• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
30123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


plakát ABO 2017/2018
plakát ABO 2017/2018
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA:


Divadelní léto na vodním hradě Budyně nad Ohří 2018




    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • INSCENACE LA TRAVIATA:
    SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY:



  • NEVÁHEJTE...

ZKROCENÍ ZLÉ ŽENY
31.5 2018 19:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

Péťa a vlk - plakát
Péťa a vlk - plakát
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • AKTUÁLNĚ



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:









Giuseppe Verdi: LA TRAVIATA

(pohyb myší nad obrázkem=panning, i=popis, kliknutí=zvětšení fotky)
Román Alexandra Dumase ml. „Dáma s kaméliemi“ inspiroval Giuseppe Verdiho k napsání opery o nejslavnější dívce se špatnou pověstí, která dnes spolu s operami Il trovatore a Rigoletto patří k jeho nejslavnějším a zároveň i nejhranějším. Příběh dívky z pařížského „polosvěta“, její citové probuzení a zmařená touha po opravdové lásce, dojímá a uchvacuje spolu s Verdiho lyrickou hudbou své posluchače již 160 let.

  • opera - délka představení cca: cca 2.15 hod. představení uvádíme v jazyce: italština  
  • datum premiéry: 7.6. 2013  
  • libreto: Francesco Maria Piave   režie: Martin Dubovic   dirigent: Miloš Formáček   choreografie: Vladimír Gončarov   výtvarník scény: Josef Jelínek   výtvarník kostýmů: Josef Jelínek   sbormistr: Milan Kaňák   korepetice: Irina Lorentz   inspice: Zdeněk Kozlík   nápověda: Eva Jelínková  
  • OSOBY A OBSAZENÍ:   Violetta Valery: Michaela Katráková / Anna Klamo   Flora Bervoix: Barbora Kadlčíková / Tereza Mátlová   Annina: Lenka Jarolímová Schützová   Alfred Germont: Miroslav Dvorský / Jaroslav Kovacz / Nikolaj Višňakov   Georges Germont: Nikolaj Někrasov / Serguei Nikitine   Gaston, vikomte z Letorieru: Tomáš Christian Brázda   Baron Douphol: Martin Matoušek   Markýz d´Obigny: Petr Matuszek   Doktor Grenville: Radek Krejčí / Serguei Nikitine / Pavel Švingr   Joseph: Zdeněk Haas   Sluha Flořin: Karel Fieweger   Posluha: Andrej Styrkul   Taneční pár: Simona Christianová / Vladimír Gončarov
ODKAZY PRO STAŽENÍ FOTOGRAFIÍ:





profil osobnosti:

Nikolaj Někrasov /baryton/

Nikolaj Někrassov - sólista ústeckého divadla
Nikolaj Někrassov - sólista ústeckého divadla
foto:
(Nekrasov)

From Chicago Sun-Times,  Mar 7, 2005  CARMINA BURANA PERFORMANCE REVIEW by Hedy Weiss:
...Of the three soloists here, baritone Nikolai Nekrassov was best, and had a confident, powerful sound and a real sense of the dramatic....

Hudební rozhledy :
...Strhující momenty inscenace jsou tak spojeny především s charismatickou osobností
Nikolaje Někrasova – jeho Rigoletto se zalyká bolestí a přímo srší nenávistí...

 Absolvoval Akademii umění v Ufě (Rusko) v roce 1992.
Je držitelem řady cen mezinárodních pěveckých soutěži (Toulouse, Glinka-Rusko). Nominován na širší nominace Cen Thalie 2005 Marcello (Bohema) Liberec, 2009 Grjaznoj Carska Nevesta Opava a 2012 Nabucco Opava. Od roku 2001 působí v České republice, stálé angažmá má v Severočeském divadle opery a baletu v Ústí nad Labem. Spolupracuje s divadly v Opavě, České Budějovice, Plzeň, Liberec a Státní operou Praha. Podílí se na projektu AIDA MONUMENTAL OPERA ON FIRE.

    Z rolí, které vytvořil v České republice: Evgěnij Oněgin (Čajkovskij-Evžen Oněgin)-Ústí nad Labem 2002 Manon (Massenet - Comte Des Grieux) - Ústí nad Labem 2002 I Massnadieri...

...celý článek


profil osobnosti:

Petr Matuszek /baryton/

Petr Matuszek - baryton

Petr Matuszek - baryton
foto:
Petr Matuszek se narodil 1. prosince 1962 v Roudnici nad Labem. Je ženatý, má tři děti. V současné době žije se svou rodinou v malé vesničce u Prahy.  
 
Je absolventem teplické konzervatoře, obor viola a zpěv (1985).  Ve zpěvu ho vzdělával bývalý sólista ústecké opery doc. Jaromír Vavruška, později sólista Národního divadla, tenorista Jan Hlavsa. Po splnění vojenské základní služby v Armádním uměleckém souboru nastoupil jako sólista opery ve Slezském divadle Opava (1988). O rok později se stává sólistou ústecké opery, kde působí dodnes. Představil se v mnoha úlohách operních, operetních i muzikálových.
 
Pravidelně spolupracuje i s dalšími operními scénami. Rád vzpomíná na své působení v brněnském Národním divadle (např. v Prokofjevově opeře Vojna a mír na roli knížete Bolkonského a na Ludovica v experimentální Roccově režii Glassovy opery Kráska a zvíře). Ke svým zamilovaným rolím řadí Rigoletta ze stejnojmenné Verdiho opery, Valentina (Faust a Markéta), Bohuše (Jakobín) a Haraštu (Příběhy Lišky Bystroušky).
Mimodivadelní činnost Petra Matuszka je velice rozsáhlá a pestrá.
 
Velký díl jeho práce zaujímá koncertní činnost....

...celý článek


profil osobnosti:

Martin Dubovic /režisér/

Martin Dubovic - režisér
Martin Dubovic - režisér
foto:
Český herec, pěvec a režisér. Narozen 4.4.1933 v Brně. více na www.dubovic.cz
...

...celý článek


profil osobnosti:

Petr Matuszek

/Josef Herman, Hudební rozhledy 6/2014/

Petr Matuszek
Petr Matuszek
foto: Hudební rozhledy
Na poslední operetní premiéře v Severočeském divadle v Ústí nad Labem, revuální Růže z Argentiny Járy Beneše, odvedl jedinou pěknou roli vzteklého chlapáckého předáka ranče Cinta Nereze barytonista Petr Matuszek (1962). Nikdo další už nedokázal přehrávat postavy do patřičně obludné karika­tury, aby nebyly trapné. Stydno bylo z přehrávaného pomrkávání do publika, z obnošených šarží, ze ztráty vkusu. Věc strategie, umělecké cti a vkusu. Mnozí ústečtí diváci na premiéře vskutku hýkali blahem, ale byli i tací, kteří znechuceně odcházeli do šaten. Píšu to jen coby doklad Matuszekovy schopnosti učinit na jevišti cokoli, co je pro inscenaci potřebné, třeba i zlostně koulet očima a silácky tasit kolt, když je to zapotřebí, ale umí volit nejvhodnější prostředky a není tolik jako jiní odkázaný na jevištní i interpretační vedení. Záhy ukážeme, čím to zřejmě je, nyní konstatujme, že Matuszek absolvoval violu a zpěv na konzervatoři v Teplicích, že jeho učiteli zpěvu byli dlouholetý sólista ústecké opery Jan Vavruška a tenorista Národního divadla Jan Hlavsa. Vojnu si Matuszek odkroutil v AUS,...

...celý článek





© 2018 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ