• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.





MAPA:



ZVEME VÁS NA:







    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • INSCENACE KOUZELNÁ FLÉTNA:
    SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY:



  • NEVÁHEJTE...

LIBUŠE
29.9 2019 17:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

Louskáček 2019 - plakát
Louskáček 2019 - plakát
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • ARCHIV AKTUALIT



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:









Wolfgang Amadeus Mozart: KOUZELNÁ FLÉTNA

(pohyb myší nad obrázkem=panning, i=popis, kliknutí=zvětšení fotky)
Kouzelná flétna je poslední dílo Wolfganga Amadea Mozarta, které bylo poprvé uvedeno ve Vídni 30. září 1791 v Divadle Na Vídeňce. Německé libreto k opeře napsal Emanuel Schikaneder. Autoři vyšli z tradice starovídeňské kouzelné opery, jednoho z typů singspielu, zpěvohry kombinující zpívané a mluvené pasáže, v němž vedle postav ze světa lidí vystupovaly různé pohádkové bytosti i zvířata. Kouzelná flétna se stala nejslavnější ukázkou tohoto žánru nejen díky pohádkovému příběhu, ve kterém princ Tamino za pomoci kouzelné flétny a komického společníka Papagena hledá cestu k princezně Pamině, dceři Královny noci, ale také díky odkazům na zednářskou symboliku a v neposlední řadě díky Mozartově okouzlující hudbě. Rok po vídeňské premiéře se opera hrála i v Praze a to v budově dnešního Stavovského divadla 25. října 1792. Jde o jedno z nejhranějších děl světového operního repertoáru.

  • opera
  • datum premiéry: 16.2. 2018  
  • režie: Martin Otava   dirigent: Miloš Formáček, Jan Snítil   výtvarník scény: Martin Otava   výtvarník kostýmů: Dana Haklová, Jan Skalický   sbormistr: Jan Snítil  
  • OSOBY A OBSAZENÍ:   Královna Noci: Hana Chelberg/Tereza Štěpánková/Natalia Tkachuk   Pamina: Zuzana Ballánová/Gabriela Kopperová   Papagena: Viktória Ballánová/Gabriela Godarská/Monika Sommer   Tamino: Michal Bragagnolo/Jan Ondráček   Papageno: Martin Matoušek/Petr Matuszek   Sarastro: Josef Kovačič/Zdeněk Plech/Pavel Vančura   Monostatos: Jaroslav Kovacs/Hector Manuel Mir   Mluvčí: Radek Krejčí   První ozbrojenec: Jaroslav Kovacs/Milan Vlček   Druhý ozbrojenec: Otakar Hájek/Serguey Nikitine   První dáma: Jarmila Baxová/Soňa Godarská/Monika Sommerová   Druhá dáma: Hanna Zimina/Lucie Vagenknechtová   Třetí dáma: Jana Kubicová/Valeryia Vaygant   První chlapec: Jarmila Baxová/Soňa Godarská/Monika Sommerová   Druhý chlapec: Hanna Zimina/Lucie Vagenknechtová   Třetí chlapec: Jana Kubicová/Valeryia Vaygant   Kněží: Otakar Hájek / Jaroslav Kovacs / Serguey Nikitine / Milan Vlček
ODKAZY PRO STAŽENÍ FOTOGRAFIÍ:





Radek Krejčí /basbaryton/

www.radekkrejci.cz

Radek Krejčí /basbaryton/

Radek Krejčí /basbaryton/
foto:
Radek Krejčí se narodil 14. června 1964 v Praze. K profesionálnímu zpěvu ho přivedla profesorka D. Součková, která mu pomohla s přípravou na pražskou Akademii múzických umění. AMU absolvoval ve třídě profesora Karla Bermana v roce 1988. Již během studia hostoval v příbramské činohře a debutoval na scéně ústeckého divadla rolí Colase v Mozartově opeře Bastien a Bastienka (1986).

 
Po absolutoriu nastoupil jako sólista Jihočeského divadla v Českých Budějovicích. Roku 1998 se stává sólistou opery ústeckého divadla. Zde vytvořil, mimo mnoha jiných, role v operách W. A. Mozarta (Kouzelná flétna, Figarova svatba), G. Pucciniho (Bohéma, Madama Butterfly) a v operetách F. Lehára (Veselá vdova) a J. Strausse (Cikánský baron). Celkem má nastudováno 75 rolí.

 
Své vynikající herecké schopnosti předvedl již mnohokrát, naposledy v nově uvedeném muzikálu My Fair Lady, v němž ztvárnil postavu Zoltána Karpathyho. 


 Významná je rovněž jeho koncertní činnost. Zpíval téměř ve všech zemích Evropy.  Radek Krejčí vystupuje s komorními i symfonickými orchestry po celé republice. Spolupracoval například s Janáčkovou filharmonií Ostrava,...

...celý článek


Martin Otava /režisér/

    Narozen v Praze v roce 1963. Absolvoval na konzervatoři v Praze obory herectví a operní zpěv (včetně rozšíření o operetní specializaci). Později vystudoval magisterské studium na Akademii múzických umění v Praze – obor operní režie. Postupně působil jako sólista činohry ve Východočeském divadle v Pardubicích, Kolíně; byl sólistou pražského Divadla na Vinohradech a poté byl čtyři roky sólistou operety a muzikálu v Hudebním divadle v Karlíně.

Od roku 1991 je angažován ve Státní opeře Praha jako režisér (Nápoj lásky, La Gioconda, Lohengrin, Faust a Markétka, Trubadúr, Maškarní ples, Tosca, Lazebník Sevillský, Netopýr …). V ČR opakovaně působil v Národním divadle v Brně, v Divadle J. K. Tyla v Plzni, F. X. Šaldy v Liberci, jakož i v Severočeském divadle opery a baletu Ústí nad Labem (Ezio, Nápoj lásky, Eugen Oněgin, Xerxes, Paganini). Šest let umělecky vedl a režíroval pražský operní festival v Lichtensteinském paláci Opera Praha – Open Air, který spoluzakládal. V roce 2000 vytvořil ojedinělou režijně-scénickou koncepci pro amfiteatr v Lokti u Karlových Varů, kde od jeho znovuotevření v roce 2000 působí jako režisér všech operních produkcí.
...

...celý článek

Wolfgang Amadeus Mozart /hudební skladatel/

Wolfgang Amadeus Mozart narozen: 27. ledna, 1756. Salzburg, Rakousko zemřel: 5. prosince, 1791. Vídeň, Rakousko "Lidé se pletou, když si myslí že umění ke mně přichází samo. Nikdo nevěnoval tolik času a myšlenek komponování jako já. Není žádný známý mistr, jehož hudbu bych znovu a znovu nestudoval..." Mozart je jedním z nejvýznamějších skladatelů vídeňské klasické éry, mistr ve všech žánrech. Už jako dítě projevoval zázračný talent. V šesti letech hrál se svou starší sestrou před císařovnou, komponovat začal (zřejmě s pomocí svého otce Leopolda) již v pěti. Ve dvanácti složil operu. Ačkoliv se zdálo že má před sebou zářivou budoucnost, jeho život byl plný sklamání a skončil tragicky ve 35 letech. Přesto po sobě zanechal rozsáhlé dílo čítající více než 600 skladeb, včetně 21 jevištních a operních děl, 41 symfonií, 20 mší, 25 koncertů pro piano, 12 koncertů pro violu, 27 koncertních arií, 17 klavírních sonát, 26 smyčcových kvartetů atd. Jeho díla - vždy propracovaná do sebemenšího detailu, nebyla za jeho života doceněna, zveřejněno jich bylo méně než 70. Okolnosti jeho předčasné smrti jsou tajemné: než dokončil ...

...celý článek


Milan Vlček /tenor/

Milan Vlček /tenor/
Milan Vlček /tenor/
foto: www.operabalet.cz
    Už v době studií na vysoké škole jsem v Komorní opeře Janáčkovy akademie muzických umění v Brně nastudoval roli ACISE v Händelově díle ACIS A GALATHEA  a  roli DONA JOSÉ  v Bizetově  CARMEN.

     Po ukončení studia jsem se v roce 1994 stal sólistou opery Městského divadla v Ústí nad Labem. Zde jsem vystoupil ve své první roli JENÍKA v opeře Bedřicha Smetany PRODANÁ NEVĚSTA. Potom následovaly role EDWINA v operetě E. Kálmána ČARDÁŠOVÁ PRINCEZNA, VÍTKA ve Smetanově TAJEMSTVÍ  a  BEPPA v  KOMEDIANTECH  R. Leoncavalla. V poslední době jsem tady vystoupil také jako RINUCCIO v opeře GIANNI SCHICCHI,  FAUST v Gounodově FAUSTU A MARKÉTĚ, VÉVODA v RIGOLETTU a také jako BARINKAY v operetě CIGÁNSKÝ BARON.

     V roce 1996 jsem nastoupil do stálého angažmá v Janáčkově opeře Národního divadla v Brně. Jako první roli jsem zde nastudoval DONA  OTTAVIA v  DONU GIOVANNIM  W. A. MOZARTA  a dále TAMINA v  KOUZELNÉ FLÉTNĚ, REMENDADA v  CARMEN, KORMIDELNÍKA v  BLUDNÉM HOLANĎANOVI, WALTERA v  TANNHÄUSEROVI, ISMAELA v  NABUCCU, ALFREDA  v  LA TRAVIATĚ,  NEMORINA  v  NÁPOJI LÁSKY, GONZALVA ve ŠPANĚLSKÉ HODINCE M. Ravela nebo Lyonela v MARTĚ...

...celý článek





© 2019 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ