• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
01234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


ABO 2019/2020
ABO 2019/2020
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA:



    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • INSCENACE LIBUŠE:
    SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY:



  • NEVÁHEJTE...

KOUZELNÁ FLÉTNA
31.1 2020 19:30h - Bad Elster


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

Carmen - plakát 2019
Carmen - plakát 2019
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • ARCHIV AKTUALIT



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:









Bedřich Smetana: LIBUŠE

(pohyb myší nad obrázkem=panning, i=popis, kliknutí=zvětšení fotky)
Opera Libuše Bedřicha Smetany, vznešená svým národním posláním, stojí – podobně jako Má vlast – na významovém vrcholu české tvorby. Operu skladatel věnoval slavnostním příležitostem českého národa, což stvrdil mottem, které vlepil do titulu na první straně rukopisné partitury: „Pro vlast a národ!“ Rovněž v poválečné historii ústecké opery nebyla Libuše inscenována jako běžná součást repertoáru. Poprvé se tak stalo k 10. výročí druhé světové války 8. května 1955 (dirigent Oldřich Lapka, režie Ludmila Svobodová), druhou inscenaci v přelomovém období Československa připravili dirigent František Vajnar a režisér Norbert Snítil (premiéra 21. června 1968). Zvláštní je, že k zatím poslednímu – normalizačnímu – uvedení 22. října 1976 se v archivu divadla nedochovaly žádné konkrétní údaje...

  • opera představení uvádíme v jazyce: čeština  
  • datum premiéry: 12.10. 2018  
  • režie: Andrea Hlinková   dirigent: Miloš Formáček, Milan Kaňák   výtvarník scény: Josef Jelínek   výtvarník kostýmů: Josef Jelínek   sbormistr: Jan Snítil   korepetice: Jan Snítil, Irina Lorenc  
    Hudební nastudování: Milan Kaňák  
  • OSOBY A OBSAZENÍ:   Libuše: Eva Urbanová / Eliška Weissová   Přemysl: Richard Haan   Chrudoš: František Zahradníček / Zdeněk Plech / Jaroslav Patočka   Šťáhlav: Jan Ondráček   Lutobor: Pavel Vančura   Radovan: Petr Matuszek / Martin Matoušek   Krasava: Michaela Katráková / Valeria Vaygant   Radmila: Kateřina Jalovcová / Alžběta Vomáčková   1.Žnec: Jarmila Baxová / Soňa Godarská   2.Žnec: Tereza Štěpánková / Lucie Vagenknechtová   3.Žnec: Jana Kubicová   4.Žnec: Jaroslav Kovacs
ODKAZY PRO STAŽENÍ FOTOGRAFIÍ:





Richard Haan /baryton/

Richard Haan
Richard Haan
foto: Tamara Černá
Narodil se ve východoslovenských Košicích. Pěvecké ostruhy získával soukromým studiem u profesora René Tučka a později u profesorky Jitky Švábové.

Sólovou profesionální kariéru odstartoval v Ústí nad Labem rolí Escamilla v Bizetově opeře Carmen. K dalšímu uměleckému zdokonalování mu napomohl půlroční pobyt u
profesora Ilji Josifova v Mezinárodním vokálním studiu v Sofii.

Řada významných operních úkolů na něj čekala na scéně v Olomouci a následně pak v brněnské Janáčkově opeře. Několik let byl pak angažován ve Slovenském národním divadle v Bratislavě.

Jeho současný repertoár zahrnuje více než sto dvacet barytonových rolí. K těm nejoblíbenějším patří Porgy (Porgy a Bess), Scarpia (Tosca), Don Giovanni a další titulní role v  operách Rigoletto, Macbeth, Nabucco, Falstaff, Simon Boccanegra, Jago v Othellovi, Holanďan v Bludném Holanďanovi, Telramund v Lohengrinovi, Jochanaan v Salome ad.

Haanův baryton v průběhu let zazněl v řadě zahraničních operních divadel a koncertních domů. Připomeňme Vídeň, Salzburg, Berlín, Lipsko, Hamburg, Paříž, Madrid, Luxemburg, Gent, Amsterdam, San Sebastian, Bilbao, Budapest, Palermo, Edinburgh, Bergen, Kazaň,...

...celý článek


Jarmila Baxová /soprán/

Jarmila Mrkusová-Baxová

Jarmila Baxová (roz. Mrkusová), laureátka mezinárodní pěvecké soutěže Franze Lehára v Komárně z roku 1994, se narodila 23. července 1970 v Děčíně. V současné době žije s manželem (dirigentem Norbertem Baxou) a se dvěma dětmi, Terezkou a Jarmilkou, v Ústí nad Labem. 

 S ústeckým divadlem se seznámila již jako dítě. S rodiči navštěvovala představení a rovněž zpívala v dětském sboru. Zpěv studovala u Jany Scholzeové. Její sólové začátky jsou spojené s vystupováním s Děčínským barokním kvartetem, v němž hrál na violoncello její otec.

Má vystudovanou Střední ekonomickou školu v Děčíně. Po maturitě pracovala nějaký čas v kanceláři.  V roce 1990 se stala členkou operního sboru ústeckého divadla a od roku 1993 je sólistkou opery.  Na ústeckém jevišti ztvárnila velké množství hlavních rolí, mimo jiné role Violetty, Markétky, Gildy, Manon atd. 

V letech 1995-1997 byla souběžně také členkou operního souboru v Divadle F. X. Šaldy. V roce 2001 debutovala v pražském Národním divadle rolí Violetty. Jako host dále vystoupila v Jihočeském divadle (Pamina), v Divadle J. K. Tyla (Violetta) a v Moravském divadle Olomouc (Manon).  Pravidelně spolupracovala...

...celý článek


Jaroslav Kovacs /tenor/

Jaroslav Kovacs - tenor

Jaroslav Kovacs - tenor
foto:
Vystudoval sólový zpěv na Konzervatoři v Teplicích, u operní pěvkyně prof. Jitky Slavíčkové. Během studia již zkusil divadelní praxi na jevišti Krušnohorského divadla. Studium musel na rok přerušit kvůli povinnosti základní vojenské služby, a tak byl konkurzem přijat jako sólista Armádního uměleckého souboru. Poté pokračoval ve studiu a zároveň již pravidelně vystupoval jako člen umělecké agentury se sídlem v Mostě.
Absolvoval vystoupením se Severočeskou filharmonií a také již hostoval v inscenacích Krušnohorského divadla (Země úsměvů, Fialka z Montmartru). Na agenturních koncertech interpretoval především písňovou tvorbu českých a světových autorů pro tenorový obor. V roce 1996 dostal nabídku hostovat v ústecké opeře, kde ztvárnil postavu Bola Baraňskiho v Nedbalově operetě Polská krev. Téhož roku byla Jaroslavu Kovacsovi nabídnuta stálá smlouva. Stal se tak předním tenoristou Severočeského divadla opery a baletu.
Zde za dobu své působnosti vytvořil role ve 36 inscenacích, a to většinou role hlavní či titulní. Současně byl pozván k hostování a k spolupráci na rolích ve Státní opeře Praha a v Jihočeském divadle České Budějovice. S...

...celý článek


Jan Ondráček - tenor

Jan Ondráček - tenor
Jan Ondráček - tenor
foto: www.operabalet.cz
Tenorista Jan Ondráček se narodil v Bernburgu (SRN). Absolvoval Pražskou konzervatoř u MgA. Alfréda Hampela a poté pokračoval v soukromém studiu u Mgr. Marie Urbanové a Miguelangela Cavalcantiho. 
Po angažmá v Jihočeském divadle v Českých Budějovicích (Mozart: Die Zauberflöte, Zeller: Der Vogelhändler) debutoval v Národním divadle v Praze (Mozart: Le nozze di Figaro, Smetana: Prodaná nevěsta) a v Divadle J. K. Tyla v Plzni (Bellini: I Montecchi e i Capuleti, Wagner: Der fliegende Holländer). 
Ve Státní opeře Praha poprvé vystoupil jako Peter Quint v české premiéře Brittenovy opery The Turn of the Screw a vytvořil tu řadu dalších postav (Monostatos, Remendado, Goro, Čekalinskij, Župan). Spolupracoval zde například s dirigenty  Hilarym Griffithsem, Heikem Mathiasem Försterem, Bohumilem Gregorem a Ondrejem Lenárdem a s režiséry Arnaudem Bernardem, Jiřím Nekvasilem, Jiřím Heřmanem a Davidem Pountneym. 
V mozartovských produkcích Originálního hudebního divadla Praha vystoupil jako Don Ottavio (2009) a Tamino (2011). Do jeho oratorního repertoáru patří Mozartovy mše, Gounodova Messe solennelle en l'honneur de Sainte Cécile, Dvořákova...

...celý článek





© 2019 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ