• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


plakát ABO 2018/19
plakát ABO 2018/19
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA:


KONCERT JANEK LEDECKÝ




    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • INSCENACE PTÁČNÍK:
    SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY:



  • NEVÁHEJTE...

ZEMĚ ÚSMĚVŮ
19.12 2018 19:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

plakát Marná opatrnost 2018
plakát Marná opatrnost 2018
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • AKTUÁLNĚ



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:









Carl Zeller: PTÁČNÍK

(pohyb myší nad obrázkem=panning, i=popis, kliknutí=zvětšení fotky)
Operetu Ptáčník (Der Vogelhändler) zkomponoval Carl Zeller na začátku 90. let 19. století a její lidový příběh o lásce ptáčníka Adama a dívky z pošty Kristy, v němž nechybí intriky barona a jeho synovce, včetně divadelně vděčných záměn jednajících postav, okouzluje svojí upřímností posluchače dodnes. Velký podíl má na tom především hudba, neboť Zellerova partitura doslova hýří jak nádhernými hudebními nápady, tak i ušlechtilým orchestrálním zvukem. Na myšlenku operety o ptáčníkovi přišel Zeller během jedné své letní dovolené v tyrolských horách. Libreto operety mu napsali Moritz Nitzelberger-West a Ludwig Held podle francouzské divadelní hry Varina a Bievilla „Ce que deviennent les roses“, jejíž děj je zasazen do fiktivního Rýnského falckrabství začátku 18. století. Bouřlivý úspěch Ptáčníka – premiéra se konala 10. ledna 1891 – dosáhl v Divadle na Vídeňce 184 repríz a jen na německých jevištích se do roku 1900 dočkal Ptáčník tří tisíc představení. Do světa se Zellerova opereta rozběhla rovněž rychle: devět měsíců po vídeňské premiéře ji uvedlo americké Casino Theatre New York a roku 1895 byla uvedena v londýnském Theatre Royal, Drury Lane. V Čechách byl Ptáčník poprvé hrán v květnu 1892 v Plzni, v českém překladu, v Praze ho provozovalo v originálním znění Nové německé divadlo. Výrazná sláva Zellerova Ptáčníka na českých operetních jevištích se počíná po druhé světové válce, zejména v legendárním pražském Hudebním divadle v Karlíně, kde Zellerův Ptáčník patřil po dlouhá léta ke kmenovým a nesmírně oblíbeným kusům.

KDY HRAJEME:


sezóna 2018-2019:
  • 31.PROSINEC 2018
    PONDĚLÍ od 0:00h

    NA ZÁJEZDU - Germering
  • 4.LEDEN 2019
    PÁTEK od 0:00h

    NA ZÁJEZDU - Langenthal
  • 5.LEDEN 2019
    SOBOTA od 0:00h

    NA ZÁJEZDU - Schaffhausen / Švýcarsko/
  • 6.LEDEN 2019
    NEDĚLE od 0:00h

    NA ZÁJEZDU - Schaffhausen / Švýcarsko/
  • 13.LEDEN 2019
    NEDĚLE od 0:00h

    NA ZÁJEZDU - Unterföhring
    • opereta představení uvádíme v jazyce: čeština  
    • datum premiéry: 22.12. 2017  
    • libreto: Moritz West, Ludwig Held   překlad: Miroslav Homolka, Martin Otava   režie: Michal Lieberzeit   dirigent: Milan Kaňák, Jan Snítil   výtvarník scény: Martin Otava   výtvarník kostýmů: Dana Haklová   sbormistr: Jan Snítil   korepetice: Irina Lorents  
    • OSOBY A OBSAZENÍ:   Kněžna Marie: Jarmila Baxová / Valeria Vaygant   Adelaide, dvorní dáma: Lenka Jarolímková Schutzová / Barbora Polášková   Baron Weps: Petr Matuszek   Hrabě Stanislaus, jeho synovec: Ondřej Socha / Milan Vlček   Süffle, profesor zoologie: Tomáš Christian Brázda   Würmchen, profesor zoologie: Radek Krejčí   Adam, ptáčník: Jaroslav Kovacs / Jan Ondráček   Christel, dívka z pošty: Eva Kývalová / Monika Sommerová   Schneck, starosta: Martin Matoušek   Jette, hostinská (mluvená role): Hana Koubová / Ester Králová
    ODKAZY PRO STAŽENÍ FOTOGRAFIÍ:





    profil osobnosti:

    Martin Matoušek - baryton

    Martin Matoušek /baryton/

    Martin Matoušek /baryton/
    foto:
       Absolvent Státní konzervatoře v Praze v oboru zpěv (u profesora Alfréda Hampela) a Hudební fakulty AMU u profesora Miloslava Podskalského. Předtím navštěvoval Vojenskou hudební školu - obor klarinet, saxofon, varhany a klavír.
     
       
    Během studia na konzervatoři a na AMU účinkoval v řadě operních představení, např. ztvárnil postavu Gianni Schicchiho ve stejnojmenné Pucciniho opeře, Figara v Mozartově hře Figarova svatba, Gunara ve Fibichově Helze. Rolí Ďábla ve Hrách o Marii (Martinů) v roce 2002 zakončil studium na AMU.

      
    V roce 1997 debutoval v plzeňské opeře v titulní roli Aenea v Purcellově opeře Dido a Aeneas. Inscenace měla obrovský úspěch, získala Cenu Alfréda Radoka a stala se odrazovým můstkem profesionální pěvecké kariéry Martina Matouška.
    Pravidelně vystupoval v představeních ústeckého divadla a v roce 2001 nastoupil do angažmá a stal se sólistou opery Městského divadla v Ústí nad Labem. Zde měl příležitost nastudovat i muzikálové role (Woody Rychtarik v Divotvorném hrnci, Joe v muzikálu Sugar), kterých si velice cení, neboť v nich mohl propojit své pěvecké, herecké a taneční umění. V sezóně 2009/2010...

    ...celý článek


    profil osobnosti:

    Petr Matuszek

    /Josef Herman, Hudební rozhledy 6/2014/

    Petr Matuszek
    Petr Matuszek
    foto: Hudební rozhledy
    Na poslední operetní premiéře v Severočeském divadle v Ústí nad Labem, revuální Růže z Argentiny Járy Beneše, odvedl jedinou pěknou roli vzteklého chlapáckého předáka ranče Cinta Nereze barytonista Petr Matuszek (1962). Nikdo další už nedokázal přehrávat postavy do patřičně obludné karika­tury, aby nebyly trapné. Stydno bylo z přehrávaného pomrkávání do publika, z obnošených šarží, ze ztráty vkusu. Věc strategie, umělecké cti a vkusu. Mnozí ústečtí diváci na premiéře vskutku hýkali blahem, ale byli i tací, kteří znechuceně odcházeli do šaten. Píšu to jen coby doklad Matuszekovy schopnosti učinit na jevišti cokoli, co je pro inscenaci potřebné, třeba i zlostně koulet očima a silácky tasit kolt, když je to zapotřebí, ale umí volit nejvhodnější prostředky a není tolik jako jiní odkázaný na jevištní i interpretační vedení. Záhy ukážeme, čím to zřejmě je, nyní konstatujme, že Matuszek absolvoval violu a zpěv na konzervatoři v Teplicích, že jeho učiteli zpěvu byli dlouholetý sólista ústecké opery Jan Vavruška a tenorista Národního divadla Jan Hlavsa. Vojnu si Matuszek odkroutil v AUS,...

    ...celý článek


    profil osobnosti:

    Petr Matuszek /baryton/

    Petr Matuszek - baryton

    Petr Matuszek - baryton
    foto:
    Petr Matuszek se narodil 1. prosince 1962 v Roudnici nad Labem. Je ženatý, má tři děti. V současné době žije se svou rodinou v malé vesničce u Prahy.  
     
    Je absolventem teplické konzervatoře, obor viola a zpěv (1985).  Ve zpěvu ho vzdělával bývalý sólista ústecké opery doc. Jaromír Vavruška, později sólista Národního divadla, tenorista Jan Hlavsa. Po splnění vojenské základní služby v Armádním uměleckém souboru nastoupil jako sólista opery ve Slezském divadle Opava (1988). O rok později se stává sólistou ústecké opery, kde působí dodnes. Představil se v mnoha úlohách operních, operetních i muzikálových.
     
    Pravidelně spolupracuje i s dalšími operními scénami. Rád vzpomíná na své působení v brněnském Národním divadle (např. v Prokofjevově opeře Vojna a mír na roli knížete Bolkonského a na Ludovica v experimentální Roccově režii Glassovy opery Kráska a zvíře). Ke svým zamilovaným rolím řadí Rigoletta ze stejnojmenné Verdiho opery, Valentina (Faust a Markéta), Bohuše (Jakobín) a Haraštu (Příběhy Lišky Bystroušky).
    Mimodivadelní činnost Petra Matuszka je velice rozsáhlá a pestrá.
     
    Velký díl jeho práce zaujímá koncertní činnost....

    ...celý článek


    profil osobnosti:

    Valeria Vaygant /soprán/

    Valeria Vaygant (soprán) - při zkoušcena koncert 18.9.2007
    Valeria Vaygant (soprán) - při zkoušcena koncert 18.9.2007
    foto: www.operabalet.cz
    MgA.  Valeriya  Vaygant, je laureátka mezinárodní pěvecké soutěže Romansiáda a  divadelního festivalu “Paradize” z roku 2005. Absolvovala Novosibiřské státní  Akademie umění, studovala  u prof. Niny Lubyanovské. Od roku 2004 sólistkou Akademického divadla opery a baletu v Novosibířsku, kde nastudovala a ztvárnila celou řadu rolí jako Mikaelu v Bizetové Carmen, Taťánu v Čajkovském Oněginovi, Mimi  v La Boheme od Pucciniho, Cherubino v Figarově svatbě od Mozarta, Marfu v opeře „Carská nevěsta“ od Korsakova a jiné. Od roku 2007 je sólistkou Severočeského divadla s.r.o. kde zpívá vedoucí sopránový repertoár .

    V roce 2007 se poprvé objevila v širší nominaci na Cenu Thálie za ztvárnění  role Mikaely ( Severočeské divadlo Ústí nad Labem). Po druhé byla nominována v roce 2008 za operní výkon v rolí Batterfly . Po třetí v roce 2010 za výkon roli Mimi „La Boheme“.
     
    Do repertoáru pěvkyně spadají také jiné složité role pro lyrický až dramatický soprán a to Dezdemona v opeře Otello, Leonora v opeře Trubadur, Aida v opeře Aida, Tosca ve stejnojmenné opeře od Pucciniho, Senta v...

    ...celý článek





    © 2018 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ