• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
2425262728291


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.





MAPA:



ZVEME VÁS NA:







    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • INSCENACE PEER GYNT, CARMEN:
    SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY:



  • NEVÁHEJTE...

PEER GYNT, CARMEN
29.2 2020 17:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

Frida - plakát
Frida - plakát
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • ARCHIV AKTUALIT



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:









Edvard Grieg, Rodion Ščedrin, Georges Bizet: PEER GYNT, CARMEN

(pohyb myší nad obrázkem=panning, i=popis, kliknutí=zvětšení fotky)
PEER GYNT – baletní suita Příběh Peer Gynta nás zavede do snové norské krajiny, kde tento hlavní hrdina prožívá svůj rozervaný neutěšený život, plný lásky, zrady, bolesti, ztrát a útěků, říká choreografka Marika Hanušová, která se v této první části večera nechává unést překrásnou hudbou norského skladatele Edvarda Griega a z dramatické předlohy Henrika Ibsena sleduje zejména charakter a ústřední motivy života Peer Gynta. Snovou, až pohádkovou atmosféru podporuje tanec na špičkách a nádherná scéna i kostýmy návrháře Josefa Jelínka. CARMEN – baletní suita S Carmen se ocitneme v aréně Sevilly, kde láska, svůdnost a žárlivost dožene hlavní hrdiny k vraždě. Jde o světoznámý příběh, podle novely Prospera Mériméého, který geniálně hudebně ztvárnil Georges Bizet. V našem večeru uslyšíte Carmen suitu od Rodiona Sčedrina, podle Bizetovy předlohy. V této druhé části večera najdeme trochu jiný pohybový slovník Mariky Hanušová – tentokrát velmi emotivní, vycházející ze španělského temperamentu. Obě choreografie tvoří ve své rozličnosti jeden harmonický celek. Jsou to dva příběhy – dva osudy muže a ženy z naprosto odlišných krajů, s rozdílným přístupem k životu, ale hlavně zde najdeme nit protkanou oběma příběhy... a tou je láska.

KDY HRAJEME:


sezóna 2019-2020:
  • 29.ÚNOR 2020
    SOBOTA od 17:00h

    NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA
    • baletní suity
    • datum premiéry: 3.11. 2017  
    • dirigent: Milan Kaňák   choreografie: Marika Hanušová - Blahoutová   výtvarník scény: Josef Jelínek   výtvarník kostýmů: Josef Jelínek  
    • OSOBY A OBSAZENÍ:   PG - Peer Gynt: Róbert Király / Roberts Skujenieks   PG - Solveig (dívka a strážný anděl): Annamaria Voltolini / Emmeline Jansen   PG - Ase (matka): Elena Mazanova / Frederika Kvačáková   PG - Ingrid (nevěsta): Olivia Lenssens   PG - Ženich: Salvador Sasot Sellart   PG - Anitra: Zuzana Novoborská / Blanka Tasi   PG - Knoflíkář, Smrt: Vladimir Gončarov   PG - Král trolů: Pavel Enekeš / Francesco Calipari   PG - Dcera krále trolů: Eliška Černohlávková   PG - sbor ženy: Sabína Babišová / Linda Buňková / Eliška Černohlávková / Kateřina Kapitánová / Frederika Kvačáková / Olivia Lenssens / Mizuho Nagata / Blanka Tasi / Zuzana Novoborská   PG - sbor muži: Lorenzo Colella / Salvador Sasot Sellart / Roberts Skujenieks / Francesco Calipari / Roman Soviar / Pavel Enekeš   CA - Carmen: Frederika Kvačáková   CA - José: Róbert Király   CA - Escamilio: Roberts Skujenieks   CA - Manžel: Vladimir Gončarov   CA - Věštkyně: Elena Mazanova   CA - sbor ženy: Sabína Babišová / Linda Buňková / Eliška Černohlávková / Emmeline Jansen / Kateřina Kapitánová / Olivia Lenssens / Mizuho Nagata / Zuzana Novoborská / Blanka Tasi / Annamaria Voltolini   CA - sbor muži: Lorenzo Colella / Salvador Sasot Sellart / Roman Soviar / Pavel Enekeš / Francesco Calipari
    ODKAZY PRO STAŽENÍ FOTOGRAFIÍ:





    Róbert Király /tanečník/

    Róbert Király (Theo Sarapo), Radka Fišarová,Margarita Plešková(Edith)

    Róbert Király (Theo Sarapo), Radka Fišarová,Margarita Plešková(Edith)
    foto: www.berounsky.cz
    Narodil se 18. 12. 1987 v Galantě na Slovensku.

    Vystudoval Tanečné konzervatórium Evy Jaczovej v Bratislavě, které absolvoval v roce 2006.

    Od 21. 8. 2006 je členem souboru baletu Severočeského divadla opery a baletu v Ústí nad Labem, od 1. 4. 2010 sólista. Tančí nebo tančil v těchto rolích v baletech a tanečních divadlech: Valčík (Labutí jezero), Mládež (Catulli carmina), Carmina burana (Carmina burana), ruský tanec, rodiče, myší král, španělský tanec, vojáci (Louskáček), Théo Sarapo (Edith – vrabčák z předměstí), Cikáni, Disko (Cikánské kořeny/í), Španělsko, Taneční mistr, Ples – 4 páry (Popelka), Starší muž (Café Aussig), Cikáni, Vajda cikánů, Fandango, Segidilla, Espada (Don Quijote). V muzikálu West Side Story vystupoval v roli Nibblese. O letních prázdninách vystupoval na Seefestspiele v Mörbisch v Rakousku.

    O tom, jak se dostal k baletu, uvádí: „Když jsem byl žákem 4. třídy, základní školy, přišel tam profesor z taneční konzervatoře a vybíral pohybově nadané chlapce. Pozvali mě k přijímacím zkouškám a pak jsem byl přijat ke studiu.“

    Jeho tanečním vzorem je Michael Jackson....

    ...celý článek


    Ohlasy na premiéru

    divácká reakce na premiéru Peer Gynt, Carmen
    divácká reakce na premiéru Peer Gynt, Carmen
    Vážený pane řediteli.

    Navštívil jsem v pátek divadlo a s úžasem jsem sledoval premiéru PEER GYNT A CARMEN. Byl jsem touto inscenací velice nadšen. Jako pravidelný návštěvník divadla jsem viděl všechny vaše inscenace. Tato však na mě velmi silně zapůsobila. 

    Byl to nádherný souzvuk hudby, úžasné scény a především tanečním zpracováním. Paní Mgr. Hanušová tomu dala nový styl s nezvyklýmí tanečními prvky. Preciznost provedení je zřejmě důsledek bývalé spolupráce s Pavlem Šmokem, který byl v tomto směru nekompromisní.

    Tím, že scénu i kostýmy navrhoval jeden významný výtvarník a to Josef Jelínek, byla zde i vtomto směru dokonalá souhra. Nejsem však jediný, který tuto inscenací chválí. Nasvědčuje tomu i velmi bouřlivý aplaus stojících diváků a málem zavařený mechanizmus opony při stálém otvírání a zavírání.

    Myslím si, že by jste pomalu měli přemýšlet o tom, kam umístíte novou prosklenou vitrinu pro další Thalii. Zasloužíte si to.

    Jaroslav Macek
    Ústí nad Labem 4. Listopadu 2017

    ...

    ...celý článek

    Vladimír Gončarov /tanečník/

    Vladimír Gončarov (Partajník), Margarita Plešková (Matka)

    Vladimír Gončarov (Partajník), Margarita Plešková (Matka)
    foto: www.berounsky.cz
    Je ruské národnosti, narodil se v ruském Krasnodaru. 

    V deseti letech začal studovat konzervatoř v Alma-Atě v Kazachstánu, pak přestoupil na Permskou státní baletní konzervatoř do Permu v Rusku, kterou absolvoval.

    První angažmá získal v Akademickém divadle P. I Čajkovského v Permu (Permskij akademičeskij teatr opery i baleta imeni P. I. Čajkovskogo), kde vystupoval v rolích například jako Rudovous (Labutí jezero), Madge (La Sylphide), Víla Karabos (Spící krasavice), Drosselmayer (Louskáček) a další. V sezóně 1997/98 působil jako sólista Velkého divadla v polské Poznani (Teatr wielki Stanislawa Moniuszki w Poznaniu), kde tančil mj. Jinocha v baletu Sylfidy. 

    Od 3. 11. 1998 je členem souboru baletu Severočeského divadla opery a baletu v Ústí nad Labem (člen sboru s povinnosti sól, od 1. 1. 2000 sólista). Vytvořil zde řadu rolí klasického i moderního repertoáru: Hillarion, Albert (Giselle), Princ, Rudovous (Labutí jezero), Pavouk (Broučci), Matka Simona (Marná opatrnost), Romeo (Romeo a Julie), Händel (Farinelli), Girej (Bachčisarajská fontána), Čaroděj (Aladin), Guvernantka (Ples...

    ...celý článek


    Marika Hanušová - Blahoutová

    tanečnice, choreografka, pedagog tance, maminka tří dětí...

    Vzdělání
    Roku 1991 maturovala na gymnáziu v Jablonci n. N. a současně navštěvovala Experimentální taneční školu v Liberci. Roku 2002 ukončila magisterské studium oboru choreografie na taneční katedře hudební fakulty Akademie Múzických Umění v Praze.

    Taneční kariéra
    Svou taneční kariéru zahájila roku 1989 v Divadle F. X. Šaldy v Liberci. Během dvouletého angažmá tančila hlavní roli Sněhurky ve stejnojmenném baletu v choreografii Františka Pokorného. Roku 1991 absolvovala tříměsíční stáž v Eternia Dance Theater ve Švédsku.
    V letech 1991–1999 působila jako sólistka Pražského komorního baletu Pavla Šmoka, kde tančila v choreografiích Pavla Šmoka (Z mého života, Trio g-moll, vdovu v Holoubkovi, Zjasněná noc, Stabat Mater, Sinfonieta, Divertimento, Špásování, Suita, Záskok, Titanic, Rossiniáda, Po zarostlém chodníčku,…), Jiřího Kiliána (Piccolo Mondo, Stoolgame, Šest tanců, Večerní písně), Petra Zusky (Šibeničky, Seul, V mlhách, Komboloi), Petra Tyce (Čtyři biblické tance, Ithaka 2888), Libora Vaculíka (Moře plné slz, Rozloučení), Roberta Northa (Smrt a dívka) a dalších choreografů.
    V letech 1999–2000 získala...

    ...celý článek




    © 2020 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ