• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


Plakát ABO 2016-2017
Plakát ABO 2016-2017
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA PŘEDSTAVENÍ:




MICHAL HORÁČEK:
NA CESTĚ
6.6.2017





GALAKONCERT
ŠTEFAN MARGITA
LENKA GRAF
6.6.2017




    obrazek



PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • INSCENACE RIGOLETTO:
    SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY:



  • NEVÁHEJTE...

LABUTÍ JEZERO
23.5 2017 19:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ


foto: Martin Dušek (martindusek.net)

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • AKTUÁLNĚ



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:








Giuseppe Verdi: RIGOLETTO

(pohyb myší nad obrázkem=panning, i=popis, kliknutí=zvětšení fotky)
Na jeviště ústeckého divadla se vrací nejslavnější opera Giuseppe Verdiho - RIGOLETTO. Libretista Francesco Maria Piave napsal libreto k této opeře podle hry Le Roi s'amuse (Král se baví) od Victora Huga, pojednávající o zhýralém francouzském renesančním panovníku Františku I. Uvedení Hugovy hry s tragickým koncem vyvolalo mnoho nevole a hra byla cenzory zakázána.

  • opera
  • datum premiéry: 13.3. 2015  
  • režie: Andrea Hlinková   dirigent: Miloš Formáček   výtvarník scény: Miriam Struhárová   výtvarník kostýmů: Miriam Struhárová   sbormistr: Milan Kaňák   asistent režie: Tomáš Ch. Brázda  
  • OSOBY A OBSAZENÍ:   RIGOLETTO: Serguei Nikitine / Nikolaj Někrasov   VÉVODA: Jaroslav Kovacs / Nikolaj Višňakov   GILDA: Tereza Mátlová / Věra Likérová   SPARAFUCILE: Pavel Švingr   MADDALENA: Valeriya Vaygant / Alžběta Vomáčková   HRABĚ MONTERONE: Serguei Nikitine / Petr Matuszek   BORSA: Tomáš Christian Brázda   MARULLO: Martin Matoušek / Andrej Styrkul   HRABĚ CEPRANO: Radek Krejčí   HRABĚNKA CEPRANO: Jarmila Baxová   GIOVANNA: Monika Sommerová / Michaela Katráková   STRÁŽNÝ: Andrej Styrkul   PÁŽE: Ester Hocke
ODKAZY PRO STAŽENÍ FOTOGRAFIÍ:






profil osobnosti:

Tomáš Christian Brázda /tenor/

Tomáš Christian Brázda - Držitel nominace na cenu Thálie 2016 za mimořádný jevištní výkon v roli Horáce Badmana alias Hogo Fogo v inscenaci Limonádový Joe.
Tomáš Christian Brázda - Držitel nominace na cenu Thálie 2016 za mimořádný jevištní výkon v roli Horáce Badmana alias Hogo Fogo v inscenaci Limonádový Joe.
foto: www.operabalet.cz
 Tomáš Christian Brázda, narozen 17. 4. 1972 v Kolíně. Držitel nominace na cenu Thálie 2016 za mimořádný jevištní výkon v roli Horáce Badmana alias Hogo Fogo v inscenaci Limonádový Joe. Absolvent pěvecké konzervatoře v Praze, poté mistrovských kurzů u Guierma Domingéze a Claudie Slupské.
Od roku 1999 je členem opery v Ústí nad Labem, kde působí jako zpěvák, herec a asistent režie. Hostuje ve Státní opeře Praha, v Moravskoslezském divadle v Opavě, v divadle F. X. Šaldy v Liberci a na operních festivalech v Německu, Itálii a Holandsku. Ztvárnil řadu operních, operetních a muzikálových rolí. Věnuje se také pedagogické činnosti.

Z nastudovaných rolí:
F.Lehár – Země Úsměvů – Gustav
E. Kalmán - Hraběnka Marica – Baron Koloman Zsupan
E. Kalmán – Čardášová princezna - Edwin
Jára Beneš - Na tý louce zelený – Gustav Horowitz - Růže z Argentiny - Johny
Oskar Nedbal – Polská krev – Bolo
J. Strauss ml. - Netopýr – Eisenstein, Blindt
M. Stewart, J. Herman – ‚ Hallo Dolly - Holič
profil osobnosti:

Petr Matuszek

/Josef Herman, Hudební rozhledy 6/2014/

Petr Matuszek
Petr Matuszek
foto: Hudební rozhledy
Na poslední operetní premiéře v Severočeském divadle v Ústí nad Labem, revuální Růže z Argentiny Járy Beneše, odvedl jedinou pěknou roli vzteklého chlapáckého předáka ranče Cinta Nereze barytonista Petr Matuszek (1962). Nikdo další už nedokázal přehrávat postavy do patřičně obludné karika­tury, aby nebyly trapné. Stydno bylo z přehrávaného pomrkávání do publika, z obnošených šarží, ze ztráty vkusu. Věc strategie, umělecké cti a vkusu. Mnozí ústečtí diváci na premiéře vskutku hýkali blahem, ale byli i tací, kteří znechuceně odcházeli do šaten. Píšu to jen coby doklad Matuszekovy schopnosti učinit na jevišti cokoli, co je pro inscenaci potřebné, třeba i zlostně koulet očima a silácky tasit kolt, když je to zapotřebí, ale umí volit nejvhodnější prostředky a není tolik jako jiní odkázaný na jevištní i interpretační vedení. Záhy ukážeme, čím to zřejmě je, nyní konstatujme, že Matuszek absolvoval violu a zpěv na konzervatoři v Teplicích, že jeho učiteli zpěvu byli dlouholetý sólista ústecké opery Jan Vavruška a tenorista Národního divadla Jan Hlavsa. Vojnu si Matuszek odkroutil v AUS,...

...celý článek


profil osobnosti:

Miloš Formáček /dirigent/

Orchestr Severočeské divadlo, dirigent Miloš Formáček
Orchestr Severočeské divadlo, dirigent Miloš Formáček
foto: www.operabalet.cz
Miloš Formáček – dirigent, se narodil v roce 1956, v hudební rodině (Jeho otec byl 1.fagotistou České filharmonie). V roce 1978 absolvoval na Konzervatoři v Praze klavír, kompozici a dirigování. Studia ukončil v roce 1983 na Akademii múzických umění v Praze u národního umělce, šéfdirigenta České filharmonie prof. Václava Neumanna.

Miloš Formáček se zúčastnil několika mezinárodních mistrovských dirigentských kurzů, je laureátem několika dirigentských a skladatelských soutěží. V roce 1981 byl angažován jako dirigent Symfonického orchestru konzervatoře v Praze, se kterým mimo jiné koncertoval na hudebním festivalu v Bayreuthu. Na Konzervatoři v Praze vyučoval hudební teorii a dirigování, později také přednášel na Pedagogické fakultě Karlovy Univerzity a Univerzitě J. A. Komenského.

V roce 1988 byl angažován jako dirigent, později šéfdirigent Hudebního divadla v Praze a průběžně hostoval především u význačných českých symfonických orchestrů, se kterými vystupoval doma i v zahraničí (Itálie, Rakousko, Belgie, Švýcarsko, Francie, Německo, Španělsko, Portugalsko, Holandsko...

...celý článek


profil osobnosti:

Martin Matoušek - baryton

Martin Matoušek /baryton/

Martin Matoušek /baryton/
foto:
   Absolvent Státní konzervatoře v Praze v oboru zpěv (u profesora Alfréda Hampela) a Hudební fakulty AMU u profesora Miloslava Podskalského. Předtím navštěvoval Vojenskou hudební školu - obor klarinet, saxofon, varhany a klavír.
 
   
Během studia na konzervatoři a na AMU účinkoval v řadě operních představení, např. ztvárnil postavu Gianni Schicchiho ve stejnojmenné Pucciniho opeře, Figara v Mozartově hře Figarova svatba, Gunara ve Fibichově Helze. Rolí Ďábla ve Hrách o Marii (Martinů) v roce 2002 zakončil studium na AMU.

  
V roce 1997 debutoval v plzeňské opeře v titulní roli Aenea v Purcellově opeře Dido a Aeneas. Inscenace měla obrovský úspěch, získala Cenu Alfréda Radoka a stala se odrazovým můstkem profesionální pěvecké kariéry Martina Matouška.
Pravidelně vystupoval v představeních ústeckého divadla a v roce 2001 nastoupil do angažmá a stal se sólistou opery Městského divadla v Ústí nad Labem. Zde měl příležitost nastudovat i muzikálové role (Woody Rychtarik v Divotvorném hrnci, Joe v muzikálu Sugar), kterých si velice cení, neboť v nich mohl propojit své pěvecké, herecké a taneční umění. V sezóně 2009/2010...

...celý článek





© 2017 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ