• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.





MAPA:





ZVEME VÁS NA:







    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • INSCENACE ČARDÁŠOVÁ PRINCEZNA:
    SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY:



  • NEVÁHEJTE...

VESELÁ VDOVA
30.1 2022 17:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

plakát - baletní triptych
plakát - baletní triptych
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

plakát - čardášová princezna
plakát - čardášová princezna
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • ARCHIV AKTUALIT



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:









Emmerich Kálmán: ČARDÁŠOVÁ PRINCEZNA

(pohyb myší nad obrázkem=panning, i=popis, kliknutí=zvětšení fotky)
Jeden z největších operetních hitů „Čardášová princezna“ Emmericha Kálmána se vrací na jeviště ústeckého divadla. S roztančenými čísly „Vy, líbezná děvčátka, s tváří anděla“ či „To všechno láska, bláznivá láska“ patří mezi nesmrtelné. Čardášová princezna zaznamenala ohromný světový úspěch. Stala se rodnou sestrou Lehárovy Veselé vdovy, druhou nejhranější operetou v historii tohoto žánru, pravým bestsellerem i vděčným námětem pro film. Představovala vrchol Kálmánovy tvorby, protože v ní – jak to vyjádřil jeden kritik – spojil skladatel krásu maďarského folklóru s elegancí salónního valčíku. Byl prostě svůj. Všechno, co vytvořil později, zůstalo již ve stínu slavné „Čardášky”.

KDY HRAJEME:


sezóna 2021-2022:
  • 19.LEDEN 2022
    STŘEDA od 19:00h

    NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA
  • 9.ÚNOR 2022
    STŘEDA od 19:00h

    NA JEVIŠTI ÚSTECKÉHO DIVADLA
    • opereta - délka představení cca: 2 hodiny 45 minut
    • datum premiéry: 19.3. 2021  
    • režie: Michal Lieberzeit   dirigent: Miloš Formáček, Milan Kaňák   choreografie: Vladimír Gončarov   výtvarník scény: Dana Haklová   výtvarník kostýmů: Dana Haklová   sbormistr: Jan Snítil   asistent režie: Tomáš Ch. Brázda  
    • OSOBY A OBSAZENÍ:   kníže Leopold Maria von Lippert: Petr Matuszek   kněžna Anhilte Von Lippert: Pavlína Senič / Valeria Vaygant   kníže Edwin Von Lippert: Jan Ondráček / Milan Vlček   Sylva Varescu: Tereza Mátlová / Zuzana Ballánová   hrabě Bonifác Kancsián: Michal Bragagnolo / Jakub Hliněnský / (Milan Vlček)   komtesa Stasi: Monika Sommerová / Jakuba Šeniglová   Feri Von Kerekes, zvaný Feri Báči: Tomáš Christian Brázda   nadporučík Eugen Rohnsdorf: Martin Matoušek / Jaroslav Kovacs   Miška: Miloslav Nechyba / Vladimír Štěpka   notář Kiss: Radek Krejčí   lokaj: Miloslav Nechyba / Vladimír Štěpka   Spitz: Miloslav Nechyba / Vladimír Štěpka   cikánský primáš: Julius Zajac   Julička: Hana Zimina   Aranka: Tereza Cromwell   Cleo: tanečnice   Rizi: tanečnice   Selma: Tereza Kašová   Mia: tanečnice   Daisy: tanečnice   Vally: tanečnice
    ODKAZY PRO STAŽENÍ FOTOGRAFIÍ:









    Valeria Vaygant /soprán/

    Valeria Vaygant (soprán) - při zkoušcena koncert 18.9.2007
    Valeria Vaygant (soprán) - při zkoušcena koncert 18.9.2007
    foto: www.operabalet.cz
    MgA.  Valeriya  Vaygant, je laureátka mezinárodní pěvecké soutěže Romansiáda a  divadelního festivalu “Paradize” z roku 2005. Absolvovala Novosibiřské státní  Akademie umění, studovala  u prof. Niny Lubyanovské. Od roku 2004 sólistkou Akademického divadla opery a baletu v Novosibířsku, kde nastudovala a ztvárnila celou řadu rolí jako Mikaelu v Bizetové Carmen, Taťánu v Čajkovském Oněginovi, Mimi  v La Boheme od Pucciniho, Cherubino v Figarově svatbě od Mozarta, Marfu v opeře „Carská nevěsta“ od Korsakova a jiné. Od roku 2007 je sólistkou Severočeského divadla s.r.o. kde zpívá vedoucí sopránový repertoár .

    V roce 2007 se poprvé objevila v širší nominaci na Cenu Thálie za ztvárnění  role Mikaely ( Severočeské divadlo Ústí nad Labem). Po druhé byla nominována v roce 2008 za operní výkon v rolí Batterfly . Po třetí v roce 2010 za výkon roli Mimi „La Boheme“.
     
    Do repertoáru pěvkyně spadají také jiné složité role pro lyrický až dramatický soprán a to Dezdemona v opeře Otello, Leonora v opeře Trubadur, Aida v opeře Aida, Tosca ve stejnojmenné opeře od Pucciniho, Senta v opeře “Bludný Holanďan“...

    ...celý článek


    Mária Pánková /tanečnice/

    Mária Špinerová (Dámy valčíku)
    Mária Špinerová (Dámy valčíku)
    foto: foto: www.berounsky.cz
    Narodila se 28. 3. 1981 v Trnavě na Slovensku, je slovenské národnosti.

    Vystudovala Štúdio baletu a súčasného scénického tanca Dušana Nebyly v Trnavě, absolvovala 1999 a současně Strednú poľnohospodársku školu v Trnavě, obor agropodnikanie, menežment.

    Začínala ve Slezském divadle Opava (sezóna 2000/2001), kde tančila v operách a operetách: Čert a Káča, Dvě vdovy, Carevič, Netopýr, Rose Mary, Mamzelle Nitouche, La traviata.

    Od 15. 10. 2001 je členkou souboru baletu Severočeského divadla opery a baletu v Ústí nad Labem 2001 (nastoupila jako Ruislová, pak provdána Špinerová, nyní Pánková; na jaře roku 2010 nastoupila po rodičovské dovolené). Tančí nebo tančila v těchto rolích v baletech a tanečních divadlech: Dámy-kordy, Dámy Polsko, Harém ženy, Tanečnice se zvonečky, Zajatkyně (Bachčisarajská fontána), Přítelkyně (Marná opatrnost aneb špatně hlídaná dcera), Sbor (Farinelli), Ženy (Noční ptáci), Drahokamy, Společnice (Aladin), Dámy valčíku a Víly růží, Víly – variace, Karkulka (Spící krasavice), Dívky (Čarodějná láska), 3 páry (Carmen), Zlatovláska (Z pohádky do pohádky), 4 dívky orient, Vesničané - svatba,...

    ...celý článek


    Natalia Vassina /tanečnice/

    Natalia Vassina (Coppélia), Vladimír Gončarov (Coppélius)
    Natalia Vassina (Coppélia), Vladimír Gončarov (Coppélius)
    foto: foto: www.berounsky.cz
       Narodila se v Rusku ve městě Togliatti (Tol’jatti). Je ruské národnosti.

    V roce 1992 absolvovala Baletní akademii Vaganové v Petrohradě (Akademija russkogo baleta im. A. Ja. Vaganovoj). Při zaměstnání pak vystudovala Petrohradskou humanitní univerzitu (Sankt-Peterburgskij gumanitarnyj universitet), obor pedagog-repetitor, choreograf 1997. 

    Po absolutoriu nastoupila do angažmá v divadle Ruský balet (Russkij balet) v Petrohradu v roce 1992, odkud později odešla a stala se členem baletního souboru Divadla opery a baletu M. P. Musorgského v Petrohradě (Teatr opery i baleta imeni M. P. Mursorgskogo) - od 1995 jako host, 1997-99 na plný úvazek a pokračovala jako host v Ruském baletu. Tančila řadu rolí klasického repertoáru, mj. Princezna Florina, Víly, Diamant (Spící krasavice), Pas de quattre, Trio, Odalisky (Bajadera).

    Od 7. 10. 1999 je členkou souboru baletu Severočeského divadla opery a baletu v Ústí nad Labem, od 1. 4. 2001 s povinností sól, od 1. 9. 2005 sólistka. Tančí nebo tančila v těchto rolích v baletech a tanečních divadlech: Svatební pár, víly (Giselle), Víla Carabosse,...

    ...celý článek


    Martin Matoušek - baryton

    Martin Matoušek /baryton/

    Martin Matoušek /baryton/
    foto:
       Absolvent Státní konzervatoře v Praze v oboru zpěv (u profesora Alfréda Hampela) a Hudební fakulty AMU u profesora Miloslava Podskalského. Předtím navštěvoval Vojenskou hudební školu - obor klarinet, saxofon, varhany a klavír.
     
       
    Během studia na konzervatoři a na AMU účinkoval v řadě operních představení, např. ztvárnil postavu Gianni Schicchiho ve stejnojmenné Pucciniho opeře, Figara v Mozartově hře Figarova svatba, Gunara ve Fibichově Helze. Rolí Ďábla ve Hrách o Marii (Martinů) v roce 2002 zakončil studium na AMU.

      
    V roce 1997 debutoval v plzeňské opeře v titulní roli Aenea v Purcellově opeře Dido a Aeneas. Inscenace měla obrovský úspěch, získala Cenu Alfréda Radoka a stala se odrazovým můstkem profesionální pěvecké kariéry Martina Matouška.
    Pravidelně vystupoval v představeních ústeckého divadla a v roce 2001 nastoupil do angažmá a stal se sólistou opery Městského divadla v Ústí nad Labem. Zde měl příležitost nastudovat i muzikálové role (Woody Rychtarik v Divotvorném hrnci, Joe v muzikálu Sugar), kterých si velice cení, neboť v nich mohl propojit své pěvecké, herecké a taneční umění. V sezóně 2009/2010 zaujal ústecké...

    ...celý článek





    © 2022 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ