• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930311


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


ABO 2019/2020
ABO 2019/2020
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA:



    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • VALNÁ HROMADA

Jednatel společnosti Severočeské divadlo s.r.o. svolává řádnou valnou hromadu společnosti na den 27.6. 2019 v 10,00 hod. Jednání se uskuteční v historické budově Severočeského divadla s.r.o. v Ústí nad Labem, Lidické náměstí 1710/10 ve 2. patře.

další dokumenty k VH zde...

  • NEVÁHEJTE...

RIGOLETTO
16.10 2019 19:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

Carmen - plakát 2019
Carmen - plakát 2019
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • ARCHIV AKTUALIT



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:









TOSCA - OPERNÍ LIBRETO

Po dokončení své druhé opery Edgar se odebral tehdy ještě neznámý Giacomo Puccini do Milána. V Teatra dei Filodramatici hostovala — bylo to v zimě 1889 - Sarah Bernhardtová se svým souborem a hrála Sardouovu Toscu. Puccini nerozuměl oni slovo francouzsky, byl však zcela upoután dějem, jejž se zájmem sledoval jedině na základě výrazu herců a jejich pohybů. Takový bezprostředně srozumitelný námět musel být ideálním podkladem pro operní libreto. Zajímal se tedy o Sordouovo drama, ale brzy se myšlenky na jeho zhudebnění vzdal, protože ho více lákala Prévostova Manon Lescaut a Murgerovy Scény ze života bohémy. Teprve po letech se k myšlence vrátil, ale po prvních jednáních se Sardouem o získáni autorského povolení k zpracovaní dramatu na operní libreto Puccini od svého záměru upustil, protože si nebyl zcela jist, zda se Tosca opravdu pro operu hodí. Tento syžet však zaujal skladatele Alberta Franchettiho (1860 — 1942), který pověřil libretistu Luigiho Illicu (1857 - 1919) příslušnou úpravou. Obratný a vyhledávaný divadelní praktik lllica, který byl dobrým přítelem Pucciniho z dob jejich studií, rychle dokončil náčrt libreta a odjel s Franchettim do Paříže, aby jej předložil Sordouovi. Jakmile se o tom dověděl Puccini, rozhořelo se v něm žárlivé přání, aby právo na operu o Tosce definitivně získal pro sebe. Přemlouval přítele Illicu a nakladatele (rovněž přítele) Giulia Ricordiho, jenž byl ovšem též zástupcem Franchettiho, aby konkurentovi rozmlouvali jeho plán. Malý komplet se zdařil — po vyslechnutí opakovaných námitek a pochybností o vhodnosti látky pro zhudebnění (trochu pravdy ,na nich bylo, o tom svědčí i dřívější Pucciniho váhání) se Franchetti definitivně vzdal svého úmyslu. Puccini pak jednal rychle. Ihned uzavřel příslušné smlouvy a pověřil vedle Illicy, autora mnoha desítek prací pro operní skladatele, ještě jemnocitného básníka a dramatiko Giuseppe Giocosu (1847 — 1903) vypracováním libreta. Jako všichni vpravdě dramaticky cítící skladatelé, podílel se též Puccini velmi intenzívně na definitivním znění libreta. Požadoval škrty, vsuvky, změny slov a vět nebo alespoň jejich přeskupení. Tak například eliminoval z libreta delší posáž Cavarodossiho, kterou měl jako nějakou árii zpívat během mučení. Škrtl také následující statický kvartet Cavaradossiho s Toscou, Spolettou(!) a soudcem (!!). Proti této šabloně a nevěrohodném postupu svých spolupracovníků se Puccini na tomto místě postavil jistě právem. Jiný příklad z posledního aktu: vězněný Cavaradossi se připravuje na popravu a loučí se se životem. Podle návrhu libretistů měl na tomto místě zpívat takzvanou latinskou hymnu, v niž byla řeč o jeho umění, o vlasti, o snech a nadějích. Text měl sice literární hodnotu (zvlášť předtím nadchl starého Verdiho), ale jeho příliš odtažitý obsah a chladná literární forma se pramálo hodily k trýznivé náladě posledních okamžiků života. Puccini měl mimořádný instinkt pro lidskou pravdivost situací, a proto požadoval, aby poslední zpěv Cavaradossiho patřil milované ženě. Zrodila se nejslavnější árie díla ,,E lucevan le Stelle"... Ale Puccini pečoval také o jinou věrohodnost. Dlouhým dopisem, adresovaným spřátelenému knězi Donu Pietro Panichellimu, vylíčil výstavbu prvního finále se slavnostním Té Deum a prosil ho o výběr textů, které by se hodily při této příležitosti jak pro klérus, tak pro lid. S libretem byly ještě svízele jiného druhu. Napsal-li Puccini Ricordimu, že Sardou vymýšlí stále nové efekty a krutosti, takže snad „chce dát popravit ještě Spolettu", svědčí to o skutečnosti, že ,,starý lišák" Sardou zkomplikoval práci na libretu svou opět probuzenou, příliš bujnou fantazií. Sardou si kladl původně také nemírné finanční požadavky, nakonec se však spokojil s přiměřeným podílem na výnosu autorských práv skladatelových. Všechno dopadlo nakonec k všeobecné spokojensti a Sardou ocenil vykonané dílo uznáním, že operní libreto je lepší a účinnější než jeho vlastní drama.
více o tomto představení...






Režisér, dirigent a maminka mají vždycky pravdu, říká operní zpěvák Radek Krejčí

NOVINKY.CZ:

...

...celý článek

S radostí se vracím do útulného ústeckého divadla, říká slovenská režisérka Hlinková

NOVINKY.CZ:
...

...celý článek

Sólisté a orchestr Severočeského divadla zahájili 13 ročník promenádních koncertů v ÚL

promenádní koncerty 2019
promenádní koncerty 2019
Také letos budou po celé léto na Kostelním náměstí probíhat již tradiční Promenádní koncerty.
Za hudbou, tancem či divadlem bude v červnu možné vyrazit každou středu i neděli. V červenci a srpnu pak v neděli. Jednotlivá vystoupení začínají vždy úderem 17 hodiny.

PROGRAM PROMENÁDNÍCH KONCERTŮ 2019
ZAČÁTEK VŽDY V 17.00 HODIN
               
  2. června SEVEROČESKÉ DIVADLO
  5. června FRAJERKY Z GALERKY
  9. června ORCHESTR CHABAKUS
12. června JUNIOR BAND ZUŠ EVY RANDOVÉ
16. června ZUŠ EVY RANDOVÉ POPULÁRNÍ ZPĚV
19. června ÚSTEČANKA
26. června BRASS BOMBERS
30. června JAZZ TRIO DĚČÍN A HOSTÉ
 
7. července        CLARINET SOCIETY
14. července     ÚSTECKÝ VÝBĚR
21. července     OLD BOYS
28. července     DOUBRAVANKA
 
4. srpna BRASS BOMBERS
11. srpna TOMÁŠ KOSTKA A IVA ŠULCOVÁ
18. srpna JJIM BAND
25. srpna PLECHOVANKA

Přijďte se zaposlouchat.

...

...celý článek

Ohlasy na premiéru Carmen

Carmen děkovačka
Carmen děkovačka
Carmen děkovačka
Carmen děkovačka
Carmen děkovačka
Carmen děkovačka
Carmen děkovačka
Carmen děkovačka
Pěkný den, pane řediteli, 
pan Radek Krejčí měl v neděli pravdu, když říkal, že jste se na představení připravili. Už po odehrání předehry, která byla zahrána výborně, nás výkon orchestru a všech účinkujících uchvátil. Především jsme byli okouzleni výkonem p. Višňakova a ostatních představitelů. I díky baletnímu souboru jsme se na chvíli ocitli ve skutečné koridě. Kostýmy, scéna, choreografie, to vše do sebe zapadalo jako dokonalý stroj. Jsme pravidelnými návštěvníky ústeckého divadla a toto představení bylo jedno z nejkrásnějších. Přejeme Vám a všem zaměstnancům divadla hodně úspěchů, spoustu dalších takových krásných představení a hlavně více vyprodané divadlo. 
Paichl Karel s rodinou
...

...celý článek




© 2019 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ