• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728123


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


plakát ABO 2018/19
plakát ABO 2018/19
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA:


ZPÍVÁME PRO TEBE



ONDŘEJ HAVELKA




    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • VALNÁ HROMADA

Jednatel společnosti Severočeské divadlo s.r.o. svolává řádnou valnou hromadu společnosti na den 29.1. 2019 v 10,00 hod. Jednání se uskuteční v historické budově Severočeského divadla s.r.o. v Ústí nad Labem, Lidické náměstí 1710/10 ve 2. patře.

další dokumenty k VH zde...

  • NEVÁHEJTE...

LABUTÍ JEZERO
17.3 2019 17:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

plakát - Veselá vdova
plakát - Veselá vdova
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • ARCHIV AKTUALIT



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:









Martin Matoušek - baryton

Martin Matoušek /baryton/

Martin Matoušek /baryton/
foto:
   Absolvent Státní konzervatoře v Praze v oboru zpěv (u profesora Alfréda Hampela) a Hudební fakulty AMU u profesora Miloslava Podskalského. Předtím navštěvoval Vojenskou hudební školu - obor klarinet, saxofon, varhany a klavír.
 
   
Během studia na konzervatoři a na AMU účinkoval v řadě operních představení, např. ztvárnil postavu Gianni Schicchiho ve stejnojmenné Pucciniho opeře, Figara v Mozartově hře Figarova svatba, Gunara ve Fibichově Helze. Rolí Ďábla ve Hrách o Marii (Martinů) v roce 2002 zakončil studium na AMU.

  
V roce 1997 debutoval v plzeňské opeře v titulní roli Aenea v Purcellově opeře Dido a Aeneas. Inscenace měla obrovský úspěch, získala Cenu Alfréda Radoka a stala se odrazovým můstkem profesionální pěvecké kariéry Martina Matouška.
Pravidelně vystupoval v představeních ústeckého divadla a v roce 2001 nastoupil do angažmá a stal se sólistou opery Městského divadla v Ústí nad Labem. Zde měl příležitost nastudovat i muzikálové role (Woody Rychtarik v Divotvorném hrnci, Joe v muzikálu Sugar), kterých si velice cení, neboť v nich mohl propojit své pěvecké, herecké a taneční umění. V sezóně 2009/2010 zaujal ústecké publikum excelentním výkonem v Mozartově opeře Le nozze di Figaro, v níž ztvárnil titulní roli. Z dalších operních rolí jmenujme např. roli Schaunarda v Pucciniho Bohémě nebo postavu Sykoše z Veselohry na mostě (Martinů).  V žánru operety ztvárnil např. roli hraběte Boniho v Čardášové princezně (Kálmán) a Hermana ve Frimlově Rose Marie.


Je stálým hostem Divadla J. K. Tyla. Dále hostuje v Národním divadle a ve Státní opeře. Věnuje se i koncertní činnosti doma a v zahraničí, např. v Německu, Anglii a Francii a spolupracuje s Českým rozhlasem.


DOTAZNÍK

Životní krédo: Nemám.
Oblíbený balet: Labutí jezero
Oblíbená opera: Rusalka
Rád si přečtu: Nějakou zajímavost.
Rád sleduji: Spíše chodím do kina.
Rád poslouchám: Vše, co lahodí uchu… A vodu.
Oblíbená činnost: Podle potřeby.
Ideální dovolená: Strávená v pralese.
Pokud bych nebyl operní pěvec, pravděpodobně bych byl: Nevím.
Za svůj největší úspěch považuji: Snad ještě přijde.
Kdo mě nejvíce ovlivnil: Ludmila Hanzalíková, sólistka opery Národního divadla a moje druhá maminka. Postavila most a cestu přes něj do Prahy a k opeře. Jsem rád, že jsem po něm přešel.
První vystoupení na jevišti: Určitě někdy a v něčem dávno na konzervatoři.
První vystoupení v ústeckém divadle: Za dob studia na AMU. Byla to Fibichova Helga, část Pád Arkuna.
Vysněná role: Co má přijít, určitě přijde a poznám to…
Na své profesi si cením: Kontaktu s lidmi.
Nevýhoda mého povolání: Neustálé pozorování sebe, proč něco nemůžu.
Kuriozita z představení: Ty se dějí neustále a je jich mnoho druhů. Buď se bavíme jen my, nebo divák, nebo v zákulisí. Napadá mě můj premiérový přežblept v Prodané nevěstě. Do ticha jsem měl říct: „A kdepak jste nechal Míchu a syna jeho?“ A já řekl: „A kdepak jste nechal syna a míchu jeho?“ Takže trocha anatomie.
Vzkaz mým příznivcům: Choďte do divadla. Budu se snažit neokoukat, nezevšednět a pořád nabízet… Děkuji.

Připravila Denisa Dologhová

                      

Repertoár (SDOB)
Fréderic LAKMÉ, opera, premiéra 2011
Dr. Falke NETOPÝR, opereta, premiéra 2010
Killian ČAROSTŘELEC, opera, premiéra 2010
Schaunard LA BOHÈME, opera, premiéra 2010
Figaro LE NOZZE DI FIGARO, opera, premiéra 2009
Krušina, sedlák PRODANÁ NEVĚSTA, opera, premiéra 2009
Sykoš, rybář VESELOHRA NA MOSTĚ, opera, premiéra 2009
Woody Rychtarik DIVOTVORNÝ HRNEC, muzikál, premiéra 2009
Vicomt Cascada VESELÁ VDOVA, opereta, premiéra 2008
Schlémil HOFFMANNOVY POVÍDKY, opera, premiéra 2008
kníže Yamadori MADAMA BUTTERFLY, opera, premiéra 2008
Kuligin, druh Kudrjášův KÁŤA KABANOVÁ, opera, premiéra 2008
Barone Douphal LA TRAVIATA, opera, premiéra 2007
Hrabě Boni z Kanciánu ČARDÁŠOVÁ PRINCEZNA, opereta, premiéra 2007
Morales CARMEN, opera, premiéra 2007
Joe – Josefína SUGAR (Někdo to rád horké), muzikál, premiéra 2006
Marullo RIGOLETTO, opera, premiéra 2005
Cesare Angelotti TOSCA, opera, premiéra 2005
Hrabě Homonay CIKÁNSKÝ BARON, opereta, premiéra 2005
Čert Marbuel ČERT A KÁČA, opera, premiéra 2004
Doktor Falke NETOPÝR, opereta, premiéra 2004
Don Giovanni DON GIOVANNI, opera, premiéra 2004
Gianni Schicchi (SCH) PLÁŠŤ, GIANNI SCHICCHI, opera, premiéra 2004
Herman Hrozný ROSE MARIE, opereta, premiéra 2003
Fernand de Champlatreux MAM´ZELLE NITOUCHE, opereta, premiéra 2002
Indián PRODANÁ NEVĚSTA, opera, premiéra 2002
De Brétigny MANON, opera, premiéra 2002
Setník EUGEN ONĚGIN, opera, premiéra 2002
Ďábel HRY O MARII, opera, premiéra 2001


Matin má své stránky na adrese http://martinmatousek.com/






konkurz na tanečníky sboru baletu

Šéf baletu Margarita Pleškova vypisuje konkurz na doplnění členů souboru baletu.
Vaše žádosti (profesní životopis a fotografie) zasílejte na adresu: audition.sdul@gmail.com , nejpozději do 5. 3. 2019.
Termín konkurzu: 9. 3. 2019  v 9:00 hod (registrace od 8:00 hod)
Účast pouze pro pozvané.

Repertoár: Labutí jezero, Louskáček, Giselle, Sněhová královna, Polovecké tance/Šeherezáda, Peer Gynt/Carmen, Café Aussig, Zkrocení zlé ženy, Marná opatrnost, Romeo a Julie

Uchazeči si mohou připravit vlastní ukázku.

Adresa: 
Severočeské divadlo s.r.o.
Lidické náměstí 10
400 01 
Ústí nad Labem
www.operabalet.cz

SOUBORY KE STAŽENÍ:

Konkurz Severočeské divadlo.pdf

Konkurz baletní soubor
velikost souboru: 172.3 KB
...

...celý článek

Kultura v roce 2019? V Ústí miliony korun na divadla nestačí

Ústecký deník:
...

...celý článek

Z ohlasů diváků

Dear Theater,
First of all many thanks for today's high-level opera. I would like to inquire if the opera company plays Rigoletto in the future in another theater as well. l also would like to know íf there is an opportunity to follow the dates of performances of your opera company on internet.
Kincd regards,
Eszter J.
 
Drahé divadlo; Především děkuji za dnešní operu na vysoké úrovni. Chtěla bych se zeptat, jestli operní společnost bude v budoucnu hrát také Rigoletto v jiném divadle. Také bych ráda věděla, jestli existuje příležitost sledovat termíny představení vaší operní společnosti na internetu. S přátelským pozdravem, Eszter Juharos

Vážená paní Honsová,
včera jsem měla organizační dohled nad představením Labutího jezera a také se mi poštěstilo jít do sálu a prožít představení. Sama za sebe musím říct, že jsem byla unesena. Celý balet scénicky jsem již delší dobu neviděla a ocenila jsem jednoduchost, se kterou byla inscenace pojata.
Prostě jen hudba a tanec, žádný zbytečný balast v podobě třeba snahy o modernizaci, jak se to bohužel poměrně často děje.
Berte tento můj názor jako soukromý, ale myslím, že i ostatní diváci byli spokojeni, o čemž svědčil spontánní potlesk nejen...

...celý článek

Výňatky z kritik: Tosca

Velké umírání ve tmě
..... Není špatné, že A. Plamenac jako Tosca zpívá velmi pěkným sopránem a svoji árii „Vissi D'arte“ zvládla bez námahy, nicméně působí dřevěně. P. Lardizzone jako malíř Cavaradossi je s jistotou výraznější. Více než dvoumetrový S. Nikitine disponuje dobrým barytonem včetně mimiky.
Brilantně se uvedl orchestr. Dirigent Miloš Formáček předvedl všechny Pucciniho kompoziční techniky rovnoměrně. Pro dirigenta je důležité vykrystalizovat složitosti; nenechá nikdy překročit hranice únosnosti patosu, který Puccini velmi jemně odstiňuje. Vynikající orchestr tak dokáže dokreslit toto krimi, ve zvuku podobné filmové hudbě, až k závěrečnému obrazu. Jednota mezi scénickým řešením a hudbou udělala z večera zážitek, který publikum nadchnul.
/Wormser Zeitung 27. 11. 2018, Gernot Lahr-Mische/

Malá scéna, velká opera — turné souboru České opery mělo úspěch
...Tomáš Pilař inscenoval Toscu tradičně, ale ne staromódně. Pouze je třeba kritizovat malé sbory, s výjimkou masivního „Te Deum“, a to navzdory zřejmým logistickým zájezdovým důvodům. Před napůl abstraktními kulisami, v pseudohistorických kostýmech (a s trochou suché ledové mlhy) se režie dramatu ubírá přirozeným...

...celý článek




© 2019 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ