Valeria Vaygant /soprán/
MgA. Valeriya Vaygant, je laureátka mezinárodní pěvecké soutěže Romansiáda a divadelního festivalu “Paradize” z roku 2005. Absolvovala Novosibiřské státní Akademie umění, studovala u prof. Niny Lubyanovské. Od roku 2004 sólistkou Akademického divadla opery a baletu v Novosibířsku, kde nastudovala a ztvárnila celou řadu rolí jako Mikaelu v Bizetové Carmen, Taťánu v Čajkovském Oněginovi, Mimi v La Boheme od Pucciniho, Cherubino v Figarově svatbě od Mozarta, Marfu v opeře „Carská nevěsta“ od Korsakova a jiné. Od roku 2007 je sólistkou Severočeského divadla s.r.o. kde zpívá vedoucí sopránový repertoár .
V roce 2007 se poprvé objevila v širší nominaci na Cenu Thálie za ztvárnění role Mikaely ( Severočeské divadlo Ústí nad Labem). Po druhé byla nominována v roce 2008 za operní výkon v rolí Batterfly . Po třetí v roce 2010 za výkon roli Mimi „La Boheme“. Do repertoáru pěvkyně spadají také jiné složité role pro lyrický až dramatický soprán a to Dezdemona v opeře Otello, Leonora v opeře Trubadur, Aida v opeře Aida, Tosca ve stejnojmenné opeře od Pucciniho, Senta v opeře “Bludný Holanďan“ od R. Wagner.
|
Tomáš Christian Brázda /tenor/ Tomáš Christian Brázda - Držitel nominace na cenu Thálie 2016 za mimořádný jevištní výkon v roli Horáce Badmana alias Hogo Fogo v inscenaci Limonádový Joe. foto: www.operabalet.cz
Tomáš Christian Brázda, narozen 17. 4. 1972 v Kolíně. Držitel nominace na cenu Thálie 2016 za mimořádný jevištní výkon v roli Horáce Badmana alias Hogo Fogo v inscenaci Limonádový Joe. Absolvent pěvecké konzervatoře v Praze, poté mistrovských kurzů u Guierma Domingéze a Claudie Slupské. Od roku 1999 je členem opery v Ústí nad Labem, kde působí jako zpěvák, herec a asistent režie. Hostuje ve Státní opeře Praha, v Moravskoslezském divadle v Opavě, v divadle F. X. Šaldy v Liberci a na operních festivalech v Německu, Itálii a Holandsku. Ztvárnil řadu operních, operetních a muzikálových rolí. Věnuje se také pedagogické činnosti.
Z nastudovaných rolí: F.Lehár – Země Úsměvů – Gustav E. Kalmán - Hraběnka Marica – Baron Koloman Zsupan E. Kalmán – Čardášová princezna - Edwin Jára Beneš - Na tý louce zelený – Gustav Horowitz - Růže z Argentiny - Johny Oskar Nedbal – Polská krev – Bolo J. Strauss ml. - Netopýr – Eisenstein, Blindt M. Stewart, J. Herman – ‚ Hallo Dolly - Holič |
Richard Haan /baryton/ Richard Haan foto: Tamara Černá
Narodil se ve východoslovenských Košicích. Pěvecké ostruhy získával soukromým studiem u profesora René Tučka a později u profesorky Jitky Švábové.
Sólovou profesionální kariéru odstartoval v Ústí nad Labem rolí Escamilla v Bizetově opeře Carmen. K dalšímu uměleckému zdokonalování mu napomohl půlroční pobyt u profesora Ilji Josifova v Mezinárodním vokálním studiu v Sofii.
Řada významných operních úkolů na něj čekala na scéně v Olomouci a následně pak v brněnské Janáčkově opeře. Několik let byl pak angažován ve Slovenském národním divadle v Bratislavě.
Jeho současný repertoár zahrnuje více než sto dvacet barytonových rolí. K těm nejoblíbenějším patří Porgy (Porgy a Bess), Scarpia (Tosca), Don Giovanni a další titulní role v operách Rigoletto, Macbeth, Nabucco, Falstaff, Simon Boccanegra, Jago v Othellovi, Holanďan v Bludném Holanďanovi, Telramund v Lohengrinovi, Jochanaan v Salome ad.
Haanův baryton v průběhu let zazněl v řadě zahraničních operních divadel a koncertních domů. Připomeňme Vídeň, Salzburg, Berlín, Lipsko, Hamburg, Paříž, Madrid, Luxemburg, Gent, Amsterdam, San Sebastian, Bilbao, Budapest, Palermo, Edinburgh, Bergen, Kazaň,... ...celý článek |
Jaroslav Kovacs /tenor/
Vystudoval sólový zpěv na Konzervatoři v Teplicích, u operní pěvkyně prof. Jitky Slavíčkové. Během studia již zkusil divadelní praxi na jevišti Krušnohorského divadla. Studium musel na rok přerušit kvůli povinnosti základní vojenské služby, a tak byl konkurzem přijat jako sólista Armádního uměleckého souboru. Poté pokračoval ve studiu a zároveň již pravidelně vystupoval jako člen umělecké agentury se sídlem v Mostě. Absolvoval vystoupením se Severočeskou filharmonií a také již hostoval v inscenacích Krušnohorského divadla (Země úsměvů, Fialka z Montmartru). Na agenturních koncertech interpretoval především písňovou tvorbu českých a světových autorů pro tenorový obor. V roce 1996 dostal nabídku hostovat v ústecké opeře, kde ztvárnil postavu Bola Baraňskiho v Nedbalově operetě Polská krev. Téhož roku byla Jaroslavu Kovacsovi nabídnuta stálá smlouva. Stal se tak předním tenoristou Severočeského divadla opery a baletu. Zde za dobu své působnosti vytvořil role ve 36 inscenacích, a to většinou role hlavní či titulní. Současně byl pozván k hostování a k spolupráci na rolích ve Státní opeře Praha a v Jihočeském divadle České Budějovice. S......celý článek |
|