• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930311


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


ABO 2019/2020
ABO 2019/2020
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA:



    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • INSCENACE PTÁČNÍK:
    SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY:



  • NEVÁHEJTE...

MARNÁ OPATRNOST
23.10 2019 19:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

Carmen - plakát 2019
Carmen - plakát 2019
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • ARCHIV AKTUALIT



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:









Carl Zeller: PTÁČNÍK

(pohyb myší nad obrázkem=panning, i=popis, kliknutí=zvětšení fotky)
Operetu Ptáčník (Der Vogelhändler) zkomponoval Carl Zeller na začátku 90. let 19. století a její lidový příběh o lásce ptáčníka Adama a dívky z pošty Kristy, v němž nechybí intriky barona a jeho synovce, včetně divadelně vděčných záměn jednajících postav, okouzluje svojí upřímností posluchače dodnes. Velký podíl má na tom především hudba, neboť Zellerova partitura doslova hýří jak nádhernými hudebními nápady, tak i ušlechtilým orchestrálním zvukem. Na myšlenku operety o ptáčníkovi přišel Zeller během jedné své letní dovolené v tyrolských horách. Libreto operety mu napsali Moritz Nitzelberger-West a Ludwig Held podle francouzské divadelní hry Varina a Bievilla „Ce que deviennent les roses“, jejíž děj je zasazen do fiktivního Rýnského falckrabství začátku 18. století. Bouřlivý úspěch Ptáčníka – premiéra se konala 10. ledna 1891 – dosáhl v Divadle na Vídeňce 184 repríz a jen na německých jevištích se do roku 1900 dočkal Ptáčník tří tisíc představení. Do světa se Zellerova opereta rozběhla rovněž rychle: devět měsíců po vídeňské premiéře ji uvedlo americké Casino Theatre New York a roku 1895 byla uvedena v londýnském Theatre Royal, Drury Lane. V Čechách byl Ptáčník poprvé hrán v květnu 1892 v Plzni, v českém překladu, v Praze ho provozovalo v originálním znění Nové německé divadlo. Výrazná sláva Zellerova Ptáčníka na českých operetních jevištích se počíná po druhé světové válce, zejména v legendárním pražském Hudebním divadle v Karlíně, kde Zellerův Ptáčník patřil po dlouhá léta ke kmenovým a nesmírně oblíbeným kusům.

  • opereta představení uvádíme v jazyce: čeština  
  • datum premiéry: 22.12. 2017  
  • libreto: Moritz West, Ludwig Held   překlad: Miroslav Homolka, Martin Otava   režie: Michal Lieberzeit   dirigent: Milan Kaňák, Jan Snítil   výtvarník scény: Martin Otava   výtvarník kostýmů: Dana Haklová   sbormistr: Jan Snítil   korepetice: Irina Lorents  
  • OSOBY A OBSAZENÍ:   Kněžna Marie: Jarmila Baxová / Valeria Vaygant   Adelaide, dvorní dáma: Lenka Jarolímková Schutzová / Barbora Polášková   Baron Weps: Petr Matuszek   Hrabě Stanislaus, jeho synovec: Ondřej Socha / Milan Vlček   Süffle, profesor zoologie: Tomáš Christian Brázda   Würmchen, profesor zoologie: Radek Krejčí   Adam, ptáčník: Jaroslav Kovacs / Jan Ondráček   Christel, dívka z pošty: Eva Kývalová / Monika Sommerová   Schneck, starosta: Martin Matoušek   Jette, hostinská (mluvená role): Hana Koubová / Ester Králová
ODKAZY PRO STAŽENÍ FOTOGRAFIÍ:





Radek Krejčí /basbaryton/

www.radekkrejci.cz

Radek Krejčí /basbaryton/

Radek Krejčí /basbaryton/
foto:
Radek Krejčí se narodil 14. června 1964 v Praze. K profesionálnímu zpěvu ho přivedla profesorka D. Součková, která mu pomohla s přípravou na pražskou Akademii múzických umění. AMU absolvoval ve třídě profesora Karla Bermana v roce 1988. Již během studia hostoval v příbramské činohře a debutoval na scéně ústeckého divadla rolí Colase v Mozartově opeře Bastien a Bastienka (1986).

 
Po absolutoriu nastoupil jako sólista Jihočeského divadla v Českých Budějovicích. Roku 1998 se stává sólistou opery ústeckého divadla. Zde vytvořil, mimo mnoha jiných, role v operách W. A. Mozarta (Kouzelná flétna, Figarova svatba), G. Pucciniho (Bohéma, Madama Butterfly) a v operetách F. Lehára (Veselá vdova) a J. Strausse (Cikánský baron). Celkem má nastudováno 75 rolí.

 
Své vynikající herecké schopnosti předvedl již mnohokrát, naposledy v nově uvedeném muzikálu My Fair Lady, v němž ztvárnil postavu Zoltána Karpathyho. 


 Významná je rovněž jeho koncertní činnost. Zpíval téměř ve všech zemích Evropy.  Radek Krejčí vystupuje s komorními i symfonickými orchestry po celé republice. Spolupracoval například s Janáčkovou filharmonií Ostrava,...

...celý článek


Milan Vlček /tenor/

Milan Vlček /tenor/
Milan Vlček /tenor/
foto: www.operabalet.cz
    Už v době studií na vysoké škole jsem v Komorní opeře Janáčkovy akademie muzických umění v Brně nastudoval roli ACISE v Händelově díle ACIS A GALATHEA  a  roli DONA JOSÉ  v Bizetově  CARMEN.

     Po ukončení studia jsem se v roce 1994 stal sólistou opery Městského divadla v Ústí nad Labem. Zde jsem vystoupil ve své první roli JENÍKA v opeře Bedřicha Smetany PRODANÁ NEVĚSTA. Potom následovaly role EDWINA v operetě E. Kálmána ČARDÁŠOVÁ PRINCEZNA, VÍTKA ve Smetanově TAJEMSTVÍ  a  BEPPA v  KOMEDIANTECH  R. Leoncavalla. V poslední době jsem tady vystoupil také jako RINUCCIO v opeře GIANNI SCHICCHI,  FAUST v Gounodově FAUSTU A MARKÉTĚ, VÉVODA v RIGOLETTU a také jako BARINKAY v operetě CIGÁNSKÝ BARON.

     V roce 1996 jsem nastoupil do stálého angažmá v Janáčkově opeře Národního divadla v Brně. Jako první roli jsem zde nastudoval DONA  OTTAVIA v  DONU GIOVANNIM  W. A. MOZARTA  a dále TAMINA v  KOUZELNÉ FLÉTNĚ, REMENDADA v  CARMEN, KORMIDELNÍKA v  BLUDNÉM HOLANĎANOVI, WALTERA v  TANNHÄUSEROVI, ISMAELA v  NABUCCU, ALFREDA  v  LA TRAVIATĚ,  NEMORINA  v  NÁPOJI LÁSKY, GONZALVA ve ŠPANĚLSKÉ HODINCE M. Ravela nebo Lyonela v MARTĚ...

...celý článek


Jarmila Baxová /soprán/

Jarmila Mrkusová-Baxová

Jarmila Baxová (roz. Mrkusová), laureátka mezinárodní pěvecké soutěže Franze Lehára v Komárně z roku 1994, se narodila 23. července 1970 v Děčíně. V současné době žije s manželem (dirigentem Norbertem Baxou) a se dvěma dětmi, Terezkou a Jarmilkou, v Ústí nad Labem. 

 S ústeckým divadlem se seznámila již jako dítě. S rodiči navštěvovala představení a rovněž zpívala v dětském sboru. Zpěv studovala u Jany Scholzeové. Její sólové začátky jsou spojené s vystupováním s Děčínským barokním kvartetem, v němž hrál na violoncello její otec.

Má vystudovanou Střední ekonomickou školu v Děčíně. Po maturitě pracovala nějaký čas v kanceláři.  V roce 1990 se stala členkou operního sboru ústeckého divadla a od roku 1993 je sólistkou opery.  Na ústeckém jevišti ztvárnila velké množství hlavních rolí, mimo jiné role Violetty, Markétky, Gildy, Manon atd. 

V letech 1995-1997 byla souběžně také členkou operního souboru v Divadle F. X. Šaldy. V roce 2001 debutovala v pražském Národním divadle rolí Violetty. Jako host dále vystoupila v Jihočeském divadle (Pamina), v Divadle J. K. Tyla (Violetta) a v Moravském divadle Olomouc (Manon).  Pravidelně spolupracovala...

...celý článek


Petr Matuszek

/Josef Herman, Hudební rozhledy 6/2014/

Petr Matuszek
Petr Matuszek
foto: Hudební rozhledy
Na poslední operetní premiéře v Severočeském divadle v Ústí nad Labem, revuální Růže z Argentiny Járy Beneše, odvedl jedinou pěknou roli vzteklého chlapáckého předáka ranče Cinta Nereze barytonista Petr Matuszek (1962). Nikdo další už nedokázal přehrávat postavy do patřičně obludné karika­tury, aby nebyly trapné. Stydno bylo z přehrávaného pomrkávání do publika, z obnošených šarží, ze ztráty vkusu. Věc strategie, umělecké cti a vkusu. Mnozí ústečtí diváci na premiéře vskutku hýkali blahem, ale byli i tací, kteří znechuceně odcházeli do šaten. Píšu to jen coby doklad Matuszekovy schopnosti učinit na jevišti cokoli, co je pro inscenaci potřebné, třeba i zlostně koulet očima a silácky tasit kolt, když je to zapotřebí, ale umí volit nejvhodnější prostředky a není tolik jako jiní odkázaný na jevištní i interpretační vedení. Záhy ukážeme, čím to zřejmě je, nyní konstatujme, že Matuszek absolvoval violu a zpěv na konzervatoři v Teplicích, že jeho učiteli zpěvu byli dlouholetý sólista ústecké opery Jan Vavruška a tenorista Národního divadla Jan Hlavsa. Vojnu si Matuszek odkroutil v AUS, v sezoně 1987/1988...

...celý článek





© 2019 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ