• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.





MAPA:



ZVEME VÁS NA:







    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • INSCENACE PTÁČNÍK:
    SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY:



  • NEVÁHEJTE...

VESELÁ VDOVA
17.12 2019 19:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

Zasněžená romance plakát
Zasněžená romance plakát
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • ARCHIV AKTUALIT



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:









Carl Zeller: PTÁČNÍK

(pohyb myší nad obrázkem=panning, i=popis, kliknutí=zvětšení fotky)
Operetu Ptáčník (Der Vogelhändler) zkomponoval Carl Zeller na začátku 90. let 19. století a její lidový příběh o lásce ptáčníka Adama a dívky z pošty Kristy, v němž nechybí intriky barona a jeho synovce, včetně divadelně vděčných záměn jednajících postav, okouzluje svojí upřímností posluchače dodnes. Velký podíl má na tom především hudba, neboť Zellerova partitura doslova hýří jak nádhernými hudebními nápady, tak i ušlechtilým orchestrálním zvukem. Na myšlenku operety o ptáčníkovi přišel Zeller během jedné své letní dovolené v tyrolských horách. Libreto operety mu napsali Moritz Nitzelberger-West a Ludwig Held podle francouzské divadelní hry Varina a Bievilla „Ce que deviennent les roses“, jejíž děj je zasazen do fiktivního Rýnského falckrabství začátku 18. století. Bouřlivý úspěch Ptáčníka – premiéra se konala 10. ledna 1891 – dosáhl v Divadle na Vídeňce 184 repríz a jen na německých jevištích se do roku 1900 dočkal Ptáčník tří tisíc představení. Do světa se Zellerova opereta rozběhla rovněž rychle: devět měsíců po vídeňské premiéře ji uvedlo americké Casino Theatre New York a roku 1895 byla uvedena v londýnském Theatre Royal, Drury Lane. V Čechách byl Ptáčník poprvé hrán v květnu 1892 v Plzni, v českém překladu, v Praze ho provozovalo v originálním znění Nové německé divadlo. Výrazná sláva Zellerova Ptáčníka na českých operetních jevištích se počíná po druhé světové válce, zejména v legendárním pražském Hudebním divadle v Karlíně, kde Zellerův Ptáčník patřil po dlouhá léta ke kmenovým a nesmírně oblíbeným kusům.

  • opereta představení uvádíme v jazyce: čeština  
  • datum premiéry: 22.12. 2017  
  • libreto: Moritz West, Ludwig Held   překlad: Miroslav Homolka, Martin Otava   režie: Michal Lieberzeit   dirigent: Milan Kaňák, Jan Snítil   výtvarník scény: Martin Otava   výtvarník kostýmů: Dana Haklová   sbormistr: Jan Snítil   korepetice: Irina Lorents  
  • OSOBY A OBSAZENÍ:   Kněžna Marie: Jarmila Baxová / Valeria Vaygant   Adelaide, dvorní dáma: Lenka Jarolímková Schutzová / Barbora Polášková   Baron Weps: Petr Matuszek   Hrabě Stanislaus, jeho synovec: Ondřej Socha / Milan Vlček   Süffle, profesor zoologie: Tomáš Christian Brázda   Würmchen, profesor zoologie: Radek Krejčí   Adam, ptáčník: Jaroslav Kovacs / Jan Ondráček   Christel, dívka z pošty: Eva Kývalová / Monika Sommerová   Schneck, starosta: Martin Matoušek   Jette, hostinská (mluvená role): Hana Koubová / Ester Králová
ODKAZY PRO STAŽENÍ FOTOGRAFIÍ:





Petr Matuszek

/Josef Herman, Hudební rozhledy 6/2014/

Petr Matuszek
Petr Matuszek
foto: Hudební rozhledy
Na poslední operetní premiéře v Severočeském divadle v Ústí nad Labem, revuální Růže z Argentiny Járy Beneše, odvedl jedinou pěknou roli vzteklého chlapáckého předáka ranče Cinta Nereze barytonista Petr Matuszek (1962). Nikdo další už nedokázal přehrávat postavy do patřičně obludné karika­tury, aby nebyly trapné. Stydno bylo z přehrávaného pomrkávání do publika, z obnošených šarží, ze ztráty vkusu. Věc strategie, umělecké cti a vkusu. Mnozí ústečtí diváci na premiéře vskutku hýkali blahem, ale byli i tací, kteří znechuceně odcházeli do šaten. Píšu to jen coby doklad Matuszekovy schopnosti učinit na jevišti cokoli, co je pro inscenaci potřebné, třeba i zlostně koulet očima a silácky tasit kolt, když je to zapotřebí, ale umí volit nejvhodnější prostředky a není tolik jako jiní odkázaný na jevištní i interpretační vedení. Záhy ukážeme, čím to zřejmě je, nyní konstatujme, že Matuszek absolvoval violu a zpěv na konzervatoři v Teplicích, že jeho učiteli zpěvu byli dlouholetý sólista ústecké opery Jan Vavruška a tenorista Národního divadla Jan Hlavsa. Vojnu si Matuszek odkroutil v AUS, v sezoně 1987/1988...

...celý článek


Tomáš Christian Brázda /tenor/

Tomáš Christian Brázda - Držitel nominace na cenu Thálie 2016 za mimořádný jevištní výkon v roli Horáce Badmana alias Hogo Fogo v inscenaci Limonádový Joe.
Tomáš Christian Brázda - Držitel nominace na cenu Thálie 2016 za mimořádný jevištní výkon v roli Horáce Badmana alias Hogo Fogo v inscenaci Limonádový Joe.
foto: www.operabalet.cz
 Tomáš Christian Brázda, narozen 17. 4. 1972 v Kolíně. Držitel nominace na cenu Thálie 2016 za mimořádný jevištní výkon v roli Horáce Badmana alias Hogo Fogo v inscenaci Limonádový Joe. Absolvent pěvecké konzervatoře v Praze, poté mistrovských kurzů u Guierma Domingéze a Claudie Slupské.
Od roku 1999 je členem opery v Ústí nad Labem, kde působí jako zpěvák, herec a asistent režie. Hostuje ve Státní opeře Praha, v Moravskoslezském divadle v Opavě, v divadle F. X. Šaldy v Liberci a na operních festivalech v Německu, Itálii a Holandsku. Ztvárnil řadu operních, operetních a muzikálových rolí. Věnuje se také pedagogické činnosti.

Z nastudovaných rolí:
F.Lehár – Země Úsměvů – Gustav
E. Kalmán - Hraběnka Marica – Baron Koloman Zsupan
E. Kalmán – Čardášová princezna - Edwin
Jára Beneš - Na tý louce zelený – Gustav Horowitz - Růže z Argentiny - Johny
Oskar Nedbal – Polská krev – Bolo
J. Strauss ml. - Netopýr – Eisenstein, Blindt
M. Stewart, J. Herman – ‚ Hallo Dolly - Holič
J. Strauss ml. – Noc...

...celý článek


Martin Otava /režisér/

    Narozen v Praze v roce 1963. Absolvoval na konzervatoři v Praze obory herectví a operní zpěv (včetně rozšíření o operetní specializaci). Později vystudoval magisterské studium na Akademii múzických umění v Praze – obor operní režie. Postupně působil jako sólista činohry ve Východočeském divadle v Pardubicích, Kolíně; byl sólistou pražského Divadla na Vinohradech a poté byl čtyři roky sólistou operety a muzikálu v Hudebním divadle v Karlíně.

Od roku 1991 je angažován ve Státní opeře Praha jako režisér (Nápoj lásky, La Gioconda, Lohengrin, Faust a Markétka, Trubadúr, Maškarní ples, Tosca, Lazebník Sevillský, Netopýr …). V ČR opakovaně působil v Národním divadle v Brně, v Divadle J. K. Tyla v Plzni, F. X. Šaldy v Liberci, jakož i v Severočeském divadle opery a baletu Ústí nad Labem (Ezio, Nápoj lásky, Eugen Oněgin, Xerxes, Paganini). Šest let umělecky vedl a režíroval pražský operní festival v Lichtensteinském paláci Opera Praha – Open Air, který spoluzakládal. V roce 2000 vytvořil ojedinělou režijně-scénickou koncepci pro amfiteatr v Lokti u Karlových Varů, kde od jeho znovuotevření v roce 2000 působí jako režisér všech operních produkcí.
...

...celý článek

Jan Ondráček - tenor

Jan Ondráček - tenor
Jan Ondráček - tenor
foto: www.operabalet.cz
Tenorista Jan Ondráček se narodil v Bernburgu (SRN). Absolvoval Pražskou konzervatoř u MgA. Alfréda Hampela a poté pokračoval v soukromém studiu u Mgr. Marie Urbanové a Miguelangela Cavalcantiho. 
Po angažmá v Jihočeském divadle v Českých Budějovicích (Mozart: Die Zauberflöte, Zeller: Der Vogelhändler) debutoval v Národním divadle v Praze (Mozart: Le nozze di Figaro, Smetana: Prodaná nevěsta) a v Divadle J. K. Tyla v Plzni (Bellini: I Montecchi e i Capuleti, Wagner: Der fliegende Holländer). 
Ve Státní opeře Praha poprvé vystoupil jako Peter Quint v české premiéře Brittenovy opery The Turn of the Screw a vytvořil tu řadu dalších postav (Monostatos, Remendado, Goro, Čekalinskij, Župan). Spolupracoval zde například s dirigenty  Hilarym Griffithsem, Heikem Mathiasem Försterem, Bohumilem Gregorem a Ondrejem Lenárdem a s režiséry Arnaudem Bernardem, Jiřím Nekvasilem, Jiřím Heřmanem a Davidem Pountneym. 
V mozartovských produkcích Originálního hudebního divadla Praha vystoupil jako Don Ottavio (2009) a Tamino (2011). Do jeho oratorního repertoáru patří Mozartovy mše, Gounodova Messe solennelle en l'honneur de Sainte Cécile, Dvořákova...

...celý článek





© 2019 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ