• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


plakát ABO 2018/19
plakát ABO 2018/19
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA:


KONCERT 4TET



KONCERT JANEK LEDECKÝ



KONCERT VÁCLAV NECKÁŘ




    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • INSCENACE LIBUŠE:
    SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY:



  • NEVÁHEJTE...

ZKROCENÍ ZLÉ ŽENY
5.10 2018 19:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

Péťa a vlk - plakát
Péťa a vlk - plakát
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • AKTUÁLNĚ



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:








UPOZORNĚNÍ DIVÁKŮM !!! Vzhledem k odložení plánovaného muzikálu LES MISÉRABLES – BÍDNÍCI (viz „Slovo ředitele“ na našem webu), můžete již zakoupené vstupenky vrátit v přeprodeji, kde byly vstupenky zakoupeny. Děkujeme za pochopení

Bedřich Smetana: LIBUŠE

(pohyb myší nad obrázkem=panning, i=popis, kliknutí=zvětšení fotky)
Opera Libuše Bedřicha Smetany, vznešená svým národním posláním, stojí – podobně jako Má vlast – na významovém vrcholu české tvorby. Operu skladatel věnoval slavnostním příležitostem českého národa, což stvrdil mottem, které vlepil do titulu na první straně rukopisné paritury: „Pro vlast a národ!“ Rovněž v poválečné historii ústecké opery nebyla Libuše inscenována jako běžná součást repertoáru. Poprvé se tak stalo k 10. výročí druhé světové války 8. května 1955 (dirigent Oldřich Lapka, režie Ludmila Svobodová), druhou inscenaci v přelomovém období Československa připravili dirigent František Vajnar a režisér Norbert Snítil (premiéra 21. června 1968). Zvláštní je, že k zatím poslednímu – normalizačnímu – uvedení 22. října 1976 se v archivu divadla nedochovaly žádné konkrétní údaje...

KDY HRAJEME:


sezóna 2018-2019:
  • 28.ZÁŘÍ 2018
    PÁTEK od 19:00h

    NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA
  • 12.ŘÍJEN 2018
    PÁTEK od 19:00h

    NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA
  • 16.ŘÍJEN 2018
    ÚTERÝ od 19:00h

    NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA
  • 27.ŘÍJEN 2018
    SOBOTA od 17:00h

    NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA
  • 4.LISTOPAD 2018
    NEDĚLE od 17:00h

    NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA
    • opera představení uvádíme v jazyce: čeština  
    • datum premiéry: 12.10. 2018  
    • režie: Andrea Hlinková   dirigent: Miloš Formáček, Milan Kaňák   výtvarník scény: Josef Jelínek   výtvarník kostýmů: Josef Jelínek   sbormistr: Jan Snítil   korepetice: Jan Snítil, Irina Lorenc  
      Hudební nastudování: Milan Kaňák  
    • OSOBY A OBSAZENÍ:   Libuše: Eva Urbanová / Eliška Weissová   Přemysl: Richard Haan   Chrudoš: František Zahradníček / Zdeněk Plech / Jaroslav Patočka   Šťáhlav: Jan Ondráček   Lutobor: Pavel Vančura   Radovan: Petr Matuszek / Martin Matoušek   Krasava: Michaela Katráková / Valeria Vaygant   Radmila: Kateřina Jalovcová / Alžběta Vomáčková   1.Žnec: Jarmila Baxová / Soňa Godarská   2.Žnec: Tereza Štěpánková / Lucie Vagenknechtová   3.Žnec: Jana Kubicová   4.Žnec: Jaroslav Kovacs
    ODKAZY PRO STAŽENÍ FOTOGRAFIÍ:





    profil osobnosti:

    Petr Matuszek

    /Josef Herman, Hudební rozhledy 6/2014/

    Petr Matuszek
    Petr Matuszek
    foto: Hudební rozhledy
    Na poslední operetní premiéře v Severočeském divadle v Ústí nad Labem, revuální Růže z Argentiny Járy Beneše, odvedl jedinou pěknou roli vzteklého chlapáckého předáka ranče Cinta Nereze barytonista Petr Matuszek (1962). Nikdo další už nedokázal přehrávat postavy do patřičně obludné karika­tury, aby nebyly trapné. Stydno bylo z přehrávaného pomrkávání do publika, z obnošených šarží, ze ztráty vkusu. Věc strategie, umělecké cti a vkusu. Mnozí ústečtí diváci na premiéře vskutku hýkali blahem, ale byli i tací, kteří znechuceně odcházeli do šaten. Píšu to jen coby doklad Matuszekovy schopnosti učinit na jevišti cokoli, co je pro inscenaci potřebné, třeba i zlostně koulet očima a silácky tasit kolt, když je to zapotřebí, ale umí volit nejvhodnější prostředky a není tolik jako jiní odkázaný na jevištní i interpretační vedení. Záhy ukážeme, čím to zřejmě je, nyní konstatujme, že Matuszek absolvoval violu a zpěv na konzervatoři v Teplicích, že jeho učiteli zpěvu byli dlouholetý sólista ústecké opery Jan Vavruška a tenorista Národního divadla Jan Hlavsa. Vojnu si Matuszek odkroutil v AUS,...

    ...celý článek


    profil osobnosti:

    Jarmila Baxová /soprán/

    Jarmila Mrkusová-Baxová

    Jarmila Baxová (roz. Mrkusová), laureátka mezinárodní pěvecké soutěže Franze Lehára v Komárně z roku 1994, se narodila 23. července 1970 v Děčíně. V současné době žije s manželem (dirigentem Norbertem Baxou) a se dvěma dětmi, Terezkou a Jarmilkou, v Ústí nad Labem. 

     S ústeckým divadlem se seznámila již jako dítě. S rodiči navštěvovala představení a rovněž zpívala v dětském sboru. Zpěv studovala u Jany Scholzeové. Její sólové začátky jsou spojené s vystupováním s Děčínským barokním kvartetem, v němž hrál na violoncello její otec.

    Má vystudovanou Střední ekonomickou školu v Děčíně. Po maturitě pracovala nějaký čas v kanceláři.  V roce 1990 se stala členkou operního sboru ústeckého divadla a od roku 1993 je sólistkou opery.  Na ústeckém jevišti ztvárnila velké množství hlavních rolí, mimo jiné role Violetty, Markétky, Gildy, Manon atd. 

    V letech 1995-1997 byla souběžně také členkou operního souboru v Divadle F. X. Šaldy. V roce 2001 debutovala v pražském Národním divadle rolí Violetty. Jako host dále vystoupila v Jihočeském divadle (Pamina), v Divadle J. K. Tyla (Violetta) a v Moravském divadle Olomouc (Manon).  Pravidelně...

    ...celý článek


    profil osobnosti:

    Miloš Formáček /dirigent/

    Orchestr Severočeské divadlo, dirigent Miloš Formáček
    Orchestr Severočeské divadlo, dirigent Miloš Formáček
    foto: www.operabalet.cz
    Miloš Formáček – dirigent, se narodil v roce 1956, v hudební rodině (Jeho otec byl 1.fagotistou České filharmonie). V roce 1978 absolvoval na Konzervatoři v Praze klavír, kompozici a dirigování. Studia ukončil v roce 1983 na Akademii múzických umění v Praze u národního umělce, šéfdirigenta České filharmonie prof. Václava Neumanna.

    Miloš Formáček se zúčastnil několika mezinárodních mistrovských dirigentských kurzů, je laureátem několika dirigentských a skladatelských soutěží. V roce 1981 byl angažován jako dirigent Symfonického orchestru konzervatoře v Praze, se kterým mimo jiné koncertoval na hudebním festivalu v Bayreuthu. Na Konzervatoři v Praze vyučoval hudební teorii a dirigování, později také přednášel na Pedagogické fakultě Karlovy Univerzity a Univerzitě J. A. Komenského.

    V roce 1988 byl angažován jako dirigent, později šéfdirigent Hudebního divadla v Praze a průběžně hostoval především u význačných českých symfonických orchestrů, se kterými vystupoval doma i v zahraničí (Itálie, Rakousko, Belgie, Švýcarsko, Francie, Německo, Španělsko, Portugalsko, Holandsko...

    ...celý článek


    profil osobnosti:

    Jaroslav Kovacs /tenor/

    Jaroslav Kovacs - tenor

    Jaroslav Kovacs - tenor
    foto:
    Vystudoval sólový zpěv na Konzervatoři v Teplicích, u operní pěvkyně prof. Jitky Slavíčkové. Během studia již zkusil divadelní praxi na jevišti Krušnohorského divadla. Studium musel na rok přerušit kvůli povinnosti základní vojenské služby, a tak byl konkurzem přijat jako sólista Armádního uměleckého souboru. Poté pokračoval ve studiu a zároveň již pravidelně vystupoval jako člen umělecké agentury se sídlem v Mostě.
    Absolvoval vystoupením se Severočeskou filharmonií a také již hostoval v inscenacích Krušnohorského divadla (Země úsměvů, Fialka z Montmartru). Na agenturních koncertech interpretoval především písňovou tvorbu českých a světových autorů pro tenorový obor. V roce 1996 dostal nabídku hostovat v ústecké opeře, kde ztvárnil postavu Bola Baraňskiho v Nedbalově operetě Polská krev. Téhož roku byla Jaroslavu Kovacsovi nabídnuta stálá smlouva. Stal se tak předním tenoristou Severočeského divadla opery a baletu.
    Zde za dobu své působnosti vytvořil role ve 36 inscenacích, a to většinou role hlavní či titulní. Současně byl pozván k hostování a k spolupráci na rolích ve Státní opeře Praha a v Jihočeském divadle České...

    ...celý článek





    © 2018 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ