zpěv (1985).  Ve zpěvu ho vzdělával bývalý sólista ústecké opery doc. Jaromír Vavruška, později sólista Národního divadla, tenorista Jan Hlavsa. Po splnění vojenské základní služby v Armádním uměleckém souboru nastoupil jako sólista opery ve Slezském divadle Opava (1988). O rok později se stává sólistou ústecké opery, kde působí dodnes. Představil se v mnoha úlohách operních, operetních i muzikálových.
 
Pravidelně spolupracuje i s dalšími operními scénami. Rád vzpomíná na své působení v brněnském Národním divadle (např. v Prokofjevově opeře Vojna a mír na roli knížete Bolkonského a na Ludovica v experimentální Roccově režii Glassovy opery Kráska a zvíře). Ke svým zamilovaným rolím řadí Rigoletta ze stejnojmenné Verdiho opery, Valentina (Faust a Markéta), Bohuše (Jakobín) a Haraštu (Příběhy Lišky Bystroušky).
Mimodivadelní činnost Petra Matuszka je velice rozsáhlá a pestrá.
 
Velký díl jeho práce zaujímá koncertní činnost. Vystupoval...

...celý článek


Richard Haan /baryton/

Richard Haan
Richard Haan
foto: Tamara Černá
Narodil se ve východoslovenských Košicích. Pěvecké ostruhy získával soukromým studiem u profesora René Tučka a později u profesorky Jitky Švábové.

Sólovou profesionální kariéru odstartoval v Ústí nad Labem rolí Escamilla v Bizetově opeře Carmen. K dalšímu uměleckému zdokonalování mu napomohl půlroční pobyt u
profesora Ilji Josifova v Mezinárodním vokálním studiu v Sofii.

Řada významných operních úkolů na něj čekala na scéně v Olomouci a následně pak v brněnské Janáčkově opeře. Několik let byl pak angažován ve Slovenském národním divadle v Bratislavě.

Jeho současný repertoár zahrnuje více než sto dvacet barytonových rolí. K těm nejoblíbenějším patří Porgy (Porgy a Bess), Scarpia (Tosca), Don Giovanni a další titulní role v  operách Rigoletto, Macbeth, Nabucco, Falstaff, Simon Boccanegra, Jago v Othellovi, Holanďan v Bludném Holanďanovi, Telramund v Lohengrinovi, Jochanaan v Salome ad.

Haanův baryton v průběhu let zazněl v řadě zahraničních operních divadel a koncertních domů. Připomeňme Vídeň, Salzburg, Berlín, Lipsko, Hamburg, Paříž, Madrid, Luxemburg, Gent, Amsterdam, San Sebastian, Bilbao, Budapest, Palermo, Edinburgh, Bergen, Kazaň,...

...celý článek


Jarmila Baxová /soprán/

Jarmila Mrkusová-Baxová

Jarmila Baxová (roz. Mrkusová), laureátka mezinárodní pěvecké soutěže Franze Lehára v Komárně z roku 1994, se narodila 23. července 1970 v Děčíně. V současné době žije s manželem (dirigentem Norbertem Baxou) a se dvěma dětmi, Terezkou a Jarmilkou, v Ústí nad Labem. 

 S ústeckým divadlem se seznámila již jako dítě. S rodiči navštěvovala představení a rovněž zpívala v dětském sboru. Zpěv studovala u Jany Scholzeové. Její sólové začátky jsou spojené s vystupováním s Děčínským barokním kvartetem, v němž hrál na violoncello její otec.

Má vystudovanou Střední ekonomickou školu v Děčíně. Po maturitě pracovala nějaký čas v kanceláři.  V roce 1990 se stala členkou operního sboru ústeckého divadla a od roku 1993 je sólistkou opery.  Na ústeckém jevišti ztvárnila velké množství hlavních rolí, mimo jiné role Violetty, Markétky, Gildy, Manon atd. 

V letech 1995-1997 byla souběžně také členkou operního souboru v Divadle F. X. Šaldy. V roce 2001 debutovala v pražském Národním divadle rolí Violetty. Jako host dále vystoupila v Jihočeském divadle (Pamina), v Divadle J. K. Tyla (Violetta) a v Moravském divadle Olomouc (Manon).  Pravidelně spolupracovala...

...celý článek


Petr Matuszek

/Josef Herman, Hudební rozhledy 6/2014/

Petr Matuszek
Petr Matuszek
foto: Hudební rozhledy
Na poslední operetní premiéře v Severočeském divadle v Ústí nad Labem, revuální Růže z Argentiny Járy Beneše, odvedl jedinou pěknou roli vzteklého chlapáckého předáka ranče Cinta Nereze barytonista Petr Matuszek (1962). Nikdo další už nedokázal přehrávat postavy do patřičně obludné karika­tury, aby nebyly trapné. Stydno bylo z přehrávaného pomrkávání do publika, z obnošených šarží, ze ztráty vkusu. Věc strategie, umělecké cti a vkusu. Mnozí ústečtí diváci na premiéře vskutku hýkali blahem, ale byli i tací, kteří znechuceně odcházeli do šaten. Píšu to jen coby doklad Matuszekovy schopnosti učinit na jevišti cokoli, co je pro inscenaci potřebné, třeba i zlostně koulet očima a silácky tasit kolt, když je to zapotřebí, ale umí volit nejvhodnější prostředky a není tolik jako jiní odkázaný na jevištní i interpretační vedení. Záhy ukážeme, čím to zřejmě je, nyní konstatujme, že Matuszek absolvoval violu a zpěv na konzervatoři v Teplicích, že jeho učiteli zpěvu byli dlouholetý sólista ústecké opery Jan Vavruška a tenorista Národního divadla Jan Hlavsa. Vojnu si Matuszek odkroutil v AUS, v sezoně 1987/1988...

...celý článek





© 2019 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ