• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.





MAPA:





ZVEME VÁS NA:







    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • INSCENACE TRISTAN UND ISOLDE:
    SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY:



  • NEVÁHEJTE...

FRIDA
9.6 2022 19:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

plakát - Rusalka
plakát - Rusalka
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • ARCHIV AKTUALIT



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:









Richard Wagner: TRISTAN UND ISOLDE

(pohyb myší nad obrázkem=panning, i=popis, kliknutí=zvětšení fotky)
Příběh Tristana a Isoldy patří k nejslavnějším a nejkrásnějším milostným příběhům všech dob. V letech 1856–1859 vzniklo nejznámější hudebně‑dramatické zpracování tohoto námětu německým skladatelem Richardem Wagnerem. Ze středověkého eposu převzal Richard Wagner do svého libreta jen základní inspiraci, několik málo situací a jména hlavních postav. Jinak je jeho drama po literární stránce úplně novým a zcela svébytným ztvárněním tématu. O svém přístupu k ní autor napsal: „S plnou náruživostí ponořil jsem se jen do hlubin vnitřních duševních procesů a z tohoto nejintimnějšího centra světa ztvárnil jsem nebojácně jejích vnější formu. Život a smrt, veškerý význam a existence vnějšího světa závisí tu jedině na vnitřním hnutí duše.” Tímto citátem je Wagnerova koncepce Tristana stručně, ale v obrysech, dokonale charakterizována. Opera měla premiéru 10. 6.1865 v Mnichově a my ji tedy uvedeme po 155 letech od jejího prvního nastudování.

  • opera představení uvádíme v jazyce: němčina  
  • datum premiéry: 29.1. 2021  
  • režie: Andrea Hlinková   dirigent: Miloš Formáček   choreografie: Vladimír Gončarov   výtvarník scény: Miriam Struhárová   výtvarník kostýmů: Miriam Struhárová   sbormistr: Jan Snítil   asistent režie: Tomáš Christian Brázda   korepetice: Irina Lorenc, Jan Snítil  
  • OSOBY A OBSAZENÍ:   Král Marke: Zdeněk Plech / Pavel Vančura / Serguei Nikitine   Tristan: Nikolaj Višňakov / Jakub Pustina   Isolda: Eliška Weissová / Valeria Vaygant   Kurwenal: Richard Haan   Brangäna: Kateřina Jalovcová / Karla Bytnarová   Melot: Tomáš Christian Brázda / Jaroslav Kovacs   Pastýř: Jan Ondráček / Milan Vlček   Mladý námořník: Jan Ondráček / Milan Vlček
ODKAZY PRO STAŽENÍ FOTOGRAFIÍ:









Valeria Vaygant /soprán/

Valeria Vaygant /soprán/
Valeria Vaygant /soprán/
foto: www.operabalet.cz
MgA.  Valeriya  Vaygant, je laureátka mezinárodní pěvecké soutěže Romansiáda a  divadelního festivalu “Paradize” z roku 2005. Absolvovala Novosibiřské státní  Akademie umění, studovala  u prof. Niny Lubyanovské. Od roku 2004 sólistkou Akademického divadla opery a baletu v Novosibířsku, kde nastudovala a ztvárnila celou řadu rolí jako Mikaelu v Bizetové Carmen, Taťánu v Čajkovském Oněginovi, Mimi  v La Boheme od Pucciniho, Cherubino v Figarově svatbě od Mozarta, Marfu v opeře „Carská nevěsta“ od Korsakova a jiné. Od roku 2007 je sólistkou Severočeského divadla s.r.o. kde zpívá vedoucí sopránový repertoár .

V roce 2007 se poprvé objevila v širší nominaci na Cenu Thálie za ztvárnění  role Mikaely ( Severočeské divadlo Ústí nad Labem). Po druhé byla nominována v roce 2008 za operní výkon v rolí Batterfly . Po třetí v roce 2010 za výkon roli Mimi „La Boheme“.
 
Do repertoáru pěvkyně spadají také jiné složité role pro lyrický až dramatický soprán a to Dezdemona v opeře Otello, Leonora v opeře Trubadur, Aida v opeře Aida, Tosca ve stejnojmenné opeře od Pucciniho, Senta v opeře “Bludný Holanďan“ od R. Wagner.

Vystupovala na...

...celý článek


Tomáš Christian Brázda /tenor/

Tomáš Christian Brázda - Držitel nominace na cenu Thálie 2016 za mimořádný jevištní výkon v roli Horáce Badmana alias Hogo Fogo v inscenaci Limonádový Joe.
Tomáš Christian Brázda - Držitel nominace na cenu Thálie 2016 za mimořádný jevištní výkon v roli Horáce Badmana alias Hogo Fogo v inscenaci Limonádový Joe.
foto: www.operabalet.cz
 Tomáš Christian Brázda, narozen 17. 4. 1972 v Kolíně. Držitel nominace na cenu Thálie 2016 za mimořádný jevištní výkon v roli Horáce Badmana alias Hogo Fogo v inscenaci Limonádový Joe. Absolvent pěvecké konzervatoře v Praze, poté mistrovských kurzů u Guierma Domingéze a Claudie Slupské.
Od roku 1999 je členem opery v Ústí nad Labem, kde působí jako zpěvák, herec a asistent režie. Hostuje ve Státní opeře Praha, v Moravskoslezském divadle v Opavě, v divadle F. X. Šaldy v Liberci a na operních festivalech v Německu, Itálii a Holandsku. Ztvárnil řadu operních, operetních a muzikálových rolí. Věnuje se také pedagogické činnosti.

Z nastudovaných rolí:
F.Lehár – Země Úsměvů – Gustav
E. Kalmán - Hraběnka Marica – Baron Koloman Zsupan
E. Kalmán – Čardášová princezna - Edwin
Jára Beneš - Na tý louce zelený – Gustav Horowitz - Růže z Argentiny - Johny
Oskar Nedbal – Polská krev – Bolo
J. Strauss ml. - Netopýr – Eisenstein, Blindt
M. Stewart, J. Herman – ‚ Hallo Dolly - Holič
J. Strauss ml. – Noc...

...celý článek


Richard Haan /baryton/

Richard Haan
Richard Haan
foto: Tamara Černá
Narodil se ve východoslovenských Košicích. Pěvecké ostruhy získával soukromým studiem u profesora René Tučka a později u profesorky Jitky Švábové.

Sólovou profesionální kariéru odstartoval v Ústí nad Labem rolí Escamilla v Bizetově opeře Carmen. K dalšímu uměleckému zdokonalování mu napomohl půlroční pobyt u
profesora Ilji Josifova v Mezinárodním vokálním studiu v Sofii.

Řada významných operních úkolů na něj čekala na scéně v Olomouci a následně pak v brněnské Janáčkově opeře. Několik let byl pak angažován ve Slovenském národním divadle v Bratislavě.

Jeho současný repertoár zahrnuje více než sto dvacet barytonových rolí. K těm nejoblíbenějším patří Porgy (Porgy a Bess), Scarpia (Tosca), Don Giovanni a další titulní role v  operách Rigoletto, Macbeth, Nabucco, Falstaff, Simon Boccanegra, Jago v Othellovi, Holanďan v Bludném Holanďanovi, Telramund v Lohengrinovi, Jochanaan v Salome ad.

Haanův baryton v průběhu let zazněl v řadě zahraničních operních divadel a koncertních domů. Připomeňme Vídeň, Salzburg, Berlín, Lipsko, Hamburg, Paříž, Madrid, Luxemburg, Gent, Amsterdam, San Sebastian, Bilbao, Budapest, Palermo, Edinburgh, Bergen, Kazaň,...

...celý článek


Jaroslav Kovacs /tenor/

Jaroslav Kovacs - tenor

Jaroslav Kovacs - tenor
foto:
Vystudoval sólový zpěv na Konzervatoři v Teplicích, u operní pěvkyně prof. Jitky Slavíčkové. Během studia již zkusil divadelní praxi na jevišti Krušnohorského divadla. Studium musel na rok přerušit kvůli povinnosti základní vojenské služby, a tak byl konkurzem přijat jako sólista Armádního uměleckého souboru. Poté pokračoval ve studiu a zároveň již pravidelně vystupoval jako člen umělecké agentury se sídlem v Mostě.
Absolvoval vystoupením se Severočeskou filharmonií a také již hostoval v inscenacích Krušnohorského divadla (Země úsměvů, Fialka z Montmartru). Na agenturních koncertech interpretoval především písňovou tvorbu českých a světových autorů pro tenorový obor. V roce 1996 dostal nabídku hostovat v ústecké opeře, kde ztvárnil postavu Bola Baraňskiho v Nedbalově operetě Polská krev. Téhož roku byla Jaroslavu Kovacsovi nabídnuta stálá smlouva. Stal se tak předním tenoristou Severočeského divadla opery a baletu.
Zde za dobu své působnosti vytvořil role ve 36 inscenacích, a to většinou role hlavní či titulní. Současně byl pozván k hostování a k spolupráci na rolích ve Státní opeře Praha a v Jihočeském divadle České Budějovice. S...

...celý článek





© 2022 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ