• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
01234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


plakát ABO 2018/19
plakát ABO 2018/19
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA:


KONCERT 4TET



KONCERT JANEK LEDECKÝ



KONCERT VÁCLAV NECKÁŘ



KONCERT THE BACKWARDS




    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • INSCENACE PEER GYNT, CARMEN:
    SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY:



  • NEVÁHEJTE...

CIKÁNSKÉ KOŘENY/Í
29.11 2018 10:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

Péťa a vlk - plakát
Péťa a vlk - plakát
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • AKTUÁLNĚ



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:








UPOZORNĚNÍ DIVÁKŮM !!!
Od 2. října bude v prodeji silvestrovské představení muzikálu „CASANOVA“.

Vhledem k odložení plánovaného muzikálu LES MISÉRABLES – BÍDNÍCI (viz „Slovo ředitele“ na našem webu), můžete již zakoupené vstupenky vrátit v přeprodeji, kde byly vstupenky zakoupeny.
Děkujeme za pochopení

Edvard Grieg, Rodion Ščedrin, Georges Bizet: PEER GYNT, CARMEN

(pohyb myší nad obrázkem=panning, i=popis, kliknutí=zvětšení fotky)
PEER GYNT – baletní suita Příběh Peer Gynta nás zavede do snové norské krajiny, kde tento hlavní hrdina prožívá svůj rozervaný neutěšený život, plný lásky, zrady, bolesti, ztrát a útěků, říká choreografka Marika Hanušová, která se v této první části večera nechává unést překrásnou hudbou norského skladatele Edvarda Griega a z dramatické předlohy Henrika Ibsena sleduje zejména charakter a ústřední motivy života Peer Gynta. Snovou, až pohádkovou atmosféru podporuje tanec na špičkách a nádherná scéna i kostýmy návrháře Josefa Jelínka. CARMEN – baletní suita S Carmen se ocitneme v aréně Sevilly, kde láska, svůdnost a žárlivost dožene hlavní hrdiny k vraždě. Jde o světoznámý příběh, podle novely Prospera Mériméého, který geniálně hudebně ztvárnil Georges Bizet. V našem večeru uslyšíte Carmen suitu od Rodiona Sčedrina, podle Bizetovy předlohy. V této druhé části večera najdeme trochu jiný pohybový slovník Mariky Hanušová – tentokrát velmi emotivní, vycházející ze španělského temperamentu. Obě choreografie tvoří ve své rozličnosti jeden harmonický celek. Jsou to dva příběhy – dva osudy muže a ženy z naprosto odlišných krajů, s rozdílným přístupem k životu, ale hlavně zde najdeme nit protkanou oběma příběhy... a tou je láska.

KDY HRAJEME:


sezóna 2018-2019:
  • 30.ŘÍJEN 2018
    ÚTERÝ od 19:00h

    NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA
  • 2.LISTOPAD 2018
    PÁTEK od 19:00h

    NA ZÁJEZDU - Pardubice
    • baletní suity
    • datum premiéry: 3.11. 2017  
    • dirigent: Milan Kaňák   choreografie: Marika Hanušová - Blahoutová   výtvarník scény: Josef Jelínek   výtvarník kostýmů: Josef Jelínek  
    • OSOBY A OBSAZENÍ:   PG - Peer Gynt: Róbert Király / Roberts Skujenieks   PG - Solveig (dívka a strážný anděl): Annamaria Voltolini / Emmeline Jansen   PG - Ase (matka): Elena Mazanova / Frederika Kvačáková   PG - Ingrid (nevěsta): Olivia Lenssens   PG - Ženich: Salvador Sasot Sellart   PG - Anitra: Zuzana Novoborská / Blanka Tasi   PG - Knoflíkář, Smrt: Vladimir Gončarov   PG - Král trolů: Pavel Enekeš / Francesco Calipari   PG - Dcera krále trolů: Eliška Černohlávková   PG - sbor ženy: Sabína Babišová / Linda Buňková / Eliška Černohlávková / Kateřina Kapitánová / Frederika Kvačáková / Olivia Lenssens / Mizuho Nagata / Blanka Tasi / Zuzana Novoborská   PG - sbor muži: Lorenzo Colella / Salvador Sasot Sellart / Roberts Skujenieks / Francesco Calipari / Roman Soviar / Pavel Enekeš   CA - Carmen: Frederika Kvačáková   CA - José: Róbert Király   CA - Escamilio: Roberts Skujenieks   CA - Manžel: Vladimir Gončarov   CA - Věštkyně: Elena Mazanova   CA - sbor ženy: Sabína Babišová / Linda Buňková / Eliška Černohlávková / Emmeline Jansen / Kateřina Kapitánová / Olivia Lenssens / Mizuho Nagata / Zuzana Novoborská / Blanka Tasi / Annamaria Voltolini   CA - sbor muži: Lorenzo Colella / Salvador Sasot Sellart / Roman Soviar / Pavel Enekeš / Francesco Calipari
    ODKAZY PRO STAŽENÍ FOTOGRAFIÍ:





    profil osobnosti:

    Vladimír Gončarov /tanečník/

    Vladimír Gončarov (Partajník), Margarita Plešková (Matka)

    Vladimír Gončarov (Partajník), Margarita Plešková (Matka)
    foto: www.berounsky.cz
    Je ruské národnosti, narodil se v ruském Krasnodaru. 

    V deseti letech začal studovat konzervatoř v Alma-Atě v Kazachstánu, pak přestoupil na Permskou státní baletní konzervatoř do Permu v Rusku, kterou absolvoval.

    První angažmá získal v Akademickém divadle P. I Čajkovského v Permu (Permskij akademičeskij teatr opery i baleta imeni P. I. Čajkovskogo), kde vystupoval v rolích například jako Rudovous (Labutí jezero), Madge (La Sylphide), Víla Karabos (Spící krasavice), Drosselmayer (Louskáček) a další. V sezóně 1997/98 působil jako sólista Velkého divadla v polské Poznani (Teatr wielki Stanislawa Moniuszki w Poznaniu), kde tančil mj. Jinocha v baletu Sylfidy. 

    Od 3. 11. 1998 je členem souboru baletu Severočeského divadla opery a baletu v Ústí nad Labem (člen sboru s povinnosti sól, od 1. 1. 2000 sólista). Vytvořil zde řadu rolí klasického i moderního repertoáru: Hillarion, Albert (Giselle), Princ, Rudovous (Labutí jezero), Pavouk (Broučci), Matka Simona (Marná opatrnost), Romeo (Romeo a Julie), Händel (Farinelli), Girej (Bachčisarajská fontána), Čaroděj (Aladin), Guvernantka...

    ...celý článek


    profil osobnosti:

    Milan Kaňák /dirigent, sbormistr/

    Milan Kaňák - dirigent, sbormistr ústeckého divadla
    Milan Kaňák - dirigent, sbormistr ústeckého divadla
    foto: www.operabalet.cz
    *1955, Brno

    Absolvoval hru na hoboj, kompozici a dirigování na brněnské konzervatoři a vzdělání si rozšířil studiem stejných oborů na Janáčkově akademii múzických umění v Brně. Je laureátem mnoha soutěží interpretačních i skladatelských, dlouholetým sólovým a komorním hráčem. V letech 1973 – 1990 byl sólohobojistou orchestru Janáčkovy opery v Brně, 1990 – 1995 prvním hobojistou Pražského komorního orchestru bez dirigenta. V září 1995 nastoupil na místo šéfa opery Jihočeského divadla v Českých Budějovicích.

    V šéfovské i dirigentské činnosti zaměřil pozornost na zvýšení podílu české tvorby v repertoáru budějovické opery s příklonem ke skladatelům 20. století (Janáček, Martinů, Hurník, Feld). Svůj zájem soustřeďuje rovněž na málo hraná či neznámá díla – např.  na MHF  Brno 1990 byl ve spolupráci s L.Ogounem (choreografie) interpretem evropské premiéry baletu Bohuslava Martinů Škrtič, v roce 1999 uvedl ve spolupráci se členy Landestheater Linz Stravinského Příběh vojáka, v témže roce vůbec poprvé v Jihočeském divadle Massenetovu Manon, v roce 2000  tu znovu téměř...

    ...celý článek


    profil osobnosti:

    Róbert Király /tanečník/

    Róbert Király (Theo Sarapo), Radka Fišarová,Margarita Plešková(Edith)

    Róbert Király (Theo Sarapo), Radka Fišarová,Margarita Plešková(Edith)
    foto: www.berounsky.cz
    Narodil se 18. 12. 1987 v Galantě na Slovensku.

    Vystudoval Tanečné konzervatórium Evy Jaczovej v Bratislavě, které absolvoval v roce 2006.

    Od 21. 8. 2006 je členem souboru baletu Severočeského divadla opery a baletu v Ústí nad Labem, od 1. 4. 2010 sólista. Tančí nebo tančil v těchto rolích v baletech a tanečních divadlech: Valčík (Labutí jezero), Mládež (Catulli carmina), Carmina burana (Carmina burana), ruský tanec, rodiče, myší král, španělský tanec, vojáci (Louskáček), Théo Sarapo (Edith – vrabčák z předměstí), Cikáni, Disko (Cikánské kořeny/í), Španělsko, Taneční mistr, Ples – 4 páry (Popelka), Starší muž (Café Aussig), Cikáni, Vajda cikánů, Fandango, Segidilla, Espada (Don Quijote). V muzikálu West Side Story vystupoval v roli Nibblese. O letních prázdninách vystupoval na Seefestspiele v Mörbisch v Rakousku.

    O tom, jak se dostal k baletu, uvádí: „Když jsem byl žákem 4. třídy, základní školy, přišel tam profesor z taneční konzervatoře a vybíral pohybově nadané chlapce. Pozvali mě k přijímacím zkouškám a pak jsem byl přijat ke studiu.“

    Jeho tanečním vzorem...

    ...celý článek


    profil osobnosti:

    Marika Hanušová - Blahoutová

    tanečnice, choreografka, pedagog tance, maminka tří dětí...

    Vzdělání
    Roku 1991 maturovala na gymnáziu v Jablonci n. N. a současně navštěvovala Experimentální taneční školu v Liberci. Roku 2002 ukončila magisterské studium oboru choreografie na taneční katedře hudební fakulty Akademie Múzických Umění v Praze.

    Taneční kariéra
    Svou taneční kariéru zahájila roku 1989 v Divadle F. X. Šaldy v Liberci. Během dvouletého angažmá tančila hlavní roli Sněhurky ve stejnojmenném baletu v choreografii Františka Pokorného. Roku 1991 absolvovala tříměsíční stáž v Eternia Dance Theater ve Švédsku.
    V letech 1991–1999 působila jako sólistka Pražského komorního baletu Pavla Šmoka, kde tančila v choreografiích Pavla Šmoka (Z mého života, Trio g-moll, vdovu v Holoubkovi, Zjasněná noc, Stabat Mater, Sinfonieta, Divertimento, Špásování, Suita, Záskok, Titanic, Rossiniáda, Po zarostlém chodníčku,…), Jiřího Kiliána (Piccolo Mondo, Stoolgame, Šest tanců, Večerní písně), Petra Zusky (Šibeničky, Seul, V mlhách, Komboloi), Petra Tyce (Čtyři biblické tance, Ithaka 2888), Libora Vaculíka (Moře plné slz, Rozloučení), Roberta Northa (Smrt a dívka) a dalších choreografů.



    © 2018 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ