• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728123


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


plakát ABO 2018/19
plakát ABO 2018/19
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA:


ZPÍVÁME PRO TEBE



ONDŘEJ HAVELKA




    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • VALNÁ HROMADA

Jednatel společnosti Severočeské divadlo s.r.o. svolává řádnou valnou hromadu společnosti na den 29.1. 2019 v 10,00 hod. Jednání se uskuteční v historické budově Severočeského divadla s.r.o. v Ústí nad Labem, Lidické náměstí 1710/10 ve 2. patře.

další dokumenty k VH zde...

  • NEVÁHEJTE...

CASANOVA
5.3 2019 19:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

plakát - Veselá vdova
plakát - Veselá vdova
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • ARCHIV AKTUALIT



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:









Jaroslav Kovacs /tenor/

Jaroslav Kovacs - tenor

Jaroslav Kovacs - tenor
foto:
Vystudoval sólový zpěv na Konzervatoři v Teplicích, u operní pěvkyně prof. Jitky Slavíčkové. Během studia již zkusil divadelní praxi na jevišti Krušnohorského divadla. Studium musel na rok přerušit kvůli povinnosti základní vojenské služby, a tak byl konkurzem přijat jako sólista Armádního uměleckého souboru. Poté pokračoval ve studiu a zároveň již pravidelně vystupoval jako člen umělecké agentury se sídlem v Mostě.
Absolvoval vystoupením se Severočeskou filharmonií a také již hostoval v inscenacích Krušnohorského divadla (Země úsměvů, Fialka z Montmartru). Na agenturních koncertech interpretoval především písňovou tvorbu českých a světových autorů pro tenorový obor. V roce 1996 dostal nabídku hostovat v ústecké opeře, kde ztvárnil postavu Bola Baraňskiho v Nedbalově operetě Polská krev. Téhož roku byla Jaroslavu Kovacsovi nabídnuta stálá smlouva. Stal se tak předním tenoristou Severočeského divadla opery a baletu.
Zde za dobu své působnosti vytvořil role ve 36 inscenacích, a to většinou role hlavní či titulní. Současně byl pozván k hostování a k spolupráci na rolích ve Státní opeře Praha a v Jihočeském divadle České Budějovice. S operními rolemi se představil v Německu, Holandsku, Dánsku, Španělsku a na operních festivalech na Slovensku a v Itálii.
V posledních letech navázal pravidelnou spolupráci s pražskými sbory a dirigenty v oblasti duchovní hudby jako sólista v dílech J. S. Bacha a G. F. Händela. Jsou to především významné festivalové koncerty v pražských chrámech (Sv. Mikuláš, Sv. Antonín, Sv. Ignác z Loyoly, kostel Šimona a Judy, Sv. Kateřiny, Týnský chrám apod.), i v koncertních síních (Smetanova síň) pro představitele duchovenstva. S ústeckou operou se představil na přehlídkách operních divadel v Národním divadle.

Osobní stránky Jaroslava Kovacse: www.jaroslavkovacs.cz 
 

Životní krédo: Poctivost.
Oblíbený balet: Louskáček
Oblíbená opera: Evžen Oněgin, Prodaná nevěsta
Rád si přečtu: detektivky, pohádky a cokoli od bratří Čapků
Rád sleduji: starší české seriály (Byl jednou jeden dům aj.)
Rád poslouchám: všechno; v každém žánru si najdu svého favorita.
Oblíbená činnost: ležení
Ideální dovolená: jižní Čechy - chalupa
Pokud bych nebyl operní pěvec, pravděpodobně bych byl: instalatér - topenář
Za svůj největší úspěch považuji: konkurz do ústecké opery
Člověk, který mě nejvíce ovlivnil: paní prof. Jitka Slavíčková, která mně otevřela všechny dveře k vážné muzice.
První vystoupení na jevišti: jako student 3. ročníku teplické konzervatoře v inscenaci Krušnohorského divadla Země úsměvů
První vystoupení v ústeckém divadle: ústecké divadlo - představení Polská krev
Vysněná role: Lenskij v Oněginovi se mi už splnil.
Na své profesi si cením: Nejvíce si cením symbiózy zpěvu, herectví a diváků. Emocionální síly energie, která spojuje nás s vámi a naopak. Možnost se vtělovat do postav životů minulých a vše prožívat tak, jak by prožívaly ony. Studovat psychologii postav a pochopit jejich myšlení a podobně.

Nevýhoda mého povolaní: Nutnost péče o hlasový orgán a rovněž nezbytná je péče o fyzickou kondici. Já se například i s některými kolegy celoročně otužuji v přírodních koupalištích, a pokud zbývá čas, zajdu s přáteli do sauny.
Kuriozita z představení: Kuriozitu z představení v pravém slova smyslu nemám, pokud se nepočítá například dojezd kolegy na představení do jiného města, než jsme hráli. Naštěstí těchto příhod není mnoho a vše dopadne vždy dobře.
Vzkaz mým příznivcům: Moji milí diváci, přál bych si, aby všechna divadelní představení byla pro vás nezapomenutelným zážitkem, abyste se k nám vraceli a odnášeli si co nejvíce pozitivních zážitků do vašich soukromých životů.

 
Repertoár v rámci ústeckého divadla:
1) OPERA
Bedřich Smetana: Prodaná nevěsta – Jeník, Vašek
Antonín Dvořák: Jakobín – Jiří
Čert a Káča – Jirka
Leoš Janáček: Liška Bystrouška – Kantor + Komár
Káťa Kabanová – Tichon
Bohuslav Martinů: Hry o Marii – Maškaron
Wolfgang Amadeus Mozart: Figarova Svatba – Basilio
Kouzelná flétna – Monostatos
Ludwig van Beethoven: Fidelio – Joaquimo
Jacques Offenbach: Hoffmannovy povídky – Spalanzani
Georges Bizet: Carmen – Ramendado
Petr Iljič Čajkovskij: Evžen Oněgin – Lenskij
Guiseppe Verdi: Traviata – Alfredo
Rigoletto – Vévoda
Otello – Cassio
Giacomo Puccini: Madame Butterfly – Goro
Gianni Schicchi – Rinuncio
Plášť – Tinka
Richard Wagner: Bludný Holanďan – kormidelník
Robert Ward: Hon na čarodějnice – Reverend Paris

2) OPERETA A MUZIKÁL

Oskar Nedbal: Polská krev – Bolo Baraňski
Florimond Hervé: Mamzelle Nitouche – Fernand de Champlatreux
Rudolf Friml: Rose Mary – Jim Kenyon
Jacques Offenbach: Orfeus v podsvětí – Orfeus
Johann Strauss: Noc v Benátkách – Caramello
Netopýr – Alfréd
Cikánský baron – Sandor Bárinkay
Franz Lehár: Paganini – Nicolo Paganini
Veselá vdova – Danilo, Rosignol
Země úsměvů – Gustávek
Emmerich Kálmán: Hraběnka Marica – Tassilo
Čardášová princezna – Edwin
Alan Jay Lerner - Frederick Loewe: My Fair Lady – Freddy







Kultura v roce 2019? V Ústí miliony korun na divadla nestačí

Ústecký deník:
...

...celý článek

Výňatky z kritik: Tosca

Velké umírání ve tmě
..... Není špatné, že A. Plamenac jako Tosca zpívá velmi pěkným sopránem a svoji árii „Vissi D'arte“ zvládla bez námahy, nicméně působí dřevěně. P. Lardizzone jako malíř Cavaradossi je s jistotou výraznější. Více než dvoumetrový S. Nikitine disponuje dobrým barytonem včetně mimiky.
Brilantně se uvedl orchestr. Dirigent Miloš Formáček předvedl všechny Pucciniho kompoziční techniky rovnoměrně. Pro dirigenta je důležité vykrystalizovat složitosti; nenechá nikdy překročit hranice únosnosti patosu, který Puccini velmi jemně odstiňuje. Vynikající orchestr tak dokáže dokreslit toto krimi, ve zvuku podobné filmové hudbě, až k závěrečnému obrazu. Jednota mezi scénickým řešením a hudbou udělala z večera zážitek, který publikum nadchnul.
/Wormser Zeitung 27. 11. 2018, Gernot Lahr-Mische/

Malá scéna, velká opera — turné souboru České opery mělo úspěch
...Tomáš Pilař inscenoval Toscu tradičně, ale ne staromódně. Pouze je třeba kritizovat malé sbory, s výjimkou masivního „Te Deum“, a to navzdory zřejmým logistickým zájezdovým důvodům. Před napůl abstraktními kulisami, v pseudohistorických kostýmech (a s trochou suché ledové mlhy) se režie dramatu ubírá přirozeným...

...celý článek

Z ohlasů diváků

Dear Theater,
First of all many thanks for today's high-level opera. I would like to inquire if the opera company plays Rigoletto in the future in another theater as well. l also would like to know íf there is an opportunity to follow the dates of performances of your opera company on internet.
Kincd regards,
Eszter J.
 
Drahé divadlo; Především děkuji za dnešní operu na vysoké úrovni. Chtěla bych se zeptat, jestli operní společnost bude v budoucnu hrát také Rigoletto v jiném divadle. Také bych ráda věděla, jestli existuje příležitost sledovat termíny představení vaší operní společnosti na internetu. S přátelským pozdravem, Eszter Juharos

Vážená paní Honsová,
včera jsem měla organizační dohled nad představením Labutího jezera a také se mi poštěstilo jít do sálu a prožít představení. Sama za sebe musím říct, že jsem byla unesena. Celý balet scénicky jsem již delší dobu neviděla a ocenila jsem jednoduchost, se kterou byla inscenace pojata.
Prostě jen hudba a tanec, žádný zbytečný balast v podobě třeba snahy o modernizaci, jak se to bohužel poměrně často děje.
Berte tento můj názor jako soukromý, ale myslím, že i ostatní diváci byli spokojeni, o čemž svědčil spontánní potlesk nejen...

...celý článek

Benefice Zpíváme pro Tebe se blíží, koupí důležitý kočárek

Ústecký deník:

...

...celý článek




© 2019 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ