Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.
V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.
Jednatel společnosti Severočeské divadlo s.r.o. svolává zasedání valné hromady společnosti na den 25.1.2024 ve 13.00 hod. Zasedání se uskuteční na Krajském úřadě Ústeckého kraje v kanceláři č. 714, 7. patro, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem.
E-mail: severoceskedivadlo@seznam.cz
Telefon: +420 210 082 134
POZOR - ZMĚNA! Vážení diváci, představení dne 5. 4. 2024 od 19.00 hodin J. B. P. Molière: LAKOMEC je z důvodu nemoci ZRUŠENO! Náhradní termín bude 27.5.2024. Děkujeme za pochopení. |
TOSCA - PRVNÍ PROVEDENÍV dnešním římském Teatro dell'Opera, jehož budova byla roku 1880 otevřena jako Teatra Costanzi (pojmenované podle iniciátora a financiéra stavby pro 2200 návštěvníků), byla Pucciniho Tosca poprvé provedena dne 14. ledna 1900. Za autorovy přítomnosti dirigoval dílo Leopoldo Mugnone (1858 — 1941), který deset let předtím na témže místě premiéroval Mascagniho operu Sedlák kavalír a patřil také k uměleckému souboru milánské Scaly. Titulní roli zpívala vynikající rumunská sopranistka Hariclea Darclée a jejími partnery byli tenorista Emilio de Marchi a barytonista Eugenio Giroldoni, ve své době proslulý Escamillo a Boris Godunov. Obdobně jako při premiéře Sardouovy Činohry o Tosce bylo i první provedení opery provázeno hrozbami pumového atentátu v divadle, k němuž ovšem nedošlo. Neklid v divadle, jehož původ skladatel ani neznal, byl však tak veliký, že první akt musel být několik minut po začátku přerušen a teprve po uklidněni v hledišti probíhala premiéro dále v klidu. Byli jí přítomni kromě oficiálních osobnosti skladatelé Pietro Mascagni a Francesco Cilěa, oba význační představitelé nového veristického slohu, jejž teprve Puccini dovedl k umělecké zralosti. Po příslušném bouřlivém potlesku, jak tehdy bylo zvykem, se opakovaly obě tenorové árie, modlitba Toscy a milostný duet z třetího dějství, které (k velké nespokojenosti Ricordiho o jiných přátel) Puccini převzal z nepoužitých čísel k rané opeře Edgar. Vzdor těmto vnějším znakům úspěchu nehodnotil tisk dílo zpočátku příliš vysoko. Brzy však opero nastoupila (ostatně po dvaceti vyprodaných představeních v Římě) svou vítěznou cestu do světa. Praha poznala Pucciniho operu Tosca dne 21. listopadu 1903 v Národním divadle. V nastudování dirigenta Karla Kovařovice s Růženou Maturovou, Otakarem Marokem a Bohumilém Benonim sklidilo hudební drama velký úspěch a bylo již během jedné sezóny dáváno mnohokrát. V pravidelných odstupech pak docházelo až do našich dnů k novým nastudováním, která osvědčila, že Tosca žije všude, kde se hraje opera, jako jedno z nejúspěšnějších děl hudebního divadla na velkých i malých scénách.více o tomto představení... |
UPOZORNĚNÍ!Vzhledem k množícím se dotazům, se tímto Severočeské divadlo s.r.o. distancuje od inscenace ZLATOVLÁSKA, na které se divadlo žádným způsobem nepodílí. Tato akce je pořádána externím subjektem, který neoprávněně užívá jméno naší společnosti. V případě, že patříte mezi oslovené, prosíme kontaktujte nás na e-mailu: sekretariat@operabalet.cz, aby bylo možné zamezit dalším škodám. Severočeské divadlo je připraveno věc předat orgánům činným v trestním řízení.Děkujeme Vaše Severočeské divadlo s.r.o. |